Bøllerne der lagde den kun 15-årige Amanda Todd for had på internettet, fortsætter deres hån efter hendes selvmord.
Nådesløs had og hån på nettet fik den kun 15-årige Amanda Todd til at tage livet af sig selv.
Men selv i døden får hun ikke fred fra de ubarmhjertige bøller, som helt uden skrupler jubler over hendes død på Facebook mindesiden 'RIP Amanda Todd'.
- Jeg er så glad for, at hun er død nu, som en tidligere klassekammerat skriver på Facebook.
En anden har lagt et billede ud, der viser en silhuet af en kvinde, der har hængt sig selv. 'Todding' står der bare i kommentarfeltet.
Andre igen skriver, at hun fik som fortjent. Hun kunne bare have ladet være med at blive fotograferet topløs som 13-årig.
Efter to års intens mobning lagde Amanda Todd sin historie ud på YouTube i august. I den knap ni minutter lange video fortæller hun seddel for seddel om dét, der startede som uskyldig chat på nettet, gik videre til at hun lod sig fotografere med bare bryster. Et billede der pludselig var at finde overalt i cyperspace.
- Ja, jeg dummede mig. Men hvorfor forfølge mig? Jeg græder konstant nu. Hver dag spørger jeg mig selv, hvorfor jeg overhovedet er i live, forklarer Amanda i videoen.
- Jeg cutter mig konstant. Jeg er virkelig deprimeret.... Jeg er låst fast... Jeg har ingen. Jeg har brug for nogen. Mit navn er Amanda Todd, slutter hun videoen.
Det canadiske politi tager det tragiske selvmord og dét der førte til det meget alvorligt. De har således 20-25 efterforskere på sagen, som skal forsøge at finde frem til den person, som oprindelig opfordrede Amanda til at tage billedet og derefter distribuerede det til alle, hun kendte. Og yderligere forsøger de at grave ud, om en eller flere af de mange, der mobbede Amanda, kan gøres ansvarlige.
Som i Danmark har Canada ikke en egentlig lovgivning mod internet mobning.
Kunne Amandas tragiske historie ske i Danmark? Skriv dine kommentarer nedenfor.




Syndt for dig
Skrevet af Emilie, Mandag den 3. juni 2013, 18:11
Kære amanda Todd jeg syntes det er rigtig syndt for dig både at du er blevet mobbet og jeg syntes du var rigtigt flot og du så sød ud og jeg er sikker på at du også var sød jeg har været flere gange været inde og se at du har gået selvmor jeg har også læst alt hvad du og din familie har skrevet.
Syndt for dig
Skrevet af Emilie, Mandag den 3. juni 2013, 18:10
Kære amanda Todd jeg syntes det er rigtig syndt for dig både at du er blevet mobbet og jeg syntes du var rigtigt flot og du så sød ud og jeg er sikker på at du også var sød jeg har været flere gange været inde og se at du har gået selvmor jeg har også læst alt hvad du og din familie har skrevet.
shame on you!
Skrevet af Gina og Louise, Torsdag den 14. marts 2013, 15:00
alle der har været involveret i hendes mobning, skal straffes hårdt!
og alle der efterfølgende har kommenteret og været positiv omkring hendes død - burde få samme tur.
shame on you!
Skrevet af Gina og Louise, Torsdag den 14. marts 2013, 15:00
alle der har været involveret i hendes mobning, skal straffes hårdt!
og alle der efterfølgende har kommenteret og været positiv omkring hendes død - burde få samme tur.
De voksne omkring skal tage mere ansvar!!!
Skrevet af Amalia, Onsdag den 6. februar 2013, 08:17
Mange konflikter kan "medieres", MEN ikke når der er tale om mobning. Der må vi stå sammen og med de voksne i front, der SKAL sige til de børn, der er hadske og aggressive, at det ikke er i orden og at det kan have konsekvenser for dem!
I programmet med Myging har jeg lagt mærke til, at man bare observerer og er handlingslammet under motto "der findes inden onde børn, men onde mønstre". Men man burde sige til Ditte, som udtaler at han har lyst til at banke den anden pige, at det er helt forkert.
De voksne i programmet virker ikke som om de har en personlig etik eller har lyst til at sætte en grænse (Uha nej så skulle man jo tage stilling). Men man er bare undersøgende og prøver nogle "abstrakte" øvelser - som om det skulle gøre en forskel på mobning!
TIL Politik I Danmark
Skrevet af Cleunides souza , Onsdag den 6. februar 2013, 08:07
Klage Får politiet hjælp ikke i Danmark jeg undertegnede, vil hermed bevidne, at jeg har været med til møder kommune, læge, familiehus og Cleunides og børnehave.Til det ene møde, bekræftede lægen, at Guadalupe bærer præg af at have været misbrugt seksuelt. Cleunides har i flere år bedt om hjælp hos læge og Brøndby kommune, men har ikke modtaget den hjælp psykolog til Guadalupe på 4 år Ja en pædagog sagt til min barn du kommer aldrig hjem hun er fjenet fra mig 2 år i dag jeg er klage hjælp ikke og 1 1/2 år jeg må kun se min datter 1 1/2 time 1 gang om måneden jeg er ikke mibruger og kar aldrig været jeg har aldrig været på psykiarisk hospital og bruger ikke nogen form for medicin.Min barn er blevet fjenet hun blev misbrugt i børnehaven,Brøndby er urimeligt kommune er korrupt BARN SKAL HJEM TIL MOR ♥ ♥ ♥ OG MOR ER IKKE MISBRUGT BARN KOMMUNE HJÆLP IKKE BARN ER MOD BARN KOMMUNE ER KORRUPT JEG VIL FRA MIT BARN HUN BLEV MISBRUGT I BØRNEHAVEN, OG HUN ER BLEVET FJENET FRA MIG DET ER URIMELIGT jeg tale med kommunen jeg har båndoptaglser der beviser dette om mit barn HUN BLEV MISBRUGT I BØRNEHAVEN, HUN ER BLEVET FJENET FRA MIG JEG HAR UDTALT DER BEVISER DETTE. Jane jeg må ikke holder jul min barn 3 år jeg er bekymret for mit barn PÅ BØRNEHJEMMET HAR 1 BARN TIL JUL ER MIN BARN I DANMARK OG BRØNDBY KOMMUNE ER KORRUPT
Stop
Skrevet af Fathi, Lørdag den 2. februar 2013, 23:03
Jeg synes det er fucked hun var en MEGET smuk pige og fortjente ikke at dø på den måde uanset hvad hun har gjordt... Det har ingen fortjent!?... Stop mobning.
...
Skrevet af R.i.p Amanda Todd, Lørdag den 5. januar 2013, 00:05
For første gang jeg hørte om det her, sad jeg på twitter. Der var nogen der havde lagt det billed ind, som er øverst på siden, og fortalt om hendes historie i en box ved siden af. Jeg læste det igennem, og kunne ikke glemme historien. Pludselig kom det i tv-avisen hvor de fortalte om den stakkels pige.
Jeg kunne ikke rigtig tænke på andet. Da jeg så skulle med bus på et tidsspunkt, kom noget af hendes video oppe på skærmen, hvor de fortæller om vejret osv.
Dagen efter fandt jeg også noget om det i 'SE & HØR'. Jeg gik ind på Youtube og søgte hendes video. Jeg græd helt vildt da jeg så den, og fik helt ondt af hende.
Hvordan i alverden kan man gøre sådan noget overfor en 'da-værende' 13årig pige?! Ja, det var også dumt af hende, men hvis han ikke havde lagt billedet ud, eller bare i det mindste taget det, kunne det være at hun havde lært af sin fejltagelse?
Jeg har virkelig kold røv overfor alle dem der stadig hater på hende. De aner ikke hvad det egentlig er, de har været medskyldige i. De tænker ikke over det.
Det lamt.
R.I.P Amanda Todd.
du var virkelig modig!
Stop det Nu!!!!!
Skrevet af Fathi, Lørdag den 2. februar 2013, 23:07
Du har ret... R.i.R amanda <3 :'(
Stop det Nu!!!!!
Skrevet af Fathi, Lørdag den 2. februar 2013, 23:07
Du har ret... R.i.R amanda <3 :'(
Har også selv tænkt...
Skrevet af Så synd for hende, Søndag den 16. december 2012, 11:25
Det er synd for hende og jeg kan godt selv forstå at hun har taget sit eget liv med al den mobning. Jeg er selv blevet mobbet og det bliver jeg stadig jeg har også selv tænkt på at begå selvmord men det har jeg ikke gjordt da jeg har tænkt på min bedste veninde der fik mig til at tænke klart
8 piger anholdt i sagen
Skrevet af Per, Søndag den 21. oktober 2012, 04:35
Hvis i ikke har opdaget det, så har Canadisk politi anholdt 8 piger i sagen og de er også blevet sparket ud af skolen.
Gør som de gør i Canada
Skrevet af Madsen, Lørdag den 20. oktober 2012, 13:44
I Danmark er der så vidt jeg ved, en mobbe lovgivning.
Jeg har endnu ikke hørt, at man har anholdt, og dømt nogen
for mobning/chikane. hvorfor gør man det så ikke.... Sådan som de gør i canada ?
Jeg er kvinde og i 40 års alderen.
Jeg blev selv mobbet og tæsket i skolen.
SÅ meldte jeg mig til Jiu jitzu, og SÅ fik de selv BANK.
Så stoppede de og lod mig være.
Jeg har et motto :
Kan i ikke lide mig, så lad mig VÆRE.
Jeg vil helre "overses" end have tæsk og mobning på mig.
I sidste ende kan det ende med at man går hen og bliver psykisk syg af mobningen. Jeg kender til, at nogle har fået borderline, angst, depresion af mobning og chikane.
Der er grænser for, hvad man kan udsætte et barn... og for den sags skyld også et voksent menneske for !
Misbrug af kampsport
Skrevet af Per, Søndag den 21. oktober 2012, 05:00
Måske så du det som din eneste udvej at lære en kampsport og bruge dette mod dem der mobbede dig og gav dig tæsk, men dette er altså direkte kriminelt det du gjorde.
Fængselsstraffen kan komme til at blive længere end ved almindelig vold, da der er blevet brugt en kampsports art til at udføre volden.
Desuden medfører dette også en øjeblikkelig ekskludering af den klub du havde meldt dig ind hos for overtrædelse af deres regler hvis de opdagede dit misbrug.
Så DET vil jeg ikke anbefale andre at gøre med at misbruge en kampsports art til dette, så er det klogere at melde sig til selvforsvar og lære det til at forsvare sig mod voldeligt angreb, da dette er lovligt.
Hvor tit tror du lige
Skrevet af Philip, Søndag den 21. oktober 2012, 11:28
At en voldsmand,mobber eller kriminel går til Politiet og anmelder at de har fået en røvfuld fordi de forulempede,mobbede eller overfaldt dig ?
Næppe nogen.
Det var da morsomt
Skrevet af Philip, Lørdag den 20. oktober 2012, 14:04
Jeg meldte mig også til Jiu jitzu og fremover var det de store jeg bankede og har været det lige siden ved hjælp af det og også anden kampsport.
Man bliver jo lidt træt af som 8-10 årig at få tæsk af "store helte" på 12-16 år.
Ikke fordi det skete tit men det hændte.
Og der kan man så gøre en af to ting:
1.Være evigt bange og for evigt krybe langs panelerne og "lege usynlig"
eller
2.Sluge angsten og kaste sig ud på dybt vand og sige til sig selv at enten må det bære eller også briste.
Og så blive mere hårdkogt,rå,brutal og skånselsløs end dem der overfalder en så de ved at overfalde mig kommer til at opleve deres livs værste mareridt der overgår deres vildeste og værste fantasi.
Og så bagefter børste sig af og gå videre som den normalt venlige søde dreng eller mand som først så ud som et let offer pga venligheden og det tilsyneladende milde væsen.
Jeg valgte og har valgt 2.
Selvfølgelig SKER det i DK
Skrevet af Ronni, Lørdag den 20. oktober 2012, 11:47
Er selv blevet mobbet gennem min folkeskole, indtil jeg lærte at slå med næverne. Så lod de værre. Mine skolelærer vendte det andet øje til og gjorde intet. Her idag, MANGE år efter, er det noget som jeg har i tankerne dagligt.
Fie Laursen.
Skrevet af Lærke, Onsdag den 17. oktober 2012, 23:22
Må i godt nævne navne i det her, for kender en af dem i har nævnt?
Danmark er som alle andre steder
Skrevet af Sofie, Onsdag den 17. oktober 2012, 15:27
Ja, selvfølgelig ville dette kunne ske i Danmark! Danmark er som alle andre steder i verden, men i Danmark har vi en pige som har været stærk nok til at fortsætte og som har taget kampen op. Fie Laursen. Fie har hjulpet mange mennesker, jeg tror Fie er med til at hjælpe mobningen i Danmark den rigtige vej. Hvis alle var stærke nok til at offentliggøre sin historie ville verden være et helt andet sted lige nu.
!
Skrevet af Sofie, Onsdag den 17. oktober 2012, 08:47
Jeg synes det fuldstændigt sindsygt at folk skal mobbe hinanden på den måde! Tænk på hvis det var dem selv? Synd det ikke er, så de ikke kan mærke hvor ondt det gør at blive mobbet.
Personligheds forstyrredes flokdyrs mentalitet
Skrevet af Flemming, Tirsdag den 16. oktober 2012, 16:54
Det er en ufattelig ondskab og nederdrægtighed der driver mobberne frem som hadeflokdyr.
De er personlighedsforstyrret og har antegeligt også mobbere i familien, typisk viser det sig, at forældrene også mobbede da de var unge, det viser forskningen...
Det er ikke køkkenskuffens skarpeste knive, snarere køkkenskuffens flinteøkser,der optræder i samlet flok som åndeløsee tumper, der ikke ved hvad de selv gør.
Jeg væmmes ved sådanne personager der er så ynkelige at de rider med som lurvede flokdyr, da deres personlighed i sig selv rummer mindreværds følelser som de kompenserer for som flokdyr.
Ja der er mange triste skæbner i denne verden
Skrevet af Philip, Tirsdag den 16. oktober 2012, 16:17
Jeg tror faktisk at mange unge mennesker nu til dags opfatter andre mennesker på internettet som objekter frem for mennesker af kød og blod der kan bruges og smides væk og slukkes på samme måde som en fil der kan slettes eller et video spil der bare kan slukkes for når det keder en og hvor man selv vælger hvordan man spiller spillet.
Hvor det så bare bliver lige som et spil når der findes et mobbe offer der bliver mobbet og haglet ned af andre hopper man bare med i "spillet" for at alle kan se om de kan blive "herre og mester" over denne persons liv.
Hvis man så kan få denne person til at græde er det fint og hvis personen så tager sit eget liv er det perfekt for disse psykos og spillet er vundet og man finder så et nyt offer man kan "spille" med for nu har man jo erfaringen og ved hvordan man vinder spillet.
Stort set på samme måde som hvis og når man sætter en ganske almindelig borger ind i et fængsel hvor denne også vil blive snydt og bedraget og udnyttet på det groveste af garvede kriminelle der ved alt om hvordan man bruger mennesker og smider dem væk når de ikke mere er til nogen nytte og der ikke er mere at tage eller personen ikke spjætter mere.
Og mange har nok erfaret at internettet har den største koncentrarion af tosser der ikke forstår en skid eller er dumme bare for at være dumme og millioner der kun er der for at udnytte andre menneskers svagheder på den ene eller anden måde ved enten at prøve at få penge ud af dem ved svindel eller tyveri eller som prøver at smadre folks computere med virus og hacker angreb fordi de har en eller anden i deres egen lille egotrip verden og kyllinge hjerne rigtige mening om verdensordnen og om hvordan internettet skal være og se ud uden hensyn til at folk der laver et værk feks musik,film,spil,programmer,billeder,videos og lignende har det som noget de vil og skal leve af og som derfor ikke skal være til fri afbenyttelse.
Til sammenligning ville bageren,slagteren og grønthandleren jo også blive rasende hvis nogen gik ind hos dem og stjal varerne på hylderne med den begrundelse at det skal være frit og gratis
for alle at tage hvad de vil.
Så det nemmeste og mest kontante råd til mobbe ofre er:
1.Luk din profil hvis det foregår på et socialt medie som feks FB og lignende steder
2.Få nyt tlf nr hvis det foregår på mobilen og giv kun tlf nr til nærmeste venner og familie.
3.Fortæl dine forældre om det hvis det sker på gaden eller i skolen.(Også henvendt til forældre der kan se at deres barn har problemer )
4.Bliv hjemme fra skole hvis ingen kan og vil hjælpe i nærheden hvilket gør at kommunen kontakter dine forældre eller værge hvor du så kan klage din nød.
5.Hvis intet hjælper så bare sig "fuck det" og pas din skole og bliv god,dygtigere og bedre end de andre tabere som mobbere jo er og find på noget du kan beskæftige dig med alene og som du interesserer dig for og spekuler ikke mere over hvad andre tror,tænker og mener om dig for hvad man ikke ved kan man jo ikke have ondt af.
Og ligegyldigt hvem man er og hvor god man er er og vil der altid være nogen der ikke syntes om en og det man siger og foretager sig hvilket med den livsindstilling skal og burde få alle til dybets set at indse at man jo lever for sin egen skyld og ikke for de andres uden man af den grund skal være anti-social.
Som en lille parantes
Skrevet af Philip, Tirsdag den 16. oktober 2012, 17:37
Jeg havde en lille datter på 8 år for mange år siden (havde eftersom hun nu er voksen)og jeg kunne se at hun havde det dårligt og var meget ked af det.
En dag var det så slemt at hun havde ondt i maven og svedte og nærmest rystede så jeg kunne se at den var helt gal.
Efter jeg havde undersøgt hende som forældre nu en gang gør når deres børn er syge og ikke fandt tegn på at hun var syg spurgte jeg ind til hvad hun var så ked af samt fortalte hende at hun skulle fortælle mig alt (nogle børn tror at der er nogle ting man ikke kan sige til deres forældre).
Og så kom den tårevældende fortælling om at der hver gang hun går i skole er der en dreng der står og venter på hende et eller andet sted og som slår og generer hende så hun ikke mere tør at gå i skole.
Så gav jeg datteren tøj på og fulgte hende i skole og ganske rigtigt stod der en dreng på ca 9-10 år og ventede.
Jeg fulgte hende så bare i skole og lod som ingenting og fortalte min datter at næste gang han slog hende eller generede hende skulle hun knytte sin lille hånd og slå ham så hårdt hun kunne lige midt i ansigtet.
Fremover var der ingen problemer og hun gik fri og lettet i skole som en glad pige og jeg hørte aldrig noget ;-)
Hvis hun ikke selv ved hjælp af mit råd var kommet ud af sit probllem ville jeg naturligvis have gjort noget ved drengen.
Super godt
Skrevet af Perle, Onsdag den 17. oktober 2012, 10:16
Jeg har selv en dreng på snart 7 år, heldigvis er han glad. Men da jeg læste din historie tænkte jeg fedt! Og godt gået af din datter :-) og dig.
Perle, 10:16
Skrevet af Philip, Torsdag den 18. oktober 2012, 08:40
Det er dejligt at du har en glad dreng og at du passer på ham.
Hvilket forøvrigt minder mig om da jeg var ung havde jeg en kammerat hvis mor var mere interesseret i at sidde på værtshus og spille smart end at passe sin søn der tit og ofte måtte ned og bede sin mor om mad på værtshuset indtil han fandt andre måder at skaffe sig penge og mad.
Da han så døde som 15 årig ved en ulykke stod hun der og påstod hun elskede ham højt og at det var et stort tab mens hun stod og græd snot men vi andre kendte virkeligheden om at han bare havde været en klods om benet for hende og derfor havde vi meget svært ved at give hende medfølelse.
Som sagt og skrevet kan man ikke bruge selvbebrejdelse til en skid hvis man aldrig har passet og været der når ens barn har brug for en.
Emnet mobning handler jo ud over ofrene også om at forældre og venner og familie skal støtte og hjælpe den det går ud over så det ikke ender med de står helt alene i verden med for dem et uoverskueligt problem som for os andre voksne kommer i bagatel klassen og som meget nemt kan ordnes på den ene eller anden måde ved enten i starten at ignorere eller hvis den der mobber ikke rigtigt fatter budskabet går til yderligheder med feks en røvfuld som tit og ofte blev brugt i "gamle" dage hvis nogen bagtalte en eller på anden måde generede en groft.
Men hvis man som jeg er dybt imun overfor at blive mobbet skal man bare grine og spørge mobberen om han virkelig ikke kan finde på noget andet for han må sgu da være evnesvag når han render rundt og lukker sådan noget lort ud hvilket i nogle tilfælde ender med at han bliver til grin og holder kæft og i andre at han bliver så meget til grin at han bliver så ophidset at man bliver overfaldet....tjaa man har jo lov til at forsvare sig mod overfald ikke ;-)
Og så ender det som regel med som sædvanlig at man bliver beskyldt for at være fej når man giver knæ i ansigtet eller sparker i kuglerne og lignende hvilket jo så igen viser at mobbere har den tankegang, skide være med mig og dem de mobber men når det gør ondt på dem selv er alt ting lige pludselig så forfærdeligt synd for dem selv.
Ud over det så hørte jeg aldrig noget efter min datter havde "ordnet" sit "problem" hvilket skal forstås at jeg aldrig hørte nogen klage over hende fra skolens side men derimod fik jeg at vide af hende at drenge mobberen var gået hen og blevet et rent lille dydsmønster der var blevet så sød ( der var vist noget om at han var gået helt i chok da han pludselig fik en blodtud af en pige som han troede var et lille svagt bælam ) og fremover aldrig sagde eller gjorde noget forkert endsige generede nogen nogensinde mere hvilket jo viser at lidt kreativ opdragelse nogle gange hjælper ;-)
Nå tænker nogle
Skrevet af Philip, Onsdag den 17. oktober 2012, 04:59
igen bare en tudehistorie.
Mens andre godt kan se at det er en reminder om at holde mere øje med deres børn og om hvordan de har det og give sig tid til at tale indgående med dem om deres mulige problemer i livet når man kan se at de ikke trives og er kede af det af en eller anden grund uanset hvor små eller store deres børn er for at de kan blive glade og lykkelige i deres opvækst og fremtidige liv.
For det nytter ikke meget at bagefter når man står på kirkegården og lægger blomster på sit barns grav at bebrejde sig selv at man ikke gav sig tid til at tale med barnet når ens barn ville tale med en bare sagde "at det må vi tale om en anden dag for mor har travlt" og så fise ned til en/et eller anden i denne sammenhæng ligegyldig fittnesstime,cafe' besøg mv.
Hvis man så har gjort som mange har hvad man kunne for at de skulle have det godt i deres liv og de senere kommer til penge og får en omgangskreds hvor der ikke er plads til deres forældre kan man jo så bare sige til sig selv "Nå hvad fanden de overlevede ungdoms problemerne ved min og ved selvhjælp ved råd og vejledninger,selvom de måske ikke selv kan indse det " og læne sig tilbage og slappe af med god samvittighed for man ejer jo ikke sine børn men er kun nogle man har til "låns" til de selv finder sig til rette og lever deres egne forhåbentligt lykkelige liv.
cloud-tjenester
Skrevet af Philip, Onsdag den 17. oktober 2012, 10:04
Og nu vi alligevel taler og skriver om internettet kunne jeg ALDRIG i min vildeste fantasi finde på at uploade noget fra min computer til en cloud-tjeneste til lagring af data.
Og jeg kunne ALDRIG slet slet IKKE nogen sinde drømme om at gøre det med forretnings data eftersom alt jo således kan snages i og læses af den man lagrer sine data hos og hvem siger at de er diskrete og ikke vil viderebringe de oplysninger til andre feks forretnings konkurrenter ?
Ja korrekt det er der ingen garanti for overhovedet så det er sgu russisk roulette for alle virksomheder at bruge enhver form for cloud-tjenester.
Som der kan læses mere om her snager cloud-tjenesterne i det indhold du og andre uploader og lagrer på deres server:
http://www.comon.dk/art/205796/microsoft-derfor-fjerner-vi-indhold-fra-s...
http://www.comon.dk/art/217031/saadan-behandler-google-dine-forretnings-...
http://www.comon.dk/art/205895/microsoft-skal-ikke-blande-sig-i-vores-filer
http://www.comon.dk/art/221212/eu-klager-over-manglende-databeskyttelse-...
Ja der er mange triste skæbner i denne verden
Skrevet af Philip, Tirsdag den 16. oktober 2012, 16:11
Jeg tror faktisk at mange unge mennesker nu til dags opfatter andre mennesker på
internettet som objekter frem for mennesker af kød og blod der kan bruges og smides
væk og slukkes på samme måde som en fil der kan slettes eller et video spil der bare
kan slukkes for når det keder en og hvor man selv vælger hvordan man spiller spillet.
Hvor det så bare bliver lige som et spil når der findes et mobbe offer der bliver mobbet
og haglet ned af andre hopper man bare med i "spillet" for at alle kan se om de kan blive
"herre og mester" over denne persons liv.
Hvis man så kan få denne person til at græde er det fint og hvis personen så tager
sit eget liv er det perfekt for disse psykos og spillet er vundet og man finder så
et nyt offer man kan "spille" med for nu har man jo erfaringen og ved hvordan man
vinder spillet.
Stort set på samme måde som hvis og når man sætter en ganske almindelig borger ind i et
fængsel hvor denne også vil blive snydt og bedraget og udnyttet på det groveste af garvede
kriminelle der ved alt om hvordan man bruger mennesker og smider dem væk når de ikke mere
er til nogen nytte og der ikke er mere at tage eller personen ikke spjætter mere.
Og mange har nok erfaret at internettet har den største koncentrarion af tosser der
ikke forstår en skid eller er dumme bare for at være dumme og millioner der kun er
der for at udnytte andre menneskers svagheder på den ene eller anden måde ved enten
at prøve at få penge ud af dem ved svindel eller tyveri eller som prøver at smadre
folks computere med virus og hacker angreb fordi de har en eller anden i deres egen
lille egotrip verden og kyllinge hjerne rigtige mening om verdensordnen og om hvordan internettet
skal være og se ud uden hensyn til at folk der laver et værk feks musik,film,spil,programmer,
billeder,videos og lignende har det som noget de vil og skal leve af og som derfor ikke skal
være til fri afbenyttelse.
Til sammenligning ville bageren,slagteren og grønthandleren jo også blive rasende hvis nogen
gik ind hos dem og stjal varerne på hylderne med den begrundelse at det skal være frit og gratis
for alle at tage hvad de vil.
Så det nemmeste og mest kontante råd til mobbe ofre er:
1.Luk din profil hvis det foregår på et socialt medie som feks FB og lignende steder
2.Få nyt tlf nr hvis det foregår på mobilen og giv kun tlf nr til nærmeste venner og familie.
3.Fortæl dine forældre om det hvis det sker på gaden eller i skolen.
(Også henvendt til forældre der kan se at deres barn har problemer )
4.Bliv hjemme fra skole hvis ingen kan og vil hjælpe i nærheden hvilket gør at kommunen
kontakter dine forældre eller værge hvor du så kan klage din nød.
5.Hvis intet hjælper så bare sig "fuck det" og pas din skole og bliv god,dygtigere og bedre
end de andre tabere som mobbere jo er og find på noget du kan beskæftige dig med alene og
som du interesserer dig for og spekuler ikke mere over hvad andre tror,tænker og mener om
dig for hvad man ikke ved kan man jo ikke have ondt af.
Og ligegyldigt hvem man er og hvor god man er er og vil der altid være nogen der ikke syntes
om en og det man siger og foretager sig hvilket med den livsindstilling skal og burde få alle
til dybets set at indse at man jo lever for sin egen skyld og ikke for de andres uden man af
den grund skal være anti-social.
Ondskab der ikke tøjles.
Skrevet af Kc, Tirsdag den 16. oktober 2012, 12:03
Jeg mener seriøst at menneskebarnet er født ondt. Helt små børn afprøver smertepåvirkning på andre mennesker og dyr. Det fortsætter
op gennem deres opvækst og hvis ikke forældrene og andre voksne
omkring barnet lærer det, at det ikke er brugbart vil ondskaben bare
vokse og bringe mobbing og vold med sig.
Derfor er opdragelse/dannelse så bydende nødvendig, hvis man vil
have medmenneskelige og harmoniske mennesker ud af de små djævle. Vi ved hvor forkvaklede børn bliver uden varme og kærlighed.
Forældre til børn som mobber har ikke meget føling med, hvad deres barn egenlig indeholder, tænker på og kæmper med. Al
mobning er afskyelig og skal straks stoppes og det er både forældrenes, pædagogernes og lærernes ansvar. Børn skal trives i
skolen ikke mobbes ind i døden.
Uforskammethed
Skrevet af Henriette Olsen, Tirsdag den 16. oktober 2012, 11:55
Jeg tænker, at det ikke er et spørgsmål om det kan ske i Danmark - spørgsmålet er HVORNÅR det sker i Danmark.
At unge mennesker kan være så modebydelige mod hinanden skal kunne straffes. Mobberne bør kontant stilles til ansvar. Man kan jo spørge sig selv om, hvordan mobberne egentlig har det med sig selv. Det er nemt at lade ting, gå ud over andre, når det i virkeligheden er én selv, man burde se på.