Da amerikanske Katie Nash den 5. januar valgte at gå på Twitter for at rette en skoleelev fra den skole, hun arbejdede på, havde hun næppe tænkt, at hun ville blive fyret kort efter.

Det skriver det amerikanske lokalmedie Frederick News Post.

En elev fra en Frederick County Public Schools i Maryland havde på Twitter spurgt skolen, om de ikke aflyste undervisningen dagen efter. Her havde eleven dog stillet spørgsmålet med en graverende stavefejl. Det kunne Katie Nash, der var ansat som skolens webkoordinator med ansvar for sociale medier, ikke kunne lade gå ubemærket hen.

Helt ordret på engelsk havde eleven spurgt, om skolen var lukket 'tammarow', hvor der korrekt skulle have stået 'tomorrow'.

Her gik Katie Nash ind med humor og spurgte eleven, hvordan vedkommende så ville lære at stave til 'tomorrow', efterfulgt af en smiley. Harmløst, vil de fleste nok tænke, og ifølge det amerikanske medie blev det hele taget med et smil fra eleven også. Samtidigt blev tweetet et mindre hit med mere en tusind likes og retweets, hvortil et hashtag i Katie Nashs ære også blev startet - #KatiefromFCPS.

Det mente skolen dog ikke var passende, hvorfor Katie Nash blev bedt om ikke at tweete mere fra skolens Twitter-konto. Det valgte hun dog at modsætte sig ved at tweete om opdateringer i skolens kalender og andre praktiske ting.

Det endte med, at Katie Nash senere samme dag skulle til møde på skolen, hvor hun fik præsenteret en skriftlig fyreseddel, som hun accepterede.

»Jeg vil ikke være en distraktion for skolensystemet og dens overordnede mål,« fortæller Katie Nash til det amerikanske medie.

Hun påstår dog samtidig over for mediet, at hun ikke havde fået noget at vide om, hvordan hun skulle passe sit arbejde, og at hun handlede i god tro.

»Enhver social media-manager leder efter mere engagement på siderne, og det er ligesom forventningen. Jeg synes, en samtale om, hvordan vi engagerer os med eleverne, ville have været på sin plads, og det ville jeg have taget imod,« fortæller Katie Nash, der blev ansat på skolen i november 2016.