Vi har brændstoftestet 11 biler på en testrute Sjælland rundt. Og stort set alle kører de 10-20 procent kortere end den officielle EU-Norm. Her er vinderen - og taberen.

Et er de forbrugstal, som fabrikker og bilimportører opgiver, noget andet er virkeligheden. Vi har testet 11 biler på den samme testrute Sjælland rundt. 

Vores test er 349 km lang og er hovedsageligt baseret på en typisk pendlers kørselsbehov. Det vil sige ca. 110 km motorvej og resten landevej med lidt provinsbyer. Testen er baseret på en antagelse om, at det er pendlerne, der først og fremmest er i markedet for de allermest økonomiske biler, og som kan få økonomi ud af at købe de ofte lidt dyrere sparemodeller.

Modtag det ugentlige nyhedsbrev fra BT PLUS her



Et er de forbrugstal, som fabrikker og bilimportører opgiver, noget andet er virkeligheden. Vi har testet 11 biler på den samme testrute Sjælland rundt.

Vores test er 349 km lang og er hovedsageligt baseret på en typisk pendlers kørselsbehov. Det vil sige ca. 110 km motorvej og resten landevej med lidt provinsbyer. Testen er baseret på en antagelse om, at det er pendlerne, der først og fremmest er i markedet for de allermest økonomiske biler, og som kan få økonomi ud af at købe de ofte lidt dyrere sparemodeller.

Modtag det ugentlige nyhedsbrev fra BT PLUS her