Spiste din mor meget lakrids, da hun ventede dig, har du øget risiko for at blive fed og få diabets og forhøjet blodtryk som voksen.
Så har du hang til Piratos og Skipperskrå, er der god grund til at ændre vaner, hvis du er gravid.
Eksperter har nemlig påvist, at otte-årige, som er blevet udsat for et overforbrug af lakrids i forsterstadiet, har et niveau af hormonet kortisol i blodet, der er tre gange så højt, som børn hvis mødre aldrig har spist lakrids.
Det skriver avisen Daily Mail.
Kortisol hjælper kroppen med at håndtere stress, men det er altså også forbundet med de tre folkesygdomme.
Det er Londons Great Ormond Street Hospital og universitet i Helsinki, der står bag undersøgelsen.
Kvinderne blev spurgt, hvor meget lakrids de spiste, som gravide, og deres børns kortisols niveau blev testet, da de var otte.
Én af forskerne bag studiet, Alexander Jones of Great Ormond Street, siger til avisen:
- For dem, der spiser meget lakrids, vil det måske være en god idé at skære ned, mens de er gravide.






















