Det kan godt svare sig at være seernes og dermed tv-stationernes yndlinge. Det kan FC København og Brøndby sammen svare et stort og rungende ja til, for de to klubber napper både flødeskum, marcipan og chokoladeovertræk på den Othello-lagkage, de kalder tv-puljen.

FC København og Brøndby har snablen langt nede i denne pengekasse som et resultat af, at de stort set hver uge bliver valgt som enten førstevalg eller andetvalg. De to klubber vil, hvis den nuværende tendens holder, tilsammen hente 18 af de 52 millioner kroner i denne pulje. Det svarer ca. til en tredjedel af hele puljen.

Omkring 260 millioner kroner uddeles fra den samlede pulje, og 52 millioner af disse fordeles altså i den såkaldte tv-pulje alt efter, hvordan de 12 Superliga-klubbers kampe er blevet udvalgt. Derfor er der ikke bare prestige i at blive vist på TV3+ søndag aften eller Canal 9 et par timer inden. Der er millioner i det.

Fortsætter tendensen som nu, vil FC København og Brøndby kunne hæve omkring ni millioner kroner hver fra denne pulje. Til sammenligning vil FC Midtjylland, der er den tredjemest ’tv-interessante’ klub, kun få omkring 4,5 millioner kroner - eller halvdelen af det beløb.

Tv-puljen er sat således sammen, at de fire hold i rundens to mest interessante opgør deler 70 procent af de 1,91 millioner kroner, der skal fordeles efter hver runde. Der er pr. klub i omegnen af 300.000 kroner til forskel på, om man bliver valgt som nummer et eller nummer tre af tv-stationerne i hver runde.