OB vil gerne gøre opmærksom på sig selv på en anderledes måde, og det bliver til fulde opfyldt i ny plakat-kampagne, som er kommet i stand med mode-eksperten Jim Lyngvild.

BT har fået lov til at bringe en stribe af billederne, hvor flere spillerprofiler poserer som vikinger i mudder, brynje og pels, og det er en stolt udviklingschef Tue Kempf, der fortæller om tiltaget.

Du kan se alle billederne ved at klikke på linket herunder:

Jonasson, Kryger, Skúlason og Toppel

»Baggrunden for denne her kampagne er, at vi gerne vil markedsføre os selv og visualisere nogle af de dyder, vi står for, og Jim Lyngvild foreslog, at vi lavede det her med vikingerne, og det er oplagt at gøre det, fordi Odense er Odins by. Så det passer godt til vores identitet,« siger Tue Kempf.

»Vi har fået positive reaktioner fra vores fans. Der vil altid være både positive og negative reaktioner, når man laver noget nyt, og vi har ikke noget imod, at der er nogen, der synes, det er forkert. Vi synes, det er en god måde at gøre opmærksom på os selv på en anden måde. Vi vil gerne signalere, hvad vi er for et hold gennem denne kampagne,« tilføjer Tue Kempf og peger blandt andet på, at OB-spillere ligesom på billederne skal udvise fight og gejst på banen.

Tue Kempf og flere andre i OBs ledelse skulle dog bruge lang tid til at blive overbevist om billedkampagnen, forklarer Jim Lyngvild.

»Det er en drøm for mig at få lov til at gøre det her, og jeg er glad for, at det er lykkedes, selv om det skulle tage et par år at få lov. Jeg har også fået lov til at pille om i logoet, så vi laver et midlertidigt logo, der har en vikingeånd i, så på den måde kommer vi i en tid, hvor OB skal rime på vikinger,« siger Jim Lyngvild, hvis billeder allerede er gået rent ind hos OB.

Jonasson, Kryger, Skúlason og Toppel

»Vi er meget glade for billederne og vil gerne gå nye veje, så det kan sagtens tænkes, at vi laver noget lignende i fremtiden,« siger Tue Kempf.