Nogle af klubbens største sponsorer forhandler om at være en del af klubbens redning.

Onsdag kunne sporten.dk afsløre, at rigmanden Thomas Rasmussen er en del af Brøndbys genrejsning, torsdag fulgte vi op med afsløringen af, at også hans forretningspartnere Casper Hvidbjerg og Allan Kamper er en del af planen, og nu kan vi så fortælle, at flere af de største sponsorer er parate til at deltage i støtteaktionen.

Ifølge BTs oplysninger har Brøndbys direktør Tommy Håkansson holdt møder med en række af klubbens faste sponsorer om en plan, der skal sørge for, at klubben ikke bare får råd til decemberlønnen og overlever i de kommende måneder, men som også skal bidrage til at skabe ro på lang sigt. Og flere er parate til at hjælpe til.

- Vi er nogle sponsorer, der er interesserede i at hjælpe, og som er klar til at stykke noget sammen, men jeg har ikke de store kommentarer. Jeg håber, at så mange som muligt bakker op, for vi vil gerne støtte klubben, og selv har jeg et stort hjerte for Brøndby, siger direktør i en af Brøndbys største sponsorer, Søren Friis fra Friis Rengøring og Vinduespolering ApS.

Dermed er status lige nu, at direktør Tommy Håkansson arbejder på mindst to platforme. Den ene handler om rigmanden Thomas Rasmussen og hans forretningspartnere Casper Hvidbjerg og Allan Kamper, der er parate til at gå ind i flere playersponsorater, end det allerede eksisterende i form af Simon Makienok, som de ejer en procentdel af et eventuelt videresalg af. Det vil sandsynligvis være en mulighed for at sikre likvider til lønninger og andre udeståender på den korte bane.

Og derudover arbejder han på den lange bane på en større aktieemission, der kan involvere sponsorer som Friis Rengøring og Vinduespolering, der også er parate til alternative - men ikke nærmere specificerede - løsninger.