Der venter formentlig FC København og Billetlugen en stor bunke klager over annullerede Champions League-billetter mandag morgen. Det fortæller Musa Kekec, der er i gang med at samle alle utilfredse kunder på Facebook.   

Ligesom en masse andre modtog Musa Kekec fredag en mail om, at hans billetpakke til FC Københavns hjemmekampe i Champions League var blevet annulleret af sikkerhedshensyn.

Han kunne dog konstatere, at flere andre med et udenlandsk klingende navne også havde fået annulleret deres billetter.

Det undrede Musa Kekec, der til daglig er HR Partner hos Novo Nordisk og ikke ser sig selv som en sikkerhedsrisiko for afviklingen af fodboldkampe i Parken.

Derfor har Musa Kekec påtaget sig at samle alle de utilfredse kunders klager via sin profil på facebook. Her har en oprettet en såkaldt 'template', hvor utilfredse kunder kan indlevere deres navn og billetnummer. Det har foreløbig minimum 150 personer gjort, men det strømmer fortsat til, fortæller Musa Kekec.

- Jeg kan sagtens forholde mig til, at det er en sikkerhedsforanstaltning. Men det gælder vel alle, når vi taler om sikkerhed. Det kan ikke være rigtigt, at man bliver sat i bås, fordi man har et udenlandsk navn og derfor udgør en sikkerhedsrisiko, siger Musa Kekec til BT.



Han understreger, at han med sit initiativ ønsker at gå i dialog mod FC København. Og Musa Kekec tager afstand fra synspunkter i debatten, der kalder beslutningen om at annullere billetterne for racisme.

- Det er alle sammen folk med nydanske navne. Men jeg vil godt understrege, at hvis der er nogle med dansk-klingende navne, som har fået annulleret deres billetter, så må de meget gerne sende det til mig. Det ville nemlig retfærdiggøre beslutningen lidt mere. Men nu er det blevet lørdag, og der er stadig ikke dukket nogen op, siger Musa Kekec.