Niels-Christian Holmstrøm har ingenting til overs for FC Midtjyllands nye sportsdirektør, Claus Steinlein.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Niels-Christian Holmstrøm er ikke imponeret af Claus Steinlein, der hidtil har stået i spidsen for FC Midtjyllands talentakademi og nu overtager som ordførende direktør efter Jens Ørgaard, der har sagt sin stilling op i den jyske klub.

Det kom frem under debatprogrammet Fodbold Uden Filter på 3+ mandag aften. Her diskuterede panelet, hvilken betydning det får for midtjyderne, at Ørgaard forlader posten.

Holmstrøm uddelte store roser til den afgående direktør, men til gengæld sammenlignede han efterfølgeren med den jyske krejler Låsby-Svendsen, der også kendt som udlejer af nedslidte ejendomme, såkaldte 'rottereder', til ressourcesvage familier.

- Lige så stor en fan jeg er af Jens Ørgaard, lige så lille en fan er jeg af Claus Steinlein. Jeg synes, det er fodboldens svar på Låsby-Svendsen, det er en masse ord, og han ser godt ud. Han smiler fint, og han har fancy briller, og han er god til markedsføring. Problemet er, at man kunne muligvis melde ham til forbrugerombudsmanden for falsk markedsføring af noget af det han siger. Der skal en hel anden substans til i det arbejde, hvis det skal følges op i forhold til det, som Jens Ørgaard har gjort, sagde Holmstrøm i programmet. Herefter uddybede Holmstrøm sin kritik af den etiket, som FC Midtjylland selv sætter på deres talentarbejde:

- Der er den der af, at man har købt eller hentet alle de største talenter i hele landet. Det er jo faktuelt ikke rigtigt. Han har hentet talenter i hele landet, men det er ikke de største talenter i hele landet, der er hentet. Det er markedsføring, og det er klart, at det er man irriteret over fra Limfjorden og til Gedser. Det kan jeg love dig for.

- De har ikke hugget Brøndbys bedste talenter, de har ikke hugget Lyngbys bedste talenter, de har ikke hugget FCKs bedste talenter. De har ikke skabt flere superliga-spillere end de klubber jeg her nævner, det har de ikke, sagde en ophidset Holmstrøm, der tydeligvis var vældigt irriteret over Steinleins succesfulde markedsføring af FCMs talentakademi.