FC Midtjylland har ikke bare sat sig på den danske fodboldtrone. Herning-klubben har nu også indtaget den danske hovedstad.

På sådan lidt halvprovokerende vis.

Det danske mesterhold har åbnet en slags ambassade lige midt i København. Hos et kommunikationsbureau, der skal fungere som brohoved for eksempelvis sponsorer og fans.

Bygningen ligger på Nørrebro, hvor et banner med ordene ’København har igen et mesterhold’ pryder øverst oppe onsdag. Her var der åbningsreception.

Se bare her via FCM’s kommercielle direktør Jacob Jørgensens Twitter:

Jacob Jørgensen forklarer om tiltaget til klubbens website:

»Vi mener, timingen lige nu er god. Vi vandt det danske mesterskab i foråret, vi ligger godt til i begyndelsen af den nye sæson, og vi har indtil nu klaret os fornuftigt i Europa. Vi har i løbet af den seneste tid oplevet en stigende interesse fra virksomheder, der gerne vil associeres med vores brand, og med det nye kontor gør vi os lettere tilgængelige for de virksomheder, der har base i hovedstadsregionen,« siger Jacob Jørgensen.

Han fortsætter: »Vi kalder det et ambassadekontor, fordi vi anerkender, at vi med vores entré i hovedstaden er lidt på udebane. Men vi har det godt på udebane. Og det er et erklæret mål for satsningen, at den for både partnere, sponsorer og fans skal mindske afstanden mellem København og den egn, vi er rundet af.«