KØB PLUS!

FCK trækker i hipstertrøjen

Hipsternes yndlingsmærke står bag FC Københavns nye tredjetrøje, der får premiere i aftenens kamp mod VfB Stuttgart

Når FC København i aften løber på banen til Europa League kampen mod VfB Stuttgart, er det samtidig premieren på holdets tredjetrøje. Og premieren på et opsigtsvækkende samarbejde mellem fodbold og mode.

For det er det danske modehus og leverandør til københavnske hipstere, Wood Wood og designer Karl Oskar Olsen, der står bag trøjens design.

Forbindelsen mellem mode og fodbold er – udenfor kridtstregerne – ikke noget nyt fænomen. Blandt andet har Armani designet tøj til Chelsea, når klubbens superstjerner var udenfor banen og til det engelske fodboldhold.

Men det er helt nyt, at et modehus får lov til at designe en egentlig spillertrøje, der skal bruges på banen. For Karl Oskar Olsen var der ingen tvivl, da han fik tilbuddet.

- Jeg sagde straks ja, for jeg er selv fan af FCK, og det er en ære at blive spurgt. Jeg ville gerne have trøjen til både at signalere klubben FC København, byen København, som jeg synes, den repræsenterer – og mig selv. Derfor har jeg valgt de tre farver, sort, rødbrun og lyseblå.

Den sorte repræsenterer både FC København, klubbens normale udetrøje er sort og en farve, som Karl Oskar Olsen synes repræsenterer autoritet, »man kan slå sig på en sort spiller, der kommer løbende.«

Karl Oskar Olsen kunne næppe have ønsket sig en bedre 'runway' end den, hvor hans trøje i dag vises frem. FC Københavns nye tredjetrøje ser dagens lys i rammer, der er et modeshow værdigt på et af Tysklands utallige flotte stadions; Mercedes Benz Arena i Stuttgart.

- Det er et af de flotteste steder jeg har spillet. Det var også rigtig flot i Bukarest og i Lille, og det her er helt sikkert på niveau, siger FC Københavns stjerneskud Andreas Cornelius, der i aften er en af de spillere, der kan trække den nye trøje over hovedet.

Læs også: