F.C. København og Adidas forlænger samarbejdet til 2020.

Siden 2012 har FC København haft Adidas' berømte tre striber på trøjeærmerne. Det vil de fortsætte med at have frem til 2020.

Onsdag meddeler klubben, at man har lavet en ny og historisk sponsoraftale med den tyske gigant i sportsbranchen. Den oprindelige aftale ville udløb i år.

»Det her er en vigtig aftale for os, som vi er meget glade for og stolte af. Det er den største aftale, vi har lavet på det her område i F.C. Københavns historie, og den viser, at vi har en kommerciel værdi, som gør, at et globalt brand som adidas vil engagere sig yderligere i et samarbejde med os. Samtidig er kontraktens længde vigtig for vores muligheder omkring udviklingen af det allerede gode samarbejde på sigt.« siger Administrerende Direktør i F.C. København, Anders Hørsholt, til klubbens hjemmeside.

Dermed vil FC København også i de kommende fire år være en del af kredsen af klubber, som har Adidas som trøjesponsor. Heriblandt europæiske giganter som Bayern München, Real Madrid, Chelsea F.C., Manchester United, Juventus, A.C. Milan.

Hos Adidas udtrykker man stor tilfredshed med forlængelsen af samarbejdet med Superligaens øjeblikkelige førerhold.

»F.C. København er Skandinaviens største klub og det helt rigtige match for adidas. Vi har været glade for de første fire år og ser et kæmpe potentiale i at styrke samarbejdet i fremtiden. F.C. Københavns værdier og visioner passer til adidas’ brand og fodboldstrategi og derfor har en forlængelse af samarbejdet været højt prioriteret,« siger Lars Rønne, nordisk chef for marketing og kommunikation hos Adidas.