Brøndby Stadion skal fremover stadig hedde Brøndby Stadion.

Det slår kommerciel direktør i Brøndby Stadion, Henrik Bartholdy, fast.

»Vi er bekendt med, at vores stadion har en vis værdi – og at et sponsorat kunne indbringe os en del penge. Men vi er også bevidst om, at der er masser af historie knyttet til denne værdi,« siger Henrik Bartholdy til netmediet bureaubiz.dk

»Hvis ting ikke kan forklares, kan det ikke forsvares. Vi har masser af tradition og historie i og omkring vores stadion, og et nyt navn skulle i givet fald give god mening for både os, vores fans og en eventuel partner. Det ville et helt nyt navn, f.eks. Lidl Park, ikke gøre,« tilføjer Henrik Bartholdy.

Han åbner dog en dør på klem, så man kunne forestille sig, at navnet bliver Brøndby Stadion powered by - fulgt af firmaets navn. I den situation kan man bedst forestille sig et energiselskab som sponsor. Under alle omstændigheder snævrer det feltet en del ind.

De fleste andre Superliga-klubber har solgt navnerettighederne til en sponsor. Bl.a. hedder hjemmebanen for ærkerivalen FCK nu Telia Parken.

Brøndby Stadion går undertiden blandt klubbens fans under navnet Vilfort Park som hyldest til den tidligere europamester og nuværende talentchef i klubben, Kim Vilfort.