Afsløring: Brøndbys tre nye redningsmænd

Økonomi. En markant trio forhandler om nye player-sponsorater, der skal redde Brøndbys eksistens.

Når direktør Tommy Håkansson i disse dage arbejder på at sikre Brøndbys overlevelse, spiller tre farverige venner og forretningspartnere en afgørende rolle.

Over for sporten.dk bekræftede Thomas Ulletved Rasmussen, der er kendt som manden, der købte en andel i Simon Makienok, at han var blandt redningsmændene, men telemarketingsmillionæren er ikke alene om at investere, for med sig har han Casper Parkvist Hvidbjerg og Allan Kamper.

Det fortæller Sune Olsen, der er det fjerde led i den tæt forbundne vennekreds og forretnings-kvartet, men som afskyr fodbold i en grad, der afholder ham fra at investere i de tre andres Brøndby-projekt.

- Det er rigtigt, at Thomas (Ulletved Rasmussen, red.) er en af investorerne, men du kan jo lige så godt skrive det, som det er, at Casper og Allan også er en del af det, siger Sune Olsen til sporten.dk.

Alle fire er på kryds og tværs involverede i telemarketingsvirksomhederne Teleworks og Media-Invest, der blandt andet leverer ydelser til Telia, og pånær Sune Olsen er de alle dedikerede fodbold- og Brøndby-fans.

Via selskaberne har alle fire gennem mange år været blandt de større sponsorer i klubben, og i blandede formationer har de rejst med på udlandsture, når Brøndby har spillet europæisk fodbold. Casper Parkvist Hvidbjerg, der beskrives som den mest udfarende af de fire, er i dag tættest på fanmiljøet, idet han også ejer den legendariske Brøndby-bar, Hovsa Bodega, hvor fans i årevis har varmet op til kampene.

Sidste år gav deres største selskaber Media-Invest og Teleworks pæne overskud på henholdsvis 8 og 14 mio. kr., og firmaerne er kendt for at behandle deres ansatte godt. Blandt andre har de holdt julefrokoster med store navne som Medina, Anna David og lørdag Alphabeat som underholdning, selvom antallet af ansatte begrænser sig til mellem 150 og 170 medarbejdere.

Kærligheden til Brøndby er der ingen tvivl om, og Thomas Ulletved Rasmussen, Casper Parkvist Hvidbjerg og Allan Kamper omgiver sig stadig med nogle af de mest hardcore fans, når de går til kamp. For et par år siden var det lige ved at koste en logeplads i Michael Laudrup Lounge, da to af deres medbragte gæster truede en tilstedeværende FCK-fan, hvilket blev en større sag på Brøndbys ledelsesgange, hvor de på den ene side gerne ville fastholde rigmændene, men på den anden side ikke ville have med deres bekendte at gøre.

Venskabet mellem de kommende Brøndby-investorer startede med, at de alle var ansat under Thomas Rasmussen, og indtil for ti år siden blandt andet havde en periode i annoncesalgsbranchen, inden de fortsatte inden for telemarketing og nu er forbundne i det svært gennemskuelige net af større og mindre selskaber, der for et par år siden blev udvidet med energiselskabet Modstrøm.

Investeringen i Brøndby kommer efter alt at dømme til at ligne Simon Makienok-investeringen, hvilket vil sige, at den vil være bygget op som en art player-sponsorater. De nærmere omstændigheder er dog stadig til forhandling og vil først blive offentliggjort en af de kommende dage.

Læs også: