Der er ikke noget at sige til, hvis klubberne i Superligaen har dollartegn i øjnene.

Ifølge Tipsbladet.dk betyder den nye tv-aftale, som træder i kraft til sommer, at klubberne skal fordele 270 mio. kr. imellem sig, hvilket er en stigning på hele 95 mio. i forhold til den aftale, der blev forhandlet på plads i 2007, og som gjaldt for perioden 2009-2012.

Aftalen belønner angiveligt især de hold, som vinder mange kampe og slutter højt i tabellen.

Ved indgåelsen af aftalen tilbage i 2007 gik klubberne amok på transfermarkedet og sprængte banken på lønningskontoret, hvilket har været en væsentlig årsag til de blodrøde regnskaber, stort set alle klubber har præsenteret de seneste år.

Men er klubberne så blevet klogere, og kan de holde dig på måtten med de mange ekstra millioner in mente. Det mener i hvert fald Brøndbys direktør Jan Lockhart.

- Vi er ikke til at lokke, selv hvis vi skulle få en upside ud af den nye tv-aftale. Vi brænder ikke pengene af på spillere, siger han til Tipsbladet.

Brøndby var en af de klubber, som virkelig brændte penge af eftrer den sidste tv-aftale, hvor spillere som Peter Madsen, Jan Kristiansen og Alexander Farnerud blev udstyret med guldrandede kontrakter.