Streaming-tjenesten Netflix, der forleden kunne meddele, at de nu har godt 36 millioner brugere i Amerika og næsten 13 millioner brugere internationalt, forventer at hæve abonnementspriserne fra engang i løbet af efteråret 2014. Dette kunne selskabets topchef, Reed Hastings, offentliggøre i et nyhedsbrev, der dækker første kvartal af indeværende regnskabsår og samtidig udstikker kursen for resten af året. Hastings skriver bl.a.:

"Netflix indeholder i dag langt mere og bedre indhold, end da vi lancerede tjenesten i 2010 til kun 7,99 dollar om måneden. Vi forventer at hæve prisen med en til to dollar alt efter, hvilket land der specifikt er tale om. Ved at hæve prisen en smule, giver det os mulighed for at fortsætte med at indkøbe en masse alsidigt indhold og samtidig skabe en bedre streaming-oplevelse."

Hastings fortæller endvidere, at de forhøjede abonnementspriser ikke i første omgang vil ramme de forbrugere, der allerede abonnerer på tjenesten. Her vil selskabet lade dem forblive på en såkaldt Grandfather-model, der sikrer, at de ikke berøres af prisstigningen i en periode på op til to år. Selskabet kalder i nyhedsbrevet ordningen for "generøs".

Læs mere om tv serier og film på www.streammag.dk