Kongehuset har flere gange afvist at ville have profiler på sociale medier som Facebook og Twitter, men noget tyder på, at det traditionsrige hus har skiftet mening.

Lene Balleby, der er kommunikationschef i Kongehuset, har flere gange udtalt til BT, at Kongehuset ingen planer har om at få profiler på de sociale medier, men har nok i hjemmesiden kongehuset.dk.

Men noget tyder på, at hoffet har skiftet mening.

I hvert fald eftersøger Kongehuset netop nu en digital kommunikationsmedarbejder, der skal have særlig fokus på med Kongehusets hjemmeside og på 'øvrige elektroniske aktiviteter'.

Den rette person til jobbet er ifølge rekrutteringsbureauet Hartmanns en med 'relevant journalistisk/kommunikationsfaglig uddannelse', der 'har arbejdet professionelt med sociale medier', som det hedder i stillingsopslaget.

Mens dronning Margrethe ved flere lejligheder har udtalt, at hun ikke ejer en mobiltelefon og er direkte 'it-analfabet', så ser det anderledes ud i de andre nordiske kongehuse.

Både det svenske og det norske kongehus er på Twitter, og det svenske er sågar også på Instagram. Den norske kronprinsesse Mette-Marit har også sin helt egen Twitter-profil, mens svenske prinsesse Madeleine er aktiv på Facebook.

Du skal se hele stillingsopslaget HER. Hvis du drømmer om at arbejde for den kongelige familie, skal du sende din ansøgning senest den 3. februar.