(arkivfoto)
(arkivfoto) Foto: Liselotte Sabroe

Folk kan være hårde på internettet - det ved de fleste - og det var angiveligt også et faktum, som Kongehuset havde med i deres overvejelser, da de besluttede sig for at oprette en offentlig tilgængelig profil på de sociale medier.

Det skriver BILLED-BLADET.

FlowersHarbor

Den 31. maj 2016 skrev kongehuset ud i en pressemeddelelse, at de officielt ville være til stede på de sociale medier Facebook og Instagram. Nu, godt et år senere, har kongehuset slået 274 billeder op på Instagram og har mere end 150.000 likes på deres Facebook-side.

I sidste uge, deltog prins Joachim i en konference i Operaen i København, hvor studerende fra hele verden havde sat hinanden i stævne for at udveksle erfaringer om at studere i Danmark. Under konferencen svarede han velvilligt på spørgsmål fra de mange fremmødte.

En af eleverne ønskede at vide, hvad prinsen synes om, at kongehuset nu er at finde på både Facebook og Instagram.

»Efter min mening var det på tide. Vi er godt klar over, at der kan komme spørgsmål og måske fornærmelser. Men det er vigtigt, at vi som et moderne kongehus rækker ud til verden,« svarede prinsen ifølge BILLED-BLADET og tilføjede:

»Det kan jo ikke hjælpe noget, at vi får lavet marmorstatuer, for at folk kan se, hvordan vi ser ud.«

Colamand

Selv om kongehuset tydeligvis er forberedt på fornærmelser og undrende spørgsmål, er der ikke meget af den slags at spore på deres profiler på de sociale medier - tværtimod er tonen rigtig positiv.

Det kan man blandt andet se i kommentarfeltet på deres sidste opslag:

Du kan læse BILLED-BLADETS artikel i den nyeste udgave af bladet, der er på gaden onsdag.

SMS

Hitter på Facebook

Mere fra Få første måned for 29 kr.