De fleste kender regnearksprogrammet Excel, der kan bruges til meget. Ikke mindst til at få det store overblik over din privatøkonomi. Se hvordan du kommer i gang.

De fleste kender til excel og har før arbejdet med det. Escel kan bruges til rigtig mange ting, især bruges det i regnskabssammenhænge, da det har gode regnskabs funktioner indbygget. Excel er også flittigt brugt til at lave budgetter.

På trods af det, kan det synes uoverskueligt at komme i gang. Her giver vi dig hjælp til, hvordan du kommer i gang og du lærer de grundlæggende funktioner skridt for skridt.

Guiden er et uddrag fra "Bogen om budgetter" (kapitel 2), der er rettet mod små erhvervsdrivende, men kapitlet om, hvordan du bruger Excel til at styre et regnskab er også velegnet for dig, der gerne vil få det fulde - og måske avancerede - overblik over din privatøkonomi. Bogen er skrevet af Mathias Pedersen Heinze og Steffen Tjerrild og udgivet af Regnskabsskolen.

Der indledes med en oversigt over bogens forskellige kapitler, derefter følger afsnittet om at bruge Excel som budgetteringsværktøj.

Køb adgang til kapitlet om brugen af Excel som budgetværktøj herunder - eller køb hele bogen på Regnskabsskolens hjemmeside

Modtag det ugentlige nyhedsbrev fra BT PLUS her