Zenia Stampe forstår ikke kritik af Elbæk: Hvad er der galt i det?

Det er en styrke, at Uffe Elbæk som kulturminister tør give udtryk for prioriteter og præferencer, mener kulturministerens partifælle, Zenia Stampe.

Mens den radikale leder, Margrethe Vestager, har kritiseret kulturminister Uffe Elbæk (R) for ikke at tænke sig ordentligt om i sagen om en række arrangementer på gøglerskolen Akademiet for Uhæmmet Kreativitet (AFUK), kommer partifællen Zenia Stampe, der i øjeblikket er på barsel fra Folketinget, ministeren til undsætning.

- Uffe Elbæk har fået ørerne i maskinen for at sætte politisk fokus på et miljø, som han ser perspektiver i. Hvad er der galt i det?, skriver Zenia Stampe på sin Facebook-profil søndag.

Udmeldingen kommer, efter at ministertaburetten er begyndt at vakle under kulturministeren, fordi DR fredag kunne afsløre, at han i sin tid som minister har brugt 180.000 kroner på arrangementer på AFUK, hvor hans mand i dag arbejder, og hvor ministeren selv tidligere har siddet i bestyrelsen.

Uffe Elbæk selv understreger, at de fem arrangementer, der er tale om, alle har været fagligt velbegrundede »med det klare formål at vise et helt særligt kulturmiljø frem«.

Det giver god mening, mener Zenia Stampe, der roser ministeren for sin evne til at prioritere.

- Skal en kulturminister ikke netop evne at fokusere og fremhæve? Skal kulturlivet til at være milimeterdemokrater, der opmåler ministerens opmærksomhed i middage, møder og læste bøger? Jeg synes, det er en styrke, at vi har en kulturminister, der tør give udtryk for prioriteter og præferencer, skriver hun.

Ifølge Margrethe Vestager har Uffe Elbæk dog ikke tænkt sig om.

- Uffe har ikke tænkt sig ordentligt om, det ved han godt, og det har han blankt erkendt og beklaget. Jeg er tilfreds med, at Uffe har undskyldt, sagde hun i en skriftligt kommentar lørdag.

Regeringens parlamentariske grundlag, Enhedslisten, der har kaldt ministeren i samråd, mener, at Zenia Stampes holdning er for snæversynet.

- Efter min mening er det for snæversynet, for han er kulturminister for alle kulturinstitutioner i Danmark. AFUK er et fantastisk godt sted, men uanset hvad er der rigtig mange kulturinstitutioner, der har ham som minister, så han skal kunne bevæge sig på alle former for kulturinstitutioner, siger Enhedslistens kulturordfører, Jørgen Arbo-Bæhr til Berlingske Nyhedsbureau.

Det har ikke været muligt at fange Zenia Stampe for en uddybende kommentar, men mandag skriver hun på sin Facebook-profil, at Uffe Elbæk oplever »noget af det værste, man kan være ude for som politiker. At pressen bevidst mistolker og fordrejer alle éns ord og motiver. At alle modstandere lugter blod og graver de mest absurde paralleller fra fortiden frem som en del af den generelle heksejagt«.

Samrådet med Uffe Elbæk begynder tirsdag klokken 14. På forhånd har alle partiers kulturordførere noget usædvanligt fået alle akter i sagen, efter både Enhedslisten og Venstre udbad sig papirerne på forhånd.

HVAD MENER DU? HAR ZENIA STAMPE EN POINTE ELLER ER HUN PÅ GAL KURS? DELTAG I DEBATTEN NEDENFOR ELLER PÅ VORES FACEBOOK-SIDE HER

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

utroligt

Skrevet af jesper, Fredag den 17. maj 2013, 10:32

hvorfor spiller man tid på zenia stampe hun fatter aligevel ingen ting .

Er det en hvid dansker zenia har barn med ??

Skrevet af Lis, Søndag den 9. december 2012, 10:41

Er det en af vores egne hvide danskere zenia har barn med ?? eller er det en muslim ?? zenia er jo så vild med disse terrorister,mere end hun er med danskere ??

Affald

Skrevet af Jan, Fredag den 7. december 2012, 10:58

Hun er et rigtig godt eksempel på at det ikke er hjernebrikkerne der tynger en politikker.
Politikere er mennesker der ikke har evnerne til at begå sig på det private arbejdsmarked. De taler og taler og er fuldstændig ligeglade med om det er sandt eller usandt. Hvis de fik løn som fortjent så det sgu dårligt ud for dem.

?????

Skrevet af Renè, Onsdag den 5. december 2012, 08:29

Hvad forstår Zenia Stampe egentlig ????? Utroligt at mennesker med den kaliber kan være på tinge, ikke underligt det går af hekkenfeldt til.

Landsforræderen Zinia.

Skrevet af Kirao, Tirsdag den 4. december 2012, 21:32

Dr 2, Zenia , landsforræder, se hvordan muslimske mænd behandler kvinder, det er dem du er med til og lukke ind i vores land.
Se det nu hvis du tør din satans kvinde.

Helt uden for rækkevidde...

Skrevet af P.P., Tirsdag den 4. december 2012, 23:18

Zenia befinder sig i en helt anden verden,- en afsporet ensrettet, galninge-og syret løgnefantasiverden, fuldkommen ligeglad med folks ønsker om en normal, retfærdig verden, -
og er med til, sammen med hendes sammensvorne landsforrædderiske lakajer,- at styre hele samfundet ned i afgrunden,- så HOP AF inden dette sker!
VÅGN SÅ OP, I der er medløbere, som har stemt disse forræddere ind på Højborgen !

Syg

Skrevet af Bent-Erik Gjerlevsen, Tirsdag den 4. december 2012, 20:59

Zenia er meget syg og hun er klar til den lukkede Sct.Hans

Hun står da i stampe

Skrevet af Venstreløven, Tirsdag den 4. december 2012, 20:50

Hun er næsten ligeså klodstet, som Anita Bay Bondegaard var det.

Fair nok, at Margrethe er en knivskarp og dygtig politikker, men mange andre radikale kvinder er altså så blanke, at de ikke selv opdager det!

Zenia Stampe er da fuldstændigt på afveje. Hun virker som en veluddannet, men bag kejserens nye klæder er hun på niveau med Poulsgaard, Krarup, Kjærsgaard og andre der har været valgt ind i tinget.

Blondine vittigthederne lever

Skrevet af Michael Petersen, Tirsdag den 4. december 2012, 20:18

Nu ved jeg hvorfra blondine vittighederne stammer fra.
Fordi de radikale er ligeså korrupt som en muslim og så dumme, at de må have hjernecellerne til deling i partiet.
Men Zenia Stampe må have mødt Uffe Elbæk på dametoilette, da Uffe Elbæk hele tiden kalder sin samlever for sin mand - hvorfor han må være kvinden i forholdet.

zenia stampe forstår ikke kritik

Skrevet af mogens espersen, Tirsdag den 4. december 2012, 20:08

zenia stampe forstår ikke kritik.Zenia stampe forstår IKKE noget overhovedet

Stampe's forståelse

Skrevet af K. Hansen, Tirsdag den 4. december 2012, 19:16

Jeg synes det er betryggende at Zenia Stampe ikke kan forstå et eller andet. Det giver en tryghed for os andre, der mener noget andet. Hvad den dame synes og ikke kan forstå - ja kun fantasien sætter sine grænser. Men hun får jo medieomtale HVER gang

latter!!

Skrevet af jette r, Tirsdag den 4. december 2012, 19:12

så er hun nok den eneste, der ikke forstår hvori det problematiske består.
hun har nu sådan en frisk tankegang, var det ikke også hende der synes at forældre skulle have sex med deres børn??

Så er du nok den eneste der ikke kan se der er noget galt

Skrevet af Lars B, Tirsdag den 4. december 2012, 19:03

Eller du er måske kommet på bedre tanker eftre den ene sag efter den anden dukker op. Det jo snart russiske tilstande vi har med de politikere. Og Helle Thornig freder ham selvfølgelig for han er jo en kriminel i samme båd som Helle.

Ja, HUSK:

Skrevet af Pedersen, Tirsdag den 4. december 2012, 23:52

FANDEN HYTTER SINE!!
Sådan er det jo!

stamp 1 gang mere.

Skrevet af willi christensen, Tirsdag den 4. december 2012, 18:21

det viser jo bare hvor meget senia stampe forstår om at bruge skatte
yder penge,kan du ikke bare få en 7-8 børn så er vi da fri for at høre mere til dig de næste mange år,selvfølgeligt syn for børnene,de kan
jo selv følgelig bare gå i cikus uffe.

stamp 1 gang mere.

Skrevet af willi christensen, Tirsdag den 4. december 2012, 18:21

det viser jo bare hvor meget senia stampe forstår om at bruge skatte
yder penge,kan du ikke bare få en 7-8 børn så er vi da fri for at høre mere til dig de næste mange år,selvfølgeligt syn for børnene,de kan
jo selv følgelig bare gå i cikus uffe.

Endnu en stor tak til BT!!

Skrevet af Keld, Tirsdag den 4. december 2012, 18:11

BT skal her endnu engang have en stor tak for at lægge spalteplads til den komiske debat som hende Zenia Stampe har skabt.
EN STOR TAK !!!!

Endnu en stor tak til BT!!

Skrevet af Keld, Tirsdag den 4. december 2012, 18:10

Bt skal her endnu engang have en stor tak for at lægge spalteplads til den komiske debat som hende Zenia Stampe har skabt.
EN STOR TAK !!!!

DF: Vi bliver ved til alle fejrer jul

Skrevet af Ulla Pia, Tirsdag den 4. december 2012, 18:05

Hahahahahahahahahahahahahhahahahaahahahhahaahahahahahahahahahahahahahhaha

tssssk

Skrevet af opp, Tirsdag den 4. december 2012, 17:48

Du er en hvalpe tøss lille ven.....

Demokrati er et opreklameret falsum --- Det eksisterer ikke.!!!

Skrevet af Hansen, Tirsdag den 4. december 2012, 17:46

@Henrik Jørgensen --- Jeg er helt enig i din kommentar, desværre er de fleste i systemet involveret i korruptionen, resten er enten indoktrineret eller sover i en torneroselignende søvn, eller også er de bedøvet af alkohol eller stoffer!

Det er ikke befolkningen, der har valgt de snotdumme politikere, det har toppen af partierne, og deres sleske håndlangere vælgerforeningerne, det er også deres skyld vi fortsat er medlem af det korrupte foretagende EU, for de har sikret sig at "VI" den danske befolkningen ikke får mulighed for at stemme om emnet!

Og hold så op med at misbruge ordet demokrati, for ved at misbruge det ord om alle de udemokratiske afholdte valg, politikerne ikke på nogen måder lovligt eller ulovligt kan komme uden om at gennemføre, afslører i jo rent faktisk jer selv, som en flok udemokratiske hyklere!

For danskerne må da være helt utrolig dumme, ellers hoppede de ikke på sådan en gang manipuleret gejl, som et valg i vor tid er, det er i realiteten bedøvende ligegyldigt, hvem vi stemmer på, for vi får stort set det samme efter valget!

Når man sidder og læser de forskellige kommentarer på debatsiderne, skulle man tro de fleste mennesker lever på en helt anden planet et eller andet sted ude i rummet!

I Danmark er der ikke demokrati, og det har der aldrig nogensinde været, vi har det man kan betegne som "top styrede partidiktaturer", og det ser vi især demonstreret helt frit i vor tid, hvor toppolitikere i alle partierne opfører sig som små selvbestaltede despoter, og hvor medierne er blevet dikkende lammehaler, som reagerer med larmende tavshed mod ethvert konstrueret og manipuleret politisk magtmisbrug:

HVIS der var demokratisk opstilling i partierne, så ville der være SIDEORDNET OPSTILLING, statsminister og de politiske kandidater ville være udpeget af befolkningen ved direkte valg, desuden ville hver enkelt folkevalgt politikere, være tvunget til at følge Grundlovens bestemmelser, og ikke være dikteret af hverken EU eller selvbestaltede partidiktatorer!

Sådan er systemerne i partierne langtfra, tværtimod er opstillingen i partierne på listeform (partiliste), så det er toppen i partiorganisationerne og ikke vælgerne, som afgør hvem der skal i folketinget, ikke nok med det er det partiets top, der flytter de foretrukne kandidater rundt til de mest sikre opstillingskredse, så i realiteten har valget intet med demokrati at gøre, det er manipuleret, styret og kontrolleret af de forskellige partiers top og deres håndlangere, for vælgerforeninger tør ikke går imod en diktatoriske partitop, for det ville få fatale følger for deres politiske karriere!

Og til alle jer asociale og udemokratiske politikere, Danmark har ikke opfundet demokratiet, og jeres kopiering af demokratiet er en parodi, verdens første demokratiet blev grundlagt i Grækenland, i det 5th. århundrede før Kristus, man kaldte endog Grækenland for Civilisationens vugge, og hele det demokratiske projekt blev gennemført i en enkelt mands levetid!

Perikles kom til magten 461 før Kristus og i den tid blev “ordet demokrati” opfundet og praktiseret, lige som ordene filosofi, retorik, politik, geografi og biologi, det var alle de ting der var blevet opdaget og diskuteret, af nogle af de største tænkere, som verden nogensinde har kendt bl.a. filosoffer som Sokrates, Platon og Aristoteles, Matematikeren Pythagores og digteren Pintar, historikeren Haridot og mange flere i den tid, og som de første beregnede de Jordens, Månens og Stjernernes position og opfandt atombegrebet m.m.

Perikles stod i spidsen for verdens første demokrati, alle byens embedsmænd blev valgt og rådslagningen fandt sted i fuld offentlighed, denne idé gjorde det af med tidligere tiders konger og tyrannier, og den vandt indpas sener i form af vor tids “såkaldte demokratier”, dengang deltog alle i debatten og de politiske beslutninger blev vedtaget i fuld offentlighed!

Den "såkaldte demokratiske" tidsperiode har spillet fallit, og hvis Perikles og de fantastiske tænkere og filosoffer fra fortiden, fik et indblik i vor tids demokrati, så ville de vende sig i deres grav af skam, over hvordan de storslåede ord og tanker, bliver misbrugt og voldtaget af nutidens asociale akademisk udemokratiske politiske plattenslagere!

de radikale

Skrevet af b bach, Tirsdag den 4. december 2012, 17:22

Utroligt at nogen kan finde på at stemme på de radikale slapsvanse der har mere travlt med alle andre end danskernes ve og vel.

De er allesammen en flok uduelige levebrødspolitikere inclusive der barbiedukke formanden.

Lad os få et hurtigt valg.

Du er for dum Zenia Stampe, og du er "politikker".

Skrevet af Bjarne Christensen, Tirsdag den 4. december 2012, 17:10

Du må være forbandet dum Zenia Stampe og uden hjerne hvis du ikke fatter en skid omkring hvad Uffe Elbæk har gjort forkert omkring hans forbrug af skatteydernes penge på hans bøsseven

Stampe

Skrevet af frode nielsen, Tirsdag den 4. december 2012, 17:03

Sikken en idiot ,hende Stampe.
De "radigale"landsforrædere ,er godt besat med idioter af værste skuffe.Stampe er blot en af dem,men dum og ubegavet er hun !

Hun er lige så korrupt som Elbæk!

Skrevet af Jyden, Tirsdag den 4. december 2012, 16:39

Hun er sgu det største blålys i politik - at hun har en mening kan ingen bruge til noget!

Stampe

Skrevet af Erik Berthelsen, Tirsdag den 4. december 2012, 16:12

"Stampe" ! Var det ikke den hyggelige kanin i filmen Bambi??

Elbæk har kvajet sig...

Skrevet af Henrik Jørgensen, Tirsdag den 4. december 2012, 15:33

...ingen tvivl om det. Zenia Stampe er der ingen med en IK over den sibiriske vinters gennemsnitstemperatur der tager alvorligt, men faktum er at det vil ikke blive bedre med en blå regering. Eller nogen anden regering, for de er allesammen hykleriske, selvfede, egoistiske, nepotiske svindlere der udelukkende har øje for deres egne mål. Befolkningen og især demokratiet er svøber de helst så sig foruden. Det repræsentative demokratur har spillet fallit og den danske befolkning er i bund og grund pisseligeglade så længe der er citronmåner på bordet og reality-TV.
I ligger som I har redt, folkens.

kvalmende

Skrevet af erik bramsen, Tirsdag den 4. december 2012, 15:26

Jeg synes det er utroligt kvalmende at læse om Stampes forsvar af
Uffe Elbæk. Hun bærer tydeligvis præg af selv at være vokset op i
en tid hvor alting var en selvfølge, men at forsvare en minister der
har så lidt dømmekraft, og omgås skatteydernes penge på noget så
tåbeligt, ville have medført en øjeblikkelig fyring, hvis det f. eks.
var sket hos A.P. Møller Mærsk.

Vi er rene!!

Skrevet af Otto, Tirsdag den 4. december 2012, 14:58

De Radikale vil stå som moralister, men hvor er moralen henne????
Det er det parti der har mest kammerateri.
Hvem kan stemme på sådan et parti????
Zenia Stampe er jo en skrige dukke uden som helst sans for virkeligheden, det er de Radikale idag, fatter ikke at nogen har stemt på dem.

Radikal moral

Skrevet af Heinrich, Tirsdag den 4. december 2012, 17:21

Rooolig nu - små slag.

De ikke alene har moral - de har dobbelt moral!