Toppolitikere betalt af 3F: Se hvem her

Politikere på venstrefløjen, der de seneste uger har angrebet Vejlegården og Krifa, som 3F er i konflikt med, er selv part i sagen. Hovedparten af dem er nemlig selv medlemmer af 3F, lige som flere også har fået støtte af fagforeningen i deres valgkamp.

Det kan BT i dag afsløre.

Et af 3F-medlemmerne er Socialdemokraternes arbejdsmarkedsordfører Leif Lahn Jensen. Han har kaldt den gule fagforening Krifa for løntrykkere, en pengemaskine og et forsikringsselskab i stedet for en fagforening.

Derudover har han stillet et forslag, der skal stække de gule fagforeninger, ved at virksomheder, der byder ind på offentlige opgaver i kommunerne, skal oplyse deres lønmodtageres overenskomst. I samme åndedrag opfordrer Leif Lahn Jensen kommunerne til at sige nej til virksomheder med ansatte i de gule fagforeninger.

Forslaget er kommet i kølvandet på 3Fs blokade mod restaurant Vejlegården, som har indgået en aftale med den gule fagforening Krifa.

Opbakning fra 3F’ere

Ifølge BTs optælling blev der valgt ti 3F-medlemmer ind ved folketingsvalget 2011 - fordelt i S, SF og Enhedslisten.

Her er Folketingets 3F’ere

Og det er netop i den gruppe, de øvrige partifæller, der bakkede op om Leif Lahn Jensens forslag om at stække de gule fagforeninger, skal findes.

Blandt andre Pernille Rosenkrantz Theil, der, trods sit ordførerskab som energiordfører også var en af de første politikere på venstrefløjen til at springe ud i arbejdsmarkedskonflikten og tordne mod restaurant Vejlegården.

3F-politikere: Godt vi er i Folketinget

Støjberg vender på en tallerken

- Det er så himmelråbende, at personalet på Vejlegården lader egoismen få forrang, har hun sagt til BT om restaurantens personale, der ikke ønsker 3F-overenskomst.

Udover et medlemsarmbånd har flere af politikerne i debatten også fået direkte støtte fra 3F. I 2007 besluttede 3Fs hovedbestyrelse ellers, at de ikke ville yde central partistøtte til folketingsvalget, men i 2010 valgte man at give fem millioner kroner under en ny formulering - nemlig at vælte VK-regeringen.

Her er Folketingets 3F’ere

Ifølge Socialdemokraterne har det betydet, at man fra centralt hold har fået støtte, som er blevet brugt til topfolk i partiet. Og flere lokale 3F-afdelinger siger til BT, at man har givet støtte til politikere, der matcher foreningens synspunkter.

- I vores fagforening lægger vi ikke skjul på, at vi er politisk aktive og blander os i politikken. Det, mener vi, er nødvendigt for at hjælpe vores medlemmer. Men vi har også en fast beslutning om, at vi ikke giver økonomisk støtte til politiske partier, siger Henning Overgaard, formand i 3F Transport i Esbjerg. Lokalafdelingen hjalp ved folketingsvalget Enhedslistens 3F-medlem Henning Hyllested, som i Vejlegårds-konflikten også har været særdeles synlig, da han forsvarede 3F i en hidsig tv-duel med Anders Samuelsen.

Intet problem

Med både lokal og central støtte er det ikke kun 3F-medlemmerne, som har et bånd til 3F. Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen hører til de topfolk, som har fået 3F-støtte - blandt andet to busreklamer. Hun afviser dog, at det er et problem, at hun som minister på netop arbejdsområdet har fået støtte af den ene part i Vejlegårds-konflikten.

- Der er ingen form for støtte til min valgkamp, der på nogen måde afgør, hvordan jeg tager stilling til væsentlige spørgsmål om den danske model – eller andre spørgsmål for den sags skyld. Her handler det ene og alene om mine holdninger og værdier som socialdemokrat.

Er det et problem, at nogle politikere er tæt forbundet med 3F? Deltag i debatten herunder

Konflikt og støtte

Vejlegården fik ny ejer 1. november 2011. Indtil da havde de ansatte en 3F-overenskomst. Den nye ejer meldte sig ind i Kristelig Arbejdsgiverforening (KAF), som har overenskomst med Kristelig Fagbevægelse (KRIFA). Det har fået 3F til at lave blokader foran Vejlegården.

3F besluttede i 2010 at give fem millioner kroner til at arbejde for en ny regering. Socialdemokraternes partisekretær, Lars Midtiby, bekræfter, at partiet har fået støtte af 3F.

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Råddenskab.

Skrevet af ES., Mandag den 28. januar 2013, 06:07

LO-Rødblok er simpelhend undergravende for dansk velfærd er det velfærd at give så meget i understøttelse at det ikke kan betaLE SIG AT ARBEJDE,DET GLÆDER MIG AT VI ER NÅET SÅ LANGT for det er den eneste mulighed der er for at komme af med råddenskabet LO-RØDBLOK,da rødblok sad i oppision råbte og skreg de op som en flok galninger hele bundtet i dag sidder galningerne gemt og svøbt ind i spinddoktorer,når så de kommer på TV ligner de en flok reklamer for hvide Lam produkter,ta´dog at regere dette lilleputland fremfor ødelæggende ideologi,hvem er det der sidder med hårene ned i nakken når lagkagen er spist det er ikke erhverslederne nej det er alle lønmodtagerne som er blevet opildnet særdeles af pamperne jeg gider ikke engang at skrive deres navne for så får jeg endnu mere lede sådan kan ideologi være ødelæggende.

Grisen Pernille Rosenkratz Theil

Skrevet af Kim, Tirsdag den 22. januar 2013, 19:49

Fars lille gris!
øf øf øf
fedtudsugning kunne være forslag.

Tykke fede pampere øf øf!

Skrevet af Kim, Tirsdag den 22. januar 2013, 19:45

Jeg er godt træt af alle de fede pampere, der har sugerøret ned i bl.a fagforeningen 3F's kasse.

For eksempel hende grisen Pernille Rosenkrantz Theil hun trænger godt nok til at tabe sig. Men alle de pamper-middage forhindre det.

Øf, Øf..........

Her går det godt fru kammerherreinde

Skrevet af ES., Mandag den 21. januar 2013, 09:29

HVOR ER PAMPERNE!
DENNIS DU FIK 30% MERE TIL VARMe HÆNDER I 2010 MIDT I EN KRISETID SKOV CHRISTENSEN DU KAN DA NÅ ØDELÆGGE MANGE FLERE VIRKSOMHEDER OG FÅ RESTEN SENDT TIL UDLANDET kom da igang regeringen skal nok hjælpe jer med endnu flere løgne,ovennævnte er eksempler på hvordan man får ødelagt vores demokrati det er jo eksempler at ideologi kommer først,hvor er Jelved og Nyrup i debatten de var jo så flink at modtage en halv mill. analfabeter i 90 erne hvor mange milliarter har det kostet det er utilgiveligt nedsættelser af kommisioner og ikke at forglemme, rød blok råbte og skreg for bare 2 år siden at ældre lå på sygehugangene det gør de stadig løgn på løgn det er hvad mine surt tjente penge går til hvornår høre det op.

fanden hytter sine

Skrevet af erik bøgh larsen, Tirsdag den 20. november 2012, 20:41

sagt på godt dansk,en gang pampere af værste skuffe,det er 3f og man fatter ikke at medlemmerne får smidt den ledelse på porten.
enten er de dumme eller hjernevaskede,anstændighed er åbenbart en by i rusland,

selvforskyldt

Skrevet af Kristian Mellergaard, Lørdag den 17. november 2012, 09:42

Kære røde stemmekvæg i bære alene skylden for det røde kommunistisk kaos der er kommet med den siddende regering de røde får jo god hjælp fra fagforeningen 3.fff. her bruges jeres egen kontigent til at forfølge folkepensionister ingen regøringshjælp. Men 3fff kan jo også i skrift stå for FY FOR FANDEN. jeg ved ikke om de i Danmark kaldes Maffioses eller Pamper eller borger forfølger i penge magten klare lys. Men ingen er forpligtig ud over deres evner: Vel 3 FFF.

3F er pinlig

Skrevet af philip heimbürger, Onsdag den 14. november 2012, 07:32

En overenskomst imellem en arbejdsgiver og en fagforening bør respekteres. det er i høj grad pinligt at voksne mennesker bruger tid og penge på at chikanere en fagpolitisk modstander - især når det nu heldigvis er helt legalt med andre fagforeninger end de "røde".

Fagforeningsstøtte

Skrevet af Erik Morsing, Torsdag den 8. november 2012, 20:32

Der er ikke noget, der forhindrer fagforeningerne (det vil sige medlemmerne) i at yde støtte til de, der ryger ud af dagpengesystemet. Men så solidariske er de, der har et arbejde vel heller ikke?

Leif Lahn Jensen

Skrevet af Johan Hansen, Torsdag den 8. november 2012, 20:01

Nu kommer jeg fra Grenå og desværre er "tvunget" til at være medlem af F3, hvor ca 75 % hellere vil være i noget andet, kan kun sige at Leif Lahn Jensen er en "pamper" af værdste skuffe, det har vi set ved flere møder

Tilskud til faglige organisationer

Skrevet af Leif B. Pedersen, Tirsdag den 6. november 2012, 12:06

Hør her, nu er der nogen der har ondt et vis sted fordi de faglige organisationer stotter partier.
Hvis man som medlem mødte op til generalforsamlingerne i sin fagforening så har man indflydelse på hvad der sker. Det gavner ikke at sidde i krogende og surmule.

Skat af tilskud

Skrevet af Ole Baath, Tirsdag den 6. november 2012, 11:39

Alle de tilskud og gaver fagforeningerne imellem, hvordan behandler det skattemæssigt, eller er det skattefrit?

Fagforenings støtte til at sende 100.000 LO-medlemmer på kontant

Skrevet af Ole Larsen, Tirsdag den 6. november 2012, 10:41

Mærkeligt resultat LO og Div. fagforeninger får for deres million støtte til " Arbejder regeringen " der afskaffer efterløn, pålægger lav inkomst gruppen så mange afgifter at den lokale købmand må lukke og købmands varene hentes syd for grænsen, og sidst går støtten nu til at sige farvel til mere end hundrede tusind medlemmer der i løbet af de kommende 2 år havner på kontant hjælp, og det eneste LO og div regerings politikere taler om, er en lille restaruant i Vejle, hvor 10-15 ansatte har en forkert overenskomst....... Forunderlig verden vi lever i !!!!

Delvis klarsyn fra avisen !

Skrevet af Claus Jørgen Madsen, Tirsdag den 6. november 2012, 10:26

Det ser umiddelbart ud til at avisen har fattet en ting rigtigt, Jan Johansen er en top politiker !! :O)

Uansvarlige politikere bør fratages regeringsretten.!!!!!

Skrevet af Hansen, Fredag den 17. august 2012, 15:08

Nogle mennesker siger, at hvis man ikke kan bekæmpe politisk idioti retorisk, må man bare lære at leve med uretfærdigheden, hvor intelligent er det lige???

Og mon det hjælper alle de arbejdsløse, som mister et eksistens-, og forsørgelsesgrundlag efter 1 januar, og måske må gå fra hus og hjem, med brudte ægteskaber og uskyldige børn som ofre???

Hvis man havde fulgt den filosofi under 2’nd Verdenskrig, så havde Hitler vundet krigen dengang!!!

Så skriver nogle at befolkningen skal spare på deres vrede, men når jeg ser nogle mennesker blive behandlet uretfærdigt, uanset om det er børn, unge mennesker, voksne eller gamle mennesker det går ud over, så bliver jeg f***** G******* vred og aggressiv, og giver udtryk for min vrede overfor de uansvarlige (ansvarlige), uanset om det er forældre, politikere eller myndigheder!!!

Der er et gammel filosofisk mundheld der lyder: “Med ondt skal ondt fordrives”!

”Den filosofi er evig gyldig”, måske bliver det også midlet mod de egoistiske politikere, der har besat Christiansborg i vor tid!

Vi har faktisk en lovgivning i Danmark, hvor forældre kan fratages deres forældremyndighed, hvis de ikke røgter deres opgave som forældre ordentligt, og et barn bliver forsømt eller går for lud og koldt vand og derfor mistrives!

Faktisk bør vi have en lignende lovgivning for de folkevalgte, hvor en politiker skal fratages retten til at sidde i folketinget, når de ikke røgter deres opgave som ”folkevalgt tjener” ordentlig, og derfor er uansvarlig (ansvarlig) for, at store dele af befolkningen lever i nød og mistrives, enten fordi de og deres familier må leve langt under fattigdomsgrænsen, eller som hjemløse i et helvede, især om vinteren!

Sådan en uanstændig politisk adfærd er ikke et rigt land værdigt, og slet ikke når man samtidig ser, hvordan politikerne rager goder til sig selv med både arme og ben, og forgylder sig selv, deres håndlangere, de rige, velbjergede og især de mest indflydelsesrige i samfundet, for at tækkes den økonomiske magtelite!

Den slags politikere bør fratages retten til at sidde i folketinget, og retten til på nogen måder at have politisk indflydelse på noget som helst overhovedet, altså fratages alle form for legitim regeringsret!

Og send så snothvalpen Thor Möger ud og arbejde som jordbærplukker, eller som opvasker på et hotel i Skagen til 128 kr. i timen, hvis det er godt nok til slaverne, må det også være mere end rigeligt til ham som startløn, den asociale bums er jo ikke valgt til folketinget, og aner intet om hvad arbejde er for noget!

Det eneste Margrethe, Helle, Villy, Thor, Jesper, Corydon, Løkke & Co er gode til er retorisk løgne, så de minder i stedt for om politiske amatører andenrangs spindoktorer (løgnefabrikanter)!

"GULE PEST"

Skrevet af Onkel Sam, Torsdag den 16. august 2012, 20:10

Det er utroligt at de gule egoister ikke kan gennemskue, hvad det er de har gang i.
De er på vej til at, ovenikøbet at betale for det, at banke lønmodtageres løn og arbejdsforhold 30 år tilbage, ved at være sponsor for en forretning, som har så tætte bånd til arbejdsgiverne og vk som muligt er.
Vågn op mens tiden er og lad de morgensangere til krifa sejle deres egen sø i deres nybyggede palæ.

Pip fra bukselommen

Skrevet af Ole Christiansen, Torsdag den 16. august 2012, 10:09

Den eneste "fagforening", der blev indkaldt til alle forhandlinger om forandringer på arbejdsmarkedet under VK-regeringen, var Kristeligt Fagforening - hvem er i lommen på hvem her, søde kampagneavis?

Det her er totalt latterligt

Skrevet af pm, Torsdag den 16. august 2012, 08:17

Vi har lovgivning på området. Den skal holdes. At politikere er medlem af en fagforening er deres sag, at VKO får massiv støtte fra erhvervsliver, saxobank, Mærks, helt ærligt. BT deth er er for ubegavet en holdning hos jer.

Krifa

Skrevet af Charlotte, Torsdag den 16. august 2012, 07:37

Er det undersøgt, hvilke politikere, der har fået støtte af Krifa?

men sig mig lige.....

Skrevet af JoAnders, Torsdag den 16. august 2012, 07:01

Er det ulovligt at tegne overenskomst med KRIFA ?

For så må vi da have lovgiverne til at stoppe det. Hvis ikke, så kan man vel næppe forhindre et statsligt selskab som PostDanmark i at levere sædvanlige ydelser til dem - eller ?

Bananrepublik Danmark

Økonomisk krise??? --- Det er ren RETORIK, fup og svindel.!!!

Skrevet af Hansen, Onsdag den 15. august 2012, 17:53

Det kan vel ikke komme bag på nogen, at politikere i EU, Folketinget, Regionerne og Kommunerne sammen med fagbevægelsen plyndrer den danske befolkning, med alle mulige former for reformer, kontingentforhøjelse, landbrugsstøtte, erhvervsstøtte, bankpakker og var der ikke noget med 40 milliarder til EU's finanspagt, foruden at vores EU-medlemsskab koster danske skatteborgere 18 Milliarder årligt, og der skal jo mange penge i statskassen, for at finansiere hele det organiserede hjemmerøveri og alle disse støtteordninger, og for at betale for alle de nævnte pamperes luksusliv?!

http://politiken.dk/udland/ECE1474308/danmark-skyder-40-milliarder-krone...

http://www.business.dk/oekonomi/danmarks-bidrag-til-eu-vokser-lystigt

Så hvis der mangler penge i den danske statskasse, så er det fa****ga**** ikke så mærkeligt, men én ting er helt stensikkert, pengene er ikke gået til velfærd for den alm. borger, de er udelukkende gået til velfærd for de ansvarlige (uansvarlige og ansvarsløse) magthavere!

Kapitalisterne, politikerne og deres villige håndlangere eksperterne er bange, deres luksusliv er i fare, lakajer som Mogensen og Christiansen, Anders Langballe, Brüchmann er som mange andre i medierne, dem som “eliten” betegner som nyttige idioter, for uden den slags halvhjerner, kunne hele dette organiserede røveri og internationale forbrydelse slet ikke gennemføres!

Myten om en krise, se linket!

http://www.youtube.com/watch?v=7FfwFsejX44

Der er ikke og har aldrig været grund til en økonomisk krise, det er organiseret og RETORISK fup og svindel alt sammen, og det hele har været planlagt og er orkestreret af den Nazistiske forbryderiske og udemokratiske Bilderbergerbande, en bande hvor de asociale og udemokratiske politikere som Helle Thorning, Hæmoride-Villy, SMATSOEN Margrethe Westager og mange andre topfolk i både folketinget, organisationerne og erhvervslivet har topposter, og mediepamperne og deres journalister er betalte lakajer til, konstant at bombardere befolkningen med den “Göbbelske” propaganda, det var hele formålet med DR-update og TV2-news, 24 timers konstant bombardement af den politisk styrede Bilderbergerpropaganda!

http://da.wikipedia.org/wiki/Bilderberggruppen

Krisen har været et påskud til at skabe frygt, kaos og panik, mange alm. mennesker havde samlet sig anseelige formuer i pension og aktiebeholdninger, deres huse havde gjort mange mennesker ret velhavende, lige som arbejderne ikke mere var slaver, de havde tilkæmpet sig et værdigt liv og velfærd, men det er sket en gang før i vor tid slutningen af tyverne og først i trediverne!

Den gang blev der skabt lige så meget kaos, som det vi ser nu, mennesker blev ruinerede og måtte gå fra hus og hjem, tilbyde sig selv som slaver for småpenge, og underligt nok er det nøjagtig de samme banditter (bangsters), som står bag hele det økonomiske ragnarok, som er blevet skabt nu!

http://euro-med.dk/?p=1278

Befolkningen mister værdien af deres pensioner, deres indestående i bankerne, aktierne rasler ned, så den forbryderiske og Nazistiske bilderbergerbande under ledelse af Rockefeller, Rothschield, J.P. Morgan, Rompuy og alle de andre hensynsløse bangsters i dette organiserede røveri, kan overtage jeres huse, jord, værdier og formuer ved at ruinere jer, købe alle jeres huse/ejendomme, jord og aktier for småpenge, når det hele er blevet værdiløst, så de snart ejer alt af værdi, industrien og alle virksomhederne, så slaverne i nær fremtid igen vil blive nødt til at knokle som gale og være taknemmelige, bare for at få lov at overleve, af krummerne fra de riges bord!

Underligt at en eller "postuleret intelligent" befolkningen hopper på alle de fabrikerede løgne, for samtidig som de “såkaldte ledere” forbrydernes håndlangere, prædiker om krise og nødvendigheden af solidaritet og mådehold fra “slaverne”, så forgylder de sig selv og lederne i virksomhederne, og bevilliger hinanden mega tårnhøje lønninger, og er ved at grine deres røv i laser, over hvor nemt det er at narre en hel verden!

Hitler viste vejen, Erik Arthur Blair ”pseudonymet” for Georges Orwells skrev manuskriptet, Göbbels afprøvede det og beviste hvor nemt det var!

Bush, Blair, Fogh m fl. og alle deres hjernedøde lakajer iscensatte det, Afghanistan, Irak og Libyen har kun været øvelsesområder, for deres rablende sindsyge planer for fremtiden, og med mindre befolkningerne vågner op, så vil de konsekvenser Hitler udsatte den naive menneskehed for (under generalprøven 2nd. Verdenskrig), være barnemad i forhold til det helvede, som de forbereder for klodens befolkning i vor tid!

http://euro-med.dk/?p=11825

At skabe massearbejdsløshed, kaos og frygt har været en del af køreplanen, så slaverne underbyder hinanden eller direkte er villige til at gå ned i løn, for at bevare blot en lille del af deres forsørgelsesgrundlag, magthaverne "eliten og arbejdsgiverne" lavede det samme trick med det naive fjols Anker Jørgensen, dengang var der kun en arbejdskraftreserve på 4,1%, så direkte lønnedgang var svær at gennemføre, der var ikke det helt store udvalg af henvendelser, når virksomheds ejerne søgte folk, så fik de lokket fjolset Anker til at importere arbejdskraft fra Tyrkiet, så skaren af slaver blev øget til 13,3% i arbejdskraftreserve, så skal jeg love for der kom gang i løn dumpningen, og arbejdsgiverne var ved at grinede deres røv i laser, fag bosserne fik klap på ryggen for deres samarbejdsvilje, virksomhedernes ledere fik fine titler eller lidt ekstra mammon, for at tage godt imod alle de nye villige og billige løntrykkere!

Der er problemer, der er langt større -

Skrevet af Johansen, Tirsdag den 14. august 2012, 14:26

Politikerne kan vel lige som alle andre mennesker her til lands frit vælge tilhørsforhold til en hvilken som helst bevægelse - når bare bevægelsen er lovlig og lovlydig - det kan selvfølgelig være et problem, hvis nogen politikere støtter en fagforening, der har nogle overenskomskrav - herunder lønkrav - som virksomhederne, arbejdsgiverne og landet ikke har råd til - det er jo det samme som at skabe større arbejdsløshed, smadre virksomhederne og landets økonomi - samt sparke sig selv i røven.
Langt værre er det da, at rigtig mange folkevalgte politikere i strid med alverdens konventioner og vores egen grundlov godkender angreb og besættelse af andre souveræne lande - nedkæmper landenes nationalgarde, politi og regering for bedre at kunne bekæmpe landenes ikke-eksisterende masseødelæggelsesvåben - OG ENDOG TILLADER SIG AT STILLE OP PÅ NY TIL LEDELSE AF DANMARK - GROTESK !

hvorfor kun 3F

Skrevet af P.Munk, Tirsdag den 14. august 2012, 10:55

hvis den enkelte 3 f er selv skal betale til de partier der hjælper dem, hvorfor skal så den enkelte landmand så ikke gøre det, hvorfor skal jeg støtte venstre hvis jeg køber kød i brugsen, eller låner penge i den danske bank, der er da ingen der har spurgt mig om jeg vil støtte venstre, hvorfor skal der gælde en regel for de blå og en anden for de røde.
Jeg venter stadig på BT´s artikler om de blå´s tilskud fra erhvervslivet

Har vi det ikke dejligt :-)

Skrevet af Jønne, Mandag den 13. august 2012, 18:12

Al denne propaganda der vælter ud af den borgerlige presse, der allerede startede deres valgkamp dagen efter nederlaget ved det demokratiske valg.

Jamen herregud I små oppustede egoer, har I det svært med demokratiet?

Er det for meget for jer at ganske almindelige mennesker får indflydelse på deres liv, at de også gerne vil have deres ønsker opfyldt, selvom de ikke er rige.

Ja I har et problem, I har ingen anden indflydelse end at svine alle politikere til der har en anden mening end I selv, fordi det har I fået besked på, og det er der penge i for jer selv.

Desperationen er til at tage og føle på, og det er egentlig en skøn fornemmelse, for os.

Så I skal da endelig blive ved med jeres ævl og bævl og løgn,og udstille jeres magtesløshed.

Hvem gider at lytte til tabernes klagesang:-)

Hvor naive er den danske befolkning?.

Skrevet af Torben S, Mandag den 13. august 2012, 15:21

Inge Støjsender må tro at danskerne er dumme og naive, når hun siger, at hun ikke har fået erhvervsstøtte ved sidste folketingsvalg. Hvor er pengene til hendes valgkamp kommet fra?, de er kommet fra partiet Venstre. Hvor er pengene Venstre har brugt til valgkampen kommet fra?, de er kommet fra erhvervslivet, samt fra bidraget vælgerne er tvangsindlagt til, i form af offentlig partistøtte, som alle partier iøvrigt får. Hovedparten af udgifterne til valgkampen er sponseret af erhvervslivet, så Støjsenderen er både direkte og indirekte sponseret af erhvervslivet.

Mange skribenter mener, at det er udemokratisk, når en del af det faglige kontingent går til politisk støtte. For det første er det for at støtte de partier der varetager medlemmernes interesse bedst, og for det andet, er det vist muligt at fravælge denne støtte for det enkelte medlem.

Spørgsmålet er om det ikke er meget mere udemokratisk, når borgeren bliver tvangsindlagt til at betale til højrefløjen, og det gælder både røde og blå vælgere, når borgerne køber varer eller tjenesteydelser fra erhvervslivet. Der er her ingen mulighed for at få oplyst, hvor stor del af prisen der går til politisk arbejde.

3F HADER deres medlemmer og danske arbejdere !

Skrevet af Peter Jensen, Mandag den 13. august 2012, 12:23

Hvis 3F`s medlemmer ønsker at støtte politikere kan de da selv gøre det, det grtoteske er at 3F på formynderisk måde går ud og misbruger deres medlemmers penge på at hjælpe politikere som rigtigt mange af deres medlemmer foragter 100 %.

Udover politikere ynder 3F også at misbruge deres medlemmers penge på, at sende dem til islamister i Palæstina eller f.eks gruppen Bedsteforældre for asyl... Som om det skulle have 3F`s medlemmers interesse. Til gengæld hverken kan eller vil 3F stoppe 50.000 østeuropæere i at arbejde i Danmark og tage danskernes arbejde, ja 3F er ligefrem så forrædderiske mod deres medlemmer at de giver penge til politikere der ønsker at bevare østeuropæeres ret til at stjæle danskernes arbejde. Føj hvor er 3F en klam organisation !

Meld jer ud af det lort !

Et problem?

Skrevet af Finn Olsen, Mandag den 13. august 2012, 12:00

Nej, jeg synes ikke, det er et problem, at et folketingsmedlem er medlem af 3F eller nogen anden lovlig organisation.
Mener BT det?

Artikelserie

Skrevet af Peter Stokholm, Mandag den 13. august 2012, 11:41

Jeg forventer nu naturligvis en hel række artikler i BT, hvor det bliver offentliggjort hvilke tilskud alle 179 medlemmer af folketinget fra virksomheder og organisationer.

Intet problem

Skrevet af Flemming Bjerggaard, Mandag den 13. august 2012, 10:58

Hvis det er et problem 3F giver et valgtilskud til en politiker fra rød stue, så har politikere fra Venstre og Konservative, et stort problem, for så kan de ikke træffe erhvervspolitiske beslutninger, da Dansk Arbejdsgiverforening, Dansk Industri og DONG m.fl. yder store valg tilskud til dem.

Liberal Alliance vil så ikke kunne træffe beslutninger omkring bankernes økonomi, da partiets stor sponsor er SAXO Bank.

Det er på tide BT driver saglig journalistik og ikke løber efter chefredaktørens engagement i Venstres Hovedbestyrelse.

Tak

Skrevet af kent, Mandag den 13. august 2012, 11:27

Tak for et godt og sagligt indlæg.

viser bare

Skrevet af knud erik, Mandag den 13. august 2012, 10:44

den her detbat , visser bare langt langt hovedparten af skribenterne hellere vil leve påfattigdoms grænsen , når de støtter vejlegården,men sådan er detr vel også med borgelige vælgere der . når de bliver arbejdsløs, sandelig gerne vil nyde den offenlige støtte, Hold da kæft en debat og sørgelig der er så mange dumme vælgere, og at bt ,VKO avis, er talerør for dem, Igen YNKELIGt