Tidligere K-minister: Barfoed er den mest kedelige og ukarismatiske politiker

Brian Mikkelsen erkender, at hans partiformand er for dårlig til at indfange vælgere, men fastholder, at der må være plads til en mand som Lars Barfoed i toppen af dansk politik.

De Konservatives formand, Lars Barfoed, får hårde ord med på vejen fra en af sine egne. Tidligere økonomiminister og nuværende gruppeformand Brian Mikkelsen (K) erkender således, at Lars Barfoed (K) simpelthen er for kedelig.

- Han bliver i den ene måling efter den anden kåret som den mest troværdige politiker. Samtidig med, at han – erkendt – er den mest kedelige og ukarismatiske politiker, siger Brian Mikkelsen til politiken.dk.

Udmeldingen kommer, efter at en række konservative tillidsfolk har udtrykt ønske om at skifte ud på partiets formandspost på grund af for dårlige meningsmålinger.

Så langt vil Brian Mikkelsen dog ikke gå. Der skal stadig være »hul i markedet« til en partiformand som Lars Barfoed, der interesserer sig for politik og løsninger, lyder det.

- Lars Barfoed får mange tæsk. Men jeg tror på, at i den mudderkastningstid, som vi står over for ved kommunalvalget i 2013 og ved folketingsvalget i 2015, må der være en plads og niche til Lars Barfoed, siger Brian Mikkelsen og afviser, at han selv er i spil som eventuel ny formand for de Konservative.

Selvom det er hårde ord fra Brian Mikkelsen, så er der ikke tale om et snigmord på Lars Barfoed. Det vurderer Berlingskes politiske kommentator, Thomas Larsen.

- Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror, det er en klokkeklar konstatering af de nøgne fakta. Alle undersøgelser har vist, at Lars Barfoed mildest talt ikke er en folkeforfører. Men det er klart, at der gerne skulle være plads i dansk politik til folk, der kan leve af saglighed og ikke nødvendigvis være karismatiske fyrtårne, siger Thomas Larsen.

Afstemning


Han understreger dog, at det stadig er vigtigt at kunne slå igennem i medierne og få fat i de danske vælgere, og det er Lars Barfoed ikke god nok til, mener Thomas Larsen.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Lars Barfoed.

Gør det noget, at Lars Barfoed er lidt tør og kedelig? Skal have mere karisma som leder, eller er det vigtigste, at man er seriøs og saglig? Deltag i debatten herunder.

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Magtkampene betaler prisen

Skrevet af Carsten, Torsdag den 31. januar 2013, 15:35

De konservatives interne og uskønne kampe er den egentlige årsag til derouten. Lars Barfod eller andre kan hverken gøre fra eller til, ulykken er sket. Liberale i Danmark ønsker ikke igen at spilde deres dyrbare stemme på intern fnider, derfor er Venstre og Liberal Aliance fremtidens partier for det liberale Danmark. Beklager Barfod!

TIL POLITIK

Skrevet af Cleunides souza, Torsdag den 31. januar 2013, 13:07

Klage Får politiet hjælp ikke i Danmark jeg undertegnede, vil hermed bevidne, at jeg har været med til møder kommune, læge, familiehus og Cleunides og børnehave.Til det ene møde, bekræftede lægen, at Guadalupe bærer præg af at have været m...isbrugt seksuelt. Cleunides har i flere år bedt om hjælp hos læge og Brøndby kommune, men har ikke modtaget den hjælp psykolog til Guadalupe på 4 år Ja en pædagog sagt til min barn du kommer aldrig hjem hun er fjenet fra mig 2 år i dag jeg er klage hjælp ikke og 1 1/2 år jeg må kun se min datter 1 1/2 time 1 gang om måneden jeg er ikke mibruger og kar aldrig været jeg har aldrig været på psykiarisk hospital og bruger ikke nogen form for medicin.Min barn er blevet fjenet hun blev misbrugt i børnehaven,Brøndby er urimeligt kommune er korrupt BARN SKAL HJEM TIL MOR ♥ ♥ ♥ OG MOR ER IKKE MISBRUGT BARN KOMMUNE HJÆLP IKKE BARN ER MOD BARN KOMMUNE ER KORRUPT JEG VIL FRA MIT BARN HUN BLEV MISBRUGT I BØRNEHAVEN, OG HUN ER BLEVET FJENET FRA MIG DET ER URIMELIGT jeg tale med kommunen jeg har båndoptaglser der beviser dette om mit barn HUN BLEV MISBRUGT I BØRNEHAVEN, HUN ER BLEVET FJENET FRA MIG JEG HAR UDTALT DER BEVISER DETTE. Jane jeg må ikke holder jul min barn 3 år jeg er bekymret for mit barn PÅ BØRNEHJEMMET HAR 1 BARN TIL JUL ER MIN BARN I DANMARK OG BRØNDBY KOMMUNE ER KORRUPT

VI ELSKER DIG BARFOED

Skrevet af Rikke Petrine Petruskia Kuminajah Van Persie Ranglesen, Torsdag den 27. december 2012, 01:19

Jeg vil bare sige- At vi elsker Barfoed,

VOXMETER

Skrevet af Allan E, Torsdag den 27. december 2012, 00:58

Jeg ved ærligt talt IKKE hvordan VOXMETER laver deres måling, men ifølge den seneste måling er der en unøjagtighed, der gør deres ANALYSE FORKERT HOS VOXMETER.

vis jeg skal tage en analyse seriøst, så kunne jeg spørger 1000 mennesker hvad de sagde og sætte dem ind i et skema.

At Konservative Folkeparti skulle få flere stemmer hvor Lars Barfoed har medvirket til mord i et andet land i Yemen som Fungerende JUSTITSMINISTER siger jo lidt om de karakter brister som Konservative Folkeparti har og om Lars Barfoeds personlighed, hvor et almindeligt dannede menneske overhovedet IKKE kunne finde på at have med en person af denne type, en MORDER.

Bag efter så siger han det er den siddende regering og nuværende justitsminister der skal komme med en forklaring ved PET og Morten Storm, hvor Lars Barfoed var på arbejde den sidste dag som fungerende justitsminister og har BEORDREDE dette mord i Yemen da PET har været inde over mordet i Yemen og det ualmindelige frække i denne forbindelse så er den nuværende justitsminister Morten Bødskov blevet svinet til i samråd i folketinget, men han blev først udnævnt af HM Dronning Magrethe II af Danmark som justitsminister, 3 DAGE EFTER MORDET I YEMEN.

Derfor har Lars Barfoed ville løbe fra sit ansvar som sædvanligt og det er seriøse personlige brister, virkeligt utiltalende adfærd af Konservative Folkeparti og af Lars Barfoed som har brugt sin sidste dag på jobbet til at begå mordet som (fungerende) justitsminister.

Så skulle Konservative Folkeparti gå frem i VOXMETER og endda hvor der IKKE er 100 % i VOXMETERS analyse.

Ren og skær fusk af VOXMETER.

Barfoed er ABSOLUT IKKE kedelig!

Skrevet af Helle Ingeborg Dagmar Lotz Van Reisenberg, Torsdag den 27. december 2012, 00:12

Barfoed er så absolut hverken kedelig eller ukarsimatisk. tværtimod er han en bund solid top politiker, med et format og et overblik der kun er få politikere i hele verden der kan måle sig med. Saglighed, troværdighed og seriøsitet er det der kendetegner Barfoed. og hans politiske værdier skaber tryghed og omsorg, samt en sikker økonomi. Noget som vi er mange kvinder der værdsætter. Barfoed har masser af humor, men der er ingen grund til at stå og fortælle vittigheder i danmarks nuværende situation,. Det ved Barfoed. Hvis vi skal have styr på den danske økonomi og skabe arbejdspladser. må og skal barfoed være danmarks statsminister, mon ikke også vores dejlig kongehus vil sætte pris på at vi igen får en konservativ politiker som statsminister, en trofast mand der kun vil sit fædreland godt. En mand der står for tryghed, sikkerhed, og omsorg for danmark.

Grimt, ækelt og usympatisk Cepos

Skrevet af ca, Onsdag den 26. december 2012, 12:37

Cepos som K, V, LA, og regeringen lytter meget til vil formindske dagpenge til max. 12 måneder! Det er fuldstændig ramlende vanvittigt, det vil så betyde ingen tryghed for det danske folk overhoved, hvis det sker kommer Danmark tættere på revolution end set længe.

Ja

Skrevet af Marie , Onsdag den 26. december 2012, 13:25

Ja, hvis Cepos får gennemført deres politik er det lig med moderne version for fattiggård for 2/3 af alle danskere.
Alt hvad arbejdere har arbejdet sig til af ting og sager
f.eks. bil og hus og andre goder kan vinkes farvel til efter 12 måneder uden job.

Gerne kedelig, men saglig i politik TAK

Skrevet af Svend, Onsdag den 26. december 2012, 00:38

Barfoed er da ikke dummere/kedeligere end de andre politikere.

K

Skrevet af lk, Mandag den 24. december 2012, 20:48

Man kan konstatere, at konservatisme (K) ikke er nogen bedre idé end fx Retsforbundet. Og når sidstenævnte ikke for tiden har succes, hvorfor skal skulle K når K sågar også er blakket, broget, åndsløs, ulighedsskabende, uretfærdig og tilmed uvederhæftig.

Usympatisk konservativ ideologi

Skrevet af Jens, Mandag den 24. december 2012, 21:04

Ja, Retsforbundet har sympatisk ideologi, og det Konservativismen ikke langtfra så langt fra at man kan komme.

Og

Skrevet af Bente, Mandag den 24. december 2012, 20:52

For ikke at glemme at K er reaktionær.

Hvorfor må man ikke være seriøs?

Skrevet af Kjeld Petersen, Mandag den 24. december 2012, 12:11

Er det dybest set ikke bedre for os alle, hvis ALLE politikere på Chriansborg var seriøse? Det er rigtigt, at Lars Barfoed ikke er entertainer, men er det virkelig det, som vi har behov for i Danmark?

Jeg vil helt klart foretrække en seriøs politiker, der arbejder for de politiske mærkesager og holdninger, som den pågældende har. Så kan man være enig eller uenig i de synspunkter, men seriøsiteten bør altid være det vigtigste. Så lad Lars Barfoed være rollemodellen for et mere seriøst arbejdende folketing - og lad os så få flere af den slags. Det har vi alle og Danmark brug for i den situation som landet er i lige nu.

Farvel

Skrevet af Jørgen Poulsen, Mandag den 24. december 2012, 07:34

Sidste mand lukker og slukker, og tag bare B.T. med.

Vi vil ha ...

Skrevet af Hans Jensen, Mandag den 24. december 2012, 07:31

Du duer ikke til det, kære Lars B. Vi vil have Oberst Hackel til formand NU.

LARS BARFOED

Skrevet af S. Larsen, Søndag den 23. december 2012, 22:11

JA DYBT GO´NAT

Lars Barfoed

Skrevet af Benny Nielsen, Søndag den 23. december 2012, 19:48

Har oplevet Lars Barfoed flere gange i samråd da han var minister.

Han lignede mest af alt 'en der var lige ved at falde i søvn.

Sidder og kniber øjnene sammen når han ikke aner hvad han skal svare.

Han har lige så megen karisma som en våd karkklud.

Lars Barfoed

Skrevet af Benny Nielsen, Søndag den 23. december 2012, 19:48

Har oplevet Lars Barfoed flere gange i samråd da han var minister.

Han lignede mest af alt 'en der var lige ved at falde i søvn.

Sidder og kniber øjnene sammen når han ikke aner hvad han skal svare.

Han har lige så megen karisma som en våd karkklud.

K har jo ej heller medierne med sig

Skrevet af POUL, Søndag den 23. december 2012, 18:23

Når man har medierne mod sig, og kommentatorerne er en kopi af disse samt diverse tåbelige nærmest daglige målinger som igen som en boomerang kører rundt måling,presse,kommentatorer, og forfra igen. Så er man som parti og politiker hjælpeløs, den negative spiral kører, SF har prøvet det løbneden i sær Villy og Sohn, S har prøvet det og især Thorning hetzes, Barfod får nu samme behandling, det giver selvsving i o verskrifterne.
For vælgere der kan tænke selv er det logik for burhøns, at det ene udløser det andet. Løkke er væk fra medierne, deltager ikke i noget, pipper lidt og lader ellers sine lakajer klare resten, altså kan han ikke dumme sig som før. Det giver points. lige nu. men kan ikke køre sådan i 3 år endnu.
DF og Pia K bruger altid ferierne fra FT. til at sætte en dagsorden i pressen, ved at angribe en eller anden ofte venstres leder, nu Løkke før det Fogh og pressen giver spalte plads på spalte plads til det. Det er så forudsigeligt, så kedeligt og så dansk desværre.

Barfod er en ærlig og seriøs politker

Skrevet af poul, Søndag den 23. december 2012, 18:14

Jeg er uenig politisk med Lars Barfod, men skulle jeg vælge mellem ham,Brian M og Lene E., ville jeg til enhver tid fortrække ham. Og skulle vi igen om ti år få en borgerlig regering, hvad guderne må forbyde, så langt hellere ham som statsministeren end Lars Løkke, som ved grød ikke kan matche Barfod med hensyn til hæderlighed
og solid politiker, man får respekt for.
Kede lig, tja, hellere det end spradebasser, der har det hele i munden og laver kopipolitik.

Hellere kedelig end latterlig

Skrevet af Erik Berthelsen, Søndag den 23. december 2012, 17:06

Brian Mikkelsen er direkte latterlig, og skulle undertegnede vælge mellem Brian ig Barfoed, så blev det Barfoed. Hellere kedelig og seriøs end latterlig.
Desværre er Barfoeds problem, at han ikke er til at få øje på mellem ægte liberalister og de konservative skabsliberalister. Tilsyneladende har Barfoed glemt alt om ægte konservative dyder - og han appellerer ikke til partiets traditionelle tilhængere - spændende fra almindelige småborgerlige lønmodtagere til oberstinder og enker efter orlogskaptajner.
Derfor anbefales det, at Barfoed hurtigst får læst på lektien. Fortsættr han i samme monotome stil, er det nat med de konservative ved næste folketingsvalg.

Selvforskyldt....

Skrevet af L. Kjær, Søndag den 23. december 2012, 16:06

Jeg er helt sikker på, at vælgerne ikke sådan lige glemmer, at Lars Barfoed flettede fingre med Margrethe Vestager før valget. Det var nok hans livs fejltagelse rent politisk.

Lukketid

Skrevet af torben eriksen, Søndag den 23. december 2012, 13:01

"Seriøs og saglig"-Hmm.Det er den samme triste sang der høres fra K.Skattelettelser til de velstillede og social massegrav til syge,handicappede og arbejdsløse.Det er K i en nøddeskal.Luk og sluk jeres lille overflødige parti.Der er asociale kræfter nok på Borgen.

Du har ret - Torben Eriksen

Skrevet af Erik Berthelsen, Søndag den 23. december 2012, 17:09

De konservative har, for at overleve på taburetterne, været underdrejet Danmarks associale parti - Venstre. Derfor bliver Det Konservative Folkeparti straffet af vælgerne - og det er helt fortjent.