Thornings revisor afhørt i skattesagen: Læs hele livebloggen her

Helle Thorning-Schmidts tidligere revisor Frode Holm forklarer i dag til undersøgelsesretten, at han alene nævnte at hendes mand, briten Stephen Kinnock, kunne være homo- eller biseksuel som en mulighed eller et tænkt eksempel.

Frode Holm bliver under dagens afhøring bedt om at komme med en god forklaring på, at parret pure afviste at møde op hos Skat og redegøre for deres samliv, sådan som Skat København på et møde 26. august 2010 stillede krav om.

LÆS LIVEBLOGGEN FRA DAGENS AFHØRINGER I BUNDEN AF ARTIKLEN

- Som jeg husker det, siger jeg, at det kan der være mange gode grunde til, og så siger jeg det der. Jeg er meget ked af, at jeg ikke understreger, at det kunne være en mulighed. Så var der ikke kommet noget ud af det skind. Men der er ingen tvivl om, at det blev opfattet som et statement. Det er jeg dybt ked af på familiens vegne, siger Frode Holm.

Og han uddyber:

- Jeg nævner det, som jeg selv opfatter det, som et eksempel på, at der kunne være mange muligheder. Og så nævner jeg desværre ikke andre muligheder. Jeg var ikke omhyggelig nok til at sige, at det vidste jeg ikke noget konkret om. Det kan man sige var sjusket. Det er jeg ulykkelig over i dag. Det var helt urimeligt, for det har intet med sagen at gøre, siger Frode Holm.

Uheldigvis havde en sagsbehandler nedfældet hans ord i sin dagbog, som først var blevet slettet, men siden gendannet fra en backup-fil på en computer i Skat København.

Under politiets kulegravning af computerne dukkede bøsserygtet altså op og blev overdraget til kommissionen. Herefter skete der det, at landsdommer Lars E. Andersen fandt det nødvendigt, at orientere Thorning-parret om fundet. Kort efter at de havde modtaget hans brev, gik de ud med et stort opsat dementi i dagbladet Politiken.

DELTAG I DEBATTEN UNDER ARTIKLEN

Afstemning

Bøsserygtet kan være et vigtigt spor i jagten på kilden til BT's afsløring af den fortrolige skatteafgørelse. Rygtet vandrede videre til flere højtstående medarbejdere i Skatteministeriet, ligesom BT fik færten af det.

BT valgte ikke at trykke historien, fordi den ikke kunne bekræftes.

Livedækningen af dagens afhøringer i Skattesagskommisionen er slut. Du kan stadig læse dem her:

Ønsker du at følge live-dækningen fra en mobilenhed så tryk her

 
 

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

kommisionen

Skrevet af jenni, Fredag den 16. november 2012, 11:25

Kommisionens formand sagde vist ikke til hr Frode Holm, som til de andre, at han var fritaget for sin tavshedspligt under høringen i kommisionen.

Hvorfor?
Nok fordi han ikke har nogen tavshedspligt.
?

fornuft

Skrevet af jenni, Fredag den 16. november 2012, 10:24

Lad os nu få et fornuftigt niveau i kommentarerne.
- Først: kend lovene.

- de, der betaler mindre i skat, end hun gør, kan selvfølgelig slet ikke kritisere hendes skattebetaling.

Øh - hvad sker der lige her ???? Homo eller ej

Skrevet af Ole, Fredag den 16. november 2012, 08:37

Homo eller ej - Det kommer sgu ikke bag på en ,at de røde djævle tager røven på alle !
Selv Thornings revisor er også fuld af fup og løgnehistorier....
Blev hendes første skattesag ikke forældet.... snyd, snyd og bedrag - men hvad - Snyd, løgne og vælgerbedrag fik jo den nye "Regering" til magten - LØGN og latin i verdensklasse !
Meeennnn....
Det her er sgu da den største Skatte-cirkus-skandale nogensinde.. S og deres røde fans får nedsat en kommision, for at få afdækket, hvad det slemme Venstre har gjort overfor stakellse Helle & Kinnochio !
Nu forlanger VI skatteplagede danskere - at der nedsættes en RIGTIG kommision der skal afdække ALT bag The Thorning´s og Kinnochio´s , skatte-cirkus, og det skal gå helt tilbage fra begyndelsen af deres skatte-kaos, men Helle lovede jo at fremlægge alle papirerne for offentligheden = os almindelige dødelige danskere - MEN AK og ve, der skete jo som bekendt heller ikke noget.
NY GRUNDIG KOMMISSION NU ! - ALT SKAL AFSLØRES

UPS sorry

Skrevet af Ole, Fredag den 16. november 2012, 08:43

Sorry
Frode kaldte jeg revisor - det er han jo ikke !
sorry

og husk :

VI HAR ALLEREDE FÅET AFGIFTER NOx - VALG NU !

Ole

Skrevet af jenni, Fredag den 16. november 2012, 11:16

Ole, du har ret.
Han er kun cand jur.
Og der er erfaringsmæssig formodning om, at der er himmelvid forskel på revisor og jur. (2 forskellige hjernehalvdeles dominans)
Revisorer er: tal, matematik, logik, fakta, systematik, regelret metodik, kontrol af ethvert komma....
Det modsatte af jurister, der er fabulering, fantasi, demagogi, fordreje, fortolke, digte, ...

Som du siger, er Frode Holm IKKE revisor.
Og i henhold til journalistens liveblog (jeg så da han skrev det), siger Frode Holm:
- Jeg har ubetinget tavshedspligt i forhold til mine klienter på samme måde som andre statsautoriserede revisorer af Birger A. Andersen, B.T. 15. november 9:36

En matematiker vil betegne Frode Holms formulering, lodret løgn.
Manipulerende lodret løgn.

Hvad er løgnen? Jo, at han på ægte juristvis digter ordet ANDRE ind i sætningen, så sætningen får en helt anden betydning, end sandheden.

Dagligdag i juristers adfærd.

Og prikken over i-et er, at han hverken har faggruppen revisors eller advokats tavspligt for sine kunder, da han hverken er det ene eller det andet.
Han er kun en simpel cand jur, der har et privat firma.

Så lad en kvik journalist opklare om det også er løgn, at han har tavshedspligt for sine kunder, og i såfald, hvor kunden kan få ham sanktioneret for brud på den!

Helle løgnhals

Skrevet af Annemette Schmidt, Fredag den 16. november 2012, 04:08

At sige, at Stephen Kinnock er homo som undskyldning for, at Helle Thorning Schmidt ikke møder op netop den dag, hvor deres privatliv skal drøftes, er ikke noget man bare gør, hvis der ikke er noget om det.
Selvfølgelig han har fået besked på at sige det af Helle Thorning Schmidt.

Hendes mediestunt med at afvise, at han er homoseksuel, er løgn. Hun lyver hele tiden og er utroværdig i alt.

annemette schmidt

Skrevet af jenni, Fredag den 16. november 2012, 06:09

Ikke møder op ??
Netop den dag, hvor deres privatliv skal drøftes. ??

Man skal da ikke møde op i Skat. Borgeren kan bede om, at få et møde. Skat kan IKKE kræve møde.
Skattebehandling foregår skriftligt. Forskudsskema, selvangivelse, årsopgørelse.

Hvordan kan du dog drømme om, at nogen har ret til at snage i andres privatliv?

Udover at du skriver så fejlslået, skriver du også injurier.
Hvorfor gør du det?
Hvad er dit motiv?

Injurier Gaaaabbbbbbbbbbbb

Skrevet af Ole, Fredag den 16. november 2012, 08:51

Hold kæft hvor er jeg træt af jer "RØDES" indlæg med injurier .....
Er det da ikke injurier når I "Røde Djævle" på forhånd har dømt TLP ??????

Røde Fjolser - få jer et liv

VI HAR ALLEREDE FÅET NOx - UD MED LYSTLØGNERNE - VALG NU !

Ole

Skrevet af jenni, Fredag den 16. november 2012, 10:47

De rødes indlæg
Kan du hjælpe mig med at forstå det?
Jeg synes, at det virker mystisk at se indlæggene, der skummer og svovler og injurierer ('løgner') for at inddrive mere skat, end de nok selv betaler.
Det er da de røde. Dem, der lever af skatten, andre betaler.
Det ser da skizofrent ud.

sorry - ganske enig

Skrevet af ole, Fredag den 16. november 2012, 18:45

Sorry ganske enig

Verdens mærkeligste ægteskab.

Skrevet af M, Torsdag den 15. november 2012, 23:10

Kinnock er homo, og det har revisor Frode Holm ondt i røven af.

Inden de udtagelser kom frem, må befolkningen konstatere, at det er et yderst mærkeligt ægteskab. Helle bor med sin mor, og Kinnock bor rundt omkring i EU.

Der er mange som har undret sig, og deres stakkels børn, som vi alle har ondt af.

Det virker som om at, de kun tænker på sig selv, og er ligeglade med deres børn og renome.

hvad M

Skrevet af jenni, Fredag den 16. november 2012, 05:58

Hvad får du ud af at skrive sådan et indlæg, M?

- Frode Holm er ikke revisor. Han er kun cand jur.
- det hedder udtalelser. ( at tale )
- det er ikke mere mærkeligt. Det er ligesom piloters, søfolks, borebissers, udsendte soldaters, udsendte nødhjælpsarbejdere, polakker, osv, osv, osv,
- ja såmænd også de hjemlige folketingspolitikere, der er i København det meste af tiden og familien bor i Jylland.
- og EU-parlamentarikerne, hvor familien ikke vil flytte med til Belgien i de år, mandatet varer.

- hvem er de mange, der har undret sig, M? Dig, men hvem mere?
- Alle har ondt af Dig og hvem mere?
- Hvad stakkels er der ved de børn? Deres forældre er da så omsorgsfulde, at f.eks. betaler for en ordentlig skolegang til dem.
- Rennomé?
Jeg tror heller ikke, at du har ondt af dem, M.
Du er sygeligt misundelig.

Dansk

Skrevet af Michael pedersen, Torsdag den 15. november 2012, 22:59

Frode sagde ikke at han er bøsse, det er som om folk ikke kan dansk og kun høre det de vil.

Michael pedersen

Skrevet af jenni, Fredag den 16. november 2012, 06:18

Sagde han ikke, at Kinnock var bøsse?

Var du med til mødet?

Dansk

Skrevet af Michael pedersen, Torsdag den 15. november 2012, 22:59

Frode sagde ikke at han er bøsse, det er som om folk ikke kan dansk og kun høre det de vil.

Islam

Skrevet af Muhammed, Torsdag den 15. november 2012, 18:15

Nu kan Muhammed eller Allah hverken lide bøsser eller lebber. Allah siger at en bøsse bruger man kun til at skyde alle de vantro, som ikke vil konventere til Islam. INTET OVER ISLAM.

Utroværdig rådgiver - utroværdig hvervgiver

Skrevet af Carina, Torsdag den 15. november 2012, 17:44

Så fik vi det bekræftet, Frode Holm var manden, der serverede "homo"-rygtet, efter hans eget angivende i et forsøg på at stikke SKAT blår i øjnene.

Hvad siger det om Frode Holm som rådgiver, og hvad siger det om den, der har ansat ham ?

Troværdigheden er for begge parter helt i bund.

carina

Skrevet af jenni, Torsdag den 15. november 2012, 18:35

det er din troværdighed også, Carina. Med forlov.
For sikke en forvirret sammenblanding, du serverede.

det passer ikke

Skrevet af jenni, Torsdag den 15. november 2012, 17:42

Det passer ikke, at dem, der bliver spurgt i høringen, har pligt til at svare. Det har de ikke.
Det er ikke en retssag.
De har heller ikke sandhedspligt.

Sjovt

Skrevet af peter, Torsdag den 15. november 2012, 17:34

Hvorfor ligger i og boller jeres kusiner samt gifter jer, i er sku da indavl

Bøsse

Skrevet af Muffe, Torsdag den 15. november 2012, 17:13

Bare se på ham Kinnock - hvad ligner han?

Muffe

Skrevet af jenni, Torsdag den 15. november 2012, 17:25

Ja, det gør han.
Og han virker da heller ikke spor hengiven overfor sin hustru.
Han virker distant og arrogant og kold.

Men han har ikke andre skatteregler end andre, selvom han er bøsse.

interessant

Skrevet af jenni, Torsdag den 15. november 2012, 17:09

at kommisionens formand forhindrer at 2 spørgsmål bliver besvaret.
Meget interessant.

Ud af lande med Helle samt hendes pamper vælger

Skrevet af peter, Torsdag den 15. november 2012, 17:02

Frode Holm skulle bare have Stephen Kinnock skattefri i danmark derfor prøvet han med han er bøsse, mere er der ikke i den sag.

Manden er jo stude dum.

Samt dem der ikke kan gemmen sku dette, tænk at jeg betaler via min skat til sådan en sag.

Se link

peter

Skrevet af jenni, Torsdag den 15. november 2012, 17:12

Der gælder ikke en anden skattelov for bøsser, impotente og frigide.

FRODE HOLM, HAR RYGTET OM BØSSEN

Skrevet af SMEDEN, BO RASMUSSEN, Torsdag den 15. november 2012, 17:00

Fra den virkelige verden! Rygtet om at Kinnock skulle være bøsse - har cirkuleret på barer og i bøssekredse i de sidste 4 år, og rygtet løber i hele europa.

Og hvorfor skulle han ikke være bøsse ? - fordi han altid er hjemme hos konen!
Jamen! det er han jo netop ikke - og dette er siknifikant - for det siger konen jo selv. Parret tæller nemlig dagene..........

Fra rygters bureau

Skrevet af Per Nielsen, Torsdag den 15. november 2012, 17:39

Ja du burde jo vide det, du kommer der åbenbart. Men kan man nu stole på en bøsse, eller for den sags skyld, en DF bøsse
Det er da utroligt som nogle mennesker har travlt med udokumenterede rygtedannelser.

smeden

Skrevet af jenni, Torsdag den 15. november 2012, 17:21

de har talt dagene, fordi fjolset, Frode Holm, ( der IKKE er revisor, sendte en selvangivelse til Skat på en udenlandsk person som slet ikke er skattepligtig i Danmark, og SKAT derfor bad udlændingen om antal af dage han er i DK.

København vil gerne svinge sig op som bøssecentrum på verdenskortet og Ørstedparken ligger da bekvemt nær Kartoffelrækkerne, hvor Helle Thorning har sin bolig.
Så det kunne da friste især en bøssemand til at dukke rigtig tit op på hendes bopæl (plausibelt alibi) og gå aftenture med vovsen i Ørstedparken og 'have hovedpine ved sengetid.'

Frode Holm

Skrevet af Bent Jensen, Torsdag den 15. november 2012, 16:52

Mit spørgsmål er nu, om det falske rygte som Revisoren har nævnt
overfor Skat København har påvirket skatteafgørelsen, idet der
ikke i de ni sider af afgørlsen er taget hensyn til Kinnock's livs-
interesser i Danmark med adgang til bolig samt kone og 2 børn
der går i dansk skole.

rygtet

Skrevet af jenni, Torsdag den 15. november 2012, 18:05

Det falske rygte som revisoren....?
Frode Holm er ikke revisor, så dét rygte er falsk.
Han er kun cand jur