Thor Möger forlader politik - skal være tv-vært på DR

Tidligere skatteminister Thor Möger Pedersen stiller ikke længere op til Folketinget for SF.

Ligesom da han blev fyret som skatteminister kommer meddelelsen fra ham på Facebook.

Anledningen er et nyt job som vært på et TV-program på DR2

- Jeg har stadig mine værdier og holdninger. Men min nye rolle som debatvært betyder også, at jeg ikke længere kan være folketingskandidat for SF. Sådan må det være – de to roller kan ikke forenes uden at spænde ben for hinanden. Jeg er glad for, at SF’erne i Aarhus har haft forståelse for det. Gennem mange år har jeg været partipolitisk aktiv på mange niveauer. Nu skifter jeg spor, skriver Thor Möger Pedersen, der var en komet i SF indtil formandsskiftet bragte ham til fald.

- Jeg også glad for, at jeg fremover kan være med til at give flere danskere en stemme i den offentlige debat. Jeg skal nemlig være debatvært på Gadens Parlament– et nyt program på DR2, der fra foråret tager TV-kameraer og mikrofoner med ud på arbejdspladser, forsamlingshuse, skoler, plejehjem – de steder, hvor danskere mødes, skriver han.

- Derfra vil vi flytte hverdagens debat ind i befolkningens stuer. Jeg synes, det er vigtigt, at man engagerer sig i sit samfund. Det er netop intentionen med Gadens Parlament; At øge den demokratiske deltagelse og dialog. Det bliver en stor udfordring – også for mig personligt, men jeg har masser af gå-på-mod og bliver del af et stærkt team. Jeg er et politisk menneske – og det ændrer sig ikke. Jeg håber, I alle vil tage godt imod Gadens Parlament – gode ideer, bidrag og input er mere end velkomne, skriver Thor Möger Pedersen

HVAD MENER DU? DELTAG I DEBATTEN NEDENFOR ELLER PÅ FACEBOOK HER

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Han har nøjagtigt det samme øretæveindbydende smil som

Skrevet af Philip, Lørdag den 26. januar 2013, 20:20

Stein Bagger hvilket jo ikke er så underligt eftersom de jo begge trækker penge ud af uskyldiges lommer.

Godt nok er de begge ex i deres fag men om man er svindler eller arbejder i skat kan sgu gå ud på et med hensyn til at flå folk for penge.

SF Affald.

Skrevet af Kristian Mellergaard, Tirsdag den 22. januar 2013, 12:16

Dansk Fremskridt: Jeg tror SF har været medvirket til .at Thor Møge fik den stilling hos DR de vidste så var han ude af Politik og ikke kunne stille op til Folketingetvalg igen. Det vil sige SF tog røven på Møger sendte ham ud i Kulden Hvis DR er tilfreds med affald fra SF er det deres beslutning: Denne ansættelse vil aldrig gavne DR.

opslag

Skrevet af betina, Tirsdag den 22. januar 2013, 06:05

har det job været opslået ???

ellers giver det ikke mening.

ufatteligt at vi skal plages med ham, mærkeligt at han ikke selv kan mærke at han skulle holde tuden hjemme.............

Debat Med "gadens parlament"

Skrevet af Allan Gorm Larsen , Mandag den 21. januar 2013, 21:40

Det jeg kan frygte med Thor Møger Pedersen som bebatleder er at udsendelserne risikerer at få politisk slagside (venstre om) og det synes jeg ikke at man skal have lov til at bruge bl.a mine licenspenge til. Jeg synes at programmerne i det daglige er "venstresnoede" nok i forvejen. Vi ser den ene gang, efter den anden, i debatprogrammer hvordan personer, som studieværten ikke bryder sig om, bliver afbrudt, når de forsøger at forklare sig. Havde licensen været frivillig, ville jeg være ligeglad.

DR - politisk uafhængig, eller...?

Skrevet af Karin Munkebo, Mandag den 21. januar 2013, 20:17

DR - vores fællesbetalte kanal burde om nogen stå vagt om den politisk uafhængige journalistik og det journalistiske fag. Det er fuldstændig uantageligt og uetisk at DR ansætter en forhenværende minister der oven i købet stadig er medlem af sit politiske parti som vært på et stort anlagt landsdækkende program der burde være indbegrebet af DRs public service forpligtelse om fri og politisk uafhængig journalistik.
Lev op til jeres forpligtelse.

thor m pedersen

Skrevet af jesper, Mandag den 21. januar 2013, 19:39

ja, da han var skatterminister var han også ubruglig.

Akut job...

Skrevet af Nora, Mandag den 21. januar 2013, 19:34

Akut job har det i det hele taget være opslået som en ledig stilling, eller har det lige passet i den Radikales kultur og økonomi ministres ånd.
Så kom de af med ham....

Håber han er ansat som studentermedhjælper ( 10-15 timer pr.uge) og dertilhørende løn, set i lyset af at han mener han har tid til at fuldføre sin uddannelse ved siden af

Hvis ikke det er tilfældet så burde DR virkelig skamme sig.

Næste gang DR ikke kan holde deres budget, skal de ikke ha en krone.

Røde DR-ledelse

Skrevet af Knud Steffensen, Mandag den 21. januar 2013, 18:39

En ansættelse af ham er en bekræftelse på, hvor ræverød hele DR.s ledelse er.

katastroffe

Skrevet af henrik, Mandag den 21. januar 2013, 18:27

hvis den møg ung kan blive studievært så siger jeg sgu ikke mere.
han skulle ud i den virklige arbejds liv og prøve det . det har han sgu aldrig prøvet. og der går så mange arbejdsløs der var helt sikker mange der ku gøre det bedre en den T....
hvis licens pengene skal gå til det /ham skal licensen vist sættes ned
go aftentil alle læser

et nyt standpunkt

Skrevet af irma Borup, Mandag den 21. januar 2013, 17:37

Det er sådan i danmark og har været det i mange år, man skal bare have sin partibog i orden, om den så er rød/ blå er fuldstændig ligegyldigt. Så kan man tillade sig alt og har gode kontakter for de store hjælper altid hinanden.
Men mon DR2 har søgt om en ny studievært???? for det kunne da være spændende, og høre om den har været slået op, som ledig??
Vi har måske mange der kunne bruge sådan et job og være dygtigt til det, måske enda en på kontanthjælp!!!!!!!!!! Godt jeg er ude af arbejdsmarkedet.

Vi afmelder licensen!

Skrevet af Pedersen, Mandag den 21. januar 2013, 21:02

Ja, men det er jo vigtigere, at vi alle bliver indoktrineret med dumhed og rød propaganda,- kan du jo nok se?! Så pyt da med borgernes ret til job!
Nu er vanviddet da snart så åbenlyst, at enhver - selv de middel-forførte røde kan begynde at skimte det,- men det holder godt nok hårdt!!!

Rollemodel

Skrevet af Hans, Mandag den 21. januar 2013, 17:22

Thor Möger er sikkert rollemodel for en hel del unge mennesker.
Det ville have været mere passende, at han havde gjort sin uddannelse færdig, før han for licenspenge prøver at gøre sig populær hos danskerne.

Har stillingen været opslået ????

Skrevet af Vagn Madsen, Mandag den 21. januar 2013, 17:18

Har stillingen som sådan været opslået ????
Hvis nej,-så er det atter et fejlskud fra DR,-i stedet burde der ansættes kritiske journalister i stedet for de nuværende mikrofonholdere, som æder alt råt som kommer fra spindoktorer,-det er jammerligt, DR.
DR er efterhånden reduceret til en underholdningskanal.-det er helt OK,-men så bør det være en betalingskanal,-og ikke nogen licenstvang.
Det er da også helt fint, at Møger lige hæver over en million fra folketinget oveni gagen fra DR,-står vist som forkortelsen for Danmarks Ringeste.

Skam i livet

Skrevet af A.Nielsen, Mandag den 21. januar 2013, 17:06

Nej DR har heller ikke skam i livet, derfor burde der lukkes for den tvangs licens - hvorfor skal vi have disse smagsdommere til at æde folks surt tjente penge, når vi selv kan tænke og vælge, og hvis vi fik den muligheden ( den demokratiske) - selv at bestemme hvorvidt man ønskede at betale til denne udemokratiske forening af pampere - hvor familie medlemmer bliver ansat pr. automatik til trods for den åbenlyse talentløshed. så tror jeg ikke De kunne overleve ugen ud - og så var vi bl.a fri for at se mere til denne hvalp - Møger i min bare r.. - kan De så ikke også ansætte cirkusklovnen ? bare for en god ordens skyld - jeg troede kun at man kunne vælges til EU når talentet var opbrugt i Danmark, men så er der nu endnu en mulighed til stede i DR -hurraaaa

Ansættelse af Thor Möger i DR

Skrevet af Berg, Mandag den 21. januar 2013, 17:03

Jeg går ud fra, at jobbet har været opslået af DR, og at Thor Möger har fået jobbet fordi, at han var den bedst kvalificerede. Jeg håber ikke DR igen er ude på, at licensbetalerne skal manipuleres til at elske SF holdninger.

DR's Røde Lejesvende

Skrevet af DH, Mandag den 21. januar 2013, 16:49

Tja, det er vel kun hvad man kan forvente fra de stats finansierede Kommunister i DR.

Når Thorning snart ryger ud bliver hun jo nok pr. automatik vært på TV Avisen.

Ahhhha

Skrevet af Børge N., Mandag den 21. januar 2013, 19:27

Hvorfor stjæler du andres identitet?
VOKSENMOBNING på laveste niveau - hvad har manden gjort? TM er åbenlyst alt for intelliget til, at du kan tollerere ham.
En rigtig hadekommentar - få dig et liv.

Thor Møger

Skrevet af ditte---madsen, Mandag den 21. januar 2013, 16:38

se man kan jo altid finde på noget at hænge politikere op på ---men der er noget som jeg ikke kan forstå ---er man virkelig dømt til politiker for evigt --
hvis man gerne vil prøve noget andet ---jeg syntes det er ok ---at kan har søgt ind på dr1---

68cf9

Thor Møger

Skrevet af ditte---madsen, Mandag den 21. januar 2013, 16:38

se man kan jo altid finde på noget at hænge politikere op på ---men der er noget som jeg ikke kan forstå ---er man virkelig dømt til politiker for evigt --
hvis man gerne vil prøve noget andet ---jeg syntes det er ok ---at kan har søgt ind på dr1---

68cf9

Latterlig.

Skrevet af Christensen, Mandag den 21. januar 2013, 16:32

Hvem f..... gider se og høre på ham, nu var vi lige sluppet af med ham, utroligt vi bliver ved med at finde os i det, godt man kan slukke, men ærligt vi skal betale til deres latterlige udsendelser.

Øøh

Skrevet af Henrik, Mandag den 21. januar 2013, 17:01

DR er da ligeglad med om du ser deres programmer.

Bare du betaler din tvangslicens så er de glade.

Thor er superdygtig en fed ide.

Skrevet af poul, Mandag den 21. januar 2013, 16:26

Glæder mig meget til at se det program, at SF moppede Møger ud og medierne teede sig værre end TV Fox i USA, gør kun det, at man får stor respekt for at, DR tør lave journalistik der vil noget, glædelig.
Endelig får den blå borgerlig presse , et program hvor den almindelige vælger kommer til ordne med deres problmer og syn på samfundet. Ikke den lille gruppe som i al for lang tid har styret mediernes indhold. Det har gjort man er stoppet med bestemte programmer der var fordummende, og aviser der er for ensidige.

Er sikker på TM vil vise sig værdig til den tillid DR her viser ham. Gidt gået Møger og Good luck. Du var en forrygende dygtig minister.

DR

Skrevet af Benny Nielsen, Mandag den 21. januar 2013, 16:24

Det næste bliver vel at de gør den tidl. kulturminister til Generaldirektør ?

Uffe Elbæk kan vel være lige så kreativ som den nuværende.

totalt rødt

Skrevet af jan petersen, Mandag den 21. januar 2013, 16:22

Det røde DR tager altid imod de faldne røde fra tinget. Licenspenge, ja, vi betaler alle til de røde og deres venner.... At vi gider finde os i det !
Der må da være en måde vi kan slippe for tvangsbetaling til DR.

Ak ak ak

Skrevet af Henrik, Mandag den 21. januar 2013, 16:14

Haha....

KUNNE det tænkes at grunden til at han skifter job er fordi han jo ikke engang blev valgt ind i folketinget sidste gang, han er ufaglært og han nok ikke har den store chance for at komme ind næste gang, dels fordi SF bliver slagtet ved næste folketingsvalg og dels fordi folk nok mest husker ham som en dansk version af komiske Ali.

HVOR

Skrevet af k karlskov, Mandag den 21. januar 2013, 16:13

ER DET GODT DER ER "TAST" SÅ MAN KAN SKIFTE PROGRAM - samtidig er det godt nok spild af licenspenge - desværre kan vi jo ikke melde fra

urimeligt

Skrevet af nielsen, Mandag den 21. januar 2013, 16:04

Først skal vi betale ham en stor pension for et år som minister og nu skal vi betale hans løn i DR. Det er ikke rimeligt!

Latterligt

Skrevet af H.P. Kristiansen, Mandag den 21. januar 2013, 15:58

Vil gerne spørge hvor mange år skal der gå , før vi bliver fritaget for at tvangsbetale licens til DR. Men ledelsen må jo snæversynet og det har de været længe.

vedr. Möger´s skift.

Skrevet af Merete, Mandag den 21. januar 2013, 15:56

Jeg synes, det giver mere stof til eftertanke, at hver gang en kendt person bliver " fyret" eller på anden måde må væk fra jobbet, så opretter man straks helt nyt af en eller anden slags.

Tænk, hvad det ville gøre med køen af arbejdsløse, hvis mange var stillet på samme måde.

Latterligt

Skrevet af Kim Freyberg, Mandag den 21. januar 2013, 15:51

Det er komplet latterligt, at en falleret rød politiker nærmest bliver selvskrevet til en stilling i DR. Latterligt på den måde, at det hele er så forudsigeligt. Har man partibogen i orden, så er mulighederne store i den danske underholdningsbranche.
Hvor mange år skal der gå, før vi bliver fritaget for at tvangsbetale licens til DR. Det er utåleligt!!

Lige nu på BT PLUS

Mode og skønhed
Effektivt 14 dages video trænings- program

Effektivt 14 dages video trænings- program

07/08
Mode og skønhed
Kom i form på hjul - på 8 uger

Kom i form på hjul - på 8 uger

29/04
Mode og skønhed
2,5 pct: Historisk lån på gaden

2,5 pct: Historisk lån på gaden

26/08
Mode og skønhed
Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

15/08