KØB PLUS!

Slut med kontant-hjælp til unge under 30

Regeringen vil afskaffe kontanthjælpen for alle unge under 30 år, som er uddannelsesparate. De skal på skolebænken til en ydelse på SU-niveau.

Unge under 30 skal ikke længere kunne troppe op på det lokale jobcenter og bede om kontanthjælp, fordi de er arbejdsløse. De skal i stedet tage en uddannelse til en ydelse på SU-niveau, mener regeringen, som i dag fremlægger sit udspil til en kontanthjælpsreform, skriver Berlingske.

- For dem, der godt kan gå i gang med en uddannelse, der vil vi afskaffe kontanthjælpen. Vi fjerner kravet om, at man skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, når man er ung. Man skal i stedet stå til rådighed for uddannelse, siger beskæftigelsesminister Mette Frederiksen (S).

Sammen med de Radikales leder, Margrethe Vestager (R), løfter hun sløret for regeringens indsats over for de godt 50.000 ledige under 30 år, som i dag er på kontanthjælp.

De to topministre varsler et opgør med det, de betegner som mange års »laissez faire-holdning« om, at bare de unge får et ufaglært job og lærer at stå op om morgenen, så går det nok.

- Men pludselig er du blevet sidst i 30erne, og de ufaglærte job bliver færre og færre, og så har vi i virkeligheden stillet dig i en dårlig situation. Uddannelse er vejen til at blive selvforsørgende og kunne selv, siger Margrethe Vestager.

Regeringen skønner, at ca. en tredjedel af de ufaglærte kontanthjælpsmodtagere under 30 år er uddannelsesparate. Blandt dem er det de 25-29-årige uden forsørgerpligt, der rammes hårdest af reformen. De vil hver måned få 4.747 kr. mindre i ydelse før skat, end de får i dag.

Unge kontanthjælpsmodtagere med store sociale og evt. misbrugsproblemer, som ikke kan tage en uddannelse med det samme, får en ydelse af samme størrelse som i dag. 

Hvad mener du?

Deltag i debatten herunder.

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

come on !

Skrevet af Simon, Søndag den 26. maj 2013, 16:04

Jeg blev udannet Autolaker i 2010 , og har været på job jagt lige siden. Udannelse er da en god ting bare ikke når man står 3 år efter og ikke kunne bruge den. Nu skal jeg straffes fordi jeg er på offentlig forsøgelse, jeg vil gerne arbejde og har endelig fået en virksomhedspraktik det er da rart men jeg er bange for at jeg bliver en "nyttejobsarbejder" der skal knokle fuldtid for en S.U. jeg ville rigtig gerne tage en PGU men hvadså når den uddannelse er taget.. jeg mener udannelser er der nok af men man bliver ikke velhavende af at være evighedsstuderende .

Afskaffelse af kontanthjælp

Skrevet af Merri, Torsdag den 23. maj 2013, 10:54

Sorry men nu må i stop..

Det kan ikke være rigtig folk som fx mig skal tvinges til at tage en uddannelse når man går med en angst der kunne få en hver til at begrave sig selv levende når man skal ud af en dør og være sammen med andre.

Det muligt nogen kan og burde men det kan ikke være rigtig det skal gå ud over os der ikke kan og har familie som vi skal forsørge..

NU ER DET FOR MEGET.

Afskaffelse af kontanthjælp

Skrevet af Merri, Torsdag den 23. maj 2013, 10:54

Sorry men nu må i stop..

Det kan ikke være rigtig folk som fx mig skal tvinges til at tage en uddannelse når man går med en angst der kunne få en hver til at begrave sig selv levende når man skal ud af en dør og være sammen med andre.

Det muligt nogen kan og burde men det kan ikke være rigtig det skal gå ud over os der ikke kan og har familie som vi skal forsørge..

NU ER DET FOR MEGET.

Pervasion

Skrevet af Morten Wadt, Onsdag den 22. maj 2013, 18:27

hvor er det perverst at trække så mange penge. mennesker der lever efter en hvis indkomst kan ikke bare blive trukket 4700 i kontanthjælp. hvordan skal de klare sig`? hvordan skal de betale deres boliger, deres transport? deres mad, deres sociale omgang?

det er absolut PERVERST at et rødt parti starter sådan en politik. det er absolut for galt. jeg tror næste valg bliver blåt

Enig

Skrevet af Mike, Onsdag den 22. maj 2013, 18:39

Det må vi da håbe :)

Pervasion

Skrevet af Morten Wadt, Onsdag den 22. maj 2013, 18:27

hvor er det perverst at trække så mange penge. mennesker der lever efter en hvis indkomst kan ikke bare blive trukket 4700 i kontanthjælp. hvordan skal de klare sig`? hvordan skal de betale deres boliger, deres transport? deres mad, deres sociale omgang?

det er absolut PERVERST at et rødt parti starter sådan en politik. det er absolut for galt. jeg tror næste valg bliver blåt

I har lige solgt en masse kontanthjælpsmodtagere

Skrevet af Mikkel M., Søndag den 10. marts 2013, 17:56

til Hells Angels og Banditos. De har masser af ledige jobs. Hvem tror du det kommer til at ramme? Det er fandme ikke studenterhuen der trykker hva.

Uansvarlig og korrupte politikere skal fratages regeringsretten!

Skrevet af Hansen, Torsdag den 28. februar 2013, 14:22

Det er ikke kun de hensynsløse Konservative, Socialdemokratiet og SF, der burde sendes ned under spærregrænsen, samtilige partier har svigtet den danske befolkning, de varetager ALLE som de Konservastive og Socialdemokraterne KUN deres egne interesser!

Nogle mennesker siger, at hvis man ikke kan bekæmpe politisk idioti retorisk, må man bare lære at leve med uretfærdigheden, hvor intelligent er det lige???

Og mon det hjælper alle de arbejdsløse, som nu mister et eksistens-, og forsørgelsesgrundlag efter 1 januar, og måske må gå fra hus og hjem, med brudte ægteskaber og uskyldige børn som de sikre ofre???

Hvis man havde fulgt den filosofi under anden Verdenskrig, så havde Hitler vundet krigen dengang!!!

Så skriver nogle at befolkningen skal spare på deres vrede, men når jeg ser nogle mennesker blive behandlet uanstændigt og uretfærdigt, uanset om det er børn, unge mennesker, voksne eller gamle mennesker det går ud over, så bliver jeg f***** G******* rasende og aggressiv, og giver udtryk for min vrede overfor de uansvarlige (ansvarlige), uanset om det er forældre, politikere eller myndigheder!!!

Der er et gammel filosofisk mundheld der lyder: “Med ondt skal ondt fordrives”!

”Den filosofi er evig gyldig”, måske bliver det også konsekvenserne p. g. a. den asociale og egoistiske politik, der bliver ført i vor tid!

Vi har faktisk en lovgivning i Danmark, hvor forældre kan fratages deres forældremyndighed, hvis de ikke røgter deres opgave som forældre ordentligt, og et barn bliver forsømt eller går for lud og koldt vand og derfor mistrives!

Faktisk må vi kræve en lignende lovgivning for de folkevalgte, hvor en politiker bør fratages retten til at sidde i folketinget, når de ikke røgter deres opgave som folkevalgte tjenere ordentligt, og derfor er uansvarlig (ansvarlig) for, at store dele af befolkningen lever i nød og mistrives, enten fordi de må leve langt under fattigdomsgrænsen, eller risikerer at blive sat på gaden med deres børn, og må leve som hjemløse i et helvede, især om vinteren!

Sådan en uanstændig politisk adfærd er ikke et rigt land værdigt, og slet ikke når man samtidig ser, hvordan politikerne rager goder til sig selv med både arme og ben, og forgylder sig selv, deres håndlangere, de rige, velbjergede og især de mest indflydelsesrige i samfundet, for at tækkes den økonomiske elite!

Den slags politikere bør fratages retten til at sidde i folketinget, og retten til på nogen måder at have politisk indflydelse på noget som helst overhovedet, altså fratages enhver form for legitim regeringsret!

Og send så alle de asociale akademiske politiske plattenslagere ud og arbejde f.eks. som jordbærplukker, gadefejere, sneryddere eller som opvasker på et hotel i Skagen til 85 kr. i timen, hvis det er godt nok til slaverne SAS ansatte, må det også være mere end rigeligt til politiske pampere som startløn, og de asociale bumser er jo ikke demokratisk valgt til folketinget, men udpeget af de forskellige partiers top ”pamperlakajerne” (vælgerforeningerne) og aner i øvrigt intet om hvad arbejde er for noget!

Det eneste Margrethe, Helle, Annette, Jesper, Corydon, Løkke & Co og typer som JBO er gode til, er at plyndre befolkningen med fup svindel og retoriske løgne, men det er de så til gengæld også virkelig så gode til, så de mere minder om politiske og journalistsike amatører eller andenrangs ”spindoktorer” (løgnefabrikanter) a la Mogensen & Christiansen!

Det vil være rart med ro fremfor

Skrevet af Philip, Torsdag den 28. februar 2013, 00:30

alt det plidder pladder alle vegne.

1.Sænk skatter og afgifter for alle
2.Sæt gang i renoveringer af kommunale bygninger og tillliggenheder,veje,sygehuse og hvor der ellers trænger til at blive renoveret.
3.Start omgående med håndværker fradraget.
4.Send dem der kan læse,skrive og regne ud i de jobs der opstår
5.Send dem i skole som ikke kan læse.skrive og regne på normal kontanthjælps sats så de ikke skal hæmmes af sult og spekulationer over om de ryger ud af eget hjem
6.Fjern tilskud fra tabsgivende virksomheder,for når de giver tab er det jo fordi ingen rigtigt er interesserede i at benytte eller bruge dem og sælg sas samt udliciter jernbanedriften i Dk
7.Alle gifte med papir på hinanden med indtægt på over 30 000 kr skal klare sig med en løn

Det der skal til er ganske enkelt at alt overflødigt og tabsgivende fjernes samt at man opretholder en rimelig levestandard for dem der er på kontanthjælp hvilket de nuværende satser er,omend de ikke er store for at have en robust arbejdsstyrke.
Og send alle syge og nedslidte på førtidspension så de kan få ro og Jobcentrene ikke mere skal bruge tid på de 3 mdr's samtaler men kan koncentrere sig om noget vigtigere nemlig at få folk i job og på kurser,skole mv.

Sådan fiser du uden om den regel

Skrevet af Per, Onsdag den 27. februar 2013, 00:57

Løsningen på at undgå dette er ganske simpel. Hvis du går i gang med en uddannelse efter at have afsluttet folkeskolen, så om det er på en erhvervsskole, på gymnasiet eller universitetet, så sørg for omgående at blive medlem af en a-kasse.
Når du så har afsluttet 3de skoleår på eks. gymnasiet, så er du faktisk berettiget til dagpenge, fordi at gå på gymnasiet faktisk også hører med under reglerne om at tage en uddannelse.

Mja, du må suge lidt på lappen hvis du kun har en SU at lege med eller et eftermiddagsjob, men for pokker, de 470kr om måneden for at være medlem af en a-kasse hos et ordentlig fagforbund (IKKE hos en af de gule!), er vel det værd at du er sikret dagpenge til fuldtids sats.

Danske lønmodtagere er helt til grin! Og arbejdsgiverne jubler!!

Skrevet af Hansen, Tirsdag den 26. februar 2013, 14:25

Virksomhedernes BISTANDSHJÆLP skal være reguleret efter det antal danske skatteydere firmaet har ansat!!!!!!

Hvis en virksomhed skal have skatteyderbetalt tilskud, afskrivninger og omkostningsfradrag, så skal denne ”socialhjælp” være reguleret af antallet af organiserede danske skatteydere hver enkelt virksomhed har ansat, og ved at regulere tilskud på den måde, vil det samtidig være muligt at bekæmpe ”sort arbejde” og ”østarbejdere” som ”løntrykkere”, og det vil være en meget enkel og effektiv måde, at kontrollere og regulere virksomhedernes samfundssind og adfærd på!

Lad mig skitsere et fikseret eksempel, en virksomhed har 500 ansatte, kun 100 af virksomhedens ansatte betaler skat til det danske samfund, ja så er det kun 1/5 af virksomhedens ansatte, der er et aktiv for det danske samfund, og så skal virksomhedens tilskud naturligvis reduceres til 1/5, og afskrivnings-, og omkostningsfradrag naturligvis reduceres til 20%!

Virksomhed i Danmark skal ikke kunne udnytte tilskuds, afskrivnings og omkostningsfradrag, hvis de ikke er registreret og med det totale antal ansatte medarbejdere, ”skat” skal så oprette en speciel afdeling til at samkøre registrene, for at kontrollere at det ”X” antal ansatte danske skatteydere virksomheden har, svarer til den % vise udnyttelse af tilskud, afskrivninger og omkostningsfradrag!

Hvis danske virksomheder vil være globale, så lad dem søge industritilskud for det resterende ”X” antal ansatte i de lande, hvor de vil have deres aktiver placere i, og så se om myndighederne i de lande vil acceptere deres enorme afskrivninger og omkostningsfradrag, for det kan jo ikke være rimeligt, at skatteplagede danske borgere skal finansiere virksomhedernes globale industrieventyr, uden at det på nogen måder skaber DANSKE arbejdspladser!

iNGEN DANSKE ARBEJDSPLADS, INGEN BISTANDSHJÆLP TIL ASOCIALE DANSKE VIRKSOMHEDER, HVIS IKKE DE VIL VÆRE ET AKTIV FOR DANMARK, KAN DE BARE PISSE UD AF LANDET, OG DE MÅ GERNE TAGE ALLE DERES KORRUPTE POLITISKE LAKAJER MED SIG!!!!!!!!!

Og det er i øvrigt helt i overensstemmese med princippet, man skal yde før man kan nyde!!!!!

For det princip gælder vel ikke kun SLAVERNE???

www.180grader.dk

Skrevet af Lise J, Tirsdag den 26. februar 2013, 13:31

Prøv også, Netavisen 180Grader dk.

Man undres

Skrevet af Philip, Tirsdag den 26. februar 2013, 10:31

Over at der bliver taget penge fra dem under 30 år for så at sende dem på skole bænken og lære helt basale færdigheder som dansk,skrivning og regning når det er videnskabeligt bevist at børn og unge bliver hæmmet i deres udvikling og indlæring hvis de ikke spiser nok mad.
Og man behøver ikke at være klogere end en 10 årig for at regne ud at folk der bor i lejlighed eller hus bliver nødsaget til at spare på maden hvis de stadig vil blive boende samme sted hvilket for mange bliver et kæmpe problem eftersom de fleste og så har andre udgifter ud over mad og husleje feks transport frem og tilbage til lærestedet.

Politikere er et destruktivt folkefærd m/Rocker-mentalitet.!!!

Skrevet af Hansen, Tirsdag den 26. februar 2013, 09:18

Det er ikke kun Løkke og hans band, der svigter og vildleder den danske befolkningen, det gør alle politikere, specielt de RadiGale og Socialdemokratiet, ja selv SF'erne og Enhedslisten folketingsgruppe er blevet så korrupt og asocial, at de er villig til at sælge deres egen bedstemor, for en gammel rusten, beskidt og bøjet 25 øre for en position i denne politiske hjemmerøverbande!

Politisk Korruption, magtmisbrug og nepotisme er efterhånden mere reglen end undtagelsen i folketinget, det foregår i både højre og venstrefløjen, Elbæk er ikke den eneste, flere af politikerne har jo enten ægtefæller, elskere/elskerinder eller familiemedlemmer som rådgivere/sekretærer eller andre jobs i partierne, var der ikke også noget med at Corydon fik sin kone ansat i folketinget, og Margrethe Vestager fik sin far ind i folketinget, desuden er flere af de politiske opkomlinge sønner eller døtre, af tidligere eller nuværende toppolitikere, det er som et gammelt ordsprog siger FANDEN hytter sine!

Hvordan kan et "såkaldt demokrati" som Danmark overhovedet have en flok politikere, som har samme adfærdsmønster som ledere i selv de værste bananrepublikker, kan man overhovedet stole på den slags som ledere af landet, de varetager jo i realiteten mere deres egne, familiens og venners interesser, frem for hele den danske befolknings og samfundets interesser!

Et gammelt ordsprog lyder sådan: "Den kloge narrer den mindre kloge!" Men det er så forkert som noget kan være, når f.eks. banker med politisk assistance plyndrer kunder og skatteydere, så er det tydeligt hvor forkert denne floskel er, så er ordsproget i stedet: "De grådige og begærlige snyder og bedrager hinanden og de mindre kloge efter behag"!

Et klogt og anstændigt menneske snyder ingen, det er han/hun både for klog og anstændig et menneske til!!!!!

De moderne hjemme-, og bankrøvere er blevet til banditter i habitter, og det er både politikere og erhvervsledere, hvis vi har underskud i statskassen, så vi ikke har råd til dagpenge og velfærd, så er det jo bare at sende Pestager og skatteålen ned til Bruxelles, og forlange de 40 Milliarder tilbage, som de har stjålet af skatteborgernes penge, og endog helt uden folkeligt mandat, og så melde Danmark ud af den europæiske røverorganisation, så kan vi spare 18 milliarder + stigninger årligt, så danskerne kan få dagpenge og den velfærd, som de har betalt mere end rigeligt for, med verdens højeste skattetryk!

Det er jo ved at være generelt for politikere uanset farve, at det korrupte gen blomstrer livligt, når de får magt og poster de kan udnytte til egen fordel, og det bliver næsten generelt at deres handlinger sjældent tåler dagens lys, og det er uanset om de tilhører højre eller venstrefløjen, de er værre end den “cicilianske mafiosa”, for dem kan man i det mindste arrestere, når de plyndrer befolkningen, men den nationale politisk organiserede mafiosa ændrer bare lovgivningen, hvis den står i vejen for deres organiserede og kriminelle person-, og hjemmerøverier!

Der var en meget ”VIS” statsleder engang, som KLOGT sagde:

Demokrati er den værst tænkelige af alle styreformer, og det har jo vist sig at han havde ret, det eneste folkevalgte politikere evner, er at smadre det demokrati og den velfærd, de hyklerisk påstår at ville kæmpe for at bevare, plyndre landet og befolkningen og køre det hele i sænk, indføre diktatoriske arbejdsprogrammer for slaverne, for at DE (politikerne) kan få penge nok i statskassen, til fortsat at spille karl smart rundt omkring i verden på 1st klasse, luksus destinationer som (Rio De Jainero, Doha og et hav af andre ”såkaldte topmøder” eller ”såkaldt studieture” (SKATTEYDERBETALTE FERIER) all over the World ) og til at dække deres eget luksusforbrug!

Nej send Løkke, og den lønmodtagerfjendske Børsting og alle de andre fedtbjerge i fagbevægelsen, arbejdsgiverforeningerne og det politiske system ud på arbejdsmarkedet, evt. til Skagen, gadefejer/snerydder eller ud og plukke jordbær til max. 70,00 kr. i timen!

Så i stedet for at afskaffe velfærden, så lad os komme af med alle de asociale politiske pampere, både i regeringskontorerne og organisationerne, alle deres pamperfest er alt for dyr og totalt værdiløse, politikerne varetager kun deres egne interesser, og de faglige organisationer er jo alligevel ikke lønmodtagernes (slavernes) repræsentanter mere, de er blevet den til enhver tid siddende regering og arbejdsgivernes slavepiskere, den eneste tilknytning de har til slaverne er, at de lever højt og fedt som parasitter på ryggen af slaverne!

Lønmodtagerne kan så melder sig ud af de asociale pamperes fagforeningsforetagende, så kan de penge der spares næsten dække prisstigningerne og de stigninger, deres asociale "såkaldte repræsentanter" med hjælp af Løkke og Co., de RadiGale, S & SF har belemret slaverne med!

Hvis der stadig mangler arbejdskraft i industrien og erhvervslivet, så sende alle de andre fagforenings-, og mediepampere, Hexia de Trick (Helle Thorning Schmidt), Annette, Krag, Jesper Corydon og alle fedtbjergene i EU-parlamentet, folketinget og statsadministrationen, regionerne, kommunerne, og de administrative systemer ud og arbejde, så de kan få svedt alt det fedt af, som helt klart fylder så meget i deres hoveder, så de ikke mere er i stand til at tænke en eneste logisk og anstændig tanke!
Det samme gælder faktisk for de overfede ledere i industrien, finans-, og erhvervssektoren, de faglige organisationer og arbejdsgiverorganisationerne, send dem ud på arbejdsmarkedet til 70,00 kr. i timen, hvis der virkelig mangler arbejdskraft og de mener det er en anstændig løn for slaverne, så er det mere end rigeligt i løn også til dem, og helst til noget enormt fysisk hårdt arbejde, så de kan få alt deres fedt også mellem ørerne svedt ud, så vi ikke også skal bruge skattekroner til fedtsugning af de dovne flæskebjerge!

Alle de overfede økonomer, vismænd, kommentatorer, analytikere, bankøkonomer, spindoktorer, forskere, kunstnere, redaktører, journalister m. fl., trænger også til at komme ud og arbejde med noget produktivt, for lige som de ovenfor nævnte, har de selv aldrig nogensinde lavet andet i hele deres elendige liv, en at leve som parasitter på ryggen af slaverne, så de kunne også have godt af at komme ud i praktisk fysisk ekstremt hårdt arbejde, i stedet for at sidde og spille kloge på noget, de helt klart ikke aner en hujende fis om, for hvis de virkelig vidste hvad de snakkede om, hvorfor er vi så endt i et totalt økonomisk kaos, nej hvorfor betale for den slags plattenslagere, som helt tydeligt har taget fejl på alle områder de sidste 50 år ?????

Hvis industrien så stadig ikke har "løntrykkere" nok, for det er jo det alle de reformer handler om, for når vi i forvejen har ca. 180.000 arbejdsløse, er der jo ikke arbejde til alle de ekstra mennesker, som politikerne og arbejdsgiverne vil have importeret og presset ind i aktivt arbejde, for der er jo ingen virksomheder med en normal ledelse, som fordobler produktionen eller tager flere ind end de har brug for, produktion og afsætning skal jo svare til hinanden!

Og efterhånden som virksomhederne udsulter slaverne, så har deres underbetalte slaver jo heller ikke råd til at købe virksomhedernes produkter, og så er der ikke mere grundlag for at producere varerne, så de bliver nødt til at fyre endnu flere, eller flytte produktionen til lande, hvor slaverne vil arbejde (næsten gratis), men det gavner da ikke hverken virksomhederne udlandets eller den hjemlige købekraft, tværtimod!

Det kaldes en nedadgående destruktiv dødsspiral uden ende, ”før den når afgrundens bund”!

Men hvis ikke politikerne, den finansielle sektor og arbejdsgiverne med djævelens vold og magt, vil ruinere danskerne, Danmark, det danske samfund og dermed også ødelægge deres egne muligheder, for fortsat at leve deres luksusliv med tårnhøje lønninger, så er det pinedød nødvendigt at slaverne også tjener penge, for ellers går vi alle neden om og hjem i et ”symbolsk Titanic”, for vi er jo “på trods af alt” alle i samme båd!

Hvis de alligevel vælger en kollisionskurs, så ville det da være mere fornuftigt at nedlægge folketinget, de danske politikere og alle deres håndlangere har jo alligevel solgt Danmarks selvstændighed, til den forbryderiske, asociale og udemokratiske Bilderbergerbande i EU, og helt udemokratisk skrevet under på, at EU-lovgivningen er over de tilhørende landes nationale lovgivninger, dermed har politikerne jo faktisk også afskaffet bl.a. Den Danske Grundlov!

På det område har hverken venstrefløjen eller højrefløjen noget at lade hinanden høre, socialister, kommunister eller borgerlige er hverken værre eller bedre end andre i folketinget, så hvis man skulle erklære nogen uegnet til at sidde i folketinget, så bør det jo retfærdigvis også gælde Holger K og alle EU-fanatikerne, de har alle svigtet den danske befolkning, og med løgne, trusler og manipulation underlagt Danmarks selvstændighed under en fremmed magt, så hvis tidligere "såkaldte kommunister" er uværdig til at sidde i folketinget, så må det samme jo gælde alle andre i folketinget, som har konspireret mod og overdraget myndigheden over Danmark, til den diktatoriske og udemokratiske Bilderbergerbandes teknokrater i EU-parlamentet!

Folketinget er jo i realiteten omdannet til EN STAT i EU (Nord Deutche region Dänemark), et ekspeditionskontor for EU’s lovgivning under EU-teknokraternes overformynderi, hvorfor vi fortsat fejrer en Grundlov, som reelt er afskaffet og reduceret til at være en forhistorisk museumsgenstand, er jo også en gåde og et camoufleret bedrageri, i øvrigt har danske politikere jo heller ikke mere respekt for grundloven, menneskerettighederne og demokratiet, end at de gang på gang overtræder dem helt åbenlyst og efter behag, og systemets 100% dresserede, indoktrinerede og velorganiserede håndlangere freder helt åbenlyst alle magthavernes Grundlovsbrud!

Noget at glæde sig over

Skrevet af Daniel Mogensen, Tirsdag den 26. februar 2013, 09:46

Der klages over, at fjernsynet bringer genudsendelser, men det er for intet at regne i sammenligning med, hvor mange gange ovenstående vrøvl har været bragt.
Det er godt, at det er muligt at springe de sure maveopstød over.

JA - Bla bla bla bla bla

Skrevet af Maren, Tirsdag den 26. februar 2013, 08:53

Hvad med dem som skal feje gader - hvilke rettigheder har de? pension? ferie? tandlæge?
JA, Mette siger bla bla bla - lad lige mig tale færdigt o.s.v. - hun hører overhovedet ikke efter hvad der bliver sagt af modstanderens gode argumenter - det er som at høre en gramofonplade. Det er i øvrigt meget uhøfligt at tale dominerende og i munden på modstanderen.
I øvrigt får Socialkammeraterne ALT for meget taletid i forhold til de andre kultiverede som pænt venter på at få lov til at udtale sig.

Den ægte vare

Skrevet af Hans Peter Schou, Tirsdag den 26. februar 2013, 08:42

Regeringen lokkede vælgerne til at stemme på sig med løfter, vi har hørt om til bevidstløshed.
Da den kom til magten, opdagede den, at det var fantasiplaner, som ikke kunne bruges til noget.
Så begyndte den at føre mere og mere blå politik.
I dag kommer kronen på værket: En blå politik, som ville være blevet pebet ud, hvis en blå regeringen var kommet med noget tilsvarende.

Hvis det er den blå politik, der skal føre Danmark trygt gennem krisen, holde hånden over de arbejdsløse og skaffe arbejdspladser, hvorfor skal vi så have en surrogat-regering?
Lad den ægte vare komme til: Udskriv valg, så vi kan få en ægte blå regering.

Dansker hader politikere

Skrevet af Maren, Tirsdag den 26. februar 2013, 08:40

Virksomhederne har fået LIDT skattelettelse og kan derved producerer mere, men hvem skal købe produkterne?????? politikerne skaber jo bevidst fattigdom.
Det er ikke nødvendigt med denne fattigdom - de 19 milliarder mm. som bliver smidt ud til andre lande, kunne bruges i Danmark, så vi alle kunne have det godt og købe mad mm.
Afghanerne får bygget skoler (som senere bliver bombet og senere genopbygget - i Danmark nedlægger vi skoler). Der er sgu noget helt galt.
En ærlig statsmand med visioner for Danmark SØGES straks.

Mette Frederiksen taler sådan

Skrevet af Dorthe Petersen, Tirsdag den 26. februar 2013, 08:32

"Bla bla bla bla bla - må jeg lige tale færdig - bla bla bla bla bla bla bla bla bla - må jeg lige tale færdig - bla bla bla ..." og så videre i en endeløs køre.

økonomi

Skrevet af karen, Tirsdag den 26. februar 2013, 07:32

Hvor er vi henne !!
NU SKAL I SELV VISE ANSVARLIGHED , GÅ SELV 50 % I LØN.
Hvis kontanthjælpen bliver halveret får 14 personer det samme som et
folketingsmedlem !
Men de bestemmer jo selv deres løn !! FØJ

nej nej det går sku ik

Skrevet af michael jensen , Tirsdag den 26. februar 2013, 02:55

hm arr det går sku ik nu er jeg ik selv på kontantjælp men det vil ik gavne nogen at fjerne pengene fra dem der ik kan klare en uddannelse eller ikke har afsluttet 9 klasse dem er der mange af. Vil gi dem ret at de unge der kan ta en uddanelse eller er parrat til det skal i gang men jeg tænker nu på om hva de skal ta af uddanelse da mange af dem der er på kontanthjælp der skal ha lidt hjælp som ik ved hva de skal ta der er jo en vejleder de kan få hjælp til men jeg mener der skal mere til

tja ik mange af de svage modtager følger jo ik med hva der af mugligheder det er da mig bekendt af dem jeg kender de er jo groet fast omgivet af kumunerne har hørt historier om hvor nemt det er for slippe i at starte en uddannesel eller i aktivering og det er jo helt apsurt at det kan lage sig gøre

men men men helt konkret så sig hva i vil gøre med de dovne unge menesker der nasser helt vil på samfundet og ødelæger voros vælfær kom med noget konkret der skræmmer dem til komme igang

Betale ??

Skrevet af Helle Sørensen, Mandag den 25. februar 2013, 22:38

Hvordan har de tænkt sig at de unge skal kunne betale deres huslejer med den smule de så får udbetalt ?? Hvor skal de bo henne ? På gaden og fryse . Det er ikke gennemtænkt dette forslag .Tænk at sparke til dem der i forvejen ligger ned .De kan spare på deres egen løn men næh nej så lyder der et ramaskrig derinde fra . De unge kan jo flytte ind på Christiansborg .Hvad med mad , medicin og forsikringer ? De unge mister livslysten især dem som i forvejen er svage i psyken.

når nu da vil spare mette så gør børnepengene mindre til alle

Skrevet af ss, Mandag den 25. februar 2013, 16:55

Syntes nu hvor VI alle skal hjælpe i flok,så må Mette jo også gøre børnechecken mindre til alle.Kan da ikke passe det er de unge som skal betale den største pris ang nu i vil gøre SU mindre for hjemmeboende.Der er helt sikkers stadig KRISE i LILLE DANMARK....
Og den regering vi har nu gør os mere fattige.....Men kære regering kig på børnechecken,der kunne også godt spares lidt.Så også vores ældre kan få en værdigt liv i danmark.Og komme i bad ik kun hver 6 dag.

kritik

Skrevet af OVE , Mandag den 25. februar 2013, 15:46

Al den kritik og kritisering hjælper jo ikke en skid .
Stem på de rigtige politikere, ved et forhåbentlig snarlig valg.

OVE:

Skrevet af L.P., Mandag den 25. februar 2013, 19:46

Nej, du har helt ret, det hjælper intet at kritisere,- eller andet,- disse røde gale politikere klæber til taburetten med superlim!
De er fuldstændig døve og blinde for hvordan folket - jeg mener, dem der er i nød,- (ikke selvforskyldt!)- og de svage,- har det, og hvordan deres situation er,- for de tænker KUN på sig selv ,- MAGT og PENGE, og at folket BEUNDRER og STEMMER på dem,- på trods af alle deres Løgne og al deres Bedrag,- og problemet er, at alt for mange stadig tror på dem, og vil stemme på dem,- ja folk er stadig naive og har intet lært!!!
Men kan berolige dig med, at det varer ikke længe inden der sker noget, der får hele korthuset til at vælte i grus,- og det varer IKKE til næste valg,- der bliver intet næste valg!

Politikerne stjæler velfærden til deres ekstreme luksus liv!!

Skrevet af Hansen, Mandag den 25. februar 2013, 15:24

Ja Hitler og Göbbels ville være stolte af danske politikere, de ligger sikkert i deres grav og griner deres røv i laser, over at deres projekt nu bliver gennemført i Danmark og EU af korrupte akademiske plattenslagere!

Hvis jeg var ung eller yngre, ville jeg emigrere til Australien eller New Zeeland, ja man ville faktisk ikke kunne se min røv for skosåler, men jeg har betalt til det her korrupte og rådne lands velfærd hele mit liv, så at overlade min investering til de asociale politikere og deres lakajer, ville jo være at overlade dem hele min opsparede pension, for glem ikke lønmodtagerne har selv betalt for deres pension, lige som de arbejdsløse selv har betalt deres dagpenge, med et ekstremt højt skattetryk!

Og især de unge danske familier vil jeg råde til at flygte som gale, for nu har de asociale politiske plattenslagere lagt kursen, jeres unge poder får ikke en chance i den her bananrepublik, de vil blive betragtet som statens billige slaver, og de asociale politikerene og erhvervslivets top har ingen hæmninger, de vil plyndre befolkningen på alle mulige måder, for at forgylde sig selv og hinanden!

Bare se VESTAS, direktionen har næsten kørt firmaet i sænk, og nu forgyldes en værdiløse leder med en fordobling af honoraret, er hele den danske befolkning blevet rablende sindsyg, eller hvad i helvede sker der med jer!?!?!?

mange tak

Skrevet af Estelle, Mandag den 25. februar 2013, 14:06

Det vil sige... Nu skal jeg tage gymnasiet færdigt, så skal jeg tage en bachelor, derefter en kandidatuddannelse, bare for måske at få af vide at jeg kan sætte mig tilbage på skolebænken. Hvorfor er det at jeg er gået i gang direkte efter 9. klasse?

velfærd

Skrevet af Pia, Mandag den 25. februar 2013, 14:01

hvor er vores velfærdssamfund på vej hen ? Det er jo ikke alle som er lige boglige og kan tage en uddannelse , selvom de er under 30 år.De der sidder i folketinget skulle rejse sig fra deres skammel og komme ud i den virkelige verden og se sig omkring. Vi deler efterhånden vores land op , i rig og fattig.Su , kontanthjælp og dagpenge , bliver der pillet ved.Nu må det snart være nok, vi må op på barrikaderne. Overvej hvor du sætter dit kryds ved næste valg. Hende der sidder på tronen nu , har vi da ikke været heldig med.

reformer

Skrevet af Hanne, Mandag den 25. februar 2013, 13:42

Nu ryger der en masse mennesker ud af dagpengesystemet hver evige eneste måned pga. krisen.

Der hvor jeg så synes problemet er, at når Arbejdsformidlingen ikke har hjulpet dem med at finde jobs, hvordan forventer politikerne så, at når de ledige så ender på kontanthjælp og skal i nyttejobs altså rydde op og rydde sne, hvordan skal de komme nærmere et job på den måde??

Det er så bare dem over 30 der bliver fuldstændig tabt.

svinestreg

Skrevet af john jensen, Mandag den 25. februar 2013, 13:39

Jeg går fra at stemme på venstre til næste gang at stemme på ENHEDSLISTEN.