Skarp kritik af Kuglestøderen

SF: Hvad med din Team Danmark-støtte, Joachim B.?

Kuglestøder Joachim B. Olsen

Kuglestøder Joachim B. Olsen i aktion i 2007. Han kritiseres nu af SF for at ville skære drastisk i velfærdsstaten, mens han selv har nydt godt af den som Team Danmark-støttemodtager (arkivfoto). (Foto: Claus Bech Andersen) Se stort billede

Det ene af regeringspartierne går nu personligt i rette med Joachim B. Olsen og retter en skarp kritik mod Liberal Alliances arbejdsmarkedsordfører.

Det sker, efter han i et interview med B.T. anviser sin ide for, hvordan samfundet kan spare hele 150 mia. kroner på de offentlige budgetter ved gennemgribende reformer af velfærdsstaten.

Det får nu SF's politiske ordfører, Jesper Petersen, til at rette et opsigtsvækkende og personligt angreb mod Joachim B. Olsen.

LÆS OGSÅ:Besparelser på 150 mia. kr. er meget drastisk

- Man fristes til at spørge Joachim B. Olsen: Hvad med din Team Danmark-støtte, som du fik i en årrække for at støde kugler, lyder det fra Jesper Petersen, som angriber den tidligere kuglestøder og EM-guldvinder for at ville skære drastisk i den velfærdsstat, som han selv som Team Danmark-støttemodtager har nydt godt af.

- Vil han afskaffe støtte til idrætten? Vi har allesammen gavn af, at vi har et solidarisk velfærdssamfund. En del af det velfærdssamfund er også støtte til både eliteidræt og breddeidræt. Den støtte har også Joachim B. Olsen haft stor gavn af. Og havde han fået voldsomme eller kroniske skader, så havde han også haft gavn af invalidepension. 

Afstemning

Jesper Petersen kalder Liberal Alliance-politikerens holdninger, der bl.a. går ud på at droppe topskatten og halvere selskabsskatten, for skræmmende.

- Liberal Alliance er virkelig langt ude på det ultraliberalistiske overdrev. Det er helt uden for rækkevidde ift. en solidarisk velfærdsmodel, som regeringen støtter, og som Helle Thorning i sin nytårstale også lagde op til at bevare. Alene afskaffelsen af topskatten vil koste 18,5 mia. kroner, som så skal findes andre steder. Og i forhold til pensionsalderen er der allerede truffet den beslutning, at den bliver højere, i takt med at levealderen stiger. Men jeg synes ikke, at vi skal undlade at byde vores ældre nogle raske år i otium, siger Petersen.

LÆS OGSÅ: Vi lever for længe, når vi går på pension

- Men jeg har trods alt respekt for, at Liberal Alliance (LA) ikke skjuler deres vanvittige politik.

Forslagene, som Joachim B. Olsen i går lancerede på sin Facebook-profil, går bl.a. går ud på at hæve pensionsalderen til 68 år, afskaffe 40.000 stillinger i den offentlige sektor, droppe topskatten og halvere selskabsskatten. De har fostret en voldsom debat på bt.dk samt på B.T.s Facebook-side, hvor næsten 500 har kommenteret kuglestøderens politiske udmeldinger.

Joachim B. Olsen har dog også fået på puklen fra sin egen fløj, hvor DF's integrationsordfører, Martin Henriksen, siger:

LÆS OGSÅ: Skal vi aflives, Joachim?

- Det er decideret hyklerisk, at LA med den ene hånd mener dette, mens de med den anden hånd har indgået en aftale med Regeringen og EL, som koster 200 mio. på asylområdet, hvilket vil være en massakre på velfærdssamfundet.

HVAD MENER DU OM JESPER PETERSENS POINTE OM AT FJERNE STØTTEN TIL IDRÆTTEN?
DELTAG I DEBATTEN HERUNDER ELLER PÅ B.T.'S FACEBOOK-SIDE:

Læs også

Your comment
Kun navn bliver vist i forbindelse med kommentaren.
Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes.
Kommentarer

Mere end udmærket økonomi under VK i 00'erne

Af: Niels O, Torsdag den 12. januar 2012, 00:18

Frem til den internationale finanskrises start i 2008 var der en udmærket økonomi.

Og gennem forløbet af finanskrisen har økonomien været i den gode ende sammenlignet med andre EU lande.

Dog var og er det off. forbrug alt for højt og væksten for lav.

Fjern mellemrum i alle links (dette pga. evt spamfilter)

Udvikling i betalingsbalancen siden 1960:
kortlink .dk/9fvw

Statens gæld 1975 - 2010:
kortlink .dk/a5vn

Offentlig saldo 2000 - 2010:
kortlink .dk/a8sg

Offentlig saldo 1990 - 2010:
kortlink .dk/ab8h

Danmarks underskud femtemindst i EU i 2010:
kortlink .dk/9cnn

Udviklingen i det offentlige underskud i 2010:
kortlink .dk/9fvy

Ingen udlandsgæld. Tværtimod nettoformue.
kortlink .dk/9hay

Skattetrykket 1971 - 2011:
kortlink .dk/9hxx

Udvikling I BNP 1998 - 2011 plus andre grafer bl.a beskæftigelse:
kortlink .dk/9tz9

BNP pr. indbygger i Eurozonen 2003 - 2009:
kortlink .dk/9tzg

Danmark har næsten afskaffet kontanthjælpen!

Af: Mette, Onsdag den 11. januar 2012, 21:58

Til
Mads

Man skulle næsten tro at du frygtede at blive fyrret, sådan som du tager på vej.

Venstre - Konservative samt Dansk Folkeparti har næsten afskaffet kontanthjælpen.

Stort set alle arbejdsduelige er i job efter venstres måde at udligne overenskomst på.

Først fyre man 3-400 offentlige ansatte som var ansat og bliver aflønnet efter overenskomsten.

Bagefter bliver de fyrrede sendt i Jobræning/virksomhedspraktik i det offentlige, blot til en løn svarende til kontanthjælp.

Det er Inger Støjbergs/Clus Hjort måde at lave overenskomster på !

Sideløbende med dette smadrede de også DP perioden - og lediges mulighed for kompentancegivende efter udd. så de måske ville blev belønnet for en ekstre indsats, og gøre noget ved deres egen sitiaution.

(Hvor ville det dog være sundt for mange at de fik en fyreseddel, og under tvang lærte lidt om hvordan samfundet egentlig hænger sammen). Så får de brug for at benytte begrebet "en ekstre indsats på deres egen person".
Det kunne være spændene at se hvor langt deres ekstre indsat rækker, når de vågner op til virkligheden til den daværende regerings efterladenskaber !

Lad sportsfolk lave sport og ikke politik !

Af: Thorvald, Onsdag den 11. januar 2012, 21:33

Sportsfolk har deres demokratiske ret til at blande sig i politik, på ligefod med andre.

Man kan så spørge sig selv om der er noget der på nogen måde indikerer at de er bedre til det end andre.

Min oplevelse af det er at sportsfolk ofte er så ingroet i deres egene præstationer at de ofte ikke ved hvordan samfundet hænger sammen for alm. mennesker.

Det er ikke nødvendigt at gå tiggergang på kommuneen for at at overleve.

Skulle de blive syge har de private forsikringer.

Hvor mange sportsfolk har Danmark & det parlemtariske grundlag i regeringer haft igennem de sidste 100 år i Danmark ?

Som har sat fodaftryk på dansk politik ?

Til både Joachim B. Olsen - BT og Ulrik Vilbæk.
Lav det som i er goe til, både på kort og lang sigt.

I alle tre tilfælde vil politik ramme som en kugle, når de finder ud af hvordan alm. mennesker lever, og Danmark er skruet sammen.

lorte jourlister

Af: jhgky, Tirsdag den 10. januar 2012, 20:09

Bette BT i er ikke en seriøst avis i er til for at skab had

Det er OK ...

Af: Mads, Tirsdag den 10. januar 2012, 14:07

Joakim B Olsen var på landsholdet og repræsenterede Danmark ved OL - VM - Europa ... hvor mange på kontanthjælp eller førtidspension giver Danmark reklame, eller yder noget ekstra og er et forebillede for unge athleter. ?

Er det statsstøtte

Af: Christian, Søndag den 8. januar 2012, 20:13

Kommer pengene som Joakim B Olesen har modtaget ikke fra team DK som er støttet af tipsmidler og ikke skattekroner ?

Han hytter sit ejet skin

Af: birgit, Søndag den 8. januar 2012, 14:55

Han har jagtet rundt for at finde et Parti der ville have ham så han kunne blive llevebrødspolitiker

Velfærdsreligion

Af: Niels, Fredag den 6. januar 2012, 20:52

Det er ikke særligt opmuntrende at læse disse hadske udfald mod en person, der blot bruger sin ret til frit at tænke, tro og tale til at foreslå ændringer i vort velfærdscirkus, som er blevet så omfangsrigt, at det ødelægger samfundets økonomiske levedygtighed.
"Velfærdsstaten" er for mange åbenbart så helligt, at man reagerer som middelalderens inkvistion mod kættere ved at dæmonisere JBO uden anden argumentation end, at han er en heks.
Ingen må åbenbart stille spørgsmålstegn ved velfærdsguden!

Der er tilsyneladende meget, vi danskere trænger til at genopfrisket - som f.eks. demokrati, ytringsfrihed osv.

Ja, det er problemet

Af: KPE, Lørdag den 7. januar 2012, 01:08

Jo flere der bliver afhængige af velfærden, jo flere støtter op omkring den. Men lad os se hvor mange penge staten kan låne og hvor længe de kan holde liv i det velfærdsniveau vi har nu. Jeg skyder på maks. 2 år, så kommer den kæmpe store sparekniv - og så er det bare mindre sjovt, for da har vi allerede lånt 300 mia. som skal betales tilbage med rente.

Frækhed der vil noget

Af: Holger Danske, Fredag den 6. januar 2012, 14:28

JBO er dog det man kan kalde noget af det frækkeste menneske der har levet her først sviner han de fattige til selv har han kun levet på nas

Og nu er det kommet så vidt at han også kan overskue DANMARKS økonomi selv kan han ikke få sit eget firma til at give overskud garanteret han samtidig trækker over 300000 kr fra i skat på det af en BISTANDSÆØN på over 600000 kr som han for at sidde i folketinget

Føj for en led karl HAN BURDE HÆNGES OFFENTLIGT OG SÅ VI ALLE KUNNE PISKE HAM

bøv- bøv

Af: finn jensen, Søndag den 8. januar 2012, 12:55

DIT INDLÆG SIGER ALT OM DIG

Uvidenhed - fejl på fejl

Af: BE, Fredag den 6. januar 2012, 00:28

Der er en hel del der mener, at debatten ligeledes skal handle om, hvorvidt JBO har modtaget statsstøtte i sin støder karriere. Inden folk hakker og prøver at fortælle alle andre, at han har blot fået støtte fra Team Danmark, så var det nok en god ide også at se på, hvor de får deres midler. Det får de bl.a. fra Danske Spil (Dansk Tipstjeneste), og her ejer Staten 80 % - Dansk Idrætsforbund ejer 10 % - Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger ejer 10 %.

Så er det vist på plads - Statsstøtte.

I lov om Idræt fremgår det, at Team Danmark har til formål at udvikle eliteidræt i samarbejde med Dansk Idrætsforbund og andre relevante samarbejdspartner.

Altså Dansk Idrætsforbund er med til at finanserer Team Danmark. Fra dengang Danske Spil var et Statsspil, og dette forhold har man vidreført jf. ejerskabet af Danske Spil.

En sammentømret økonomi på statsmidler.

Team Danmarks budget er ca. 137 mio. kr.
Iflg Team Danmarks årsberetning modtog de 83 mio. fra Kulturministeriet.
De modtog 10 mio. fra Kulturministeriets talentpulje.
De modtog 22 mio. fra Dansk Idrætsforbund.
De modtog ca. 22 mio. fra bl.a. tv altså kun ca. 15 % er "privat finanseret"

Danske Spil udlodede i 2010 : 1,6 mia. til kulturministeriet.
Danske Idrætsforbund med 267 mio.
Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger med 244 mio.

Så er det vist på plads så alle ved, hvad der snakkes om, når nogen mener, at JBO ligeledes har været statsstøttet.
Forholdet har jo ikke ændret sig, han og 178 kollegaer er fortsat statsstøttede, og er stadig afhængig af Statsmidler på samme måde som de studerende og pensionisterne og de syge. Der er bare den forskel, at deres midler og skæben er afhængig af JBO og Eliten. Hvor Eliten kun er 179 om at bestemme forhøjelse af egne Statsmidler og egne pensioner. Pøplen og dem der kan deporteres til andre landsdele, må ikke selv regulerer.

Så slap af JBO og revurder samfundets sammensætning og hent besparelser, hvor der er overflod. Ikke ved af afsætte 40.000 offentlige stillinger, som jo giver den besparelse, som skal finanserer afskaffelse af topskatten. Og heller ikke ved at tage fra dem, der ikke rigtig har noget at gøre godt med.

Kald det hvad du vil

Af: KPE, Fredag den 6. januar 2012, 02:30

1. Han havde fået mere på den laveste kontanthjælp over den årrække.
2. Tipsmidler er frivillig skat, indbetalt af dem der ikke fulgte med i matematik timerne.
3. Er virksomheder der så arbejder for staten også på statsstøtte?

Der er forskel på støtte og honorarer. Man får støtte når man ikke kan klare sig selv, og honorarer for at udføre et stykke arbejde.

Man har fra statens side et ønske om at vi får gode sportsstjerne der kan markedsføre vores nation. Derfor er der også skrappe krav til udøverne, og der skal være en medalje chance før man kan opnå denne.
Derfor betaler staten for den ydelse, eller kald det et stykke arbejde, som gør at udøverne kan "leve" af at træne dem op til at levere en god præstation. Hvis ikke der er medalje chancer kan vi ikke bruge udøverne, fordi der ingen værdi giver til nationen som sådan at vi har en udøver med der bliver nummer 145.

Derfor bør man kalde JBO's "støtte" for et statshonorar. Han har udført opgaven som de bedte om, og leveret varen på en overbevisende måde.

Ja ja kald det hvad du vil !

Af: Bjarne Elling, Fredag den 6. januar 2012, 03:04

Staten betaler også honorar til den del af befolkningen som har givet plads til andre - eller støtte, eller ydelse, eller pension om du vil - eller hvad det nu skal kaldes, de kære kære statsmidler.
Og studerende får støtte, eller får de et honorar udbetalt af Statens Uddannelsesstøtte, eller er det Statens ydelse for, at de studerende kan uddanne sig.

Ja ja kært barn har mange navne.

Nogen får løn andre gage.
Nogen får honorar andre en godtgørelse og andre vederlag.

I bund og grund er det en leg med ord som blot prøver at beskrive i hvilke sammenhæng/forbindelse man får aktiverne udbetalt. Og hvorvidt der skal betales skat af de udbetalte aktiver.

Der er alligevel forskel

Af: KPE, Lørdag den 7. januar 2012, 00:48

Ja, man kan muligvis vende og dreje det som man vil. Essensen er at folk der er på passiv forsøgelse modtager støtte, og folk på aktiv forsørgelse modtager ikke støtte. Støtte er noget man giver som en hjælp, uden at forvente en modydelse - med mindre du vil være så krakilsk og mene at modydelsen er at folk ikke skal lægge sig til at dø i rendestenen.

At du så blander det hele sammen under ét, må være din sag.

Hallo JBO

Af: Bjarne Elling, Torsdag den 5. januar 2012, 22:39

Hallo Joachim B Olsen hvad sker der for dig. Du er jo helt ude i hampen. Det er vel ikke sådan, at de statsstøttede lejre du har været på, har været træning i rygning af alternativt tobak.
Dine holdninger og meninger fører tankerne over på en elite styrke af mennesker - hvor du selvfølgelig ser dig selv - og alle de andre (den arbejdende styrke), nøjagtig som ideerne var syd for grænsen for 70 år siden. Dengang blev der talt om en arisk rece, alt andet duede ikke. Sådan lidt i stil med dine ideer idag 70 år senere. Pensionister, de syge, den øgede arbejdsstyrke som venter på arbejdsudbuddet, og alle andre som ikke rammer topskatten. Vi er ikke den elite du ser dig selv i, så derfor er det os, vi skal spare vi skal betale vi skal holde for mens din elite kategori kan forsætte uændret og set med dine øjne helst have endnu mere. Føj du mangler jo kun skråremmen og spidsstøvlerne, så er du en kopi af datidens ideer med den ændring, at du kalder dig selv for liberal !!!

Islams kvælertag d.5-2o12.

Af: sofia, Torsdag den 5. januar 2012, 19:57

dirk stritt?
Du er fræk som en slagterhund.
Socialisterne,har ødelagt Danmark.
De binder os på mund hånd.
Racistiske overgreb mod dansker.
Islam tar ovre.
Sverige kommer først.

Islams kvælertag d.5-2o12.

Af: sofia, Torsdag den 5. januar 2012, 19:56

dirk stritt?
Du er fræk som en slagterhund.
Socialisterne,har ødelagt Danmark.
De binder os på mund hånd.
Racistiske overgreb mod dansker.
Islam tar ovre.
Sverige kommer først.

Tåber

Af: Bent, Torsdag den 5. januar 2012, 17:30

Faktisk mener jeg ikke, at folk med en anden mening end mig er tåber, men her kan jeg med sindsro alligevel sige det.

Samtlige indlæg, der går imod JBO indeholder ord, som idiot, tåbe, uvidende, eller andre tilsvininger, hvorfor det vel er blevet debatniveauet her på siden.
Derfor alle I idioter, der ikke vil acceptere de spørgsmålstegn, som JBO eller andre ikke-meningsfæller må jeg vel være i min gode ret til at kalde jer tåber.

Jeg er ikke enig i hans yderst rabiate udmeldinger, men jeg er enig i nødvendigheden af at stille spørgsmål. Det driver vort samfund frem på stort set alle områder.

Jeg er ikke og har aldrig været fan af den hedengangne Glistrup, men hans hovedrystende forslag flyttede altså samfundet i en for os allesammen positiv retning, da man begyndte at se mere kritisk på Statens udgifter.

Det lover jeg

Af: Bent, Fredag den 6. januar 2012, 11:15

Nemlig at blive ligeså pikeret. Det er da helt uacceptabelt, at man ikke kan debatere en sag uden at svine hinanden til.

Hulemænd og kvinder!!

Af: Grethe, Torsdag den 5. januar 2012, 19:41

Niveauet i kommentarerne er virkelig lavt og anvendelsen af skældsord uacceptabel. Jeg håber du bliver ligeså pikeret, når vores statsminister bliver svinet og omtalt med de mest nedværdigende gloser. Generelt må jeg sige, at det er helt uforståeligt, at man ikke kan argumentere i stedet for at svine til. Alle kan jo ikke være enige om alt.

afstemningsresultatet

Af: Ove Petersen, Torsdag den 5. januar 2012, 15:53

Glæder mig over BT`s afstemningsresultat som viser at 60 % mener Joachim er en hykler. Jeg støtter fuldstændig SFeren Jesper Petersen. Joachim burde aflevere al sin Team Danmark Støtte til velfærssamfundet, eller til andre som har behov for disse penge. Joachim kan jo nemt nok skyde på velfærssamfundet. Han har jo penge nok. Han burde aflevere 90% af sin løn i skat uden fradrag

Ingen må kritisere

Af: Bent, Torsdag den 5. januar 2012, 14:58

Det "modsvar", som JBO får af denne SF'er må betyde,at ingen i dagens samfund må kritisere velfærdsstaten.
Alle har gået i skole, måske daginstitution, måske taget en længerevarende uddannelse, eller så galt kørt på vore veje.

Er manden da fuldstændig vanvittig at komme med sådan et angreb.

At være uenig er naturligvis helt ok, men den måde er nærmest idiotisk.

Han har det tilsyneladende med at ville angribe personer og ikke synspunkter.

de fleste penge kom fra team danmark

Af: søren larsen a, Torsdag den 5. januar 2012, 13:32

der er forskel på at få penge fra staten og team danmark, team danmark får mange fpenge andre steder fra end satten,

DET ER HAMRENDE USERIØST

Af: Bo Rasmussen, Torsdag den 5. januar 2012, 11:40

At blande alle frugterne i samme kurv! Alle partier ved jo at liberal alliance har ret - men ingen vil støtte op fordi der ikke er stemmer i så voldsomme besparelser. men det er faktisk den eneste medicin der vil virke - og danmark kommer før eller siden til at sluge pillen!

Hvis flertallet af vælgerne her på B.T. skal have lov til at bestemme, så er de jo istand til at skubbe aben videre ind i børneværelset. Det lader til at folk er skide ligeglade med hvordan de efterlader landet's økonomi - den dag de selv forlader livet.

Hvad sker der her ?

Af: morten gabriel pedersen, Torsdag den 5. januar 2012, 08:53

Der kan vel næppe herske tvivl om at forslaget i en klar forlængelse af en inhuman politik, hvor man under ingen omstændigheder skal have haft problemer der kræver at det offentlige træder hjælpende til.
Det er er irriterende at se lønchecken blive halveret pga af skat og afgifter. På den anden side er der så også adgang til goder som størstedelen af befolkningen reelt set aldrig ville kunne betale selv, jeg tænker her på sygdom, hospitaler ect.
"Så skal man have en forsikring og en opsparing til at dække de behov." Hvad nu hvis man ikke har nået at spare op, og så bliver syg,. eller endnu værre: Hvad hvis dine børn bliver syge, Hvad så ?
Jeg mener godt at man kan se at i de lande der har samfundmodeller der ligner det man ønsker indført, kan se de katastrofale følger det har for blandt andet folkesundheden.
Desuden : Hvor blev empatien, fælleskabet og solidariteten af?
Vi har langt om længe set hvad LA står for: Egoisme og selvtilfredshed.

Selvmål igen

Af: KPE, Onsdag den 4. januar 2012, 23:28

JBO har helt sikkert modtaget færre offentlige ydelser end den gennemsnitlige SF'er. Team Danmarks ydelser kommer fra tipsmidlerne, der igen sponseres af folk der ikke fulgte med i matematik timerne.

MEN... - i det mindste ydede han jo noget for pengene, ligesom alle andre mennesker der har et arbejde eller en funktion. Passiv forsørgelse er der trods alt ikke tale om - den havde i øvrigt været langt højere end 420.000 over den årrække.

@Orla

Af: John, Onsdag den 4. januar 2012, 22:55

Orla jeg håber du vågner med en tumor i hovedet din kliniske sociopat. 5 år på uni i biokemi og sparket ud på sidelinien for andet år i træk siden min dimission. Det er et fåtal der gider at leve på overførsler, og skal lytte til stupide degenererede idioter som dig der laver en os mod dem sondring. Bliv lemlæstet i en trafikulykke, dit ulækre individ.

Er det hvad man lærer på Uni i dag?

Af: Bent, Torsdag den 5. januar 2012, 16:10

Fantastisk formulering, men tåbeligt indhold.

Med den holdning overfor andre mennesker, som du lægger for dagen er det vel dybest set ikke mærkeligt, at du ikke får et job.

Sjældent har jeg læst noget så tåbeligt.

@ John

Af: Per , Torsdag den 5. januar 2012, 00:03

Jeg håber aldrig, du får et job,
Og jeg håber de offentlige ydelser bliver så små, så du bliver nødt til, at samle flasker for overhovedet at overleve.

Selv om du aldrig burde lukkes ud.
Mage til ulækkers indlæg som dit til Orla, skal man lede længe efter.

Du er vist den med tumoren i hjernen, for du er da virkelig syg, når du skriver sådan.

Jøsses

Af: Orla Poulsen, Onsdag den 4. januar 2012, 21:06

Når man læser debatten giver debatniveauet mig godt nok lidt frygt for fremtiden, hvornår er Danmark blevet så opdelt i dem og os.
De flittige og arbejdsomme er blevet til skiderikkerne, og resten er heltene.
Det er jo ikke svært at regne ud hvor det ender, besparelse 200 milliarder om året stedet for JBO s forsigtige skøn.

Joamchim B.Olsen lyver

Af: Vera Agerbæk, Onsdag den 4. januar 2012, 20:25

Han påstår, at:"alle, der bor i Danmark på et eller andet tidspunkt har modtaget offentlig støtte som SU eller lignende". Det passer ikke. Jeg og min mand (indtil vi blev pensionister), vore voksne børn og vort voksne barnebarn har aldrig modtaget nogen form for offentlig støtte som SU, understøttelse eller lignende. Og vi er ikke noget særsyn. Det gælder mange danskere. Hr. Olsen burde skamme sig. Han har i mange år fået penge med posten blot for at bruge tiden på sin hobby.

Beklager Vera

Af: Bent, Torsdag den 5. januar 2012, 16:30

men her er det dig, der lyver.
Vil du fortælle os, at dine børn og børnebørn ikke har gået i skole, ikke har frekventeret en læreanstalt, ikke har modtaget alm. børnetilskud o.sv.

For det er jo også offentlige ydelser.

Jeg bebrejder jer bestemt ikke at I har modtaget det, men at sige at andre lyver betyder altså, at man skal være sikker på selv at have ret.

Tilbage til den løbende debat: ville det ikke være dejligt om folk her på siden kunne føre en suber og konstruktiv debat istedet for de mange svinske angreb af personlig karakter.

Det kunne være interessant at få at vide hvor mange af de, der sviner JBO til for at have modtaget Team DK penge, der sidder og jubler over de sportsfolk, som henter medaljer hjem " til Danmark" ved OL, VM osv.

Det kunne også være interessant at få at vide hvor mange der egentlig kender til mandens uddannelsesniveau, samt hvor mange der egentlig gider, konstruktivt, at gå ind i en egentlig debat om vort samfund.

Skattefradraget

Af: Holger Danske, Onsdag den 4. januar 2012, 20:01

JBO kom nu frem med hvad du gør med dit underskud i dit falerende firma Mon ikke det også er betalt af skatteyderne

Men garantere for at det tør han slet ikke snakke om sådan NASSERØV

Så kom ikke her og belær os almindelige mennesker med hvad du har bedrevet ikke andet end levet på nas

Og hvordan skulle du have forstand på hvordan Danmark skal finanseres når du ikke engang selv kan få overskud i dit firma

Kender du overhovedet noget til regnskab

Af: Bent, Torsdag den 5. januar 2012, 17:13

Hvordan i alverden kan du stlle så tåbeligt et spørgsmål.

Undrskud får man altså ikke dækket af nogen og slet ikke af skatteyderne. Man kan kan naturligvis modregne det i efterfølgende år, men det er vel ikke underligt, eller hvad. Å nej, dette er jo ham, der for enhver pris skal svines til - sagligt eller ej, spiller ingen rolle.

Hvad med om du og dine ligesindede begyndte at argumentere, men det er måske for meget forlangt.

Hvis der endelig skal savles

Af: Janne Petersen, Onsdag den 4. januar 2012, 20:00

i hvem der modtager tilskud ,så skulle man måske lige kigge lidt på de 'fattige' storfamilier, der uden indsats skraber både penge og tilskud ind, så de pebernødder, der rases over her, gav i det mindste nogle medaljer gennem sporten til landet.
JBO har ikke uret her, han står desværre bare alene med alle dem, der meget nødigt giver andre ret, fordi deres egne planer, skriger til himlen, og fordi de er bange for at tabe ansigt, såfremt modellen skulle ende i praksis, og give pote.
JBO måtte tage et betydeligt skrald for sine klare udmeldinger omkring den fattige bistandsklient, der havde flere tusinde til sig selv, når udgifterne var betalt, og det har givet SF en god mulighed, for at sparke tilbage.
Bare man dog ville være retsindet nok til at indrømme, hvis andre eller enkeltpersoner, som her, bidrager med noget, der ligner fornuft.
JBO er blevet hadebillede nr. et på listen, så et eller andet sted, må manden have sagt noget rigtigt, ellers ville reaktionerne ikke være så tåbelige. Janne.

overførselsindkomsr

Af: Harry Laursen, Onsdag den 4. januar 2012, 19:48

Joakim B Olsen . Han har jo aldrig været andet ind på offentlig forsørgelse.

kugle

Af: jan, Onsdag den 4. januar 2012, 19:32

Joacim Bæ er sgu ikke politiker er kuglestøder ,skomager bliv ved din list .Samme som Jacob H.ja dak ja dak

Hævntogt

Af: Erling Rasmussen, Onsdag den 4. januar 2012, 18:04

Det er beskæmmende at læse alle de uforskammede indlæg om en politiker, som gør et fint stykke arbejde.
Man kan være politisk uenig med ham, men man bør lade sin uenighed komme til udtryk på en urban måde - og ikke som skriften på en lokumsdør.

Man må formode, at det drejer sig om SF´ere, som er vrede over, at han gjorde Özlem Cekic helt til grin.

Hævntogt

Af: Erik Pedersen, Onsdag den 4. januar 2012, 18:07

Sikke noget ævl, manden kvajer sig hele tiden ( derfor kan han kun bruges i Latterlig Alliance ), men du måske en af hans tabte kugler som han selv har nasset sig til!!!!!!!

Klovn

Af: Erik Pedersen, Onsdag den 4. januar 2012, 17:58

Jeg kan på ingen måde tage JBO alvorlig på nogen måde, 1. han udtaler så dumt at man tror det er løgn. 2. nåå nej, han er jo i LA - Latterlig Aliance, mon Bubber og Sydney Lee ikke snart kommer ind i partiet også.......

Joachim

Af: Ulla Mortensen, Onsdag den 4. januar 2012, 16:42

Jeg kan ikke forarges så meget over Joachims 60.000 kr om året i 7 år, som jeg kan forarges over et par familiemedlemmer, som aldrig har fejlet det fjerneste men har formået at undgå den "store" byrde at gå på arbejde i ca 20 år. Når man spurgte, hvorfor de ikke havde arbejde, fik man blot det svar, at de ikke var så dumme som alle os, der arbejde hver dage. Det har afgjort været alt for nemt i en lang årrække, at få sugerøret i statskassen.

Islams kvælertag d.4-12-2011

Af: Sofia, Onsdag den 4. januar 2012, 16:34

I dumme røde ræve, har intet fatted.
Det Joaciham B. Olsen, siger er jo rigtigt, men det jeg siger vi skal smide,
alle de nasser, og kameldriver ud af landet, de snyder og svindler, vi dansker er rent til grin.
Jeg læser på facebook, muslimer skriver, når de er mange nok, overtager de vores land.
Ja Mogens Glidstrup, havde ret.
Gud bevare Danmark, for det gør socialisterne ikke.

Heksen Sjofia.

Af: søren, Onsdag den 4. januar 2012, 19:13

Din feltso luk.

Islams kvælertag d.4-12-2011

Af: Sofia, Onsdag den 4. januar 2012, 16:31

I dumme røde ræve, har intet fatted.
Det Joaciham B. Olsen, siger er jo rigtigt, men det jeg siger vi skal smide,
alle de nasser, og kameldriver ud af landet, de snyder og svindler, vi dansker er rent til grin.
Jeg læser på facebook, muslimer skriver, når de er mange nok, overtager de vores land.
Ja Mogens Glidstrup, havde ret.
Gud bevare Danmark, for det gør socilasterne ikke.

Endnu engang kan man kun skrive båtnakke

Af: Ole Hansen, Onsdag den 4. januar 2012, 16:11

Man kan jo vælge mellem 2 ting og det første er. Det virker åbenbart til JBO er klogere end vi andre, han har godt nok snabelen nede i kagekassen så det gør sig til noget, samtidigt går han og hykler over Dem som virkeligt har brug får hjælp. Betal din støtte tilbage JBO så der kan være holdninger ved dine ord

Jochim B. Olsen

Af: Irma Borup , Onsdag den 4. januar 2012, 15:50

Jeg har tidligere givet mn mening til kende ang. Joachim B. Olsen. Jeg tror faktisk ikke han er vær at bruge et ord på, han er simpelthen så dum så man må tage sig til hovedet. Men han har vel fået en af sine kugler i hovedet når han ikke kan se han selv har fået støtte fra staten, og har han ondt af andre bla. kontanthjælp, pensionister.
Jeg forstår simpelthen ikke han kan få lov at sidde inde i tinget, men selvfølgelig er det jo også kun i det parti vi andre ikke regner for noget, men bare han dog ville holde sin dumme mund.. sådan en forkælet knægt...

platenslager.

Af: søren v., Onsdag den 4. januar 2012, 15:35

Andre har fået su. til uddanelse.
Hvornår er kuglestød blevet en udd.
Du er sgu en plattenslager JBO.

Her er lige EB forklaring om denne tosse...

Af: Kurt Jørgensen, Onsdag den 4. januar 2012, 15:30

oachim B. Olsen er noget af det mest underholdende, der er sket i dansk politik, siden Christiansborgs brand i 1884. I hvert fald hvis man er til absurd humor.

Joachim kommer med lattergaranti, og han har i år haft et gennembrud i kampen om at blive Ekstra Bladets Nytårstorsk, som ingen kunne have forudset for blot et par år siden.

I 2009 var han socialdemokrat og forsøgte uden succes at blive opstillet for partiet. Ganske som han ifølge Politiken og Jyllands-Posten også tilbød sig som kandidat for både Venstre og de konservative. Til sidst bed Liberal Alliance på. En stræbsom mand fandt et opportunistisk parti. Eller omvendt.

Superliberal
Da han blev præsenteret som kandidat, betroede han Jyllands-Posten, at han ikke var ’superliberal’, men snarere ’socialliberal’.

Det sociale gik dog hurtigt fløjten. Joachims fortid som eliteidrætsmand slog til, og han satte sig åbenbart som mål at være mere liberal end alle andre liberale. Helt i overensstemmelse med det olympiske motto:

’Hurtigere, højere, stærkere.’

Og det i et så hysterisk omfang, at han ledte tanken hen på en sang i ’Annie Get Your Gun’:

’Alt hvad Anders Samuelsen siger, kan jeg sige liberalere, og uanset hvor langt ud i hampen, Ole Birk kan komme, kan jeg komme længere.’

Flerkoneri og 5 andre dumheder
Jo, han kan –og her er et lille pluk:

1. Joachim erklærede, at flerkoneri er helt acceptabelt.

Nogle spurgte, hvordan han så havde det med flermanderi, men det svarede han ikke på. Og han ignorerede Ekstra Bladets slyngelstue, som påpegede, at hans forslag ville føre et overdrevent antal svigermødre med sig.

2+3. Joachim meddelte, at folk efter hans mening selv må bestemme, om de kører med sikkerhedssele eller ej, og cykelhjelme til børn skal ikke være obligatoriske.

Ikke alene insisterer Joachim på folks frihed til at slå sig selv ihjel i trafikken. De skal også have ret til at slå deres børn ihjel.
4. Han udtalte, at et skattetryk på 20 procent er en god idé. Så er der godt nok ingen penge til skoler, veje, politi, hospitaler, folkepension med videre. Men sådan er hans ’vision’, forklarede han.

Privatiser pibetøjet
5 Joachim skrev et trafikpolitisk indlæg:

’Tog og busser, der kører fra punkt A til punkt B på tidspunkt C hører forrige århundrede til.’
De fleste passagerer vil gerne vide, hvor bussen kører fra, hvor den kører hen, og hvornår den gør det, men Joachim vil det anderledes. Vi ved ikke hvordan, men han havde en ’vision’:

’Privatiser hele pibetøjet. Lad os afskaffe den ’offentlige offentlig transport’ og lad private aktører prøve kræfter med det, hvis de har lyst.’

Det ville betyde, at der kun blev kørt tog i hovedstadsområdet og på strækningen fra København til Aarhus, og at Udkantsdanmark ville være helt uden tog og rutebiler.

6. Joachim meddelte, at han fik det dårligt af at høre om fattige danskere: ’Jeg brækker mig.’

Mangler folk penge, kan de bage deres brød selv, og man er kun fattig, hvis man er død af sult. Så har man ikke megen fornøjelse af mandens sympati, men sådan er det.

En hån
Støtte til de fattige er en hån mod den arbejdende befolkning.

Mener manden, der aldrig har haft et ærligt arbejde i sit liv. Som først fik offentlig støtte til at lege med kugler, derefter deltog i udsendelser som ’Vild med dans’, ’Djævleræs’, ’Kvægræs’ og ’Pokerfjæs’, og som nu er klovn på skatteydernes regning i Folketinget.

Du er jo selv en nasserrøv Joachim

Af: Elmer Pedersen, Onsdag den 4. januar 2012, 15:24

Altså luk sylten, fremfor at nedgøre andre mennesker, dit dumme røv...

 

Lige nu på B.T. PLUS

Test

Gør et fladskærms- kup nu

17/02 19 kr
Slank

Sådan blev tv-kokken slank

16/02 10 kr
Bil og camping

Se listen - her er de mest fejlfri biler

13/02 10 kr
Mad og vin

Sunde kager med god samvittighed

11/02 15 kr

Annonce: