Rygning, slik og tilsætningsstoffer skal forbydes eller belægges med afgifter, og det er kun begyndelsen.
Solarier, tv-lotterier og happy meals, det er også slut, forbudt. Pædagogernes parfume skal registreres, og selv kildevand på kommunale arbejdspladser skal stoppes.
B.T. har undersøgt, hvad S og SF vil forbyde eller regulere med kraftige afgifter, og det er ikke småting. Danskerne vil vågne op til mindst 35 nye forbud og afgifter, hvis rød blok overtager ministertaburetterne.
- Jeg synes ikke, der er noget galt med forbud, hvis de bliver udstedt af fornuftige mennesker. Og vi er jo fornuftige i SF, siger SFs retsordfører, Karina Lorentzen.
Kan ikke selv løse opgaven
- Forbuddene giver jo mening, f.eks. mod kemi i legetøj eller usunde fødevarer. Det er alt for kompliceret for almindelige borgere at overskue, hvad der er usundt, og hvad der ikke er. Industrien er kun ude på at tjene penge, og borgerne kan ikke selv løfte opgaven med at beskytte sig mod industrien.
Du mener ikke, folk selv kan finde ud af, hvad der er usundt eller forkert?
- De kan ikke overskue det. Og hvis vi f.eks. skal vente på, at der af sig selv kommer 40 pct. kvinder i bestyrelserne, skal vi nok vente til 2070, siger Karina Lorentzen.
- Der er ét forbud, der mangler. Det er forbud mod lister over vores forbud, siger Socialdemokraternes næstformand, Nick Hækkerup, med et skævt grin.
Han mener dog, at mange af partiets forbud er nødvendige, fordi de beskytter nogle borgere - og så er det bare ærgerligt, at det går ud over nogle andre.
Vil beskytte kvinderne
- F.eks. med hensyn til købesex er det vigtigst at beskytte kvinderne, der bliver udnyttet. Og forbuddet mod alkoholreklamer handler om at beskytte de unge, der er nemme at påvirke. Det samme med solarier. Kræftrisikoen er ekstremt høj.
Vi laver ikke forbud, fordi vi synes, det er sjovt at forbyde ting. Vi gør det kun, når vi synes, det er tvingende nødvendigt. I øvrigt har VK-regeringen også indført masser af forbud. Ifølge Jyllands-Posten har de indført en ny regel hver femte time i de ti år, de har siddet ved magten, siger Nick Hækkerup.
Køb B.T. søndag og se alle de 25 forbud, som S eller SF vil indføre. Eller køb e-avisen.
Hvad synes du om S-SFs plan om at indføre flere forbud herhjemme?
Er det en god idé at få staten til at regulere vores adfærd? Eller skal staten blande sig helt udenom, at pædagoger f.eks. bruger parfume på arbejdet?
Deltag i debatten herunder























test
Af: test, Tirsdag den 11. oktober 2011, 15:55
test
Hvor jeg glad..
Af: Kristine, Onsdag den 31. august 2011, 19:36
Hvor er jeg glad for, at røde mor kan komme og fortælle mig, jeg ikke skal spise slik og Mc D hele dagen - det har jeg jo nemlig gjort i alle mine 18 år, da "det har været alt for kompliceret for mig som almindelige borgere at overskue, hvad der er usundt, og hvad der ikke er". Men nu ved jeg det endelig! Jeg smutter ud og løber en tur nu... Eller vent... var det løbeture, der var det sunde, eller? Nu bliver jeg helt i tvivl. Er der nogen, der kan hjælpe mig? HJÆLP! Jeg har virkelig brug for hjælp (til ALT)!
NEJ HELLE!
Af: Birgith, Onsdag den 31. august 2011, 08:38
NEJ!
Det er alt for meget! Helt ærligt, jeg synes at vi Danskere er fornuftige mennesker, og vi har ret til selv at vælge ved visse tilfæde, hvad der er rigtigt og forkert.
Det er første gang jeg skal stemme, og Helle og Villy får den aldrig!
Og hvis det bliver indført, og vil påvirke mit ganske almindelige liv, som jeg er meget glad for, så har jeg ikke tænkt mig at "adlyde" dem.
Lad nu folk tage ansvar for sig selv!
Af: TMA, Onsdag den 24. august 2011, 08:57
Vi behøver ikke Socialdemokratiet/SF til at opdrage os til mere sundhed. Danskere er oplyste mennesker, der tænker og vælger selv - og hvis man sommetider vælger det usunde frem for det sunde, så FRED VÆRE MED DET. Vi bestemmer trods alt selv over vores kroppe - endnu.
Karina Lorentzen er jo vanvittig - alene hendes kommentar til hendes partis forbudsiver giver mig kuldegysninger. Tænk at sådan en person kan få magt - men det er jo set før i historien.
...
Af: Hobbes, Mandag den 30. maj 2011, 23:17
Det er da ikke en dum ide fx. at forbyde nitrodyxmetropupolojudfokorrokoko i en indskudt sætning et eller andet sted. hvordan ksal jeg kunne skelne mellem dette alergifremkaldende stof og det andet helt ufarlige nitrodyxmetropupolojudfokorrokoku
Som Nick Hækkerup selv siger
Af: Klaus Riisberg, Onsdag den 20. april 2011, 22:52
Ja, det er jo træls at medierne og dermed vælgerne kan følge med i hvordan staten vil overtage al tankekontrol.
"- Der er ét forbud, der mangler. Det er forbud mod lister over vores forbud, siger Socialdemokraternes næstformand, Nick Hækkerup, med et skævt grin."
Egentligt er det et sundhedstegn, og et tegn på modvilje at vi rent faktisk interesserer os for disse lister, og forsøger at undgå alle disse forbud.
#FF193
...
Af: Hobbesjunior, Tirsdag den 31. maj 2011, 01:26
like
"Vi-ved-bedst"
Af: Adam Rygaard Poulsen, Onsdag den 20. april 2011, 12:19
Har I ikke opdaget det, folkens? S og i særdeleshed SF ved hvad der er det optimale for alle andre. De er de ultimative moralriddere. De ved jo hvad der er absolut bedst for alle. Derfor kan de tillade sig at "beskytte" folk fra deres egen vilje. (Ironi kan være anvendt). #FF69
Intet nyt under solen...
Af: Sandra Hansen, Onsdag den 20. april 2011, 10:50
Det er jo - desværre - ved at være en gammel nyhed, at Helle og Villy godt kan lide forbud og magt (til dem selv!).
Desværre er det meget trist at de ikke tillægger andre mennesker særligt store evner, og derfor anser sig selv som overmennesker der er nød til at tænke for os alle sammen.
Tak siger jeg bare - kan jeg snart få min frihed og ret til selv at tænke, tilbage?
#FF812
"Vi-ved-bedst"
Af: Adam Rygaard Poulsen, Tirsdag den 19. april 2011, 21:32
Har I ikke opdaget det, folkens? S og i særdeleshed SF ved hvad der er det optimale for alle andre. De er de ultimative moralriddere. De ved jo hvad der er absolut bedst for alle. Derfor kan de tillade sig at "beskytte" folk fra deres egen vilje. (Ironi kan være anvendt).
#FF69
Imod politiken, men alligevel for rød blok
Af: Henrik Amby, Tirsdag den 19. april 2011, 19:59
Det undrer mig at 80% af læserne af denne artikel har stemt imod det smarte i at indføre disse nye forbud. Der må være en hel del af disse som alligevel vil stemme på rød blok. Hvordan kan man både være mod politikken og alligevel stemme for partiet? #FF144
Forbudsdanmark
Af: Carl Andersen, Tirsdag den 19. april 2011, 18:14
Utroligt at politikkerne tror at de ved bedrer end Danmarks 5 mio. indbyggere. Kommer til at tænke på Anders "Anden" Mattesens show hvor han fortæller om alle disse forbud... #FF76
Læserne er kloge mennesker
Af: Per Bekker-Madsen, Tirsdag den 19. april 2011, 17:55
Dælme dejligt at se, at 80% af alle læserne af denne artikel er imod flere forbud og restriktioner.
#FF94
Så kender vi dem igen
Af: Mikkel Nielsen, Tirsdag den 19. april 2011, 16:29
Der er jo ikke noget nyt i det her, SSF fortsætter desværre en typisk "rød" linje i politik der består i at de dovne skal leve af de vakse og alle skal indrette sig 100% efter statens ønsker.
#FF97
AFKLÆDNING total for RØD BLOK!
Af: Ernst Olsen, Torsdag den 14. april 2011, 02:18
At rød blok nu har fået "rystesyge" og det får man vel helt naturligt, når egen politik har for meget fup og fidus over sig. En tre fire "talemaskiner" kan kun en tid bilde vælgerne noget ind, men da ikke igen og igen, som parolen i morgen TV.
Og så udkommer i, med alt i spøg og skæmt, (har man ikke glemt forbud mod at spytte på fortovet)- alt forståelse for, at de røde kunne forny, er det rene spøg og skæmt, og hvor ingen ved endnu hvor og hvem der skal/kan blive ramt at de mange flere milliarder RØD blok skal FINDE, end VK i 2020 planen som de har fremlagt.
Sandheden er vel, at i selv er blevet klar på, at nu kan man ikke bilde folket mere ind. Man kan kun ta' sig til hovedet, og håbe at landet bliver skånet for at skulle overgive ansvaret til den flok "morsomme" mennesker hvor kun enkelte kan påtage sig hvervet at skulle ta' ansvar for en befolkning.
Man kan håbe at HTS viser MOD, ved de kommende forhandlinger, og ikke MISMOD over at befolkningen lurede Rød blok af.
Jeg tror ikke det hjælper at du går på youTube selv om det ville være bedre.
Er det overhovedet muligt at finde selvkritik i den flok der omgiver dig HTS.
Det er næsten værre end at høre de gamle øststater, et par ridestøvler så hjælper det på det!
Vi er voksne mennesker
Af: Lukas, Onsdag den 13. april 2011, 15:57
Kære S/SF.
Hvad skal straffen være for at købe/sælge happy meals på McDonalds?
Kan I kke lade være med at blande jer i, hvordan voksne mennesker interagerer med hinanden, når interaktionen ikke krænker andres frihed?
Fri os for jeres godhedsfascisme.
#FF192
Oplysning frem for regulering
Af: Henrik Juul Pedersen, Tirsdag den 12. april 2011, 23:34
Karina Lorentzen siger at befolkningen ikke kan overskue selv at tage stilling til de ting som hun ønsker at forbyde.
Men er dette ikke essensen af problemet? Vi skal da gøre det muligt for folk at gennemskue hvilket mad der er usundt, og hvilke lån der koster kassen.
Vi må ikke ende med en tilstand hvor man lader staten tænke for en selv. Vi er Danmark! De kloge hoveder i verden!
Vi kan kun blive ved med at være fremme i skoen, hvis vi konstant udfordrer hinanden, og ikke læner os tilbage i en sofa og satser på, at andre gør arbejdet for os.
Jeg siger, lad os satse på uddannelse og oplysning.
#FF277
Nej tak!
Af: Henrik Amby, Tirsdag den 12. april 2011, 23:08
Staten detailstyrer allerede alt for mange forhold. Se bare på kniv- og hundeloven. Med S-SF vil det kun blive være. Lad os dog selv bestemme, hvordan vi vil leve vores liv!
Vågn dog op!!!!!!!!!!
Af: Ken Nielsen, Tirsdag den 12. april 2011, 23:08
Dette er bare en del af den generelle tilsvining af oppositionen, som Det Berlingske udfører, bare se på forsiden, ikke en eneste kritisk bemærkning om Regeringen, men tilgengæld masser om oppositionen, tror I at vi er dumme, vel nogle er åbenbart!!!!!!!!!!!
Ja, vi tror faktisk alle at du er total idiot.
Af: Jesper, Torsdag den 14. april 2011, 11:52
Artiklen handler ikke om regeringen, store idiot.
Nu skal den kommunistiske, løgnagtige og nepotistiske venstrefløj endelig belyses, og det bliver den!
Du er et får, vågn dog mand, eller få dig et fucking arbejde.
Jeg tror ikke folk er klar over omfanget
Af: Bo Bangsgaard, Tirsdag den 12. april 2011, 20:47
Jeg tror ganske enkelt ikke den almindelige dansker er klar over det omfang som staten allerede og kommer til at styre over.
Der var engang hvor vi i DK grinede lidt hånligt af Sverige og alle deres sindsyge regler. Nu har vi allerede overhalet svenskerne og S+SF lægger sågar op til at vi skal lægge endnu flere regler og forbud oveni. Tænk på at det de faktisk siger med alle deres forbud er at de regner med at danskerne er så dumme at de ikke selv kan finde ud af basale hverdagsting og derfor hellere må overtage ansvaret fra den enkelte borger. Det er da en skræmmende holdning at have til sine medborgere.
Giv os hellere vores frihed tilbage. Vi kan godt selv!!!!
Tag: #FF72
BT vildleder;
Af: Claus Jensen, Tirsdag den 12. april 2011, 20:12
BT vildleder i den måde avisen stiller afstemningen op på;
f.eks har forbudet mod købesex intet at gøre med "det er godt der er nogen der passer på os", dvs dem som begrænses af forbudet. Erfaringer viser, at forbudet styrker den svageste part, den prostituerede.
Man kan være uenig i ovenstående, det er ok, men det er ikke ok, den drejning som BT giver
Forbud
Af: Bernd Leibrandt, Tirsdag den 12. april 2011, 17:44
Selvom jeg stemmer på "Rød Blok", er de raplende gale med forbudene, jeg vil og KAN selv bestemme, hvad jeg vil spise, drikke samt komme under mine arme!!!! Det eneste positive: forbud er til for at blive overtrådt!! Ser frem til den 1. bøde el. samle "klistermærker" til et ophold bag træmmer.
Det kan du også roligt se frem til..
Af: Lars, Torsdag den 14. april 2011, 11:56
Hvis du er hjernedød nok til at stemme på kommunisterne og nepotisterne fra S-SF, trods det at de åbenlys fortæller dig at de vil pisse dig op og ned af ryggen, så får du sgu som fortjent.
Jeg håber du får samlet MANGE "klistermærker", men du er vel så rød at kommunen betaler dem for dig? Eller rettere skatteyderne.
Med lov skal land bygges....
Af: Jeppe, Tirsdag den 12. april 2011, 17:26
Med lov skal land bygges....
Er Lovgivning ikke i bund og grund en masse forbud?
Mener BT. med den her artikel simpelthen, at man er imod forbud?
Taler BT til fordel for Anarki, eller hvad er pointen med denne artikel, altså ud over at tale imod oppositionen?
Ikke alle love er dumme forbud
Af: Martin Rytter, Tirsdag den 19. april 2011, 21:59
Der er to slags love:
1) Der er love der sikrer ejendomsret til din krop og din ejendom. F.eks. du må ikke slå ihjel, du må ikke tage en anden mands bil, osv.
2) Der er love som forhindrer individet i at gøre med sin ejendom hvad den enkelte måtte lyste. F.eks. du må ikke tillade rygning på din cafe, du må ikke gå i solarie, osv.
Love er den første slags er nødvendige for at undgå anarki. Love af den anden slags har en tendens til at være tåbelige forbud.
#FF85
Velkommen til Forbudsdanmark
Af: Allan Vester, Tirsdag den 12. april 2011, 12:09
Hermed velkommen til at statstyrani næsten uden sidestykke, kun se udført med snilde og omhu af Ole Sohns kumpaner i DDR. Håber ikke der ska gå næsten 45 år før opgøret kommer her.
#FF366
Det handler om magt!
Af: Sebastian Hansen, Tirsdag den 12. april 2011, 11:48
Socialdemokratiet og SF vil bestemme over ethvert aspekt i vores liv. Intet er for stort og intet for småt, til at det skal reguleres af staten.
Med udsigt til, at vi skal betale ca. 60 millioner om året, alene til de nye "særlige rådgivere" for ministrene, kan vi sige farvel til demokratiet.
#FF384
Ligestilling
Af: Christian Lund, Tirsdag den 12. april 2011, 11:24
Hvad er det for noget med at tvinge 40% kvinder ind i bestyrelser? Så i det tilfælde man har brug for 2 kvinder og der tropper 2 totalt ukvalificerede kvinder og bliver du enten nødt til at ansætte dem eller sætte hele din bestyrelse på stand-by. Man kan jo ikke tillade sig at sige hvordan du vil styre din forretning. Hvis der kommer en mand og en kvinde, hvor kvinden er mere kvalificeret, er det da arbejdsgiverens eget fejl hvis han ansætter manden.
Det svarer til at lave en lov om at det er forbudt at lave dumme beslutninger i sin virksomhed? Hvad sker der S-SF?!
Tvungen ligestilling
Af: Asger Soelberg, Tirsdag den 12. april 2011, 10:56
40% kvinder i bestyrelserne?
Jeg er på mange måder helt uforstående over for de dele af ligestillingsdebatten, der drejer sig om at gennemtvinge ligestilling.
Hvad nu hvis ligestilling er et utopisk mål? Hvad hvis ligestilling i virkeligheden er samfundsnedbrydende? Hvis det netop er i forskellighedens spænding, at udviklingen flyder?
Hvordan skal vi kunne udnytte spændingsfeltet imellem mænd og kvinder, hvis der død og pine skal være ligestilling?
Lige rettigheder må være en moralsk målsætning.
Men hvem vil have det godt med (mand eller kvinde) , at få en bestyrelsespost pga. af sit køn frem for kvalifikationer?
Det er jo ikke tvungen ligestilling...
Af: mette, Tirsdag den 12. april 2011, 11:48
de vil jo ik tvinge nogen ind i nogen bestyrelse...
de siger at hvis Danmark skal vente på at der kommer 40 % kvinder ind i bestyrelserne før vi kan få bugt med de ting de vil lave forbud imod unde at de skal lave forbud skal vi vente til 2070.. i stedet for at vente til 2070 vil de så sætte forbud ind imod de ting som bliver nævnt.
Tvungen ligestiling
Af: Asger Soelberg, Tirsdag den 12. april 2011, 15:23
Hej Mette,
På SF´s hjemmeside kan læse om partiets politiske projekter.
SF skriver i deres ligestillingsudspil - og jeg citerer:
"Kvoter for virksomhedsbestyrelser
Over en fireårig periode skal andelen af kvinder i virksomheds-bestyrelser øges til mindst 40 pct. Målet er, at hvert køn er repræsenteret med mindst 40 pct."
Og da S og SF hænger uløseligt sammen, bliver virksomhederne samtidigt ramt af S´s ligestillingspolitik, der stiller virksomhederne følgende i udsigt:
"Modsætter virksomhederne sig kønskvoteringen, er Socialdemokratiet klar til at tvangsopløse virksomheden"
Kære Mette, det kan kun beskrives som tvang.
Desuden skal der sættes gang i, hvad SF beskriver som; systematisk talentudvikling - en kompetenceudvikling, der mildest talt lyder en smule skræmmende.
De er sikkert nogle rare mennesker hos SF, men at gøre sig til talentdommere for ekspansiv global virksomhedsledelse, kan- og vil ikke fungere i praksis.
Lad virksomhederne skabe ideerne, og de rammer der skaber det bedste afsæt. Det er vi dog nogle af de bedste i verden til - endnu...
HVAD MED AT :
Af: Lars, Tirsdag den 12. april 2011, 10:28
-Forbyde at man misbruger sit embede og bespises gratis?
Eller forbydhe landsforræderi og modtagelse af sorte penge fra fjenden?
Forbyde at lyve for Skat?
Nå ja, det ER jo forbudt.
For PØBELEN!
Danskerne skal satme se at komme af overførselsindkomsterne og vågne op, ellers hedder det DDdanmark om mindre end 10 år, med de inkompetente, korrupte nepotister på venstrefløjen.
Det er simpelthen skræmmende at se effekten af 30 års systematisk socialistisk hjernevask.
De ufattelige mange nasserøve i det her land burde fratages stemmeretten, det er den eneste måde DK undgår statsbankerot på.
HVAD MED AT :
Af: Lars, Tirsdag den 12. april 2011, 10:28
-Forbyde at man misbruger sit embede og bespises gratis?
Eller forbydhe landsforræderi og modtagelse af sorte penge fra fjenden?
Forbyde at lyve for Skat?
Nå ja, det ER jo forbudt.
For PØBELEN!
Danskerne skal satme se at komme af overførselsindkomsterne og vågne op, ellers hedder det DDdanmark om mindre end 10 år, med de inkompetente, korrupte nepotister på venstrefløjen.
Det er simpelthen skræmmende at se effekten af 30 års systematisk socialistisk hjernevask.
De ufattelige mange nasserøve i det her land burde fratages stemmeretten, det er den eneste måde DK undgår statsbankerot på.
FF FTW!
Af: Manio von Horsens, Tirsdag den 12. april 2011, 09:37
LA vil derimod spare 20 mia. ved at afskaffe en ordning, der koster 16 mia. Er du ogsaa glad for trylleri, saa glem Rune Klan og stem paa Samuelsen 'The Man'!
#FF921
Forbudslandet over dem alle
Af: Allan Nielsen, Tirsdag den 12. april 2011, 08:28
Vi er efterhånden ved ikke selv at kunne tage en selvstændig beslutning. Skulle S og SF mod forventning få muligheden for at komme til magten, skal de nok klare resten. De har jo styrmanden der kan bringe os til det elskede DDR.
#FF366
Løgn og latin
Af: Jørgen, Mandag den 11. april 2011, 22:29
Til lømlen: Du er jo fuld af løgn. Der er da ikke lavet forbud mod demonstrationer. Resten af dit indlæg er lige så forkert.
Regeringen har været langt slemmere!
Af: Lømmel, Mandag den 11. april 2011, 21:00
Jeg er selv socialistisk anarkist, og pamperne, som gemmer sig bag en ellers smuk social tanke, er i virkeligheden blot en flok sjollere, som ikke tror på folket.
Den nuværende regering har i øvrigt kommet med langt værre forbud, end blot forbud imod alkoholreklamer.
De har brudt en grundlovssikret ret, til at demonstrere. Politiet kan anholde en, for at tro at man er en person der er ude på ballade?
Hvem er det nu der snakker om Gulag, Sovjet UNionen, og brud på demokratiet!?
Så drop nu at gå amok over så små ting som at i ikke længere må kigge på alkoholreklamer. Vi på den venstre-radikale fløj er blevet sat i fængsel for noget vi ikke har gjort, fordi vi har dreads, hanekam, piercinger, sort hættetrøje, eller lignende.
Men dette er ikke for at støtte Socialdemo(n)kraterne, og SF-pamperne. De har tydeligvis ikke lært en skid om folket.
Forbud hjælper meget sjældent.
Tag for eksempel med hensyn til hash og pot?
Der er over 2 mio. danskere der har prøvet at ryge hash, på trods af at det er ulovligt!?
Folk kan tænke selv. Legaliser!
Og tag jer lidt sammen.
Typisk danskhed, at brokke sig over så små forbud som alkoholreklamer, afgifter på slik og cigaratter??
Så snart FN har kritiseret Danmark for at ha' brudt de internationale menneskerettigheder, så er i skide ligeglade, for det er jo kun indvandrene, og de venstreorienteret, autonome og lømlerne det går ud over?
Jeg græmmes...
Lømmel
Af: Carl, Tirsdag den 12. april 2011, 08:28
Venstre radikal, socialist eller kommunist, ja de har sandelig bragt fremskridt her i verden. Stalin,Pol Pot og Honecker er gode eksempler.Hanekam, piercinger evt.grønt eller blåt hår, det fremmer karrieremulighederne og lidt rygning af pot eller hasch.Det ville se fint ud i en eksportvirksomhed at modtage kunder med typer som dig KLAPHAT man kan jo læse af dit indlæg,at du er dømt bistandsmodtager.
Forbud
Af: Carl, Mandag den 11. april 2011, 17:53
Forbyd rygere,alkoholikkere og andet godtfolk. Forbyd også personbiler til private, og forbyd også lastbiler, så kan de røde møgdyr vel finde ud af at der er ingen varer på hylderne,de bliver kvalt i deres affald osv.
Det næste må vel blive astmatikere allergikere og andre lungesyge skal forbydes for de koster fandme penge.De røde har ikke lært en skid af historien SOCIALISMEN er afgået ved døden i hele Europa, og tak for det.Hvis ikke rygere og alkoholikere makker ret,så åbn GULAG lejrene igen.
Vor herre bevares for en udvikling i dansk politik.
Som udgangspunkt skal man ikke beskytte folk mod sig selv
Af: Morten Andersen, #FF873 , Mandag den 11. april 2011, 17:48
Som udgangspunkt skal man aldrig forbyde noget for at beskytte folk mod sig selv, men kun for at beskytte folk mod andre. Hvis man vil leve usundt skal det være tilladt, og i det omfang man så mener at det er uoverskueligt hvad der er usundt synes jeg hellere myndighederne skal oplyse end forbyde. Dermed bevares nemlig friheden til selv at bestemme hvordan man vil leve sit liv.
At lægge afgifter på usund levevis er der dog ikke noget forkert i. Det forhindrer jo ikke at man kan leve usundt, og krænker dermed ikke den personlige frihed. Til gengæld betyder det at ingen gennem skatten skal betale mere end allerhøjst nødvendigt for andres usunde livvstil, hvilket jo faktisk øger den personlige frihed.
Dk som sverige, så lige så billige biler mindst
Af: Kaare, Mandag den 11. april 2011, 17:16
Hvis DK, ska blive et lige så stort forbudsland, og med afgifter på alt..
Så skal ALT der hedder afgifter, pis og kanel fjernes på alt der hedder transport, biler, mc, atv osv..
Og så skal de unge have en bane mindst 5 baner, som de kan køre på hver weekend, for at få de fart gale unge væk fra det offentlige trafik.
helt væk fra havelågen
Af: karen hansen, Mandag den 11. april 2011, 16:53
hvem tror s og sf de er de skal sku lade danskerne leve som de vil uden indblanding fint nok med cykelhjæm men det ved forældre godt selv alle jeres forslag er kun til at øge offentlige ansatte nej kom igang med at skaffe nogle arbejdspladser og så må vi foreslå at uanset regerings farve at ministerbilerne bliver lidt mindre og pensionerne med men der skal i nok
Prøv at læse det der står!
Af: Beate, Mandag den 11. april 2011, 15:11
Det er imponerende at så få af BTs læsere ikke kan forstå det de læser.
Læs dog også det der står under "forbudene"! Det er jo ikke en samlet plan der er lagt frem, men enkeltstående sager der er pillet ud af sammenhængen.
Langt de fleste af de 25 punkter BT har sat op er beskyttelse af børn og unge (reklamer for slik m.m., reklamer for alkohol, cykelhjelm for børn under 6 år, samhandel med børnearbejde i ulandende, solarie for UNGE o.s.v. osv)
Kildevands "forbuddet" er jo bare at SF i Kbh kommune gør opmærksom på at postevand er sundere, og vær så også opmærksom på at det drejer sig kommunalpolitikere (ikke folketinget) og at drejer sig om og kommunale arbejdspladser, fremsat i forbindelse med sparerunder.
Er det uetisk at forbyde kastration af grise uden bedøvelse.?
Er det uetisk at forbyde tilsætningsstoffer i cigaretter?
Er det groft at mene at der skal laves handlingsplan for klimatilpasning i risikozoner for oversvømmelser, før der bebygges i området?
osv osv
Jeg spørger bare...
Anonymous
Af: Anonymous, Mandag den 11. april 2011, 14:17
We are Anonymous.
We are Legion.
We do not forgive.
We do not forget.
Expect us.
Lad os få diktatur
Af: Anonymous, Mandag den 11. april 2011, 14:15
Jeg tror efterhånden diktatur ville være smartere
Du skal bare stemme på:
Af: Lars, Tirsdag den 12. april 2011, 10:31
Landsforræderen Sohn, kommunistlæreren Villy eller skattespekulanten, så får du præcis , hvad du ønsker.
Vi kan selv bestemme!
Af: Stefan, Mandag den 11. april 2011, 12:31
Det er selvfølgelig op til det enkelte individ selv at bestemme, om man vil ryge, drikke, gå i solarie osv. Det skal staten ikke bestemme!
Restriktions Danmark
Af: Magnus überSkandinav, Mandag den 11. april 2011, 12:19
ha ha ha... det er godt meg jer. Danmark har overhalet alle andre lænder i Skandianvien for længst... Bopælepligt, ingen Allemansrätt, Pointsystem. Staten blander sig i privatlivet på en måde der ikke sker i Norge og Sverige, i tillæg kan man melde sig nabo anonymt hos kommunerenes hjemmesider... og så har myndighederne ryggen fri - det er jo nabon der har meldt nabon og ikke myndigheden Ak ja, Danmark er et frit land!
Det sjoveste er nok at det koster penger at gå overfor rødt lys. Det gør man i hverfald ikke i andre lænder...
Jeg er selv borgelig, men jeg har aldrig oplevet en borgelig regering der er så vild med restriktioner og forbud som nuværende regering - men så har Danmark også bygget op en tradition for at stramme og stramme, og når man strammer indebærer det FORBUD.
Når det er sagt, er danskerne som folk, et varmt folk, det er bare synd at danskere bor i et forbuds-Mekka i Norden
Derv skal da flere afgifter til.
Af: Plet, Mandag den 11. april 2011, 11:36
Nej det her rækker da slet ikke.
Vi skal da have ekstra skat/moms/afgifter på bandeord også! Og øgenavne som tågehorn og drukmås.
Og jo på stylter fordi det er farligt at gå på stylter.
Og papir fordi det er brandfarligt.
Jo og læg afgifter på dovenskab, vi har jo i forvejen ekstra skat på hårdt arbejde og overarbejde.
Og på alt i farven lyserød, for den er altså ikke sund for øjnene.
Jo og så en ordentlig skat på morskab! Så vi alle kan holde op med at have det sjovt. Det er sgu ikke sundt at have det sjovt, det kan man jo blive afhængig af.