Regeringspartier vil slagte kamphundeloven

To år efter, at 13 kamphunderacer blev forbudt i forsøget på at stoppe bidske overfald, viser nye tal fra Odense Universitetshospital og flere politikredse ifølge Morgenavisen Jyllands-Posten, at både antallet og sværhedsgraderne af de hundebid, der sker, er det samme som for fem år siden.

Nu kræver dyrevelfærdsordførerne fra SF, De Radikale og Enhedslisten forbuddet ophævet.

- Den her lov tager ikke hånd om det virkelige problem, nemlig ejeren, som oftest er årsagen til, at en hund ikke kan opføre sig ordentligt. Det er jo ret interessant, at det er schæfere, rottweilere og gravhunde, der ifølge forsikringsselskabernes statistik bider mest. Og de er ikke er omfattet af nogen liste, fortæller SFs Karina Lorentzen.

Læs også: Beordrede kamphund til at angribe - men blev selv bidt

Hun mener, at det eneste, loven har gjort, er, at den har givet borgerne en falsk tryghedsfølelse. Ikke andet. Man bør derfor ophæve forbuddet og i stedet indføre en form for kørekortsordning, lyder det.

- Det vil sikre, at man får den nødvendige viden om at holde hund, og jeg tror, det vil si de allerdårligste hundeejere fra, da de ikke magter at tage sådan et kursus, siger hun.

De Radikale mener, at hundeloven er et klassisk eksempel på dårlig lovgivning.

- På grund af voldsom medieomtale af enkelte tilfælde opstod der en trang hos politikerne til at løse et problem, der reelt set ikke kan løses ved hjælp af lovgivning, og så ender man med at lave en lov, der har nul effekt, men til gengæld nogle meget uheldige konsekvenser for uskyldige hunde og deres ejere, siger Camilla Hersom, som tilføjer, at De Radikale gerne vil diskutere, hvordan SF har tænkt sig, at en eventuel kørekortsordning skal skrues sammen.

- Når loven skal evalueres i 2013, vil det være oplagt at se på, hvad der er kommet ud af den. Hvis det viser sig, den ikke virker, så lad os få den ændret, siger hun.

Enhedslisten er ligeledes enig i, at forbuddet bør ophæves.

Læs også: Så nemt er det at købe en kamphund

- Det er tåbeligt, og der er ingen som helst grund til at tro, at det hjælper. Det er en lov, som kun blev gennemført, fordi politikerne var nødt til at foretage sig et eller andet for at udtrykke handlekraft efter en masse medieomtale. Der var slet ingen dokumentation for, at der var et reelt problem og ingen dokumentation for, at det her ville hjælpe, siger Per Clausen og tilføjer:

- Det er et ægte eksempel på populistisk politik, når det er værst, og vi er indstillet på at diskutere alle mulige løsninger som et led i at afskaffe forbuddet.

Mener du, at det er en god idé at ophæve kamphundeforbuddet? Deltag i debatten herunder.

Læs også:

Din kommentar

Kun navn bliver vist i forbindelse med kommentaren.
Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes.
Kommentarer

sæt jer ind i tingene

Skrevet af gunne berge, 17:42

i der fortsat kalder dem kamphunde. det er Muskelhunde og ikke det andet. en kamphund er en hund der er mishandlet med tvang til at lære at slås mod andre hunde. google på nettet så kan i se groteske afskyelige metoder der bruges på dette. for at *få et monster frem i hunden*

jeg smom pensions ejer oplever mange forskellige racer og har også amstaff mellem mine kunder og mine er de fredeligste hunde jeg længe har set. det handler ikke om racen men personen bag den.

har alt fra gravhund til store leopnberger og grand danois imellem mine kunder og kan fortælle jeg er blevet overrasket over hvilke racer der faktisk er lidt mere arrige end andre og nej amstaffene er ikke imellem dem

har selv 7 blandingshunde dog ikke listehunde men er af den opfattelse den hundelov er en fuser.

så ja jeg er en af dem der går ind for den lov ændres så det er ejeren der rammes.

for der er ufattelig mange seriøse ejere der har listehunde. hvorfor skal de rammes for hvad en håndfuld bøller gør ??

det handler i bund og grund om uvidenhed og folk der ikke burde have dyr der får de forkerte racer imellem hænderne længere er den ikke

Afskaf hundeloven!!

Skrevet af Pernille Marie Nielsen, Mandag den 4. februar 2013, 00:51

Nogle herinde mener at et kørekort til hunde ville afhjælpe problemet med angreb fra muskelhunde, jeg er slet ikke enig!
Hvis straffen for ikke at have taget kørekortet er at hunden bliver taget fra dem, det kunne måske lyde som en hård straf men det er det kun for dem der holder af deres hunde og ikke har dem som en potensforlænger. Så de der uheldige typer der har dem, ja de køber da bare en ny muskelhund!
Jeg mener klart det handler om ansvarlighed og respekt for det man har imellem hænderne, jeg har selv hunde fra gruppe 2 og det gør at man skal være mere ansvarlig! Men generelt kan alle hunde jo gøre skade, og som der står ovenfor er schæfere, rottweilere og gravhunde dem der åbenbart laver flest skader, det er jo også logisk nok eftersom det er dem der flest af hos hr og fru DK! Tag nu ansvar når man vælger hunderace, dyr er ikke en brug og smid væk genstand eller et dårligt impulskøb!
Til dem herinde som mener at hundeloven skal blive som en narresut for de mennesker der i al almindelighed hader hunde, der vil jeg bare sige at jeg mangler dokumentation på om det er en race eller en blanding som angriber, hvilken type er det som ejer hunden/hundene, hvor meget bliver denne hund stimuleret, og går hundeejeren til noget træning med hunden/hundene!?
Jeg mener man bør indsætte en anden regel for at mindske disse overfald, som jeg ikke mener nogen bør udsættes for! Jeg synes man skulle lave en lov der siger at man ikke må opdrætte hvalpe uden FCI godkendt stamtavle, dvs slut med diverse blandingshunde. Disse avlere aner intet om hvad der ligger i linjerne, og de aner slet ingenting om hvad det bliver til eftersom de blander racer på kryds og tværs. Vil dog tilføje at jeg mener det bør gælde for alle racer, alle hvalpe uden FCI tavler er for mig blandingshunde, også selvom avleren mener at have parret to rene schæfere med hinanden!
Disse hunde bliver hyppigst solgt på DBA for en lav sum penge, dvs det tiltrækker useriøse købere, samt uheldige typer.. I sidste ende ender de fleste af disse hunde på diverse hundeinternater, fordi folk ikke tager ansvar for deres handlinger og det gælder både dem der sælger disse hvalpe og dem som køber dem!
Jeg vil som seriøs opdrætter og hundeejer ikke have min hunderace på listen, fordi at almindelige mennesker mener de skal lave hundehvalpe for at tjene lidt penge. Det er her de seriøse mennesker bliver straffet og ikke mindst hundene, det andet rammer jo de forkerte!!!

Hundeskat

Skrevet af Lillen Larsen, Torsdag den 31. januar 2013, 14:32

Det er korrekt at hundeloven ikke har hjulpet nogen, om noget har den forværret forholdene for hundene og for visse grupper af hundeejere. Der er mange hunde der ikke længere kommer på træningspladserne og som nu ingen træning og socialisering får. Hvis man i stedet for indførte en hundeskat og man betalte for pr hund man ejerede, så ville der pludselig været økonomien til en dyrepolitiet eller en kørekortsordning. Jeg som hundeejer af 4 fire ville glædeligt betale hundeskat. Dem der ikke har disse penge, kan så ikke holde hund. Samtidig frasorterer det dem der ikke "gider" at betale for det, hvilket er det aller vigtigste.

Nej nej nej

Skrevet af Rasmus, Torsdag den 31. januar 2013, 14:21

Kamphunde loven gav mening. Kamp hunde er fucking farlige, ja det afhænger af ejeren om den gør skade eller ej, lige som det også afhænger af våben ejere, hvordan et våben bruges, men det gør det ikke lovligt at gå rundt nede i byen med en fuld automatisk. Bevar kamphunde loven!

Ævl.

Skrevet af Maj-Britt, Torsdag den 31. januar 2013, 14:15

"" JA!
Skrevet af Jannie, 18:47

Ja, det er en god ide at ophæve loven.. DET ER IKKE EN KAMPHUND, DET ER EN MUSKELHUND.. EJEREN GØR DEN TIL HVAD DE ER!""

Det er hverken kamp eller muskelhunde, det kan være vogtende hyrdehunde, terriere, molosser oa.

Og en hund består af instinkt og gener, og dette kan ejer ikke bare ændre på.

men derfor er loven stadig forkert, og et kørekort vil hjælpe intet, igen blot give seriøse hundeejere en masse bøvl.

På tide.

Skrevet af Kenneth, Torsdag den 31. januar 2013, 09:22

Det eneste rigtige. Kort sagt. Os på tide at de kloge hoveder ved magten indseer det.

JA!

Skrevet af Jannie, Onsdag den 30. januar 2013, 18:47

Ja, det er en god ide at ophæve loven.. DET ER IKKE EN KAMPHUND, DET ER EN MUSKELHUND.. EJEREN GØR DEN TIL HVAD DE ER!

Set regelset på hunde-kørekort vis en uden kørekortet staffes

Skrevet af Kenneth Nielsen, Onsdag den 30. januar 2013, 15:22

Set regelset på hunde-kørekort at vis politiet finder ud af en hunde ejer ik' har hunde-kørekort som gælder alle hunde racer uden hunde-kørekortet kan få fra taget hunden og straffes. Ja så kan man lave samme regler med alle dyr og var det ikke også en ide? Det er vel levene dyr vi snakker om. Vanrygt m.m ville blive bekæmpet i støre grad end det kan nu. Vil mene det er ren logik!

Set regelset på hunde-kørekort vis en uden kørekortet staffes

Skrevet af Kenneth Nielsen, Onsdag den 30. januar 2013, 15:22

Set regelset på hunde-kørekort at vis politiet finder ud af en hunde ejer ik' har hunde-kørekort som gælder alle hunde racer uden hunde-kørekortet kan få fra taget hunden og straffes. Ja så kan man lave samme regler med alle dyr og var det ikke også en ide? Det er vel levene dyr vi snakker om. Vanrygt m.m ville blive bekæmpet i støre grad end det kan nu. Vil mene det er ren logik!

Jeg syns også at det er ejeren der skal straffes.

Skrevet af Hawri Ketabi, Onsdag den 30. januar 2013, 13:52

Hund er adlydige dyr som gøre hvad deres ejer beder dem om, helt klart har de en instingt, men deres instinkt dør når man er en god ejer og lære dem og værre nogen gode hunde. er der en hund der bider nogen skal ejern straffes med 10 dages fængsel straf,,,, så skal i se en forandring der sker, for ingen ejer vil ind og side i 10 dag bga en bid fra en hund..... tak ytringsfrihed :D

Jeg syns også at det er ejeren der skal straffes.

Skrevet af Hawri Ketabi, Onsdag den 30. januar 2013, 13:51

Hund er adlydige dyr som gøre hvad deres ejer beder dem om, helt klart har de en instingt, men deres instinkt dør når man er en god ejer og lære dem og værre nogen gode hunde. er der en hund der bider nogen skal ejern straffes med 10 dages fængsel straf,,,, så skal i se en forandring der sker, for ingen ejer vil ind og side i 10 dag bga en bid fra en hund..... tak ytringsfrihed :D

Kamphunde?

Skrevet af Michala Langballe Olsen, Onsdag den 30. januar 2013, 07:34

"Kamphund" som begreb betyder en hund der bruges til kamp, og inbærer ikke nogen bestemte racer. Alle hunde kan gøres til kamphunde, hvilket forklarer den populære sport i Mexico, hvor de har hundekampe med Chihuahuaer.

Kom nu BT! Hvis i skal opdele hunde på den diskriminerende måde, så kald dem i det mindste for deres rigtige navne, "muskelhunde", hvilket alle racerne på listen ikke var! Og væk med den lov!

hundeskat

Skrevet af carin schwennesen, Lørdag den 3. november 2012, 20:05

Jeg synes at man skulle genindføre hundeskatten igen. Dyrere skat til de racer som koster samfundet mest. Skattemærke i halsbåndet så man kan se om der er betalt. Lad så pengene bekoste et dyrepoliti som har overblik over dyrevelfærden og har kontakt med de ejere som har potensielt farlige hunde.

Menneskehensyn før Muskel/Kamphunde

Skrevet af Ove Rasmussen, Fredag den 2. november 2012, 17:32

Endnu et alvorligt overfald på en uskyldig person - At tro et kørekort vil hjælpe så længe der findes uansvarlige ejere der kan få fat i en farlig Muskel/Kamphund, er dybt naivt. Godt vi har fået en ny hundelov der tager optimalt vare på sikkerheden og med tiden vil udfase disse farlige M/K-typer.

Læs her:

Kamphunde amok på kondiløber

25-årig mand alvorlig såret, efter to kamphunde sprang på ham, da han var ude at løbe en morgentur

En 25-årig mand blev ved 07-tiden i morges overfaldet og bidt af to kamphunde på Anders Bork Vej i Aalborg.
Manden kom løbende, da de to hunde kom springende ud fra en have og bed sig fast i hans ben og balle. Manden skulle have fået alvorlige skader på sit venstre ben.

Det fortæller vagtchefen fra Nordjyllands Politi til Nordjyske.dk

En forbikørende kvindelig bilist kom manden til undsætning ve
d at stoppe op og åbne døren til sin bil.

Men hundene ville ikke slippe manden, og kvinden måtte derfor slå dem med en barnestol, før de til sidst gav slip.

Politiet oplyser, at hundene er af blandet race - hvori den ulovlige hunderace American Staffordshire terrier, også kendt som Amstaff, indgår.

Hundene er nu bragt til et nærliggende internat, hvor man forventer, de vil blive aflivet.

http://ekstrabladet.dk/112/article1857134.ece

Nu må fok sgu styre sig.

Skrevet af AP, Fredag den 2. november 2012, 15:22

Du kan få alle hunde til at bide, være agressive, "kamphunde" agtige. Det korte og det lange er, det er idioten der holder snoren er den som er skylden i at dyret er gået fra forstanden.

Der er vidst mange selvfede folk på dette site der kaster mudder. Det korte og det lange er, så så i stedet at se noget NATGeo om hunde træning, hvor bla. muskelhunde er stille og rolige, og trænede uden det mindste problem, her refererer jeg til César Milan.

Det næste er at ALLE hunde, om det er muskelhund eller ej, skal opdrages fra starten, hunden skal have strikse regler, og du skal vise at DU og mennesket generelt er ALPHA. Hver hund skal opdrages på hver sin måde, sådan er det. Problemet er bare der er mange idioter og teenage agtige mellem aldrene "wannabies" der tror muskelhunden / større hund er en potensforlænger fordi de ikke har råd til en stor bil eller hvad pokker det måtte være.

Opdrag din hund ordentligt, slut Viser der sig tegn på agressivitet selv efter langvarrig træning, søg professionel vurdering og tag den derfra. I stedet for det der "Getho hunde miljø" som alle forestiller sig og forbinde muskelhunde med. Få fingeren / hovedet ud af ***.

Så få det skide kørekort indført, så skal jeg med glæde være der til at tage et med min hund.

Farlige hunde

Skrevet af Jensen, Fredag den 2. november 2012, 16:09

Videre: En atletisk amstaff er optimeret for at sætte sig fast.

Spørger man mig hvilken hund jeg mindst vil møde, er det en stor mollos, der langt farlige end amstaff og schæfer. Mollosser tromler mennesker ned, men er ikke farlig for mindre og hurtige hunde til forskel fra amstaff. Rottweiler og schæfer er forholdsvis langsomme, men ikke overfor et menneske.

Det er vel problemstillingen med racer.

Opdragelse

Skrevet af Jensen, Fredag den 2. november 2012, 16:03

Jeg er ligeglad hvad andre gør med deres hunde. De skal bare fare i hovedet på min. For det er mig som skal skille dem. Hvis jeg gør ved deres hunde bliver man sur. Og det er også mig som får bidene.

Angående amstaff. Problemet med en korrekt avlet amstaff er ikke den er "kamphund".

Problemet er den har en perfekt størrelse. Den er hurtig, meget hurtig på de første meter. Eksplosiv med temperament. Amstaff og lignende, hvis atletisk avlet er svære at få fat i for både mennesker og hunde.

Diskussion om man helst vil overfaldes af schæfer eller amstaff kan være hip som hap.

Jeg kan kun anmode om forsvarlig indhegning. At ejere er på forkant med deres hund. DVS ejere helst ikke slipper dem!

Skru forventningerne ned

Skrevet af Jensen, Fredag den 2. november 2012, 15:53

Hvis kørekortet skal tages på kursus, og der er en bedømmelse skal du og mange andre herinde (har læst trådene) nok ikke forvente at få det udstedt.

Fred være med. Det er ikke mudderkastning. Siger det bare.

Rigtigt man skal være en del kontant. Mere for holde et mønster.

Lederskab, alpha, energier også videre høre til et helt andet sted end hunde.

Det samme gør uintelligente hunde, hunde der låser i kæberne, køre fra side til side og så videre.

Der er nogen som har hunde og ikke går op i lydighed, fordi man bruger hundene til andet.

En skrev fordelen ved dyrpoliti var det almindelige politi ikke vil tag sager. Og det passer!

Jeg mener ikke der skal være mere bureaukrati. Frihed under ansvar. Derefter indse at problemet ikke fuldstændigt blive løst.

Personligt træt af løsgående hunde. Her især kombinationen vagt/familie hunde. De ulovlige racer blev af nogen brugt til det samme.

Problemet er ligetil

Skrevet af Jensen, Fredag den 2. november 2012, 14:51

Det er løsgående hunde. Største problem er løsgående hunde fra grunden.

Jeg har haft omgang med hunde i 36 år. Gik til træning for 24 år siden. Dengang havde man stadig meget at lære. Har ingen interesse i at stille op til et kørekort til hunde. I så fald stopper jeg med hold af hunde, ergo er jeg en af dem som ikke magter det og skal si fra. For iøvrigt en social slagside.

Problemer med racer er af lokal karakter. Heromkring er det rottweiler, schæfer og berner. Har ikke haft et problem med ulovlige racer nogensinde. Problemet er forud beskrevet. Har derfor svært ved at se løsningen i et kørekort.

Hvad med gammel kennel ejere med en 5-20 hunde?

Forstår ikke politikerne har samme enfoldige tilgang til alle problemet. Hvad ned nytænkning. Hvis ikke, vil seriøs opfølgning, samt skærpning af lovgivningen med større bøder gør en bedre forskel end et kørekort.

Jeg synes det er blevet noget for noget!

Nytænkning - lettere sagt end gjort...

Skrevet af Chanett Koldsø, Onsdag den 30. januar 2013, 23:43

Du siger mangel på nytænkning?

Hundelicens er en effektiv måde at skille fårene fra bukkene på... Som jeg har skrevet i et nyere indlæg længere ned på siden, kender jeg flere der ikke burde have hund.

Jeg taler ofte med personer fra Dyrenes Beskyttelse - og TRO MIG, de ser også dette rigtig tit. Selv de mener at en hundelicens vil være et skridt i den rigtige retning...

Og jeg kan i øvrigt informere dig om at Hundelicens har været en kæmpe succes i Canada... Så hvorfor bør vi ikke også prøve det..

Jeg synes hundelicensen er et super godt alternativ, men det klarer jo ikke problemet alene...

Hvis du savner nytænkning, hvorfor så ikke komme med nogle bud selv, når nu du får politik til at lyde så let?

Jeg sidder i øvrigt i Miljøpartiet Fokusø storkreds i Vestjylland, og vi vil MEGET GERNE høre hvad andre har af idéer. Man kan jo kun blive klogere ved at samarbejde.. :)

Hundeloven

Skrevet af inge collin, Fredag den 2. november 2012, 14:48

personligt er jeg meget imod hundeloven jeg kender mange rare kamphunde som familiehund det er desværre den anden ende af snoren der er problemet, så kære politikere få den lov lavet om, og lad os få lavet et hundekørekort , de fleste ordentlige hundeejer går jo til kursus med deres hund, så det kan sagtens lade sig gøre at lave et kørekort til hund.
VH
Inge Collin
Hundeejer border/labrador

Hundeloven

Skrevet af inge collin, Fredag den 2. november 2012, 14:48

personligt er jeg meget imod hundeloven jeg kender mange rare kamphunde som familiehund det er desværre den anden ende af snoren der er problemet, så kære politikere få den lov lavet om, og lad os få lavet et hundekørekort , de fleste ordentlige hundeejer går jo til kursus med deres hund, så det kan sagtens lade sig gøre at lave et kørekort til hund.
VH
Inge Collin
Hundeejer border/labrador

Hundevælde

Skrevet af Svend, Fredag den 2. november 2012, 14:00

I DK har vi hundevælde. Det er ganske sygeligt som folk opfører sig med deres hunde.Der findes masser af folk der aldrig nævner deres børn,men kun snakker om deres for------- køtere.
De er overalt,og i naturen slipper folk bare deres hunde løs,uden tanke for hvad de anretter af skade på omgivelserne.
Det er en pestilens for en stor del af befolkningen.
Så snart folk får hund,mister de en del af hjernen!

Menneskehensyn før Muskel/Kamphunde

Skrevet af Ove Rasmussen, Mandag den 22. oktober 2012, 10:58

‎...Nogen M/K-tilhængere mener at M/K-modstandere hader M/K-hunde fordi de mener hundeloven er en god ting, men som altid tager de helt fejl, vi holder skam af hunde - altså fredelige og ikke aggressive typer.

Det er primært den egoistiske og uansvarlige person bag hunden der ligger for had og som sammen med en M/K-hund, udgør en potentiel fare, som vi godt vil være foruden.

Da sådanne uansvarlige personer ikke kan fjernes eller hindres i at anskaffe sig en farlig M/K-hund, ser vi det nødvendigt, at der er en stram lovgivning som nedtoner denne mulighed optimalt og det gør den nye hundelov rimeligt effektivt.

Som langtidsdeltager i Fb-gruppen "Forbyd Kamphunde i DK!" og efter tre overfald fra M/K-hunde på egen person ved jeg godt hvad jeg taler om, ligesom jeg kender M/K-hunde fra vennekredsen og hos naboen.

Jeg ved da godt at der findes gode ejere der godt kan styre deres ansvarlighed - men det er der altså andre der ikke kan - og derfor finder jeg loven bydende nødvendig.

Her i følgende link, ser vi så et typisk eksempel på netop en ganske uansvarlig person, der oven i købet tillader sig at klage over, at politiet ikke hentede ham før de skød hans to løsgående M/K-hunde, som netop havde angrebet og skambidt en mindre hund, og kort tid efter var parrat til at angribe betjentene.

Jamen hør nu her, hvor er hundeejerens hjerne henne i dette spil. Hundene var sluppet ud af hans have, og hvorfor, jo fordi han ikke havde sikret sin have med en forsvarlig indhegning som han skal ifølge loven. Han tænker slet ikke på hvilken skade disse to farlige hundetyper kunne have forårsaget mod uskyldige personer. Denne kæmpe egoist får forhåbentlig en kæmpe bøde oven i købet.

Så pas godt på din M/K-hund kære M/K-ejer- dit ansvar er stort

http://ekstrabladet.dk/112/article1788083.ece

Støt hundeloven på følgende link:
Kilde: http://ekstrabladet.dk/minsag/article1731235.ece#ixzz29sXAtDS1

Uansvarlige M/K-ejere

Skrevet af Ove Rasmussen, Lørdag den 20. oktober 2012, 18:07

Og her i følgende link, ser vi så en ganske uansvarlig person, klage over at politiet ikke hentede ham før de skød hans to løsgående M/K-hunde som netop havde angrebet og skambidt en mindre hund og kort tid efter var parrat til at angribe betjentene.

Jamen hør nu her, hvor er hundeejerens hjerne henne i dette spil. Hundene var sluppet ud af hans have, og hvorfor, jo fordi han ikke havde sikret sin have med en forsvarlig indhegning som han skal ifølge loven. Han tænker slet ikke på hvilken skade disse to farlige hundetyper kunne have forårsaget mod uskyldige personer. Denne kæmpe egoist får forhåbentlig en kæmpe bøde oven i købet.

http://ekstrabladet.dk/112/article1788083.ece

Kilde: http://ekstrabladet.dk/minsag/article1777551.ece#ixzz29r7Zrfmt

M/K-hunde og deres ejere - støn

Skrevet af Ove Rasmussen, Lørdag den 15. september 2012, 18:03

Her ses en større flok M/K-hunde der ved ejernes ubetænksomme medvirken krænker gravfreden. Ejerne lader deres M/K-hunde rende frit rundt og pisse op af andres gravsteder, uden tanke for alvoren i handlingen. Billederne er taget og er lagt frit på Fb, af tilsyneladende "stolte" Muskel/Kamphundeejere, der ikke sanser hvad de har gang i.

Billederne viser Muskel/kamphundeejernes totale mangel på respekt for andres følelsesliv, gravfreden og hundeloven.

De kan åbenbart ikke se alvoren i den lovløshed og holdningsløse optræden de udviser, men har efter deres indlæg af billederne, mødt stor forargelse hos alle, ja selv blandt mange M/K-ejere. De belastende billeder er nu skammeligt og i flovhed blevet fjernet. Man forsøger herved at lægge låg på sagen men da billederne er ret så afslørende for den gængse mentalitet nogen M/K-ejere ofte viser, bør de fastholdes.

På nedenstående link ses M/K-hundene og deres ejere i fuld aktion. Læs om den store harme selv blandt de fornuftige M/K-ejere på Hundegalleri.dk

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151075896913908.455073.699058...

Menneskehensyn før M/K-hunde

Skrevet af Ove Rasmussen, Onsdag den 12. september 2012, 18:47

Tidligere indlagte link om M/K-hunde der krænker gravfreden er angiveligt ubetænksomt taget og lagt frit på Fb af "stolte" Muskelhundeejere. For andre viser billederne visse Muskelhundeejeres totale mangel på respekt for andres følelsesliv, hundeloven og gravfreden. De kan ikke se alvoren i denne lovløshed og de belastende billeder er nu skammeligt og i flovhed blevet fjernet. På nedenstående link ses dog alligevel de samme M/K-hunde og deres ejere i fuld aktion. Læs om den store harme selv blandt de fornuftige M/K-ejere på Hundegalleri.dk

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151075896913908.455073.699058...

Menneskehensyn før Muskel/Kamphunde-hunde

Skrevet af Ove Rasmussen, Lørdag den 8. september 2012, 16:49

http://www.facebook.com/media/set/?set=oa.414888475215035&type=1

Kan man kalde det respekt for andre, at lukke en større flok Muskel/Kamphunde frit ud på en kirkegård og lade dem pisse respektløst på andres gravsten (se foto) - det er disse menneskers typiske ego og ubetænksomhed der afsløres her på ovennævnte billedrække. Håber politiet griber ind og giver disse personer en større bøde, for loven er overtrådt da disse hunde er forbudte i frit terræn hvor andre færdes. Derudover er der tale om en grov overtrædelse af gravfreden.

Menneskehensyn før M/K-hunde

Skrevet af Ove Rasmussen, Fredag den 7. september 2012, 19:48

Alle hunde kan finde på at bide, hvis de befinder sig i hænderne på en uansvarlig ejer; men der er almindeligvis stor karakterforskel på omfanget af skaden efter bid-episoderne mellem det vi forstår ved bid fra M/K-hunde og almindelige hundes måde at bide, angribe og kæmpe på. M/K-hunde er atypiske, med kendte nedarvede egenskaber eller mangel på samme fra de kamphunde der gennem lang tids misavl er født og udviklet til at kæmpe uden frygt til sidste blodsdråbe, det vi i dag forstår ved en kamphund-artstype.

Man kan ikke alene kalde det en race men også en hundetype. De skiller sig ud ved både størrelse, vægt, muskler, gab og aggressivitet, og deres mangel på normal signalgivning før angreb. Ved disse særlige egenskaber, er M/K-hunde særlig farlige i de uansvarlige hænder, og derfor har det været nødvendigt at skille de værste typer fra og gøre dem ulovlige.

Og hvad sker der så ved det? Intet andet end at de ikke må avles mere, og dem med interesse for den type hunde ikke mere må anskaffe sig en sådan hund. Loven tilsikre ligeledes mere orden i "egne rækker" da man i stedet for en sådan særlig farlig hund, nu kun må anskaffe sig en hundetype der er godkendt. Dertil fremmer loven, at man må sørge for at den hund man anskaffer sig, er stambogsført og uden egenskaber fra Kamphundetyperne. Loven er kommet for at blive.

det var på tide

Skrevet af christoffer jensen, Fredag den 7. september 2012, 10:00

jeg tror på det er det bedste at gøre med hunde kørekort for på den måde kan de værste hunde ejer sorteres fra og selv en "muskel hund" er en normal hund de er bare bygget på en anden måde som en kendt hunde træner har sagt det er ikke hunden skyld men dens ejer og det holder jeg med i syndes det er forkert og bandlyse nogle hunde og så glemme alt om feks. rottweiler og andre altså en hund er hvad du selv gør den til

Få BT i 3 mdr. for 199 kr./md. Samlet pris 597 kr. – spar 752 kr.!

Gode tilbud på rejser, underholdning, vin og meget mere!
Tilmeld dig BT SHOPs nyhedsbrev. Klik her