KØB PLUS!

Ole Birk raser mod kurser i meditation for ledige

- Det er misbrug af skatteydernes penge, at ledige kan få et kursus i meditation, mindfulness og anerkendende metode. Jeg har svært ved at se, hvordan det vil bringe ledige i arbejde igen, siger Ole Birk Olesen (LA).

Han er faldet over en annonce på Facebook, hvor dagpengemodtagere tilbydes et gratis 6-ugers kursus i meditation og mindfulness hos Henning Daverne, der er et hot navn i kendiskredse.

Ole Birk Olesen kritiserer ikke Henning Daverne og hans kurser, som han er sikker på afvikles inden for de rammer et flertal i Folketinget har besluttet.

- Jeg kritiserer det flertal i Folketinget, der holder liv i beslutninger om, at ledige skal kunne komme på den slags kurser, siger Ole Birk Olesen og fortsætter:

- Jeg kan ikke udelukke, at nogen kan have brug for det. Mange vil sikkert finde det både spændende, hyggeligt og interessant for ens liv i det hele taget. Men alle andre end ledige får ikke kurset gratis og samtidig tilbudt dagpenge i de 6 uger, kurset varer.

Hvilke kurser mener du, ledige skal tilbydes?

- De skal tilbydes kurser, som giver kompetencer, der efterspørges på arbejdsmarkedet. Det kan være et taxakørekort, et engelskkursus eller efteruddannelse inden for eget fagområde, så man er opdateret med det nyeste.

- Jeg har ikke set stillingsopslag, hvor man søger folk med kompetencer indenfor meditation og mindfulness. Det er åbenbart ikke noget, der står højt på arbejdsgivernes liste, siger Ole Birk Olesen.

Debatten kører lifligt på Ole Birk Olesens Facebook-profil, blandt andet skriver Suzanne Bjerrehuus:

- Kender en ung fyr på 19, kontanthjælpsmodtager, han kunne få et job dersom han havde kørekort. I stedet får de unge smidt alle mulige tilbud i nakken, som ikke bringer dem videre, skriver Suzanne Bjerrehuus.

Er der kvalitet nok i de kurser, arbejdsløse får tilbudt? Sig din mening eller fortæl om dine erfaringer herunder.

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Jeg har så været på kurset

Skrevet af Kursist, Tirsdag den 2. juli 2013, 08:38

45 deltagere, alle ledige. Det giver over 800 000,- for seks uger "arbejde".
Kurset består i, at man får præsenteret underviserne, hører deres livshistorie og hvad de selv synes de er gode til.
Der "undervises" få dage om ugen. Langt det meste af denne "undervisning" består i gruppearbejde.
Der er ingen rød tråd. 5 trins punkter består af syv, materialet der skal læses er sjusket lagt ud og umuligt at stykke sammen. Hvis man stiller spørgsmål - kritiske som ukritiske, bliver man belært om, at svarene skal man finde i sig selv - eller at det vil du finde ud af senere.

Dette kursus er ikke langt an på, at skulle være et lær at mediterekursus, men et lær andre at meditere - på én måde. Dvs man skal lære at repeterer hvad "guruen" siger. Det er bare pakket ind, så det lyder selvudviklende.

Det er et svineri med offentlige midler.

Meditation, om det er spild eller misbrug

Skrevet af Steen, Søndag den 20. januar 2013, 01:25

I stedet for at der står: "pålagt sigt" skulle der stå " på lang sigt" i mit indlæg for lidt siden.

Meditation, om det er spild eller misbrug

Skrevet af Steen, Søndag den 20. januar 2013, 01:13

Om Meditationskurser er spild af penge eller misbrug af samfundets resourcer, er ligesom alt andet, afhængig af mange forskellige ting.

Det er BL.a afhængigt af hvor seriøst man går til "opgaven", så ja, det er spild af samfundets resourcer, hvis man er lige så useriøs som de folk der leder Danmark, og bare manipulere og udnytter den brede befolkning.

Går man derimod til opgaven, og bruger " de rigtige" resourcer, kan man få rigtig meget ud af sådan et meditationskursus, som pålagt sigt er meget mere værd en et kørekort, taxiuddannelse, lægeuddannelse o.s v. o.s.v.

Hvorfor betale for noget der normalt er gratis ?

Skrevet af Anton Jensen., Mandag den 7. januar 2013, 07:18

Hvorfor i alverden skulle samfundet betale fusentaster som Henning Daverne for kurser i årtusinde gamle teknikker, som han laver en foretning ud af, når man kan lære meditation gratis mange steder idag ?
Forudsætningen for at besidde de "sindets færdigheder" som Daverne hævder at kunne sælge har altid været at sindet har været i stand til at "give afkald" på den ydre verden - gods og guld- så at lave en foretning ud af disse ting er som at skyde sig selv i foden.

Foretningsfolk som Daverne er kapitalister og ikke spirituelle mennenesker med adgang til indre rigdom - det beviser deres profitmotiverede adfærd tydeligt.

Kurser

Skrevet af Allan Gorm Larsen , Søndag den 6. januar 2013, 22:32

Jeg var i begyndelsen af 90èrne på et jernindustrielt grund kursus, som arbejdsløs, på AMU-centret i Nyborg, hvor jeg bl.a havde EDB, som jeg lærte en masse ved. Jeg bemærkede også at et andet hold, som var sendt på kursus fra deres fagforening bl.a skulle lære "KLAPPE-KLAPPE KAGE-LEG" . Jeg tvivler stærkt på at et sådant kursus vil have den helt store værdi. Hvis man skal rustes til det arbejdsmarked, som er i dag, er det strengt nødvendigt at kurserne er kompetensegivende.

Undervurderet

Skrevet af Trinne Truntethiesen, Søndag den 6. januar 2013, 20:01

De her kurser er stærkt undervurderet af mange som livet kører for. Men hvis man har været ledig i mange år- eller længere periode er det for mange med til at give deres liv et kæmpe boost i positiv retning. Jeg har selv arbejdet med selv-udviklings kursuser siden 1985, og det er dejligt at se at det endeligt er blevet anerkendt. Ligesom Zoneterapi der før var heksekunst, men nu kan dækkes af den offentlige sygesikring.

Vi har mange kursister der kommer videre, også på jobmarkedet. Men de fleste får forandret deres liv og det følger dem fremover i alle sammenhænge. Nogen forsætter med regnbue terapi, går til numerologi, lærer at læse i tarotkort, og fordyber sig i horoskoper. Terapi er et fantastisk redskab til mange at fordybe sig i livets mening og giver uendelige muligheder for den enkelte der modtager det.

jeg vil gerne lige tilføje at en uges kursus hos os kun koster 18500 kr per deltager. 16 times i ugen. så det kræver ikke meget for at se at pengene er givet godt ud.

Andre alternativer.....

Skrevet af L.P., Søndag den 6. januar 2013, 19:29

Helt klart, at med det samfund vi har, er der rigtig mange mennesker, der har brug for stilhed, ro og afslapning,- at "komme tilbage til sig selv"- hvor man kan begynde at tænke selv, og fornemme sig selv og omgivelserne,- komme tilbage til det naturlige,- det er blevet gemt af vejen og glemt, - alt skal pæces frem i stadig hastigere tempo,- i en kunstig, materiel, penge-og magtfikseret verden, som mennesker slet ikke er skabt til,- det giver stress og sygdomme, depressioner og meget andet ondt!
Folk er blevet afhængige af hele det Offentlige Apparat,- de tror de skal bekende sig til det og lade det styre deres liv - overlader alt til dette, og glemmer sig selv!
Intet er mere forkert,- dette vil folk snart komme til at sande fuldt ud, når hele lortet falder sammen som et korthus!

Hvis man ønsker at meditere, samt fylde sit indre med fred og gøre op med ting, der plager en, kan man da selv gøre noget ved det, -uden det offentliges indblanding: Nemlig opholde dig i naturen, gå, løbe eller ligge der hvor du har det bedst,-evt. male, meditere der, eller hjemme,- få ryddet op i dit liv,- der er mange måder, det kan gøres på!
Det koster ikke samfundet penge!

Spidskompetencer er intet uden de andre kompetencer.

Skrevet af David Dyhr, Lørdag den 5. januar 2013, 03:36

Livet, med dets arbejdsopgaver og/eller andre positivt indstillede formål, kræver mere end blot kompetencer indenfor matematik, dansk og kemi og hvilke andre fag vi ellers har i skolen og på uddannelsen. Indre ro, balance og opsøgen om viden om hvad dette indebærer, og vil medbringe af positiv effekt, er megt overset i det toneangivende samfund, desværre.
Du kan ingen vegne nå med blot at være god til at lægge 2 og 2 sammen. Der er mange andre områder, af dit liv, du (også) bliver nødt til at have styr på, før du bliver matematik-professor.

KOM NU !

Skrevet af Mia , Lørdag den 5. januar 2013, 00:11

Jeg driver et sted for den sociale færdighedstræning blandt andet handler om opmærksomhedstræning. Jeg blir så frustreret over hvordan Ole Birk og andre LA'ere på usaglig vis kan ytre sig om metoder de tydeligvis ikke kender effekten af ! Frustreret som fag -og privatperson. Når meditation kan være med til at MANGE mennesker forvandler destruktiv adfærd til en konstruktiv livsførelse, der både skaber bedre livskvalitet for den enkelte OG samfundsøkonomiske besparelser, bliver jeg nødt til at reagere. Henning Daverne skaber mange resultatet, der sparer samfundet for penge på den lange bane. Selv har jeg haft mange klienter der er kommet ud af stofmisbrug, angst, stress, depression, spiseforstyrrelse, vredesproblemer osv ved netop meditation og åndedræt (ved Jakob Lund). Til usaglige politikere vil jeg anbefale at se filmen "Free The Mind", hvor man følger professor Richard Davidson der forsker i området og her beviser hvad dissse metoder kan. Vis respekt for Jeres vælgere og for os andre og undersøg i det mindste de metoder i kritiserer inden I gør det og brug for guds skyld andre referencer end Suzanne Bjerrehus. Alt andet er useriøst !

Mia , 00:11

Skrevet af Philip, Lørdag den 5. januar 2013, 15:50

Ja som sagt er der mange der vil have det stille og pusse nusse agtige.
Hvis jeg i mit tidligere liv var frustreret,rasende og havde et højt temperement feks pga jeg og man er omgivet af bløde mænd,vat pikke,lav t.esteron mænd og "gamle" sladre kællinger gik jeg hen og pumpede jern og gik helt amok og løftede tonsvis af jern i timevis hvorved der ikke var noget som helst der kunne bringe mit p!s i kog bagefter hvilket var godt for mig og dem samt at jeg i sagens natur blev fysisk stærkere hvilket man jo ikke bliver af at sidde med korslagte ben,opadvendte håndflader og sige ooooo så det runger i hovedet.
Hvilket jeg for øvrigt gjorde før jeg gik på arbejde i 10-12 timer.

Men du har da helt ret i at ikke ret mange selv ved hvordan og hvad de skal gøre for enten at glemme noget feks en skilsmisse,dødsfald i familien eller komme ud af en frustreret tankegang,internitis,facebooknitis eller andet der gør dem helt fucked op så de ikke kan tænke klart,fornuftigt eller rationelt.
Og her kan hårdt arbejde eller hård vægttræning eller begge anbefales eftersom hvis man går op i det og har man travlt tænker man ikke på noget andet end det man foretager sig hvorved man så at sige får tømt de dårlige tanker ud af hovedet for en stund og måske bliver de væk for evigt når man får og har noget andet og mere fornuftigt at tænke på end sine fortidige gerninger eller ugerninger som aligevel ikke kan bruges til noget da de jo ikke står til at ændre.
Bortset fra at man kan blive et bedre menneske og gå tilbage og sige undskyld eller rette uretfærdigheder op som man har begået og som man med en sund psyke og krop kan magte at rette op på og man har indset en mere logisk forklaring på hvorfor den anden eller de andre sagde eller gjorde som vedkommende gjorde og løsning på ved at være kommet i balance.

Ledige med mellemlange videregående ud må ikke opkvalificere sig

Skrevet af Pia Rye, Fredag den 4. januar 2013, 19:16

Ledige med mellemlange videregående uddannelser må ikke opkvalificere sig via relevante AMU kurser,- heller ikke hvis de selv betaler kurset.

Fx. må en ledig pædagog ikke tage et kursus i neuropædagogik, selvom at kurset er påkrævet og dermed en forudsætning for ansættelse i mange pædagogiske stillinger.

Mon ikke at denne tåbelige regel skal evalueres i en tid hvor regeringen påstår at ledige skal opkvalificeres således at de bliver konkurrencedygtige på arbejdsmarkedet ?

Tendensen er at jobcentrene vægter refusionsberettiget aktivering frem for relevante og opkvalificerende kurser.

Det er ren kassetænkning og staten betaler gildet.

Få ryddet op i reglerne Mette Frederiksen.. så pengene udelukkende går til opkvalificerende kurser.. og ikke til formålsløs refusionsberettiget aktivering.

Og sidst men ikke mindst.. ALLE ledige burde have samme ret til opkvalificerende AMU kurser. De er ikke engang dyre!..

Die dummen Dänen....

Skrevet af Blåmand, Fredag den 4. januar 2013, 14:23

....siger man åbenbart i udlandet - og ret har de! Når man læser nogle af disse kommentarer her på blokken, får man ikke kun politiker-lede men ens had mod Danmarks uduelige og ineffektive offentlige system bliver skruet endnu en tak op. Hej Danmark, se det nu i øjnene, om få år er Danmark bankerot medmindre der kommer politisk vilje for at vende skuden rundt. Og hvor skulle den vilje komme fra, nok ikke sålænge denne magtliderlige røde idiotregering er ved magten. Farvel velfærdssamfund.........

Meditation kan anbefales som destress

Skrevet af Ziggie Pedersen, Fredag den 4. januar 2013, 09:25

At være arbejdsløs har vist sig at være en situation som i den grad stresser de involverede.

Nogle er blevet arbejdsløse pga stress og har svært ved at vende tilbage til arbejdsmarkedet så længe de er ramt af stress.

Efter lang tids ledighed eller fyring er selvtilliden ikke i top og hvis/når job samtalen kommer er det sin sag at møde op med den rette entusiasme.

Alle disse sindstilstande kan afhjælpes via meditation og mindfulness derfor er det en fantastisk måde at hjælpe de jobsøgende videre.

Som skatteborger i Danmark føler jeg mig ikke snydt men stolt når vi er nået så langt som til at tilbyde jobsøgende kurser der udvikler deres sindstilstand og mentale helbred i en så svær tid.

Käthe Tlemcani

Skrevet af Kasper, Fredag den 4. januar 2013, 08:46

Du skriver at det handler om at finde ro balance, forebygge stress og mindre sygefravær.
Hvis det er nogen de kurser skal henvende sig til, så er det de mennesker som er i arbejde.
De har større chancer for stress og sygefravær end ledige.
Jeg syntes dit indlæg er alt for sukkersødt, du skriver pengene bliver givet særdeles godt ud. Men du kan ikke påbevise at de ledige som har taget de kurser kommer hurtigere i job. For jeg er rimelig sikker på de kurser intet betydning har på det punkt.

Nu skriver du også indlægget på en facon, der kunne antyde du selv er ledig og har eller ønsker at tage dette kursus, om det er tilfældet kan jeg ikke vide.
Men for mig lyder det til at ledige bare får 6 ekstra uger til at gå, hvor de ikke bliver generet af jobcenter osv fordi de er på "kursus".

Herregud vores sygehuse og folkeskoler er faldefærdige, men vi bruger penge til meditations kurser for ledige? Tal om fejlprioriteringer.

Sukkersødt?

Skrevet af Käthe Tlemcani, Fredag den 4. januar 2013, 10:13

Kære Kaper
Jeg er ikke enig med dig, men vi har alle lov til at have vores mening.

Meditation og mindfulness kan ruste arbejdsledige til arbejdsmarkedet.

Nævn mig et job i dag, hvor man ikke er i fare for at blive stresset.

Og nej. Jeg venter skam ikke selv på at tage kurset. Jeg har taget kurser i dette for længst, ellers havde jeg aldrig overlevet 25 år indenfor Sundhedssektoren.

Men jeg kan undervise dig hvis du har lyst? De løfter humøret.

God dag og god vind

Käthe Tlemcani, 10:13

Skrevet af Philip, Fredag den 4. januar 2013, 15:40

Det er fint at du har klaret dig igennem alle livets strabadser med et kursus i at peppe psyken op hvilket folk med stolthed og egen tanke gang ikke har brug for eftersom de arbejder indenfor de rammer deres job udstikker og udfører det i det tempo der kan lade sig gøre uden at komme i løbe tempo hvorved de aldrig bliver stressede for den der arbejder har jo fat i den lange ende ved at kun udføre det der kan lade sig gøre uden at få det dårligt.

Og det er jo også smag og behag hvad den enkelte syntes om eftersom nogle vil hellere dyrke det stille og gå ind i dem selv med meditation hvor andre vil få mere ud af at køre sig trætte i en svømmehal ved svømning og vægttræning som hjælper lige så meget på psyken ved at dyb træthed får de fleste til at slappe af og gør at de feks sover godt om natten (hvis de ikke overtræner) og ved god søvn,motion og mad kommer kroppen og psyken i balance hvis den ikke har været det før og gør dem samtidigt stærkere så de bedre kan tåle hårdt arbejde i lang tid for ikke at tale om at de nemmere kommer igenem diverse ulykker eller sygedoms forløb ved at kroppen er fysisk stærk.

Hver sin svaghed

Skrevet af David Dyhr, Lørdag den 5. januar 2013, 04:00

Hej Philip.
Hvis motion og vægt-træning virker på samme vis, og lige så godt som, psykisk træning, så burde vi da være ovre hele dette problem nu, burde vi ikke? Jeg husker da, at der var en periode, hvor arbejdsløse blev tvunget til at gå i træningscenter og træne igennem, når de var ledige - og det var i øvrigt selvom de kun var ledige i en kort periode med allerede aftalt ansættelse eller lignende. Hvis man dengang havde kunne konstatere, at det får alle i arbejde igen, mon så ikke man havde beholdt det tiltag?
Det er dejligt og fantastisk at være fysisk aktiv og det kan bringe dig langt i livet og hjælpe din psykiske tilstand også. Men det er ikke svaret på alle folks problemer. Vi har meget at lære og forstå endnu omkring hvad der foregår inde i os. Vi vil f.eks snildt acceptere, at dét at gøre noget godt for vores fysiske tilstand, kan gøre noget godt for vores psykisk tilstand, men at dét at gøre noget for vores psykiske tilstand, kan gøre noget godt for vores fysiske tilstand, er accepteret af alt for få.

Bare for omhyggelighedens og god ordens skyld, så virker det, på din kommentar, som om at du er i arbejde og ikke har de samme problemer, som de, der - evt - skulle vælge at benytte sig af det omdiskuterede tilbud. Giver det da mening at du udtaler dig så afvisende som du gør?

Rettelse

Skrevet af David Dyhr, Lørdag den 5. januar 2013, 04:12

Må vidst lige rette min første sætning.. Hvis motion og vægt-træning er nok til at få folks liv til at fungere og dermed komme i arbejde... Det fremgår vidst ikke helt at den sætning, der står i kommentaren.
Beklager.

David Dyhr, 04:12

Skrevet af Philip, Lørdag den 5. januar 2013, 16:23

Nu er der jo meget stor forskel på hvad man forbinder med ordet vægttræning og træning og motion iøvrigt.

Når jeg taler om vægttræning så handler det om at løfte jern der svarer til 80+ % af min max løfteevne så hjertet hamrer og blodårerne står og banker i tindingerne og man er tæt på at besvime hvorefter jeg gik ud og tog 1/2 time sol for at få farve men også for at overhovedet at orke at gå hjem eller på arbejde bagefter hvilket med tiden ikke var noget problem eftersom man var afslappet men musklerne helt oppe og køre så man kunne rive en dør af hængslerne uden at få sved på panden hvis det var det man ville eller tage en på 140-160 kg og smide ud i hoved og røv hvis det var det man havde brug for.
Det vil sige at man feks finder sit max som vi siger er 100 kg i bænkpres og derefter træner man så med 80 kg x 3-4 til man kan tage den 5-6 og finder igen sit max så man på den måde stresser musklerne så man bliver stærkere hvilket man så gør på samme måde med alle de øvelser man har udover bænkpres feks squat (benbøjning med vægt på skuldrene) mv.

Hvorimod som jeg har fået oplyst de arbejdsløse foretog sig på de motions kurser du talte om,brugte de bolde,mavebøjninger på et lille tæppe og andre lignende øvelser jeg vil betegne som meget blød genoptræning for handicappede hvilket ikke giver hurtig vækst og styrke og som er dybt frustrerende at deltage i for en med en normal krop.
Hvilket jo så gør at dem der deltog får det langt værre end da de kom.

Kære Philip

Skrevet af Käthe Tlemcani, Fredag den 4. januar 2013, 18:57

Smiler. Tusind tak fordi du synes jeg har klaret livets strabadser med et kursus i at peppe psyken op.
Jeg ønsker ikke at diskutere yderligere med dig. Vi er hver vores sted i livet og ser forskelligt på tingene. Gudskelov for det. Der er brug for os alle.
Jeg vil dog lige fortælle "griner" at jeg har taget lidt mere end et enkelt kursus i at peppe psyken op.
Jeg har arbejdet med selvudvikling i 25 år. Foruden arbejde i Sundhedssektoren er jeg uddannet "Life-Coach" og terapeut.
Knus til dig fra mig

Käthe Tlemcani, Fredag den 4. januar 2013, 18:57

Skrevet af Philip, Mandag den 7. januar 2013, 07:21

Selv tak :)

Man kan nok dele befolkningen og deres lyster til meditation og hård vægttræning op i lav t.esteron og høj t.esteron kvinder og mænd hvor dem med lavt T vælger meditation og dem med høj T vælger hård vægttræning.

Følg med tiden og udviklingen Ole Birk

Skrevet af Käthe Tlemcani, Fredag den 4. januar 2013, 08:16

Kære Ole Birk
Kunne dit raseri mod kurser for arbejdsledige i meditation og Mindfulness omhandle, at du ikke ved og selv har oplevet hvad disse kurser kan gavne for os mennesker.
Bl.a. får vi mulighed for at finde ro og balance i os selv og får bedre mulighed for at forebygge stress. Derved bedre livskvalitet og mindre sygefravær.
Når vi er i balance med os selv, får vi mere overskud og bliver venligere og mere anerkendende overfor hinanden.
Vi får hævet selvværdet og selvtilliden, da vi kommer i kontakt med vore styrker og ressourcer og dermed finder vi måske nye veje jobmæssigt og i livet, til gavn for os selv og samfundet.
Selvfølgelig skal arbejdsledige tilbydes og få kurset betalt. Pengene bliver givet særdeles godt ud.
Med venlig hilsen Käthe Tlemcani.

TIL Politik I Danmark ER KORRUPT

Skrevet af Cleunides souza silva, Fredag den 4. januar 2013, 07:42

Allan Andersen. Danmark har overhovedet ikke gjort mit land rigere, tværtimod. Det er vidst dig der skal gå skolen om igen, du har vidst ikke hørt efter i timen... Som sagt er der korruption i alle lande, min pointe er at danmark ikke stå ved det og slet ikke gør noget ved det, der skal jeg så hilse og sige at det gør de i mit land (Brasilien)!! Og forresten, ved ikke om du har børn selv, men det er ikke noget med sagen at gøre, du har vidst ingen forståelse. - Jeg efterlader ikke mit barn i danmark og tro mig, så snart jeg har fået mit barn hjem, så skrider jeg for det her diskriminerende land, fri få hånd, trusler og hvad i dansker nu har imod andre ind jer selv. Få dog noget empati! Du er en mand man kun kalde en racist. Jeg er ikke født eller opvokset her, om du kan læse min kommentar eller ej, er ikke mit problem, hvis jeg skrev det på mit sprog vil du ingen gang kunne komme igennem det første ord!!!! - Du kender ikke til reglerne overhovedet i Brasilien åbenbart, så her kan jeg lige fortælle, at hvis mit barn eller andre børn blev misbrugt i sin børnehave, ville de ikke blive fjernet fra sin mor, tværtimod...Børne og forældrene vil ikke betale prisen, men staten i Brasilien vil gå en og give en form for støtte og et behandlings tilbud!!

!!!

Skrevet af torben eriksen, Lørdag den 5. januar 2013, 17:10

Jamen så-Farvel.

Kaputpakke, sløringskurser

Skrevet af John Nielsen, Torsdag den 3. januar 2013, 22:46

Jo den resultatløse regering accepterer alle kurser , der er sikkert også kurser med klipning af julepynt, evt. kurser med at lave legetøj, ministrene vil stå i kø for at købe, det vil sikkert svare til deres IQ og så har de beskæftigelse når de kommer hjem fra børnehaven

Pip

Skrevet af Jonas Larsen, Torsdag den 3. januar 2013, 22:19

For en gangs skyld siger Ole Birk noget fornuftigt. Lad os dog for h...... gøre op med de latterlige pipfugle- og spaghettikurser én gang for alle, og erstatte dem med tilbud, der rent faktisk hjælper de ledige videre.

Som det er nu, gavner de kurser der tilbydes i dag vel kun de firmaer, der udbyder dem, og scorer kassen på at de ledige tvinges til at følge dem. Har imidlertid aldrig set stillingsannoncer, hvor dét at kunne sige som en fugl etc. er et kvalifikationskrav.

Så bare ud til højre med de uduelige kurser, og ind med noget brugbart for de ledige, så snakker vi!

Kurser

Skrevet af Hanse, Torsdag den 3. januar 2013, 21:27

Hvorfor bruges der penge på jobsøgningskurser når der er 20 personer om hvert ledige job????????? Det forstår jeg ikke.
Der mangler nye job, så et jobskabelseskursus var da bedre. Eller er det de ledige som skal tilpasses den industri som er udpoppet af totalt uduelige politikeres indblanding i at folk igen får et job.
De ville helt sikkert have meget større chancer for job hvis de ikke blev tvunget ned i dette cirkusminageri og istedet fik relevant uddannelse, men det kan disse plattenslagerfirmaer med deres piskurser jo ikke give dem.

Saxo Bank ved hvordan man hiver penge ud af statskassen

Skrevet af Hansen, Torsdag den 3. januar 2013, 19:11

Som Saxo Banks og finanssektorens forlængede arm i folketinget bør Ole Birk nok ikke lige snakke alt for meget om misbrug af skatteydernes penge - med mindre han da er villig til at gøre noget for at bankerne betaler de penge tilbage, som de har snydt skatteyderne for.

Saxo Bank?

Skrevet af Kasper, Fredag den 4. januar 2013, 08:54

Nu er Saxo Bank ikke en bank i den forstand, så mon ikke du lige skal undersøge tingene først før du kommer med ubegrundede beskyldninger.

Saxo Bank tilbyder platforme til at handle med aktier, valutakryds osv.
De låner ikke penge ud, kan ikke skrue på renten/gebyrer og har heller ikke modtaget bankpakker.

De beskæftiger mellem 750 mennesker i Danmark og betaler en stor sum direkte og indirekte SKAT.

Så du kan slet ikke sammenligne Saxo Bank med en almindelig bank som Danske Bank.

Hansen, 19:11

Skrevet af Philip, Torsdag den 3. januar 2013, 19:45