KØB PLUS!

Ole Birk: Du er IKKE en helt bare fordi du går på arbejde

Men hvis du ikke gider bør du skamme dig

En artikel i dagens BT om 'Danmark på støtte' har fået folketingsmedlem Ole Birk Olesen til tasterne

- At gå på arbejde er, hvad man forventes at gøre, hvis man kan, skriver finans- og skatteordfører for Liberal Alliance Ole Birk Olesen tirsdag på sin Facebook. 

I BT i dag kan man læse historien om 52-årige Michael Zimmerman, der ganske vist har et arbejde, men som faktisk mister penge ved at passe det. Han er ansat 31 timer om ugen som altmuligmand ved aktivitetscentret Sundholm på Amager i København. Reelt ville han få 500-600 kr mere om måneden, hvis han gik derhjemme på kontanthjælp. Men Michael Zimmerman fortæller selv, at han hellere vil arbejde, selvom det indbringer ham lidt færre penge.

Danmark på støtten: 2,1 mio. danskere lever af andres penge
 
Her bliver hun afsløret i socialt bedrageri for åben skærm

- Når man går derhjemme, går det hele hurtigt op i Facebook og dårlige tv-serier. Det bliver hurtigt meget kedeligt. At betale 500-600 kr. om måneden for at blive fri for det, er faktisk billigt sluppet, siger han til BT. 
 
Men Michael Zimmermans holdning, omend positiv, imponerer ikke Ole Birk Olesen. 

- Nu bliver vi bildt ind, at et almindeligt arbejde, endda kun 31 timer om ugen, er et slidsomt knokkelarbejde, skriver folketingsmedlemmet blandt andet på sin Facebook-profil og siger, at folk på venstrefløjen har formuleret det sådan, at man er en helt, hvis man går på arbejde. 

- Jeg synes, at vi skal slå noget fast her: Man er ikke en helt, fordi man går på arbejde og forsørger sig selv, og alt arbejde er ikke slidsomt og hårdt knokkelarbejde.

Historien om Michael Zimmerman kommer i kølvandet på at der er flere danskere på overførselsindkomst end længe set. Nye tal fra Økonomiministeriet viser, at mere end hver tredje dansker leve af andres penge i 2013. Men selvom man arbejder i stedet for at få kontanthjælp eller dagpenge, så gør man ikke noget ekstraordinært ifølge Ole Birk Olesen, der har lavet en inddeling af folk, der er i stand til at yde en indsats.

* Du går ikke på arbejde, men lader dig forsørge af det offentlige, fordi du ikke har været villig nok til at påtage dig det arbejde, du kan få = du gør for lidt og skal skamme dig.

* Du går på arbejde = fint, det er, hvad du har pligt til, med mindre du har sparet op, så du kan lade være for egen pengepung.

 * Du går på arbejde og redder en familie ud af et brændende hus på vejen = du gør, hvad du skal, og du er en helt oven i.

(Rettet indledning pga. forkert fortolkning af Ole Birk Olesens udtalelser. BT beklager.)

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Ang.: Michael Zimmerman

Skrevet af Jens Peter Hansen, Søndag den 20. januar 2013, 00:29

Så han arbejder 31 om ugen. Det lyder jo som et løntilskudsjob.

Sådan et betaler 130 i time ved kommunal ansættelse, eller ca 15,000- pr måned brutto.

Hvordan helt præcist får gutten 500-600,- netto pr måned mindre ud af et løntilskudsjob til 15k brutto om måneden end 10k brutto i kontanthjælp?

Jens Peter Hansen, 00:29

Skrevet af Philip, Søndag den 20. januar 2013, 06:03

Der findes jo også noget der hedder deltids jobs uden at det er et tilskuds job hvilket må være forklaringen hvis vi skal få historien til at hænge sammen.

mage til vås og tidsspilde ..

Skrevet af Jette Uhlott, Lørdag den 19. januar 2013, 23:45

- At gå på arbejde er, hvad man forventes at gøre, hvis man kan, skriver finans- og skatteordfører for Liberal Alliance Ole Birk Olesen tirsdag på sin Facebook.

I BT i dag kan man læse historien om 52-årige Michael Zimmerman, der ganske vist har et arbejde, men som faktisk mister penge ved at passe det. Han er ansat 31 timer om ugen som altmuligmand ved aktivitetscentret Sundholm på Amager i København. Reelt ville han få 500-600 kr mere om måneden, hvis han gik derhjemme på kontanthjælp. Men Michael Zimmerman fortæller selv, at han hellere vil arbejde, selvom det indbringer ham lidt færre penge.

Læs også: Danmark på støtten: 2,1 mio. danskere lever af andres penge

Læs også: Her bliver hun afsløret i socialt bedrageri for åben skærm

- Når man går derhjemme, går det hele hurtigt op i Facebook og dårlige tv-serier. Det bliver hurtigt meget kedeligt. At betale 500-600 kr. om måneden for at blive fri for det, er faktisk billigt sluppet, siger han til BT.

Men Michael Zimmermans holdning, omend positiv, imponerer ikke Ole Birk Olesen.

- Nu bliver vi bildt ind, at et almindeligt arbejde, endda kun 31 timer om ugen, er et slidsomt knokkelarbejde, skriver folketingsmedlemmet blandt andet på sin Facebook-profil og siger, at folk på venstrefløjen har formuleret det sådan, at man er en helt, hvis man går på arbejde.

?

Skrevet af Mikkel, Torsdag den 17. januar 2013, 05:46

Hvad hjælper det noget at politikkerne og de offentlige ansatte går ned i løn? Tror du de offentlige ansatte skovler penge ind, uden at lave noget for dem?

Hvad hjælper det noget, at politikkerne går ned i løn?

Bedrageri/arbejde

Skrevet af Marx Berthelsen, Onsdag den 16. januar 2013, 23:32

Hallo derude, hvis det er mulig at komme i kontakt - det er de offentlige myndigheder jeg snakker om. Alle ved man ikke må begå bedrageri, men så lav lovene så de er meget enkelere at forstå. Jeg har selv været på net for at se lovene og for mange mennesker, hjemløse, enlige m.v har simpelthen ikke kræfter til at gå gennem disse love og som regel starter med at henvise § et eller andet og slutter med at henvise til § et eller andet. Få kontakt/møde med ens sagsbehandler er ikke mulig - alt skal være skriftlig og hjælp må du finde selv "hvis du kan".
Arbejde ved alle er næsten helt umulig at få selv for dem som vil og husk lige, dem er der også mange af.
Og ja, man kan vel også finde bedragere mellem folk som har arbejde og ved gud der er mange af dem, men selvfølgelig lad os tage de små som ikke en gang gør det med vilje.
At finde kontanthjælpsmodtagere med 4 børn og få regnestykket til at ligne one miliion dollar, det er sgu ikke svært.
Politikere/offentlig ansatte, hvad med at i går lidt ned i løn, fjerne alle de rosenrøde knopper fra politikerne. Er i arbejdsløs så find jer et arbejde eller gå på kontanthjælp som andre her i Danmark. Nej da, de skal have pensioner og løn lang tid fremover - det går ikke at slette det, da er det bedre at fjerne arbejdsløshedsunderstøttelsen fra folk som har betalt i mange år for sikre sig ved arbejdsløshed i 4 år - hovsa, den skæres da bare ned til 2 år og så på kontanthjælp.
Alle som skriger op om de her fattige folk, hold jeres kæft og gør noget fornuftig her i tilværelsen i stedet for at træde på folk som ligger ned i forvejen. Der vil uanset være folk som snylter på det offentlige som firmaer der laver sort arbejde og folk som smugler oggggg folk som sælger stoffer - ryd op, der er masser af arbejde - luk op for stillingerne.
Lige et ord om Robert som vi alle kender - i mine øjne er det ikke ham som er dum, men jobcenter og kommune som IKKE gør deres arbejde som de skal.
En anden ting jeg lige vil oplyse de kontanthjælpsmodtagere om - hvis de har indregnet restskat i 2013 og fremover, vil i blive trukket helt op til 100% af jeres kontanthjælp, dette gælder selvfølgelig også for alle andre. Rådighedsbeløb for inddrivelse gælder ikke mere. Tænker bare, hvor mange smider vi nu på gaden igen??? Jeg er rystet er denne lov - nu får i heller ikke lov at bo på herberg for i har ikke penge til det, hvis i skulle være så uheldig at have fået for stor restskat. Helle Thorning, se lige at få den lov ændret og helst i nat, så kan du sove i morgen - du har ødelagt nattesøvnene for mange på det sidste. Den blå blok skal ikke prale for meget, for i har også ødelagt en god del. Nu må jeg hellere slutte for ellers får jeg heller ikke min nattesøvn.

Lige det sidste.....

Skrevet af Mikkel, Onsdag den 16. januar 2013, 20:58

"I BT i dag kan man læse historien om 52-årige Michael Zimmerman, der ganske vist har et arbejde, men som faktisk mister penge ved at passe det. Han er ansat 31 timer om ugen som altmuligmand ved aktivitetscentret Sundholm på Amager i København. Reelt ville han få 500-600 kr mere om måneden, hvis han gik derhjemme på kontanthjælp. Men Michael Zimmerman fortæller selv, at han hellere vil arbejde, selvom det indbringer ham lidt færre penge." Skriver BT.

MEN han mister vel ikke penge?? De 500-600 han kunne få ved at gå på kontanthjælp er jo ikke hans? Hvis han kan arbejde, så er han vel ikke kontanthjælpsberettiget.... Tænker jeg bare lige :-)... M.Z siger også at han hellere vIl arbejde. Ja... Hvis han kan arbejde så SKAL han arbejde!

Mikkel, Onsdag den 16. januar 2013, 20:58

Skrevet af Philip, Lørdag den 19. januar 2013, 21:58

Når nu manden siger at han mister 600 kr pr måned ved at arbejde er det jo ment i hans talebrug at han får 600 kr mindre udbetalt ved at arbejde end ved kontanthjælp.
Hvilket burde være nemt at forstå selv for en spade.

Men din alder kan vel undskylde at du ikke rigtigt forstår hvad der bliver sagt for jeg kunne til tider også have den slags problemer da jeg var 9-10 år.

Ja, det er godt vi er rummelige?!?

Skrevet af Mikkel, Onsdag den 16. januar 2013, 20:46

WOW.. HVilken vrede et indlæg kan adstedkomme?!. "Svin", "Jeg brækker mig" Osv.. Alle flotte og inspirerende gloser?...

Finder det dog underligt, at trangen til disse yringer er der, blot fordi man har en anden holdning end en selv. Jeg må, med fare for at det nu er mig der bliver et svin, bemærke at det ofte er vensrefløjen, der kommer med disse markanter og skarpe ytringer... Hvorfor ikke debatere sagligt, på trods af uenigheder?

i disse tider, hvor finaskrisen er over os, så er det vel ikke urimeligt, at man ser på om vores resourcer bruges rigtigt. Og om alle får det de har krav på...

Som offentligt ansat mærker jeg om nogen besparelser!!!
Som husejer mærker jeg om nogen, det voldsomme skatte/afgift tryk her er!!! Jeg, sammen med lang de fleste andre, betaler fyrstesummer i skatter og afgifter hvert år.

Mennesket er grådigt/doven af natur og det ligger i os at springe over , hvor gærdet er lavest. Derfor er man nødt til at se på og administrere, at folk får hvad der tilkommer dem, og ikke mere. Vi kan som samfund ikke bære alle dem, som snyder eller får UBERITIGEDE overførsler!

Jeg betaler GERNE til de svage, til dem der har brug og ikke kan selv. Men gu´om jeg vil betale til dem der kan, eller dem der snyder.

5000

Skrevet af Ruth, Onsdag den 16. januar 2013, 19:19

mindst 5000 lukkes nu ind mere hvert år, til at deltage i det gilde. Så lang tid regeringen ikke stopper det hul, synes jeg det er skaberi at hyle op om det. Luk nu hullet af nye tilførsler.

Igen igen igen

Skrevet af torben eriksen, Onsdag den 16. januar 2013, 17:04

Det er UTROLIGT så asocial BT er.De promovere LA usympatiske menneskesyn gang på gang.hvad betaler LA BT i reklame penge.Det må da koste noget mit so ein propaganda zeitung.Eller er det gratis at være et dumt s"#¤ i BT,hvilket siger en del om BT.

tumbe

Skrevet af torben eriksen, Torsdag den 17. januar 2013, 05:27

Og--Dine argumenter er-Ja-Tankefraværende.tsk tsk.Du angriber ,som sædvanlig pøbelretorik,folk der står over dig.Både moralsk ,politisk og etisk.Bjarne -Du er en mental orm.Måske er jeg dum ,men-orme træder jeg på.

Tak

Skrevet af Ole Birk Olesen, Onsdag den 16. januar 2013, 12:43

Tak for rettelsen, BT!

Ole Birk

Skrevet af Johs. Jørgensen, Onsdag den 16. januar 2013, 12:39

Da du aldrig, via ærligt arbejde har bibragt samfundet nogen som helst værdi, burde du, om nogen holde dig fra din evige belæring af alle vi andre. Jeg brækker mig.

Værdi og løn

Skrevet af Ole Birk Olesen, Onsdag den 16. januar 2013, 12:55

Du kan mene, at jeg ikke er værdifuld som folketingsmedlem, men det har jeg dog kun være i godt et år. Hvis jeg ikke skabte nogen værdi for folk i alle mine andre arbejdsår, hvorfor betalte de mig så - helt frivilligt - en løn?

Du er ikke meget bevendt som MF'er, Ole

Skrevet af T Hansen, Onsdag den 16. januar 2013, 15:33

Det er VÆLDIG fint du pointere så mange mennesker i Danmark lever af de offentlige kasser, Ole.

Men LA stemte for asylansøgere skulle ud af asylcentrene, have en bolig (nyindrettet med fladskærmfjernsyn og sattelitkanaler så de kunne se programmere hjemmefra, naturligvis), 100K pr. voksne i lommepenge om året OG børnepenge til alle ungerne fra dag et.

Resultatet er milliardudgifter for de danske skatteydere hvorfor vi er mange som ikke længere gider høre noget dobbeltmoralsk pladder fra dig.

Bræk dig bare

Skrevet af Rasmus Risk, Onsdag den 16. januar 2013, 12:55

Da du ikke vil belæres, ønsker du sikkert ikke at høre, at det hedder: "belæring af alle OS andre".
Du ved ikke en skid om, hvilket ærligt arbejde Ole har haft, så er der nogen, der skulle holde en lav profil, er det dig.
Bræk dig bare - det er forhåbentlig dig selv, som skal tørre op.

UD - UD - UD --- UD !!!!!

Skrevet af Eva, Onsdag den 16. januar 2013, 11:56

Vi skal aldeles IKKE dele noget arbejde. !!!

Vi skal bare sætte en retur seddel på de 800.000 muslimer og efterkommere der er her i landet, vi har ikke råd til at føde på dette folkefærd, på bekostning af Danskernes velfærd.
( i år 2050 er der 2 milliarder af denne overskudsbefolkning i Africa. )

De 40.000 østeuropæere bør sendes samme vej - de stjæler Danskernes arbejdspladser.

UD på arbejdspladsrne- - med alle de Danskere og udlændinge der er på uretmæssig overførselsindkomst.

Ud af EU -- UD af af Schengen -- UD af menneskerettigheds konventionerne. !!!

Det er egentligt ret morsomt

Skrevet af Philip, Onsdag den 16. januar 2013, 11:31

At hvis man går på arbejde og ikke har tid til at sidde og læse dette feks som denne artikel handler om eller gider at læse aviser iøvrigt har man intet problem eller tanker om hvorvidt man tjener mere eller mindre end folk på kontanthjælp men lever bare i lykkelig uvidenhed.
Og udover er man helt upåvirket af om man skal skifte job og få mere i løn eller ej.

Ja det svarer nærmest til at jeg som nu ikke er på FB og har det fint med det for jeg kunne ikke drømme om at sidde og fortælle til hele verden om hvert skridt jeg tage, hvilken kage jeg lige har bagt,hvem jeg er kæreste med lige for tiden mv.
Og hvad man ikke ser eller ved kan man jo ikke have ondt af eller savne,og hvad man ikke siger kan man jo ikke blive knaldet for ved at policen jo som bekendt har næsen dybt begravet i folks profiler.

Forlad arbejdsmarked bedstefar

Skrevet af Molsen, Onsdag den 16. januar 2013, 11:16

Det er ikke overraskende men rystende at så mange er på overførselsindkomst.

Vi skal være bedre til at deles om det arbejde, der trods alt er. Det vil kun gavne danskerne at få mere frihed og mindre penge/luksus.

Og så skal de, der har mulighed for at forlade arbejdsmarked, gøre det. Så en møbelsnedker på TV2 i morges, der troede han var en helt, eftersom han nægtede at forlade arbejdsmarked, selvom han havde mulighed derfor. Magen til egoisme og usolidaritet.

Gør din pligt og kræv din ret

Skrevet af J. Poulsen, Onsdag den 16. januar 2013, 10:40

Jamen - hvorfor denne opstandelse over Ole Birk Olesens udtalelser. Han siger jo bare sandheden og genopfrisker den gamle tese om, at man skal gøre sin pligt (arbejde) og for at erhverve retten til at kræve sine rettigheder i samfundet. Det er da sund logik og politik, men betragtes som noget nær helligbrøde i dagens overforkælede samfund, hvor det for mange desværre snarere hedder: Jeg kræver min ret og så kan vi se om jeg gider gøre min pligt!

Saxo Bank partiet.

Skrevet af Hansen, Onsdag den 16. januar 2013, 10:20

Jeg mener, det er fint med en debat om mennesker, der er på "støtten". Jeg er enig i, der er alt for mange, der bare kræver ind. Det er dog mærkeligt at Ole Birk, der jo selv rager til sig af skattebetalte kroner, kæfter op i tide og utide. Og hans partifæller Joakim von Kugletriller og Lille simon Emil? De har sgu` aldrig haft en arbejde og bidraget til samfundet. Nej de er gennemsyret af Saxo Bank filosofien: Først mig selv og så mig selv, og så i skattely.

En til i rækken

Skrevet af Magnus Klein, Onsdag den 16. januar 2013, 10:45

Tænk, at du vil gøre dig selv til grin med et så ærkedumt indlæg.
Hvad ved du om, hvilket arbejde de har haft?
Hvad ved du om filosofien? Tilsyneladende ingenting.
Du er i kategori med adskillige andre ignoranter.

Jeg langer ikke ud efter folk, der arbejder, BT!

Skrevet af Ole Birk Olesen, Onsdag den 16. januar 2013, 09:48

BT skriver, at jeg "langer ud efter det arbejdende folk", fordi jeg skriver, at man ikke er en helt, bare fordi man går på arbejde. Sikke noget forbandet sludder, BT! Det er jer, jeg har langet ud efter, fordi I skriver, at når man går på et almindeligt arbejde, så "slider" og "knokler" man. Det, synes jeg, er en uheldig sprogbrug, især over for de mennesker, som ikke arbejder. Der er ingen grund til at bilde dem ind, at et normalt arbejde typisk handler om at knokle og slide. Vi lever ikke længere i 1800-tallet, og man er ikke en stakkel og et offer, blot fordi man skal forsørge sig selv. Når man tager det arbejde, man kan få, så gør man, hvad man forventes at gøre, og det er glimrende. Men hvis man vil være en helt, så skal man først lige redde en familie ud af et brændende hus eller lignende.

En elefant i en glasbutik

Skrevet af J. Andersen, Onsdag den 16. januar 2013, 12:02

Det er dog utroligt som Ole Birk Olesen kan fortsætte med at træde i spinaten.

"Det er jer, jeg har langet ud efter, fordi I skriver, at når man går på et almindeligt arbejde, så "slider" og "knokler" man. Det, synes jeg, er en uheldig sprogbrug, især over for de mennesker, som ikke arbejder."

For det første tror jeg ikke ret mange håndværkere vil være enige i, at man i håndværksfaget ikke slider og knokler. Det er trods alt i denne branche, man ser flest folk blive nedslidte.

For det andet, er der jo ikke noget galt ved at have et arbejde, hvor man bruger kroppen fysisk.

For det tredie, så er det altså en fornærmelse af folks intelligens, at OBO mener at folk der ikke er i arbejde, bliver skræmt af at forsøge at finde sig et job, hvis jobbet er fysisk hårdt.

For det fjerde, så er det ligeså småtskåret, at ovenstående udtalelse indikerer, at han mener, at folk der ikke har et arbejde, ikke ved hvad det vil sige at have et arbejde. Det er jo trods alt sådan, at mange af de ledige der falder ud af dagpengesystemet (faktisk dem alle) har prøvet at arbejde før, og ved hvad det kræver.

I stedet for at sidde dagen lang og lange ud efter de der ikke er så heldige at have et job, ville det klæde politikerne at se på, hvordan vi får skabt alle de jobs der mangler...

Personlige problemer

Skrevet af Sanne G., Onsdag den 16. januar 2013, 11:28

Men når nu der er en person der hellere vil arbejde selvom det giver lidt mindre end at være ledig, hvorfor hylder du så ikke vedkommende lidt? Det er jo netop det I i LA snakker så meget om.
Du har blokeret Michael Zimmermann på facebook, han kan ikke selv deltage i den debat om ham som du har kørende der. Og at du har nogen personlige problemer med M.Z. er tydeligt for enhver.

Hvis artiklen havde handlet om en anden person end M.Z. ville du så have hyldet denne person for at gøre det I prædiker om i LA? Arbejde selvom det giver mindre end ikke at arbejde?

Hyldest

Skrevet af Ole Birk Olesen, Onsdag den 16. januar 2013, 11:50

Hej Sanne,

Hyldest er reserveret til dem, der gør noget ud over det sædvanlige. Vi, der bare går på arbejde, gør kun det, man burde kunne forvente af os. Det skal vi ikke hyldes for, og man skal ikke lade som om et almindeligt arbejde er at "knokle" og at "slide".

Vi skal indrette vores system sådan, at det for alle kan betale sig at arbejde. Det kræver lavere skat på arbejde og nok også mindre rundhåndede overførselsindkomster. Men det betyder ikke, at man i dag er en helt, fordi man går på arbejde, selvom man ikke får særligt meget ud af det i forhold til at gå på kommunen og stikke hånden frem. Enhver burde have et ønske om at forsørge sig selv i stedet for at ligge andre, der arbejder og betaler skat, til last. Det burde være en selvfølge, ikke en heltegerning.

Michael Zimmermann blev udelukket fra at deltage i debatten på min Facebook-side for et par år siden, fordi han gentagne gange havde optrådt som en gennemført useriøs og plat debattør. Jeg har ikke grund til at tro, at det har ændret sig, og derfor vil jeg ikke ophæve blokeringen af ham.

Det, jeg har skrevet i forhold til denne diskussion, har ikke noget specielt med Michael Zimmermann at gøre. I artiklen er det ikke ham, der siger om sig selv, at han "knokler" og "slider" - det er BT-journalisterne, der skriver det om ham. Det er den sprogbrug, jeg kritiserer, ikke Michael Zimmermann. Han kan meget vel være et udmærket menneske på sin arbejdsplads, selvom han ikke er det, når han debatterer på Facebook.

Bedste hilsner
Ole

Men..

Skrevet af Sanne G., Onsdag den 16. januar 2013, 11:55

Når nu M.Z. netop gør det som I i LA så gerne vil have ledige til, tager et arbejde selvom det giver mindre end at være ledig, så forstår jeg ikke at du bruger så meget energi på at gøre denne historie til noget negativt. For det er den jo ikke.

I burde da netop fremhæve den positivt, for det er jo den holdning til arbejde som M.Z. har, som vi skal have flere til at have.

Jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår at hele denne historie, skulle ende som noget negativt.

Andres penge?

Skrevet af Carsten Hansen, Onsdag den 16. januar 2013, 10:49

Hej Ole,

I artiklen bliver det udlagt som om, at også pensionister lever for andres penge.

Jeg ved ikke om du er enig i dette synspunkt eller om det bare er BT, der har udlagt det sådan.

Men vi skal jo lige huske på, at folkepensionisterne for manges vedkommende er blevet flået i skat i deres aktive år. Så det er jo noget af en tilsnigelse og hævde, at de lever for andres penge.

Ret beset kan man vel først tale om at leve for andres penge såfremt ens livsindkomst er mindre end ens livsforbrug.

Arbejdsdygtige alder

Skrevet af Ole Birk Olesen, Onsdag den 16. januar 2013, 11:16

Hej Carsten,

Sådan synes jeg nu ikke, at det bliver udlagt i artiklen. Men under alle omstændigheder: Jeg taler om folk i den arbejdsdygtige alder, ikke om pensionister. På et tidspunkt går man på pension, og det har man ærligt fortjent.

Andres Penge

Skrevet af Carsten Hansen, Onsdag den 16. januar 2013, 21:27

Hej igen.

Nej, jeg havde vist lidt for mange vinduer åbne.
Den artikel jeg hentydede til, var denne:

"Danmark på støtten: 2,1 mio. danskere lever af andres penge"

http://www.bt.dk/politik/danmark-paa-stoetten-21-mio.-danskere-lever-af-...

Men alt andet lige er jeg helt enig i, at der er FOR mange på overførselsindkomst.