KØB PLUS!

Økonomer: Lene Espersen var et overraskende let offer

Tre af landets førende økonomer, Johannes Raaballe og Anders Grosen fra Aarhus Universitet, samt Ken L. Bechmann fra CBS problematiserede allerede bankpakke II få dage efter forliget tilbage i 2009 - og vel at mærke, INDEN bankpakken blev endelig besluttet i Folketinget 3. februar.

- Økonomi-og Erhvervsministeren var et overraskende let offer først for Finansrådets og senere Dansk Industris lobbyvirksomhed. Ministeren og regeringen blev formentlig ikke forsynet med kendsgerninger, faglige vurderinger og beslutningsgrundlag af bedste kvalitet som modvægt, skriver de tre økonomer i en fælles kronik i Jyllands-Posten 22. januar 2009.

I kronikken redegør de for, at bankpakke II blev lavet så billig for bankerne, som eksisterende EU-lovgivning tillader.

Skatteyderne betaler bankpakken

Garantien indebærer, at bankerne kan låne af udenlandske banker til laveste rente. Hvis garantien ikke havde været der, skulle bankerne have betalt en højere rente og de fleste af bankerne ville slet ikke kunne opnå et lån.

- Vi skønner, at denne fordel på årsbasis, taget for banksektoren under ét, udgør fem pct. Det svarer til et årligt beløb på 25 mia. kr.

Økonomerne forklarer, at det er skatteyderne, der betaler for bankpakke II, og at pakken intet gør for at fjerne eller disciplinere dårlige bankledelser.

Afstemning

Forliget om bankpakke II kan findes på Økonomi-og Erhvervsministeriets hjemmeside.

- Vi er sikre på, at ingen læser bliver imponeret over disse 32 sider. Fyldt med fejl og mangler. Enhver forligspolitiker har haft disse 32 sider i hånden. En ting er sikkert. Det er et politisk ansvar at sørge for, at kendsgerninger, faglige vurderinger og beslutningsgrundlag af bedste kvalitet er til stede og tages i betragtning, når skatteyderne skal poste godt 100.000 kr pr. indbygger i den danske banksektor.

Det har siden vist sig, at regeringen havde bestilt rådgivning fra investeringsbanken Rothschild for 100 mio kr. Rapporten er hemmelighedsstemplet, men rygtet vil vide, at Rothschild netop anbefalede at man brugte en 'upside-model', så staten sikrede sig andel af kursgevinsten, når banken kom på fode igen.

Mener du, at bankerne har for meget magt over politikerne?

Deltag i debatten under artiklen

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

How to buy a best louboutin pas cher online store

Skrevet af Cipbydaydig, Onsdag den 23. januar 2013, 15:14

vwnto [url=http://christianlouboutinboutique.fr]chaussure louboutin[/url] nkbnk http://christianlouboutinboutique.fr dants ocyvf [url=http://soldeslouboutinpascher.fr]louboutin pas cher[/url] oulte http://soldeslouboutinpascher.fr iqkqs jybwh [url=http://louboutinpaschersolde.fr]chaussure louboutin[/url] qxkzg http://louboutinpaschersolde.fr mzkwd ysiwh [url=http://christianlouboutinfrancesolde.fr]christian[/url] wfrob http://christianlouboutinfrancesolde.fr qjcxy

Demokrati er et opreklameret falsum --- Det eksisterer ikke.!!!

Skrevet af Hansen, Fredag den 30. november 2012, 07:17

Det er ikke befolkningen, der har valgt de snotdumme politikere, det har toppen af partierne, og deres sleske håndlangere vælgerforeningerne, det er også deres skyld vi fortsat er medlem af det korrupte foretagende EU, for de har sikret sig at "VI" den danske befolkningen ikke får mulighed for at stemme om emnet!

Og hold så op med at misbruge ordet demokrati, for ved at misbruge det ord om alle de udemokratiske afholdte valg, politikerne ikke på nogen måder lovligt eller ulovligt kan komme uden om at gennemføre, afslører i jo rent faktisk jer selv, som en flok udemokratiske hyklere!

For danskerne må da være helt utrolig dumme, ellers hoppede de ikke på sådan en gang manipuleret gejl, som et valg i vor tid er, det er i realiteten bedøvende ligegyldigt, hvem vi stemmer på, for vi får stort set det samme efter valget!

Når man sidder og læser de forskellige kommentarer på debatsiderne, skulle man tro de fleste mennesker lever på en helt anden planet et eller andet sted ude i rummet!

I Danmark er der ikke demokrati, og det har der aldrig nogensinde været, vi har det man kan betegne som "top styrede partidiktaturer", og det ser vi især demonstreret helt frit i vor tid, hvor toppolitikere i alle partierne opfører sig som små selvbestaltede despoter, og hvor medierne er blevet dikkende lammehaler, som reagerer med larmende tavshed mod ethvert konstrueret og manipuleret politisk magtmisbrug:

HVIS der var demokratisk opstilling i partierne, så ville der være SIDEORDNET OPSTILLING, statsminister og de politiske kandidater ville være udpeget af befolkningen ved direkte valg, desuden ville hver enkelt folkevalgt politikere, være tvunget til at følge Grundlovens bestemmelser, og ikke være dikteret af hverken EU eller selvbestaltede partidiktatorer!

Sådan er systemerne i partierne langtfra, tværtimod er opstillingen i partierne på listeform (partiliste), så det er toppen i partiorganisationerne og ikke vælgerne, som afgør hvem der skal i folketinget, ikke nok med det er det partiets top, der flytter de foretrukne kandidater rundt til de mest sikre opstillingskredse, så i realiteten har valget intet med demokrati at gøre, det er manipuleret, styret og kontrolleret af de forskellige partiers top og deres håndlangere, for vælgerforeninger tør ikke går imod en diktatoriske partitop, for det ville få fatale følger for deres politiske karriere!

Og til alle jer asociale og udemokratiske politikere, Danmark har ikke opfundet demokratiet, og jeres kopiering af demokratiet er en parodi, verdens første demokratiet blev grundlagt i Grækenland, i det 5th. århundrede før Kristus, man kaldte endog Grækenland for Civilisationens vugge, og hele det demokratiske projekt blev gennemført i en enkelt mands levetid!

Perikles kom til magten 461 før Kristus og i den tid blev “ordet demokrati” opfundet og praktiseret, lige som ordene filosofi, retorik, politik, geografi og biologi, det var alle de ting der var blevet opdaget og diskuteret, af nogle af de største tænkere, som verden nogensinde har kendt bl.a. filosoffer som Sokrates, Platon og Aristoteles, Matematikeren Pythagores og digteren Pintar, historikeren Haridot og mange flere i den tid, og som de første beregnede de Jordens, Månens og Stjernernes position og opfandt atombegrebet m.m.

Perikles stod i spidsen for verdens første demokrati, alle byens embedsmænd blev valgt og rådslagningen fandt sted i fuld offentlighed, denne idé gjorde det af med tidligere tiders konger og tyrannier, og den vandt indpas sener i form af vor tids “såkaldte demokratier”, dengang deltog alle i debatten og de politiske beslutninger blev vedtaget i fuld offentlighed!

Den "såkaldte demokratiske" tidsperiode har spillet fallit, og hvis Perikles og de fantastiske tænkere og filosoffer fra fortiden, fik et indblik i vor tids demokrati, så ville de vende sig i deres grav af skam, over hvordan de storslåede ord og tanker, bliver misbrugt og voldtaget af nutidens asociale akademisk udemokratiske politiske plattenslagere!

Vrøvl

Skrevet af Stefan W. Olsen, Fredag den 30. november 2012, 07:57

Det er da befolkningen, der vælger, hvem der skal sidde i Folketinget, samt hvem der skal være regering og opposition! Det er partierne, der opstiller politikerne, som så kan vælges!

Vrøvl

Skrevet af Stefan W. Olsen, Fredag den 30. november 2012, 07:57

Det er da befolkningen, der vælger, hvem der skal sidde i Folketinget, samt hvem der skal være regering og opposition! Det er partierne, der opstiller politikerne, som så kan vælges!

for det er målet med venstre politk

Skrevet af Arne, Torsdag den 29. november 2012, 16:43

Amin skov er en løn dumper ligesom venstre.

UD AF EU

Skrevet af UDAFEU, Torsdag den 29. november 2012, 08:53

holder helt med: der er FORFÆRDELIGT at Danmark stadigvæk er med i EU og det skyldes at vi (folket) har valgt snotdumme, arrogante politiker til at lede os, -det startede med Jens Otto Krag- og på den vej er det!
EU er en gumpetung kalkun, som er ved at falde ned fra sin svigtende pind og desværre falder DK med den. Se så at få fingrene ud og få taget afsked med helvedet!!

MAgt

Skrevet af Toke, Torsdag den 29. november 2012, 00:28

Det er ikke bankerne der har for meget magt over politikkerne det er politikkerne der har for meget magt over bankerne.

Bankerne får penge til udlån af national banken ergo er det politkkerne der bestemmer over bankerne og ikke omvendt.

Espersen var ikke et let ofre !

Skrevet af Helle, Onsdag den 28. november 2012, 20:24

Det er notorisk sludder når BT skriver at Espersen var et let ofre.

Hun havde ganske enkelt ikke styr på nogle af de ministerier hun var chef for.

Man kunne næsten sige Politireform i samme åndedrag.

Det var ikke bedre med de konservatives Barfod, da han i medierne blev slagtet pga. af sit rod i ministeriet da han var fødevarerminister.
Han fik chance efter - chance.

Han blev først udskiftet efter at Pia Kjærdsgaard og DF som ellers holdt hånden over VK regeringen truede med et samlede mistilidsvotum til den.

VK har været et dyrt bekandkab for befolkningen.

Men de blev væltet inden regningen blev sendt ud, for det sløseri de lavede med skatteborgenes penge.

Claus Hjort: Vi har afværget i tide ! - Havde Venstre det ?

Skrevet af Palle, Onsdag den 28. november 2012, 20:16

10 år med med Venstre ved magten blev en dyr fornøjelse for den alm. dansker.

Danske banks evntyrer i Irland. mv. kan så tillægges.
betalt af danske skatteydere !

Venstre sagde at de havde afværget finanskrisen i tide.
Om de skal forstås sådan at de havde afvæget inden de tabte det valg, som skulle komme er spørgsmålet ?

Socialdemokraterne stemte for bankpakkerne.

Regningen er nu sendt til de svageste i samfundet, på bekostning af en skatereform med venstre.
Politikkernes største problem er manglende tillid til dem fra befolkningerne i EU.
Befolkningerne har i sin enkethed mistet troen på dem.

Islam over den danske grundlov.

Skrevet af Muhammed, Onsdag den 28. november 2012, 19:46

Intet over islam, og jeg mener absolut intet over islam, særlig den åndsvage danske lov. Der er kun 1 lov der skal gælde i Europa, og det er islam. INTET OVER ISLAM, OG FUCK GRUNDLOVEN, FOR ALLAH OVER ALT ANDET.

Tak Muhammed

Skrevet af Bent, Søndag den 2. december 2012, 09:47

Det er sådanne kommentarer der kan være øjnåbner for folk hvad muslimernes bagtanke med at danskerne skal rette ind efter jeres ønsker(krav)heldigvis så tror jeg at at det du skriver er med til at skaffe Dansk Folkeparti endnu flere stemmer så det forhåbentligt en dag kan komme med i en regering og hermed være med til at sætte en stopper af islamingingen af Danmark så derfor tak Muhammed ( men det var nok ikke det du havde regnet med at blive takket for)

Pas på med det

Skrevet af Stefan W. Olsen, Torsdag den 29. november 2012, 10:32

Pas på med en sådan bemærkning. Du risikerer at få DANSK FOLKEPARTI på nakken.

LOL

Skrevet af ALLAH THE UNDER-DOG, Lørdag den 1. december 2012, 15:41

Islam og Allah fuck det, ude for enden af udløbet fra rensningsanlæget Lynetten er der nedsunker en kopi af koranen (fastgjordt og indpakket)så hvergang vi Københavnere pisser eller skider så løber/flyder det ud over bogen som er grundlag for terror og fordummende mennesker på denne jord!

Den bliver hævet en gang om året og nedsænket igen, så tænk over det når du skider, du må hellere æde din egen sfføring så ikke du kommer til og vanhellige din tegneseriefigur af en gud, men det gør du vel allerede jeres mad lugter da at lort!

Islam over den danske grundlov.

Skrevet af Muhammed, Onsdag den 28. november 2012, 19:45

Intet over islam, og jeg mener absolut intet over islam, særlig den åndsvage danske lov. Der er kun 1 lov der skal gælde i Europa, og det er islam. INTET OVER ISLAM, OG FUCK GRUNDLOVEN, FOR ALLAH OVER ALT ANDET.

De forskellige bankpakker

Skrevet af Ole P., Onsdag den 28. november 2012, 11:33

blev IKKE etableret for at Staten skulle tjene penge (men heller ikke tabe penge hvilket Staten indtil nu bestemt heller ikke har gjort)

Bankpakkerne blev etableret for at banker med et aktuelt behov kunne få forbedret likviditeten så de stadig kunne låne penge ud til f.eks. danske virksomheder.

Den nuværende diskussion er derfor helt malplaceret - udgangspunktet er simpelthen forkert.

Og det vel derfor at samtlige forligspartier bakkede op om den daværende erhvervsminister?

Så glem venligst jeres forargelse!

Skandalesag af dimensioner

Skrevet af VM, Onsdag den 28. november 2012, 11:12

Denne sag skal undersøges helt ud i alle kroge,-det er ganske enkelt en ufattelig dårlig håndværk af den daværende skatteminister Lars Løkke Rasmussen og resten af den talentløse regering dengang.
Et relevant spørgsmål : hvor mange penge modtager venstre i partistøtte fra den danske bank ?????

Enig

Skrevet af Stefan W. Olsen, Torsdag den 29. november 2012, 09:24

Nu var Løkke dog ikke skatteminister, men finansminister, men du ganske ret.

Bankerne har økonomisk pondus!!

Skrevet af Harry Blunck, Onsdag den 28. november 2012, 10:03

Politikere har en praktisk hukommelse, der minder om de katolske vise ord: Når pengene i kisten klinger, straks sjælen ud af skærsilden springer!! Bankerne er gode donorer for de politiske partier og den enkelte politiker kan også formodes at få god behandling hvis/når de lytter til bankens kvalificerede rådgivning!!! Hvordan det så pakkes ind for at blive spiseligt for vælgerne - se, det er en sag for spindoktorerne!

Bankpakke

Skrevet af Jørgen, Onsdag den 28. november 2012, 10:00

Vi skal have nedsat en kommision der undersøger hvorfor HTS sagde ja til bankpakke 2 og om hun havde en skjult dagsorden hermed.

???

Skrevet af EB, Onsdag den 28. november 2012, 11:45

Hvorfor dog det, det siger alt hun er blondine!

Blondiner?

Skrevet af Nemesis, Lørdag den 1. december 2012, 13:26

EB: Du må være Jyde eller en af de de hersens DF'er, hvor frontalklapperne ikke er vokset helt sammen, Lene Epersen er sgu da også blondine!!!!!!!!

Ja

Skrevet af Stefan W. Olsen, Mandag den 3. december 2012, 13:13

Og Lene Espersens dumhed overgås kun af én person: SARAH PALIN fra USA.

Politikere er et destruktivt folkefærd m/Rocker-mentalitet.!!!

Skrevet af Hansen, Onsdag den 28. november 2012, 09:06

Det er utroligt at Venstre har en leder, som ikke kan huske om han har været med til et møde, som har kostet de danske skatteydere omkring 24 milliarder, mon det er et tegn på "demens" eller er det et tegn på en forhenværende statsminister, som er gået i barndom igen, og ikke vil vedkende sig sine handlinger?

Hvordan kan et parti overhovedet have en leder, som har en så ringe hukommelse om sine handlinger, og kan man så overhovedet stole på alle andre forklaringer, som Løkke har deltaget i forhandlinger om i sin tid som ststsminister, hvis han har en så dårlig hukommelse, eller er det måske fordi, at det er politisk bekvemt at have et "fixeret" hukommelsestab, når det politisk organiserede tyveri bliver afsløret?

Et gammelt ordsprog lyder sådan: "Den kloge narrer den mindre kloge!" Men det er så forkert som noget kan være, når banker med politisk assistance plyndrer kunder og skatteydere, så er det tydeligt hvor forkert denne floskel er, så er ordsproget i stedet: "De begærlige snyder og bedrager hinanden og de mindre kloge efter behag!" Et klogt og anstændigt menneske snyder ingen!!!!!

De moderne bankrøvere er blevet til banditter i habitter!

Det er jo ved at være generelt for politikere, at få et latent humommelsestab i sager, som ikke rigtig tåler dagens lys, og det er uanset om de tilhører højre eller venstrefløjen, de er værre end den “cicilianske mafiosa”, for dem kan man i det mindste arrestere, når de plyndrer befolkningen, men den nationale politisk organiserede mafiosa ændrer bare lovgivningen, hvis den står i vejen for deres organiserede og kriminelle hjemmerøverier!

Der var en meget ”VIS” statsleder engang, som KLOGT sagde:

Demokrati er den værst tænkelige af alle styreformer, og det har jo vist sig at han havde ret, det eneste folkevalgte politikere evner, er at smadre det demokrati og den velfærd, de hyklerisk påstår at ville kæmpe for at bevare, plyndre landet og befolkningen og køre det hele i sænk, indføre diktatoriske arbejdsprogrammer for slaverne, for at DE (politikerne) kan få penge nok i statskassen, til fortsat at spille karl smart rundt omkring i verden på 1st klasse, luksus destinationer som (Rio De Jainero og et hav af andre ”såkaldte topmøder” eller ”såkaldt studieture” (SKATTEYDERBETALTE FERIER) all over the World ) og til at dække deres eget luksusforbrug!

Nej send Løkke, Børsting og alle de andre fedtbjerge i fagbevægelsen, arbejdsgiverforeningerne og det politiske system ud på arbejdsmarkedet, evt. til Skagen eller ud og plukke jordbær til 128 kr. i timen!

Så i stedet for at afskaffe velfærden, så lad os komme af med alle de asociale politiske pampere, både i regeringskontorerne og organisationerne, alle deres pamperfest er alt for dyr og totalt nytteløs, politikerne varetager kun deres egne interesser, og de faglige organisationer er jo alligevel ikke lønmodtagernes (slavernes) repræsentanter mere, de er blevet den til enhver tid siddende regering og arbejdsgivernes slavepiskere, den eneste tilknytning de har til slaverne er, at de lever fedt som parasitter på ryggen af slaverne!

Lønmodtagerne kan så melder sig ud af det asociale fagforeningsforetagende, så kan de penge der spares næsten dække prisstigningerne og de stigninger, deres asociale repræsentanter med hjælp af Løkke og Co., de RadiGale, S & SF har belemret slaverne med!

Hvis der stadig mangler arbejdskraft i industrien og erhvervslivet, så sende alle de andre fagforenings-, og mediepampere, Hexia de Trick (Helle Thorning Schmidt), Villy, Möger, Krag, Jesper Coridon og alle fedtbjergene i EU-parlamentet, folketinget og statsadministrationen, regionerne, kommunerne, og de administrative systemer ud og arbejde, så de kan få svedt alt det fedt af, som helt klart fylder så meget i deres hoveder, så de ikke mere er i stand til at tænke en eneste logisk og anstændig tanke!

Det samme gælder faktisk for de overfede ledere i industrien, finans-, og erhvervssektoren, de faglige organisationer og arbejdsgiverorganisationerne, send dem ud på arbejdsmarkedet til 128 kr. i timen, hvis der virkelig mangler arbejdskraft og de mener det er en anstændig løn, så er det vel mere end rigeligt i løn også til dem, og helst til noget enormt fysisk hårdt arbejde, så de kan få alt deres fedt også mellem ørerne svedt ud, så vi ikke også skal bruge skattekroner til fedtsugning af de dovne flæskebjerge!

Alle de overfede økonomer, vismænd, kommentatorer, analytikere, bankøkonomer, spindoktorer, forskere, kunstnere, redaktører, journalister m. fl., trænger også til at komme ud og arbejde med noget produktivt, for lige som de ovenfor nævnte, har de selv aldrig nogensinde lavet andet i hele deres elendige liv, en at leve som parasitter på ryggen af slaverne, så de kunne også have godt af at komme ud i praktisk fysisk ekstremt hårdt arbejde, i stedet for at sidde og spille kloge på noget, de helt klart ikke aner en hujende fis om, for hvis de virkelig vidste hvad de snakkede om, hvorfor er vi så endt i et totalt økonomisk kaos, nej hvorfor betale for den slags plattenslagere, som helt tydeligt har taget fejl på alle områder de sidste 50 år ?????

Hvis industrien så stadig ikke har løntrykkere nok, for det er jo det alle de reformer handler om, når vi i forvejen har ca. 180.000 arbejdsløse, er der jo ikke arbejde til alle de ekstra mennesker, som de vil have importeret og presset ind i aktivt arbejde, for der er jo ingen virksomheder med en normal ledelse, som fordobler produktionen eller tager flere ind end de har brug for, produktion og afsætning skal jo svare til hinanden!

Og efterhånden som virksomhederne udsulter slaverne, så har de underbetalte slaver jo heller ikke råd til at købe virksomhedernes produkter, og så er der ikke mere grundlag for at producere varer, så de bliver nødt til at fyre endnu flere, eller flytte produktionen til lande, hvor slaverne vil arbejde (næsten gratis), men det gavner da ikke hverken udlandets eller den hjemlige købekraft, tværtimod!

Det kaldes en nedadgående destruktiv dødsspiral uden ende, ”før den når afgrundens bund”!

Men hvis politikerne, den finansielle sektor og arbejdsgiverne med djævelens vold og magt, vil ruinere danskerne, Danmark, det danske samfund og dermed også deres egne muligheder, for fortsat at leve deres luksusliv med tårnhøje lønninger, så er det pinedød nødvendigt at slaverne også tjener penge, for ellers går vi alle neden om og hjem i et ”symbolsk Titanic”, for vi er jo “på trods af alt” alle i samme båd!

Hvis de alligevel vælger en kollisionskurs, så ville det da være mere fornuftigt at nedlægge folketinget, de danske politikere og alle deres håndlangere har jo alligevel solgt Danmarks selvstændighed, til den forbryderiske, asociale og udemokratiske Bilderbergerbande i EU, og helt udemokratisk skrevet under på, at EU-lovgivningen er over de tilhørende landes nationale lovgivninger, dermed har politikerne jo faktisk også afskaffet Den Danske Grundlov!

På det område er SF’ere vel hverken værre eller bedre end andre i folketinget, så hvis man skulle erklære nogen uegnet til at sidde i folketinget, så bør det jo retfærdigvis også gælde Holger K og alle EU-fanatikerne, de har alle svigtet den danske befolkning, og med løgne, trusler og manipulation underlagt Danmarks selvstændighed under en fremmed magt, så hvis tidligere kommunister er uværdig til at sidde i folketinget, så må det samme jo gælde alle andre i folketinget, som har konspireret mod og overdraget myndigheden over Danmark, til den diktatoriske og udemokratiske Bilderbergerbandes teknokrater i EU-parlamentet!

Folketinget er jo i realiteten omdannet til EN STAT I eu (Nord Deutche region Dänemark), et ekspeditionskontor for EU’s lovgivning under EU-teknokraternes overformynderi, hvorfor vi fortsat fejrer en Grundlov, som reelt er afskaffet og reduceret til at være en forhistorisk museumsgenstand, er jo også et camoufleret bedrageri, i øvrigt har danske politikere jo heller ikke mere respekt for grundloven, menneskerettighederne og demokratiet, end at de gang på gang overtræder dem helt åbenlyst og efter behag, og systemets 100% indoktrinerede og velorganiserede håndlangere freder helt åbenlyst alle magthavernes Grundlovsbrud!

For lang og for intetsigende

Skrevet af Stefan W. Olsen, Torsdag den 29. november 2012, 10:35

Har du glemt, at slaveriet blev ophævet i slutningen af 1800-tallet?

Du må gerne holde Børsting og Co. uden for, men Løkke og Co. trænger nok mere til det.

STATSBANK - HVAD SKAL VI MED SÅDAN EN ?

Skrevet af Danerland, Onsdag den 28. november 2012, 02:14

STATSBANK - HVAD SKAL VI MED SÅDAN EN ?

=> http://www.tinyurl.dk/35454

Henrik Sass kalder det for Danmarks største tyveri ?

Men hvorfor benytter 12 minutter regeringen så ikke muligheden til, at gøre noget for, at beskytte lønmodtagernes penge ?

Måske fordi djøf Margrethe styrer finans butikken.

...............

Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet!

Skrevet af Uffe Gervig, Tirsdag den 27. november 2012, 22:25

Det er så anden gang, at lars Lykke forærer vores skattekroner til de rige. Sidst var det som sundhedsminister, da privathospitalerne fik i hoved og i sæk.
Kan ikke forstå, at hans parti ligge så lunt i meningsmålingerne. Han kan jo ikke engang huske, om han var med til det afgørende møde hvor UP-CIDEen blev slettet af aftalen...

Korrupte politikere.

Skrevet af Kim, Tirsdag den 27. november 2012, 22:04

Det lader til at pengene frit kan købe politikerne her i landet.

Kunne være yderst interessant få at vide hvor mange penge bankerne har betalt retur til Venstres og Konservatives kampagnekasser, som tak til Lars Løkke og Lene Espersen for deres milliardbidrag til bankernes aktionærer.

Kunne også være interessant at vide hvor meget Mærsk i sin tid har betalt retur til Venstres og Konservatives kampagnekasser, som tak for en - skal vi kalde en yderst favorabel - aftale omkring olie og gas fra nordsøen.

Løgnagtig påstand om tab på 24 mia. kr.

Skrevet af Carina, Tirsdag den 27. november 2012, 17:48

1. Den skitserede løsning ville ikke have kunnet omfatte sparekasserne

2. Bankerne ville aldrig være gået med til løsningen - resultat: Lånemarkedet ville være frosset til is.

3. Den aftalte ordning har givet staten 10 mia. kr. renter.

4. Den aftalte ordning har kostet bankerne mange milliarder.

Derfor er det lodret løgnagtigt den måde tingene blev fremlagt på i DR.

Du tager gruelig fejl, Carina

Skrevet af Christensen, Tirsdag den 27. november 2012, 21:34

Du tager fejl

Ingen vil have lånt dem 24 miliarder og specielt ikke i januar 2009!!

Og upside modelen indebærer ikke højere renter, men simplethen at man få del i festen HVIS aktier i banken stiger igen.
Reglerne er meget enkle og alle andre lande i EU har tilbudt bankpakker MED upside modellen.
Så der er tale om en tyveri, især hvis de ikke rigtig havde brug for det.

Christensen har ret

Skrevet af EB, Onsdag den 28. november 2012, 11:49

I Sverige tog Nordea imod pengene fra staten med "up-side" modellen, og det havde både Danske Bank og Nordea også gjort i Danmark.

- De havde nok ikke lukket og slukket med værdiløse aktier, - den fantasi lever Carina åbenbart godt med.