Ny måling: Thorning dumpet af sine egne

Kun 11 procent af regerings-partiernes vælgere giver Helle Thorning topkarakter som statsminister - 20 procent giver dumpe-karakter.

Tilliden hos regeringspartiernes egne vælgere til statsminister Helle Thorning-Schmidts politiske lederevner er meget lille. Det viser en opsigtsvækkende meningsmåling, som TNS Gallup har lavet for Berlingske Tidende.

Ifølge meningsmålingen giver kun 11 procent af regeringspartiernes vælgere Helle Thorning topkarakter (10 eller 12 på karakterskalaen) for hendes politiske lederskab. Næsten dobbelt så mange af regeringspartiernes vælgere, 20 procent, giver hende dumpekarakter (00 eller -3) i disciplinen ’politisk lederskab’. Ifølge undersøgelsen giver 69 procent af regeringspartiernes vælgere Helle Thorning middelkarakter (02, 4 eller 7) i politisk lederskab.

Målingen omfatter 1.013 repræsentativt udvalgte borgere, som TNS Gallup har stillet en række spørgsmål om Helle Thorning-Schmidts lederskab.

Meningsmålingens resultat overrasker ikke Rune Stubager, samfundsforsker og lektor på Institut for Statskundskab ved Aarhus Universitet.

- Regeringen står ikke så godt i meningsmålingerne, og mange vil se statsministeren som den hovedansvarlige. Men jeg bider mærke i, at kritikken rækker langt ind i egen blok. Det er kun blandt vælgerne fra hendes eget parti, der er et flertal, der synes, hun gør det godt eller meget godt. Det kan hun ikke engang mønstre hos SFerne, siger Rune Stubager til Berlingske Tidende.

Afviste at trække sig

For nylig afviste Helle Thorning Schmidt al spekulation om at trække sig tilbage og overlade statsministerposten til en anden socialdemokrat.

Ifølge Gallup-undersøgelsen mener 15 procent af de socialdemokratiske vælgere, at regeringen vil have større chancer for at genvinde magten med en ny statsminister. Men hele 28 procent af SF’s vælgere - mere end hver fjerde - ser gerne en anden på posten end Helle Thorning.

Magnus Heunicke, politisk ordfører hos Socialdemokraterne, erkender, at meningsmålingen er utilfredsstillende, men afviser at statsministeren trænger til afløsning.

Klar til knubs

- Helle Thorning-Schmidt er klar til at tage de knubs, der skal til for at føre Danmark gennem krisen, også når det handler om at træffe nogle svære og nødvendige beslutninger. Hun er ikke typen, der kaster håndklædet i ringen, siger Magnus Heunicke til Berlingske Tidende.

Men målingen fra TNS Gallup giver heller ikke noget klart svar på, hvem de socialdemokratiske vælgere i givet fald mener skulle afløse Helle Thorning-Schmidt.

Hele fire ud af ti svarer 'ved ikke' på spørgsmålet, mens beskæftigelsesminister Mette Frederiksen fører klart an i feltet af navngivne emner. Hun er ifølge Berlingske langt foran de næste mulige emner, finansminister Bjarne Corydon, europaminister Nicolai Wammen og gruppeformand Henrik Sass Larsen.

Afstemning

Hos regeringens støtteparti Enhedslisten undrer man sig ikke over meningsmålingen.

- Da regeringspartierne førte valgkamp, fik vi at vide, at man ikke kunne spare sig ud af krisen. Nu ser vi en regering med et stramt greb om den økonomiske politik. Vi fik at vide, at der skulle være velfærd frem for skattelettelser, men alligevel har man gennemført en skattereform, hvor man lader den fyrede sosu-medarbejder betale for skattelettelser til direktørerne. Det er ikke særlig rødt, siger Johanne Schmidt-Nielsen, politisk ordfører hos Enhedslisten.

Hvordan bedømmer du Helle Thorning-Schmidt som statsminister?

Deltag i debatten under artiklen

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

TIL Politik I Danmark ER KORRUPT

Skrevet af Cleunides souza , Søndag den 19. maj 2013, 12:29

OM MIN DATTER GUADALUPE DA SILVA, HUN BLEV SEXUELT MISBRUGT I BØRNEHAVEN, VOLBY BRØNDBY KOMMUNE. HAVDE MIN DATTER STADIG IKKE MODTAGET PSYKOLOGHJÆLP SELVOM JEG GENTAGENDE GANGE HAVDE BEDT OM DET. DERFOR REJSIE JEG TIL BRASILIEN, MIT HJEMLAND, FOR AT MIN DATTER KUNNE MODTAGE PSYKOLOGHJÆLP. DA JEG HJEMVENDTE FRA BRASILIEN, KOM BRIGITTA NIELSEN OG EN ANDEN FRA BØRNEFORVALTNINGEN, KL 7.00 OM MORGENEN, OG SPARKEDE TIL MINE TING I MIT HJEM. DE HAVDE INTET BREV MED, OG HAVDE IKKE I FORVEJEN FORTALT NOGET OM, AT MIT BARN SKULLE FJERNES. JEG FIK ET CHOK OG LØB MED MIT BARN. DE RINGEDE TIL POLITIET OG HALVVEJS TIL BANEGÅRDEN KOM POLITIET OG JEG STOPPEDE. BRIGITTA FORTALTE POLITIET AT JEG FØR HAVDE KIDNAPPET MIT BARN, HVILKET IKKE ER SANDT. JEG HAR FORÆLDREMYNDIGHEDEN OVER MIN DATTER, OG ER FRI TIL AT REJSE MED HENDE NÅR SOM HELST. MIT BARN ER NU TVANGSFJERNET FRA MIG AF BRØNDBY KOMMUNE OG FLYTTET PÅ BØRNEHJEM TAO, HVALSØ MIT BARN HAR DET IKKE GODT. JEG ER BEKYMRET FOR MIT BARN OG SYNES DET ER URIMELIGT AT HUN ER BLEVET FJERNET FRA MIG. JEG ER IKKE MISBRUGER OG HAR ALDRIG VÆRET. JEG HAR ALDRIG VÆRET PÅ PSYKIATRISK HOSPITAL OG BRUGER IKKE NOGEN FORM FOR MEDICIN. MIN DATTERS FAR ER MISBRUGER OG ER VOLDELIG. KOMMUNEN VIL HJÆLPE TIL AT FORÆLDREMYNDIGHEDEN. JEG HAR VÆRET ALENE MED MIN DATTER SIDEN HUN VAR EN MÅNED I MIN MAVE. DA SMED JEG HENDES FAR UD FRA VORES HJEM, DA HAN VAR VOLDELIG. JEG MÅ KUN SE MIN DATTER 1 1/2 TIME 1 GENG OM MÅNEDEN JEG MÅ IKKE SNAKKE I TELEFON MED HENDE. HENDES FAR HAR LOV AT TALE MED HENDE I TELEFON OG TIL AT SE HENDE MERE END MIG. MIN DATTER GRÆDER OG ER FRUSTRERET. FORTÆLLER MIG AT HUN BLIVER TVUNGET TIL SAMVÆR MED SIN FAR MOD HEDENS VILJE. SOMMER 2011 PRØVEDE MIN DATTER AT KASTE SIG UD AF BILEN, HUN VAR PÅ TUR MED BØRNEHJEMMET. HUN VILLE LØBE HJEM TIL SIN MOR MEN VAR BANGE FOR HUN IKKE KUNNE FINDE VEJ. I RETTEN FIK JEG IKKE SELV TALE RET, KUN ADVOKAT FRA KOMMUNEN. JEG STOPPER IKKE FØR HUN ER HOS MIG IGEN. DET ER UTRUGT AT INGEN KAN / VIL HJÆLPE MIG. DA POLITIET OG ANDRE ER INDBLANDET I SAGEN. DET KAN IKKE VÆRE RIGTIGT AT. DER IKKE KAN GØRES NOGET NAR MIT BARN ER BLEVET MISHANDLET I SIN BØRNEHAVE. HUN SAVNER MIG OG HAR BRUG FOR MIG. JEG HAR BEVISER OG JEG FINDER MIG IKKE I AT VI BLIVER SVIGTET SÅDAN JEG VIL GERNE HAVE MIT BARN TILBAGE. VI ER BEGGE BRASILIANSKE STATSBOGERE OG JEG ØNSKER AT VI BEGGE KAN REJSE TILBAGE TIL BRASILIEN. JEG HAR UNDERRETTET DEN BRASILIANSKE STAT OM MIN SAG

Ikke bedre end venstre hingstene

Skrevet af sonne , Søndag den 19. maj 2013, 11:30

bryder mig ikke synderligt meget om HTS men udøver hun mere magt end Anders Fogh Rasmussen som danskerne i adskillige år faldt i svime over han om nogen havde da DIKTATOR NYKKER hvilket danskerne tilsyneladende var glade for og han havde jo heller ikke problemer med en smadret økonomi men kunne forbruge ud over evne og ikke ligefrem til hele Danmarks bedste.
så svækkelsen af vort demokrati startede nu nok da VK og DF fik magten og udøvede den til ære for visse befolkningsgrupper i dette land.

Elendighed

Skrevet af Kristian jensen, Lørdag den 18. maj 2013, 16:05

Det er klart den dårligste regering der har været !
Det er bestemt ikke Helles valgløfter,men der var
Åbenbart bare taburetten hun gik efter, men de
Skulle alle sendes et vist sted hen.
Kj.
aarhus

Elendighed

Skrevet af Kristian jensen, Lørdag den 18. maj 2013, 16:04

Det er klart den dårligste regering der har været !
Det er bestemt ikke Helles valgløfter,men der var
Åbenbart bare taburetten hun gik efter, men de
Skulle alle sendes et vist sted hen.
Kj.
aarhus

Thorning svækker demokratiet

Skrevet af L. Johansen, Søndag den 27. januar 2013, 11:31

Thorning har i høj grad svækket demokratiet ved at lyve sig til magten.
Og hun nægter at lytte til befolkningen - men tager al deres velfærd fra dem og forærer det til udlændinge - stik imod danskernes ønske.
Er det demokrati?

Det er ren dumpekarakter!
Og jeg forstår ikke, at folketingsmedlemmer accepterer, at hun ikke er til at stole på.

Sass

Skrevet af Benny Nielsen, Fredag den 25. januar 2013, 17:33

Sass Larsen kommentarer er da ikke spor mærkværdig.

Det er en klar udmelding til alle de mange tusinde der har forladt partiet og de medlemmer af regering og folketingsgruppe der er utilfredse med konens mangel på lederskab.

HOLD KÆFt eller vi kommer efter jer !

Vi tåler ikke kritik uanset hvor dårligt det går. Vi går planken ud og kører partiet ud i endnu 10 års ørkenvandring.

Thorning er for meget

Skrevet af bente, Fredag den 25. januar 2013, 15:58

Hun går mest op i EU,men hun regner vel med at komme dertil når hun meget snart ,ikke er statmenister her mer,stor dag
`,men skulle hun ikke hellerre tag hånd om sine børn,for faderen vil jo heller ikke tag sig tid til dem,stakkels børn.
Bente.
Fredensborg.

Jep

Skrevet af bc, Fredag den 25. januar 2013, 15:27

Helle er anfører for forbryderisk regering. Ønsker at trække støtte til denne modbydelige regering tilbage.

Anmeld din nabo hvis han er kriminel, eller bedrager

Skrevet af Jan, Fredag den 25. januar 2013, 15:06

Anmeld din nabo, hvis han er kriminel eller bedrager fælles kassen. Kontant Carina, Robert, Muhammed sammen med diverse håndværkere som arbejder sort og hæver understøttelse bedrager fælles kassen for milliarder.

Konkursryttere, socialebedragere, struktureret sort arbejde, og et socialt system som er så forkælet, at folk siger nej tak og rynker på næsen for 110.- kr. i timen.

Vores sociale system er overophedet og det bidrager til en doven og inaktiv befolkning. Jeg kan godt forstå at der kommer andre EU borgere til DK, da job og guldet flyder i gaderne.

De andre EU borgere klarer sig selv, hvor den danske befolkning har lært at række hånden frem til kommunen som en luksus tigger. Pengene kommer ind på bankbogen hver mdr .. til husleje og mad ... vi har lært ikke at tage ansvar og bekymre os.
VI SKAL TIL AT TÆNKE ANDERLEDES ... de fede tider er forbi ...

OK!

Skrevet af Jyden, Lørdag den 26. januar 2013, 21:10

Ja, jeg kan sagtens følge dig!
Skulle vi ikke alle melde os helt ud af det kommunistiske system,- hvor den enkelte borgers frihed bliver mere og mere begrænset, og hvor vi ender i slaveri af systemet,- det er allerede godt i gang!
Og så skal vi allerførst se den kriminelle regering med embedsmænd, kommisioner, osv.osv. efter i sømmene??!
Der er,- om-eller når sandheden kommer frem i lyset, mere end RIGELIGT til at få det uduelige, korrupte røde slæng smidt ud,- LANGT UD i intetheden!!
Så må vi, borgerne prøve at få en ordentlig tilværelse, for en gangs skyld,- og få ryddet op i skidtet,- det kan ikke lade sig gøre med det system, vi har nu!!!

Giv et vink med en " VOGNSTANG"

Skrevet af Bent, Fredag den 25. januar 2013, 14:33

Ved kommunevalget til efteråret er muligt at give Thorning og co. et vink med en vognstang undlad at stemme på regeringspatierne ved valget et godt vink hvad der venter dem ved et kommende folketingsvalg.

Af alle fjolser

Skrevet af Macca, Fredag den 25. januar 2013, 14:29

Er du nok den største Knud Erik...en lille hylende hallalhippie der trækker racismekortet så snart der stilles spørgsmål ang. den uhæmmede indvandring....at bruge 30 mill på modersmåls undervisning er ren gak.. Du er en rød idiot der står på perronen og klynker mens toget kører...

Vil du springe ud fra Rundetårn ja eller nej

Skrevet af poul, Fredag den 25. januar 2013, 13:11

At stille ovenstående spørgsmål i BT svarer til at spørge folk om de vil springe ud fra Rundetårn, ja eller nej. BT LÆSERE er hovedsagelig blå vælgere, der afskyr alt, hvad der socialdemokratisk politik og især deres demokratisk valgte formand. Hun er valgt ved urafstemning. Det S ULTIMATIVT der selv bestemmer, hvem deres formand er ikke rygtesmede og konspiratoriske kommentatorer.

De to sidste linier i Weekendavisen var" foreløbig er dette dog kun fantasier, det nævnes blot ikke.

Og det er da mere interessant at høre, hvad alternativet byder på, hvad VKOL mener der skal løfte DK. Det har vi intet hørt om, Løkke gemmer sig og sin politik lyder det. Men.. Den der gemmer til natten gemmer til katten. Løkke laver Reagan politik og det er ikke sagen for et land som Danmark. DONG lod man bare stå til de thar kostet os 2,3 milliarder og sådan kan man blive ved.

enig

Skrevet af Knud erik , Lørdag den 26. januar 2013, 16:31

God skrevet og 100% enig. når V avisn her ikke tør skrive, ret meget om ,den total fejlet politik, gennem ca 10år med Fogh. lars. Claus, og Pia, som søvnige , ledere, hmm så lad os håbe lars (bilag) løkke, sover videre, i meget meget lang tid endnu,så ædeløgger, han da ikke mere,

enig

Skrevet af Knud erik , Lørdag den 26. januar 2013, 11:58

God skrevet og 100% enig. når V avisn her ikke tør skrive, ret meget om ,den total fejlet politik, gennem ca 10år med Fogh. lars. Claus, og Pia, som søvnige , ledere, hmm så lad os håbe lars (bilag) løkke, sover videre, i meget meget lang tid endnu,så ædeløgger, han da ikke mere,

De krævende muslimer. 25-1-2013 VALG NU.

Skrevet af Kirao, Fredag den 25. januar 2013, 12:44

SANDHEDEN SKJULES
Socialminister KAREN HÆKKERUP og regeringen har aflyst den indvandringsundersøgelse, som den tidligere regering og
DANSK FOLKEPARTI søsatte for at belyse indvandringens
økenomiske og kulturelle omkostninger.
"NU ER DEN TID HELDIGVIS FORBI", udtaler hun.
(Tekst-TV, 4-1-2012)

Den røde ræv, regeringen er en katastrofe for Danmark.
(90% muslimer på en fynsk skole)
Nu har vi fået nok.

Nemlig!

Skrevet af Jyden, Lørdag den 26. januar 2013, 21:28

100% rigtig,- Sandheden skjules,- det må absolut ikke komme frem, hvor stort et tal, det i virkeligheden er,- mh.til indvandringen, og den store sum, der bliver brugt til indvandrerne og familier, for ikke at tale om den store, stigende kriminalitet!
M.h. til sidstnævnte, må det heller ikke komme frem, hvor stor en procentdel, vedr. kriminelle asylansøgere og herboende indv. der begår kriminalitet,- nu skal det lyde, ifølge "statistikken", at der bliver begået færre forbrydelser,- og opklaret langt flere,- hvilket også er LØGN!!
Ja,- det er virkelig et løgne- svindel-forbrydersamfund, det er blevet til, vort lille land, der styres af en flok forbrydere og landsforræddere!

??

Skrevet af Knud erik, Fredag den 25. januar 2013, 14:20

Og du samt en del flere her, er nok de dummeste her på den borgelige debat, men Flyt nu over til df, der hvor de rasistiske holdninger trives i bedste stil, Skammelig sådan nogle fjolser som dig ( jer andre) overhoved får lov at ytre jer FØJ FØJ i har jo ikke en skid forstand på noget, som helst, SØRGELIGT

Vrinsk!

Skrevet af Mr. Spind King, Fredag den 25. januar 2013, 11:59

Det er da klart. "Prima Donnaen" har krævet af høre ordene fra "hestens" egen mund!

Mystisk med lønforhøjelse til arkitekterne bag firmanedbrud -

Skrevet af Hugo-Børge, Fredag den 25. januar 2013, 11:39

Politikerne råber op om, at bankerne er private firmaer, der kan drive hæderlige og ordentlige kunder ud i fattigdom og udplyndring, hvis bankerne har lyst.
Her undrer det fandeme konstant, at bankerne - Danke Bank i særdeleshed - overlever på økonomisk, skatteborgerfinanceret bistandshjælp og hæver lønningerne til de fup- og fidusmagere, der kørte de private virksomheder - bankerne - ned. Alle andre, private virksomheder afhjælper da evt. manglende indkomster og indtjening ved at sætte driftsomkostninger og lønninger ned - de tilpasser lønningerne efter, hvad firmaerne har råd til - dette også set i lyset af, at det offentlige har forlangt, at folk og fæ skal have en bankkonto for at kunne deltage i rationel pengetransport.
Der burde da stilles ganske store vilkår for bistandshjælpen til bankerne - men naturligvis nationalt og ikke via EU-sumpene og EU-ghettoen.

Hold nu op

Skrevet af Knud erik, Fredag den 25. januar 2013, 11:32

Hold nu op VKo(bt) avis og jeres borgelige vælgere at køre det her op til noget stort, ,man kan bare se ud fra afstemningen hvad det er for folk der læser bt, så det vel ikke sært at resultatet bliver sådan, Men om helle bliver eller ikke, er sku da noget være pis at blive ved at skrive om, Prøv for engangs skyld at skrive om den tidligere vko regeringen , hvor Lars(bilag) løkke og hans tro væbner Claus hjort , sammen med vennerne i dong, ødsledde mange mange millioner væk, og hvor anders lars claus, total havde mistet grebet, men det tør man nok ikke sætte til debat her i V avisen, eller afstemning, nej uha så fornærmer man jo hele den blå blok som jo er tro støtter til bt, og dens hetzz mod helle, Prøv at fokucerer på politik , istedet på , usande rygter båret til V avisen af venstre , samt anonyme kilder og en flok borgelige kommentatorer, Tro mig uden bt og tv2 News, vil danmark se helt anderledes ud, med optimisme, istedet for alle sortseende læsere her i V avisen, Fordi man er borgelig vælger kan man vel godt se lidt lysere på tingene end bare bruge flere år på skuffelse over at man har tabt til en ansvarligt regering, frem for at køre valgkamp i 3 år endnu

Programeret talemaskine -

Skrevet af Johansen, Fredag den 25. januar 2013, 11:27

Helle Thorning er en programmeret talemaskine - ligesom intet nyt eller brugbart bag talerne - det undrer fortsat her, at de offentlige ghettoer ude i i offentlige paladser - også ude i EU-sumpene - ikke går forud med nedskæringer, produktions- og driftsteknik, men fortsætter somom intet er sket ude blandt arbejdselefanterne og -hestene - det burde være omvendt, sådan at de overførselsindkomstforsørgede gik forrest med tilpasningen til de nye, mere beskedne tider - og at de offentlige paladser lukkede ned før de private arbejdspladser gjorde det.
Naturligvis skal indvandrere - uanset religiøs orientering - kunne lære regning og matematik på deres egne sprog - så de kan komme til at deltage i rigets genoprettelse og møve nogle af de uduelige ud - det er hårdt tiltrængt.

muslimer

Skrevet af a b nielsen, Fredag den 25. januar 2013, 11:25

hvad fanden er det ikke meningen at de barstarder skal snakke dansk hvis de vel være i dk ????????????????????????

De krævende muslimer. 25-1-2013 VALG NU.

Skrevet af Kirao, Fredag den 25. januar 2013, 08:41

Nu skal disse krævende muslimer igen have særbehandling,
med modermælksundervisning, (det er ingen stavefejl).
Til kun 30 mil. jeg er så træt af disse krævende muslimer, der hele tiden skal heve særbehandling gang på gang.
Den røde svinller regering, snyder danskerne hver dag.
Prøv at se bare på Frederiksberg Hospital, det er total ned sligt,
vores skoler og tusinde andre ting forfalder her i vores land.
Og så er de frække og råber luder efter os dansker.
Det sløger stadig, ja det passer.
Gi dem nogle p. piller tak nu. VALG NU.

Christiansborg Slotscirkus

Skrevet af Kristian Madsen, Fredag den 25. januar 2013, 08:15

Ja, meget kan man sige og meget er der sagt om F-A-R-V-EL regeringen. Det største problem lige nu er nok ministerfruernes problemer med at finde hoved og hale i regeringens egen politik. Regeringsgrundlaget om samarbejde og om at stå sammen (som vel også gælder med os uden for Borgen) ser ud til at være håbløst nedslidt og opbrugt. Danskerne har simpelthen mistet tålmodigheden med fru Vestagers truende blå skyer og de landflygtige røde ideer. Det holder bare ikke i længden som det er nu med 20.000 ledige hænder, der snart falder igennem sikkerhedsnettet. Det socialdemokratiske projekt er skubbet ude over afgrunden af de Radikales højrefordrejede fundamentalisme....

RØD VINDER: ENHEDSLISTEN

KOMMENDE BLÅ TABER: FRU VESTAGER

TÅBER: SF DER GIK MED I DET PROJEKT

Stur stur nummer

Skrevet af Pia, Fredag den 25. januar 2013, 01:02

Cirkusartisterne på Christiansborg gør det igen ud i forførelsens og blændværkets kunstarter. De fortjener Ridderkorset for deres magiske illusionsnumre, der er selv David Copperfield værdig. Pludselig forsvandt den røde farve fra showet - og det hele gik over i en blå-sort regning.

Helle og Reform-vanviddet

Skrevet af Jesper, Fredag den 25. januar 2013, 00:47

Vi bringer her en liste over, hvorfor blå blok fører over rød blok der ligger langt bagud i meningsmålingerne. Det er ikke fordi danskerne synes Lække og Co. er superhelte, men fordi de er blevet skræmt fra vid og sans af den umenneskelige, virkelighedsfjerne blå-røde regerings politik.

1==0 Statsministeren har ikke formået at "brænde igennem". Det er Vestager, der kontrol-freak-styrer Statsministerkontoret.

2==0 Dagpengereformen er IKKE en reform, men en fortsat, umenneskelig glatbarbering af optjeningsretten og perioden uanset de skrantende ledighedskonjunkturer.

3==0 30.000 ledige står til at ryge ud over kanten og miste dagpenge, hus og hjem. Forbrugsfesten stopper her.

4==0 Fru Vestager og Corydon'en fortsætter deres indoktrinerede doktriner om at øge "arbejdskraftudbuddet". Det lyder næsten ligeså slemt som "ombudsmand", men er et helt nyt (fy)ord til den danske ordbog.

5==0 Løkke kan se fjernsyn i arbejdstiden, opdatere facebook profil og nægte ethvert kendskab til SKAT eller DONG uden, at det får nogen til at kimse eller blinke.

6==0 Danskerne gider ikke høre mere på HTS og de røde

Helle Thorning

Skrevet af Erik Weide, Torsdag den 24. januar 2013, 23:19

Uduelig og umulig - ligesom hendes ministervenner

Danmark af alle

Skrevet af Jørgen Jørgensen, Torsdag den 24. januar 2013, 17:30

Tja,-- vi kender jo sikkert alle en hel del "Blondinevittigheder",--og her har vi så en til af slagsen, og til og med som statsminister,-- egentlig i stil med HC Andersen, som altid er et æventyr værd, : Der var engang et lille Land som havde en blondine som statsminister,- jo det er ganske vist, hun regerede og regerede og kunde ikke forstå hvorfor folkene ikke syntes det var godt nok,- ligetil der var en behjertet lille nisse der tilsidst sagde til dem "jammen husk nu på at hun er en blondine, og hvad kan man forlange andet af den slags end det vi ser nu "--åhhh nu gik det op for dem at hun bare skulde have en anden hårfarve,--rød måske, nej nej vi tror nok at BLÅ er den bedste til hende,- og så fik hun BLÅT hår og alle blev glade igen,-jo jo det passer ganske vist

Anna Castberg nr. 2.

Skrevet af Ole Westergaard, Torsdag den 24. januar 2013, 16:57

Hun bliver aldrig min statsminister. Jeg krummer tæer, når jeg ser hende optræde.