KØB PLUS!

Midt i konservativ dødskamp: Barfoeds utroskab gør det hele værre

De konservative kæmper for livet med målinger på 3,5 procent og lige oveni i partiets dødskamp skal partiformanden, der står for værdier som kernefamilie og stabilitet, skilles. Det er dårlig timing, mener BTs politiske kommentator Lotte Hansen.

- Han burde have bedre styr på sin kone, som nu vælger at fortælle pressen om sin mands utroskab. Det her falder tilbage på dem begge to, og det tæller bestemt nedad i forhold til partiets dårlige meningsmålinger, siger Lotte Hansen.

Konen vil skilles fra Barfoed: 'Det skyldes hans utroskab'

Da Lars Barfoed trådte til som partiformand efter Lene Espersen håbede alle, at han kunne redde de skrantende meningsmålinger på fem procent. Men lige siden er meningsmålingerne stille og roligt dykket så meget, at partiet kan risikere at ryge under spærregrænsen ved næste valg og slet ikke komme i Folketinget

Afstemning

Og selv om den danske presse og vælgerne traditionelt set ikke tillægger personsager om utroskab særlig stor betydning, pynter det bestemt ikke på partiformandens image.

- Nu har hun jo valgt at stå frem, og det er ikke hjælpsomt over for en partiformand. Selv om der kun bliver skrevet en enkelt artikel om det, vil alle tale om det fra nu af, siger Lotte Hansen.

Danskerne: Lars Barfoed er den dårligste partileder

Vibeke Sylvest Barfoed siger mandag til bt.dk, at hun har bedt om en straks-skilsmisse på grund af sin mands utroskab. Lars Barfoed gik fra sin første kone, da han som familieminister forelskede sig i Vibeke Sylvest. Alligevel vil det ikke være tungen på vægtskålen, når vælgerne næste gang skal i stemmeboksen, vurderer Lotte Hansen.

- Det påvirker nok de konservative vælgere, men det kan jo næsten ikke gå værre. Vælgerne er så frustrerede i forvejen, så det kommer nok ikke til at tippe vægtskålen yderligere, siger hun.

Vil det få konsekvenser for Lars Barfoeds virke som partiformand, at hans kone offentligt anklager ham for utroskab?

Deltag i debatten under artiklen

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Forkert

Skrevet af Lotte Hansen, Søndag den 24. februar 2013, 14:48

Journalisten Sanne Fahnøe skriver "at han bør have bedre styr på sin kone", nej han burde have bedre styr på sig selv, så han ikke lavede lort i den. Hans kone har al mulig ret til at melde ud af manden ikke kan styre sig og er grunden til deres skilsmisse!

TIL Politik I Danmark

Skrevet af Cleunides souza , Tirsdag den 19. februar 2013, 12:12

OM MIN DATTER GUADALUPE DA SILVA, HUN BLEV SEXUELT MISBRUGT I BØRNEHAVEN, VOLBY BRØNDBY KOMMUNE. HAVDE MIN DATTER STADIG IKKE MODTAGET PSYKOLOGHJÆLP SELVOM JEG GENTAGENDE GANGE HAVDE BEDT OM DET. DERFOR REJSIE JEG TIL BRASILIEN, MIT HJEMLAND, FOR AT MIN DATTER KUNNE MODTAGE PSYKOLOGHJÆLP. DA JEG HJEMVENDTE FRA BRASILIEN, KOM BRIGITTA NIELSEN OG EN ANDEN FRA BØRNEFORVALTNINGEN, KL 7.00 OM MORGENEN,OG SPARKEDE TIL MINE TING I MIT HJEM. DE HAVDE INTET BREV MED, OG HAVDE IKKE I FORVEJEN FORTALT NOGET OM, AT MIT BARN SKULLE FJERNES. JEG FIK ET CHOK OG LØB MED MIT BARN. DE RINGEDE TIL POLITIET OG HALVVEJS TIL BANEGÅRDEN KOM POLITIET OG JEG STOPPEDE. BRIGITTA FORTALTE POLITIET AT JEG FØR HAVDE KIDNAPPET MIT BARN, HVILKET IKKE ER SANDT. JEG HAR FORÆLDREMYNDIGHEDEN OVER MIN DATTER, OG ER FRI TIL AT REJSE MED HENDE NÅR SOM HELST. MIT BARN ER NU TVANGSFJERNET FRA MIG AF BRØNDBY KOMMUNE OG FLYTTET PÅ BØRNEHJEM TAO, HVALSØ MIT BARN HAR DET IKKE GODT. JEG ER BEKYMRET FOR MIT BARN OG SYNES DET ER URIMELIGT AT HUN ER BLEVET FJERNET FRA MIG. JEG ER IKKE MISBRUGER OG HAR ALDRIG VÆRET. JEG HAR ALDRIG VÆRET PÅ PSYKIATRISK HOSPITAL OG BRUGER IKKE NOGEN FORM FOR MEDICIN. MIN DATTERS FAR ER MISBRUGER OG ER VOLDELIG. KOMMUNEN VIL HJÆLPE TIL AT FORÆLDREMYNDIGHEDEN. JEG HAR VÆRET ALENE MED MIN DATTER SIDEN HUN VAR EN MÅNED I MIN MAVE. DA SMED JEG HENDES FAR UD FRA VORES HJEM, DA HAN VAR VOLDELIG. JEG MÅ KUN SE MIN DATTER 1 1/2 TIME 1 GENG OM MÅNEDEN JEG MÅ IKKE SNAKKE I TELEFON MED HENDE. HENDES FAR HAR LOV AT TALE MED HENDE I TELEFON OG TIL AT SE HENDE MERE END MIG. MIN DATTER GRÆDER OG ER FRUSTRERET. FORTÆLLER MIG AT HUN BLIVER TVUNGET TIL SAMVÆR MED SIN FAR MOD HEDENS VILJE. SOMMER 2011 PRØVEDE MIN DATTER AT KASTE SIG UD AF BILEN, HUN VAR PÅ TUR MED BØRNEHJEMMET. HUN VILLE LØBE HJEM TIL SIN MOR MEN VAR BANGE FOR HUN IKKE KUNNE FINDE VEJ. I RETTEN FIK JEG IKKE SELV TALE RET, KUN ADVOKAT FRA KOMMUNEN. JEG STOPPER IKKE FØR HUN ER HOS MIG IGEN. DET ER UTRUGT AT INGEN KAN / VIL HJÆLPE MIG. DA POLITIET OG ANDRE ER INDBLANDET I SAGEN. DET KAN IKKE VÆRE RIGTIGT AT. DER IKKE KAN GØRES NOGET NAR MIT BARN ER BLEVET MISHANDLET I SIN BØRNEHAVE. HUN SAVNER MIG OG HAR BRUG FOR MIG. JEG HAR BEVISER OG JEG FINDER MIG IKKE I AT VI BLIVER SVIGTET SÅDAN JEG VIL GERNE HAVE MIT BARN TILBAGE. VI ER BEGGE BRASILIANSKE STATSBOGERE OG JEG ØNSKER AT VI BEGGE KAN REJSE TILBAGE TIL BRASILIEN. JEG HAR UNDERRETTET DEN BRASILIANSKE STAT OM MIN SAG TLF.004528402115

Godt råd

Skrevet af Lykke Svendsen, Søndag den 24. februar 2013, 14:42

Trist historie, godt råd. Skriv ikke din historie med udelukkende store bogstaver, da det får dig til at virke tosset og folk lytter ikke. Ret brevet igennem så det sprogligt og indholdsmæssigt er korrekt. Til aller sidst, så kontakt da en journalist direkte eller skriv et læserbrev eller direkte på kommunens hjemmeside!

LARS BARFOED - Stakkels Lars har de opdaget at du fusker

Skrevet af Larsen & Larsen, Søndag den 17. februar 2013, 23:42

med en stor fed billig lejlighed i det bedste kvarter på Frederiksberg, udenom den lange venteliste på grund af vennetjeneste.

Uuuhuuee; Lars Barfoed, det er ikke godt. Uuuhuuee!

Lars Barfoed har altid stået som den mest korrekte, reneste og soplime politiker i det Danske Folketing, og Lars Barfoed har altid været belærende overfor befolkningen, om, hvad der er god takt og tone.

Lars Barfoed har altid revset de sorte får!

At Lars Barfoed har Bollet udenom er et, men at han også springer boligkøen over, er bestemt ikke i orden!

Når Lars Barfoed stikker "numsen" frem, må han regne med at hans kritikkere tager temperaturen.

Sådan er det jo, når man gør sig til folkeeje.

Luxuslejlighed

Skrevet af Svend, Lørdag den 16. februar 2013, 09:09

Jeg er ligeglad med hvem LB boller med, men jeg kan ikke lide at han bare kan få en luxuslejlighed uden om ventelisten, fordi han har kammerater ansat de rigtige steder. Hvad med skatten - kan han også blive fri for at betale den fordi han har de rigtige venner. FØJ.

TIL Politik I Danmark

Skrevet af Cleunides souza , Fredag den 15. februar 2013, 10:19

OM MIN DATTER GUADALUPE DA SILVA, HUN BLEV SEXUELT MISBRUGT I BØRNEHAVEN, VOLBY BRØNDBY KOMMUNE. HAVDE MIN DATTER STADIG IKKE MODTAGET PSYKOLOGHJÆLP SELVOM JEG GENTAGENDE GANGE HAVDE BEDT OM DET. DERFOR REJSIE JEG TIL BRASILIEN, MIT HJEMLAND, FOR AT MIN DATTER KUNNE MODTAGE PSYKOLOGHJÆLP. DA JEG HJEMVENDTE FRA BRASILIEN, KOM BRIGITTA NIELSEN OG EN ANDEN FRA BØRNEFORVALTNINGEN, KL 7.00 OM MORGENEN,OG SPARKEDE TIL MINE TING I MIT HJEM. DE HAVDE INTET BREV MED, OG HAVDE IKKE I FORVEJEN FORTALT NOGET OM, AT MIT BARN SKULLE FJERNES. JEG FIK ET CHOK OG LØB MED MIT BARN. DE RINGEDE TIL POLITIET OG HALVVEJS TIL BANEGÅRDEN KOM POLITIET OG JEG STOPPEDE. BRIGITTA FORTALTE POLITIET AT JEG FØR HAVDE KIDNAPPET MIT BARN, HVILKET IKKE ER SANDT. JEG HAR FORÆLDREMYNDIGHEDEN OVER MIN DATTER, OG ER FRI TIL AT REJSE MED HENDE NÅR SOM HELST. MIT BARN ER NU TVANGSFJERNET FRA MIG AF BRØNDBY KOMMUNE OG FLYTTET PÅ BØRNEHJEM TAO, HVALSØ MIT BARN HAR DET IKKE GODT. JEG ER BEKYMRET FOR MIT BARN OG SYNES DET ER URIMELIGT AT HUN ER BLEVET FJERNET FRA MIG. JEG ER IKKE MISBRUGER OG HAR ALDRIG VÆRET. JEG HAR ALDRIG VÆRET PÅ PSYKIATRISK HOSPITAL OG BRUGER IKKE NOGEN FORM FOR MEDICIN. MIN DATTERS FAR ER MISBRUGER OG ER VOLDELIG. KOMMUNEN VIL HJÆLPE TIL AT FORÆLDREMYNDIGHEDEN. JEG HAR VÆRET ALENE MED MIN DATTER SIDEN HUN VAR EN MÅNED I MIN MAVE. DA SMED JEG HENDES FAR UD FRA VORES HJEM, DA HAN VAR VOLDELIG. JEG MÅ KUN SE MIN DATTER 1 1/2 TIME 1 GENG OM MÅNEDEN JEG MÅ IKKE SNAKKE I TELEFON MED HENDE. HENDES FAR HAR LOV AT TALE MED HENDE I TELEFON OG TIL AT SE HENDE MERE END MIG. MIN DATTER GRÆDER OG ER FRUSTRERET. FORTÆLLER MIG AT HUN BLIVER TVUNGET TIL SAMVÆR MED SIN FAR MOD HEDENS VILJE. SOMMER 2011 PRØVEDE MIN DATTER AT KASTE SIG UD AF BILEN, HUN VAR PÅ TUR MED BØRNEHJEMMET. HUN VILLE LØBE HJEM TIL SIN MOR MEN VAR BANGE FOR HUN IKKE KUNNE FINDE VEJ. I RETTEN FIK JEG IKKE SELV TALE RET, KUN ADVOKAT FRA KOMMUNEN. JEG STOPPER IKKE FØR HUN ER HOS MIG IGEN. DET ER UTRUGT AT INGEN KAN / VIL HJÆLPE MIG. DA POLITIET OG ANDRE ER INDBLANDET I SAGEN. DET KAN IKKE VÆRE RIGTIGT AT. DER IKKE KAN GØRES NOGET NAR MIT BARN ER BLEVET MISHANDLET I SIN BØRNEHAVE. HUN SAVNER MIG OG HAR BRUG FOR MIG. JEG HAR BEVISER OG JEG FINDER MIG IKKE I AT VI BLIVER SVIGTET SÅDAN JEG VIL GERNE HAVE MIT BARN TILBAGE. VI ER BEGGE BRASILIANSKE STATSBOGERE OG JEG ØNSKER AT VI BEGGE KAN REJSE TILBAGE TIL BRASILIEN. JEG HAR UNDERRETTET DEN BRASILIANSKE STAT OM MIN SAG

MATADOR TIDEN ER FORBI

Skrevet af Danerland, Torsdag den 14. februar 2013, 21:35

STAKKELS KONSERVATIVE LARS BARFOD - NU i FARVER

=>http://www.tinyurl.dk/35209 -

Nu begynder jeg snart, at syntes det er synd for lille Lars Barfoed, kan det være fordi han holdt i hånd med DJØF Margrethe ?

Eller fordi han vil have de prostituerede på dagpenge ? 4 SNØFT og en tudekiks til Lars.

.................

Mon ikke der er andre ting at sætte fokus på

Skrevet af Morten K, Torsdag den 14. februar 2013, 12:32

Hold da kæft hvor er det uinteressant, der er sgu større problemer at tænke på, typisk sladder journalistik, ufattelig hvad forskellige politikere skal udsættes for, stop dog dette dyneløftere.

Janteloven kommer vi vist aldrig af med

Skrevet af pia, Torsdag den 14. februar 2013, 12:15

Hvor er det dog latterligt at der skal bruges tid på det her. Var selv i tvivl om jeg skulle.
Hvad der er endnu værrer er, at nogle mener at B. skal stå frem og fortælle sandheden ??!! Hvad er det i vil have at vide ? Hvor, hvornår og hvordan ? Hvad bilder i jer ind ? Mener i, i dybt alvor, at B. skal udbasunerer sit sexliv til hele fammilien danmark ? Uanset stilling, køn, race, tro og sexuel orientering har INGEN RET eller KRAV på den slags oplysninger. Jeg skammer mig efterhånden over at værer dansker.
Næe, Danmark forbliver vist en andedam. Ænderne er barer blevet skiftet ud med en blanding af dumme gæs og kyllinger der barer render hovedløst rundt og pipper.

Nå....

Skrevet af jbj, Torsdag den 14. februar 2013, 05:44

Men hvad med damen. Var hun ikke tidligere; selv med til at ødelægge familien - med mindre årige børn!

måske....latterlig...!!!!

Skrevet af Marianne Pedersen, Onsdag den 13. februar 2013, 10:42

Men jeg tror da, det er spændende, at være Barfods nye nabo..!

Latterligt

Skrevet af ichael pedersen, Onsdag den 13. februar 2013, 09:59

Latterlig historie og latterlig konklusion. det er da meget sjovt at snage i andres sager, men dybest set tror jeg de fleste er ligeglade.

Præmie lejlighed....

Skrevet af Marianne Pedersen, Onsdag den 13. februar 2013, 08:50

Læser lige i en anden avis at manden har fået en stor lækker lejlighed...sådan bare lige ...!!!! til at videreføre sin utroskab i...!!!
Man har vel gode venner !!!!

Du har nok ingen selv

Skrevet af ABC, Torsdag den 14. februar 2013, 12:34

Du må godt nok have et kedeligt liv! Og venner har du nok ingen af, pga din passion for sladder.

Akja, så ringe står det til!

Skrevet af J. Hansen, Onsdag den 13. februar 2013, 08:22

Det er Jarlov, der ensomt går ud og forsvarer de danske jøders ret til ikke at blive overfaldet, truet og chikaneret af arabiske psykopater. Det er IKKE Barfoed. Han skal ikke have noget klinket nu han stræber efter en fremtid med Margrethe Vestager og partiet for afvikling af alt dansk:de radikale.
Ind med Jarlov og ud med Barfoed. Hellere i går end i dag!
Og, hvor er i grunden de danske medier. Ikke ET ord i dagens aviser om nazismens fornyede indtog på landets gader!

sludder

Skrevet af michael pedersen, Fredag den 15. februar 2013, 09:11

Hans problem har jo netop været at han blandede sig i for mange småsager, det er ikke "statsmandsagtigt" En formand skal køre de store sager.

Troskab eksisterer vist ikke i virkelighedens verden -

Skrevet af Hugo-Børge, Tirsdag den 12. februar 2013, 23:04

Det er da altid noget at konstatere, at partiformanden ikke er bøsse - og det ville da vist være temmelig konservativt ikke at blive skilt, hvis tiden er inde. Man bør vel i videst muligt omfang leve i virkelighedens verden som politiker, selv om det kan koste stemmer.
Klart er det, at det er de bedste politikere, der har de største vanskeligheder med at opnå flertal.

Konservativ adfærd og politik -

Skrevet af Johansen, Tirsdag den 12. februar 2013, 22:56

Alting har en tid - efter en tid kommer en ny tid, der også har en tid.
Det gælder både ægteskaber, venskaber og politik - meget tyder på, at den nuværende regerings tid er ved at være til ende, og at det konservative folkeparti er på vej tilbage efter en tidligere tid på sidelinien.

Der skal to til Tango

Skrevet af Henrik W, Tirsdag den 12. februar 2013, 22:46

Uanset årsagen til den skilsmisse, var det Lars som havde fået skylden. Han er en offentlig person, med et total havareret parti. Se at få kørt Rasmus Jarlov i stilling som formand - så kan det parti nå at redde stumperne. Helle T behøver ikke at smile - hendes parti har så lav tilslutning, at det skriger til himlen. Og SF'ere kan også roligt bevare smilet nedad- de er på vej samme ved med SF som De Konservative...

Hvem er det??

Skrevet af Søren Dyrby Schou, Onsdag den 13. februar 2013, 01:15

Skal jeg virkelig google hvem Rasmus Jarlov er? Man skal måske være " partisoldat" i K for at kende ham? Der er ingen, der kan " redde" K. De synker ufortrødent nedaf. Jeg er blå, men anser K som totalt overflødigt parti med et partiprogram, der ikke frister nogen, heller ikke særlig mange borgerlige? Tror du fantaserer om at K kan " reddes". Det er der ikke mange meningsmålinger, der tyder på.

De kan jo bare spørge

Skrevet af Sørensen, Tirsdag den 12. februar 2013, 21:47

hvis de mangler en frontfigur - alt kan være bedre end Barfod - han er bare ikke synlig nok - han forsvinder med tapetet.
Hvorfor tror I stadig Helle er formand for S - hun kan ses.

Ægte blondine?

Skrevet af Carsten Andersen, Tirsdag den 12. februar 2013, 20:42

Fru Barfoed's øjenbryn tyder på ægte blondine. Dem er der ikke mange af. Så man skal passe på dem.

Hvem har Barfoed været utro med ?

Skrevet af Asger Askebæger, Tirsdag den 12. februar 2013, 20:30

Har Barfoed gjort Støjberg gravid ?

Hvordan opdagede Barfoeds kone utroskaben ? Har han smittet hende med kønssygdomme ?

Er der nogen der ved noget ?

De konservative har svært ved at finde nogle kandidater der er pletfri sammenholdt med de værdier partiet gerne vil stå for.

I Irak var der komiske Ali.

I Danmark har vi komiske konservative.

Egen medicin

Skrevet af Lars Riis, Tirsdag den 12. februar 2013, 19:58

Hans kone må bare tage sin egen medicin. Hun tog ham jo selv fra hans eks. via hans utroskab.

We are family....

Skrevet af Christensen, Tirsdag den 12. februar 2013, 17:38

Fra de konservatives partiprogram om familiepolitik:
"Det er i familien, børnene lærer de grundlæggende værdier og spilleregler. Det er i familien, børnene lærer at vise omsorg og tage ansvar for andre og sig selv."

Nej

Skrevet af Philip, Tirsdag den 12. februar 2013, 17:14

>> Vil det få konsekvenser for Lars Barfoeds virke som partiformand, at hans kone offentligt anklager ham for utroskab? <<

For danskerne er efterhånden et hårdkogt folkefærd og ikke ligesom USA mv eftersom de jo er så vant til at det flyder med bøsser,lesbiske,bi'r, og folk der ikke kan styre deres temperement og indre svinehund på FB og alt muligt andet i folketinget så hvorfor fanden ikke også nogle der boller ved siden af for der er jo nok mange fristelser i folketinget med praktikanter,sekretærer og en del gode kvindelige politikere man og mange kunne have lyst til at duske.

Slap dog af, smudspresse, og andre snushaner

Skrevet af K. Nielsen, Tirsdag den 12. februar 2013, 16:14

Den dag hvor smudspressen lærer at skelne imellem hvad politikere skal bedømmes på, må de lukke. Deres personfiksering og smuds, hjælper ingen. Politikere er som dig og mig, mennesker der alle begår fejl, bedøm dem dog på deres politiske resultater, og ikke deres privatliv, det rager ingen andre end dem selv. Jeg er bestemt ikke borgerlig, men lad dog mandens privatliv være, hvor det hører hjemme, indenfor hjemmets fire vægge.

Jeg er også ret ligeglad med de moralske skavanker her.

Skrevet af Søren Dyrby Schou, Tirsdag den 12. februar 2013, 17:21

Men jeg glæder mig til den selvglade opblæste nar, der tror han er politiker (Preben Uglebjerg og Niels Otto Krag :-) ), bliver lukket ude pga spærregrænsen. Synes det stadig er et overflødigt parti.

Pressen eeeeeeeeeeeeeelsker snavsetøj!

Skrevet af Charley, Tirsdag den 12. februar 2013, 14:10

Hvad rager det andre end de implicerede, hvad ægtefæller foretager sig med hvem og i forhold til hinanden, og i det aktuelle tilfælde, kan man nok gætte på, at den nuværende hustruelige viv, måske heller ikke opførte sig helt korrekt, da hun i sin tid var "den kommende" hustru.

Men stadig væk - hvad rager det mig, dig, jer, os og hvem pressen ellers vil sælge aviser til?

Imponerende!!!

Skrevet af Rikke, Tirsdag den 12. februar 2013, 14:02

Hvem havde troet at den mest kedelige mand ever overhovedet kunne finde en at være utro med?

Lad dog ham og konen om det problem. Først kørte han de konservative i bund og nu sit ægteskab - måske er vi så snart færdige med at høre mere til ham....