Liberal Alliance: Enhedslistens støtte til terrordømt er et ekstremt problem

Ole Birk Olesen fra Liberal Alliance er bekymret over, at Enhedslisten opstiller en dømt terrorstøtte til det kommende kommunalvalg. Han mener ikke de danskere, der stemmer på liste Ø ved, hvor de i virkeligheden har partiet.

'Enhedslistens kandidat er dømt for at støtte terror', sådan lød den overskrift på en artikel på Politiken.dk fredag, som har fået Ole Birk Olesen op af stolen.

Artiklen, som du kan læse her, beskriver, hvordan Enhedslisten til det kommende kommunalvalg opstiller Ulrik Kohl, der tidligere er dømt for at støtte terror-organisationerne FARC fra Columbia og PFLP fra Palæstina, til en plads på Københavns Rådhus.

Dommen over Ulrik Kohl, og flere andre, faldt tilbage i 2008, efter firmaet Fighters+Lovers havde solgt T-shirts og parfume, hvor overskuddet gik til FARC og PFLP, der begge er på USA's og EU's terrorliste. I første omgang blev Ulrik Kohl frikendt i Københavns Byret. Efterfølgende blev han idømt seks måneders fængsel i Østre Landsret. En dom, der senere blev gjort betinget i Højesteret.

At Enhedslisten opstiller en person, der er dømt for at støtte terror, har fået Ole Birk Olesen til tasterne på sin Facebook-profil, hvor han meget malerisk beskriver, hvordan palæstinensiske PLFP i terroraktioner har slået adskillige mennesker ihjel. Hvorefter han skriver, at de ni pct. af danskerne der stemmer på liste Ø, efter hans mening, ikke er klar over, hvad det er for et parti de stemmer på.

Til BT siger Ole Birk Olesen:

- Jeg mener, det er uden for en hver tvivl, at PFLP er en forfærdelig terrororganisation, som slår helt uskyldige mennesker ihjel. Det er en opførsel, som alle ordentlige mennesker må tage afstand fra. Men det gør Enhedslisten ikke, når de opstiller en person, der er dømt for at støtte terrororganisationer. Det er et ekstremt problem for Enhedslisten og de ni pct., der stemmer på dem, siger Ole Birk Olesen.

- Enhedslisten er mere populært, end deres politik lægger op til, når de støtter terror. Derfor mener jeg, det skal problematiseres, hvilket parti Enhedslisten er, siger Ole Birk Olesen.

Hvad mener du? Har Ole Birk Olesen ret i sin kritik? Og ændrer det din opfattelse af Enhedslisten, at partiet opstiller en person der er dømt for at støtte terror? Deltag i debatten under artiklen

Din kommentar

Kommentarer

ja-ja-ja

Skrevet af else marie, Mandag den 11. februar 2013, 15:06

selvfølgelig har Ole Birk Olesen ret -- INGEN der er dømt for støtte til terror, udøvelse af og trusler om terror burde kunne opstilles på nogen politisk liste.

MEN er enhedslisten, tildels sf ikke noget a la dette, de vil jo gerne vælte vort demokrati.

Nu får de så hjælpe af de radikale og socialdemokratiet der gerne vil islamisere Danmark..

jo-jo det går skam godt i vort land !!

JA

Skrevet af Berit Hermansen, Mandag den 11. februar 2013, 04:38

Ole Birk Olesen har fuldstændig ret.

At opstille en tidligere terrordømt er fuldstændig uacceptabelt. Der må dog være en grænse for, hvilke mennesker der har indflydelse på politik.

Hvis man stemmer på EL eller på denne mand, er det mangel på dømmekraft. Terror er en forbrydelse som alle vel tager afstand fra.

Ps. Ole Chemnitz Larsen: En måde at få opmærksomhed på!!! Du må have en skrue løs eller måske er du én af dem, der stemmer EL.

Opmærksomhed

Skrevet af Ole Chemnitz Larsen, Søndag den 10. februar 2013, 17:41

En måde at få opmærksomhed på

Opmærksomhed

Skrevet af Ole Chemnitz Larsen, Søndag den 10. februar 2013, 17:41

En måde at få opmærksomhed på

LA s ensidige støtte til kriminelle bankdirektører er et problem

Skrevet af Peter H, Søndag den 10. februar 2013, 15:24

det er sjovt at LA mener at alle der en gang er dømt skal betale for det resten af livet undtaget selvfølgeligt kriminelle i toppen af dansk erhvervsliv og finanssektoren men det er selvfølgeligt også dem der betaler dem.

hjælp

Skrevet af emil, Søndag den 10. februar 2013, 14:31

http://www.erepublik.com/en/referrer/manudivi

gratis browser spil, som er en næsten tro kopi af virkeligheden. Arbejde, krig, politik, handel mm. daglig brug 5 min og op efter.
Hvis du kan lide strategi spil, er dette lige noget for dig
virtuelle danmark behøver din hjælp

Hvad er værre?

Skrevet af erik voldby sørensen, Søndag den 10. februar 2013, 14:03

LA s partiformand Samuelsen understøttede en kriminel forening med en større sum penge, i stedet for at melde banden til politiet, det er også kriminelt.
Kan man have en lovbryder som formand?
Selvfølgelig ændrer det overhovedet ikke min opfattelse af Enhedslisten.
Heller ikke af min mening om LA

Hvor har du dog ret Erik

Skrevet af Per K, Søndag den 10. februar 2013, 15:55

Tror heller ikke ham på billedet til venstre for Ole Birk, var blevet valgt, hvis man på dette tidspunkt vidste han bare ville tage os alle sammen i røven.

Nu holder jeg ikke med nogen af parterne for

Skrevet af Philip, Søndag den 10. februar 2013, 11:30

Jøderne og muzlimerne er begge skyld i verdens uro og ballade,krig og undertrykkelser ud fra hvad man har fået oplyst gennem verdens pressen.

Muzlimerne bomber jøderne og jøderne snigmyrder muzlimerne så hvem er mon de mest fredelige.
Muzlimerne er som bekendt besat i Israel som laver den ene bosættelse efter den anden og skider på hvad muzlimerne og verdens samfundet iøvrigt mener om den ting,hvor muzlimerne gør modstand og kalder det modstandsbevægelse og hvor jøderne så kalder det for terrorisme eftersom det går ud over dem når de får en bombe i hovedet.
Men mon ikke enhver kan eller vil blive modstands m/k/terrorist hvis ens hjem man har boet i i generationer bare bliver bulldozet væk fra jordens overflade og man selv måtte finde sig en jordhule eller et telt at bo i uanset om man hed børgesen,jensen,pedersen eller ali.

Som sagt dem der angriber og vil have deres rettigheder kaldes modstandsfolk og dem der bliver anbrebet kalder det meget bekvemt terrorister.

Dumme BT-debattører

Skrevet af Hansen, Søndag den 10. februar 2013, 02:48

Se nu behøver man jo ikke læse mange BT-debatter for at få et ret godt indtryk af den gennemsnitlige BT-debattør. Her er tale om en lavintelligent type, der som regel ikke kan se forskel på sort og hvidt og argumenterer på et niveau, hvor de fleste amøber kan være med.

Og ser man hvem der deltager, så viser det sig hurtigt, at de personer der hylder Lars Hedegaard for hans ytringer og råber op om at ytringsfriheden skal bevares, er nøjagtig de samme personer, der højtråbende vil knægte ytringsfriheden for EL.

Det er da tankevækkende. Men så skal man bare lige tænke på, at debattørernes iq næppe kommer ret meget højere op end 40-50 stykker.

iq

Skrevet af finn jensen, Søndag den 10. februar 2013, 09:35

Du har fis i kasketten og din iq kan vist ikke regisreres

Dumme BT-debattører

Skrevet af Bent, Søndag den 10. februar 2013, 03:15

Det må være derfor, du er herinde.

Ja,

Skrevet af Benny Skou Mortensen, Søndag den 10. februar 2013, 10:17

og det er derfor han er anonym.

Små slag.

Skrevet af Vagn Larsen, Søndag den 10. februar 2013, 00:17

Den enes terrorist er naboens frihedskæmper. OBOen lyder skingert igen.

Vrøvl

Skrevet af Benny Skou Mortensen, Søndag den 10. februar 2013, 02:34

Hverken FARC eller PFLP er frihedskæmpere! Det tror de måske selv, men kun naive tåber fra venstrefløjen er tilbøjelige til at give dem ret.

Liste Ø sande ansigt. :-(

Skrevet af Maximus, Lørdag den 9. februar 2013, 22:37

Undre mig ikke at de opstiller sådan en person,men det viser jo deres sande grimme fjæs.

TIL Politik I Danmark

Skrevet af Cleunides souza , Lørdag den 9. februar 2013, 21:10

Klage Får politiet hjælp ikke i Danmark jeg undertegnede, vil hermed bevidne, at jeg har været med til møder kommune, læge, familiehus og Cleunides og børnehave.Til det ene møde, bekræftede lægen, at Guadalupe bærer præg af at have været misbrugt seksuelt. Cleunides har i flere år bedt om hjælp hos læge og Brøndby kommune, men har ikke modtaget den hjælp psykolog til Guadalupe på 4 år Ja en pædagog sagt til min barn du kommer aldrig hjem hun er fjenet fra mig 2 år i dag jeg er klage hjælp ikke og 1 1/2 år jeg må kun se min datter 1 1/2 time 1 gang om måneden jeg er ikke mibruger og kar aldrig været jeg har aldrig været på psykiarisk hospital og bruger ikke nogen form for medicin.Min barn er blevet fjenet hun blev misbrugt i børnehaven,Brøndby er urimeligt kommune er korrupt BARN SKAL HJEM TIL MOR ♥ ♥ ♥ OG MOR ER IKKE MISBRUGT BARN KOMMUNE HJÆLP IKKE BARN ER MOD BARN KOMMUNE ER KORRUPT JEG VIL FRA MIT BARN HUN BLEV MISBRUGT I BØRNEHAVEN, OG HUN ER BLEVET FJENET FRA MIG DET ER URIMELIGT jeg tale med kommunen jeg har båndoptaglser der beviser dette om mit barn HUN BLEV MISBRUGT I BØRNEHAVEN, HUN ER BLEVET FJENET FRA MIG JEG HAR UDTALT DER BEVISER DETTE. Jane jeg må ikke holder jul min barn 3 år jeg er bekymret for mit barn PÅ BØRNEHJEMMET HAR 1 BARN TIL JUL ER MIN BARN I DANMARK OG BRØNDBY KOMMUNE ER KORRUPT

Helt rigtigt

Skrevet af Leif, Søndag den 10. februar 2013, 10:03

Jeg giver dig fuldstændig ret!
Olien var bestilt og når man så tænker på, det hele ender til siden, hvor skal man så gå hen, specielt med de grøntsager. Det er flot med den mur, mener mange.

Mangfoldigt parti

Skrevet af Nicolaj jensen, Lørdag den 9. februar 2013, 20:08

Enhedslisten er det eneste rigtige sociale parti i Danmark. Hvad er problemet i at give folk en ny chance.

Mangfoldighed uden grænser?

Skrevet af Bent, Søndag den 10. februar 2013, 02:50

Nicolaj Jensen: Vil du så også give Hitler en ny chance, hvis han stillede op for Enhedslisten??

?

Skrevet af Nicolaj jensen, Søndag den 10. februar 2013, 07:07

Selvfølgelig ville jeg ikke gi hitler en ny chance. Jeg mener bare ikke man kan stemple folk på deres fortid. Jeg er ret sikker på at Enhedslisten godt kan finde ud af hvad der er rigtigt og forkert.
Og til dig Martin vil jeg bare sige, lad være med at kalde mig idiot og udueligt menneske, med de udsagn viser du jo bare hvor hurtigt vi danskere stempler hinanden uden noget grundlag. Du kender mig jo ikke, og dit angreb siger vist mere om dig end det gør om mig

?

Skrevet af Nicolaj jensen, Søndag den 10. februar 2013, 07:04

Selvfølgelig ville jeg ikke gi hitler en ny chance. Jeg mener bare ikke man kan stemple folk på deres fortid. Jeg er ret sikker på at Enhedslisten godt kan finde ud af hvad der er rigtigt og forkert.
Og til dig Martin vil jeg bare sige, lad være med at kalde mig idiot og udueligt menneske, med de udsagn viser du jo bare hvor hurtigt vi danskere stempler hinanden uden noget grundlag. Du kender mig jo ikke, og dit angreb siger vist mere om dig end det gør om mig

Klaphat

Skrevet af Martin, Søndag den 10. februar 2013, 01:00

Nicolaj, du er sgu da en idiot af dimensioner. Hvad er i alverden er det for en udtalelse at komme med?
Tag dig dog sammen dit uduelige menneske.

Dette viser ganske rigtigt Enhedslisten sande ansigt. Det er flok forbrydere, der ynder at lave bål i gaderne, angribe politiet samt smadre andre menneskers ejendom.
Enhedslisten kalder sig det eneste sociale parti. Hvor herre bevares. Hvad socialt er der i at udøve terror i en bydel i årevis og gemme sig bag hætter.

I er en gang latterlige blåøjede amatører

Super Naiv

Skrevet af Jan, Lørdag den 9. februar 2013, 23:37

Hvor dum kan man være

S....

Skrevet af Jan Pedersen., Lørdag den 9. februar 2013, 20:01

Sikke nogle taber s... fra EL. Fuck the animals.

Lige som Jacob Scharf

Skrevet af Hansen, Søndag den 10. februar 2013, 02:43

Den nuværende chef for PET Jacob Scharf beundrer også Blekingebanden, og han er nok ikke medlem af EL, så den kommentar du der kommer med, er vist ikke mange potter pis værd.

Liberal Aliance i folketinget er et extremt problem!

Skrevet af Nemesis, Lørdag den 9. februar 2013, 17:55

http://avisen.dk/blogs/jonnylarsen/broeleaben_38125.aspx

Især når de er repræsenteret af hjernedøde typer som JBO, Jonny Larsen har mere forstand og anstændighed i sin lillefinger, end samtlige politikere i dette asociale parti!

Vi er da mange der ved, at EL er

Skrevet af Thomas, Lørdag den 9. februar 2013, 19:24

forrykt parti!

Ud over at de synes at vold et ok, når det er de "rigtige" det går ud over...

så er EL, da bindegale. Kommunisme med et menneskeligt ansigt, folk lytter da ikke til hvad Johanne siger og hvad der står i deres partiprogram.

Alt skal centraliseres (hele din løn, politiet, bankerne, alle store virksomheder etc.) og ejes af staten og du må kun eje din tandbørste.

en demokratisk debat bliver afskaffet - for enten er du folkets fjende eller også er du med. Enten eller.

Enhedslisten anerkender støttet til PFLP

Skrevet af Hans Christensen, Lørdag den 9. februar 2013, 17:49

PFLP er en terrororganisation som undertrykker sin egen befolkning. Vi har flygtninge i DK, som ikke kan leve under det styre uden at skulle chikaneres, tortureres eller slåes ihjel. Det er det som Enhedslisten inddirekte accepterer når partiet lader Ulrik Kohl stille op. Om vi skal tilgive ham. Det kan vi kun hvis han vil tilgives sin vilfarelse. Han står sikkert stadig ved sin handling, ligesom Blekingegadebanden stadig gør. Vi skal ikke glemme sådanne handlinger. Vi skal bekæmpe det med vores ytringsfrihed. Sæt ikke jeres kryds ved et parti som inddirekte støtter terror mod sin egen civilbefolkning. Det gælder også den danske civilbefolkning. Læs blot partiets program

Det handler om valgbarhed og respekt for demokratiet!

Skrevet af Tom Lintrup, Lørdag den 9. februar 2013, 17:26

Jeg kunne ind imellem fordre, at den politiske debat udstrålede noget mere skarphed, og ikke mindst respekt for de demokratiske regler, vort politiske system selv har været med til at skabe.

Jeg vil ikke dømme Ulrik Kohl som værende terrorist, for hvad er terrorisme og hvad frihedskamp? Dem der er vore venner i dag, ender ofte med at blive vore fjender og omvendt. I Afghanistan samarbejder vi med det værste udskud af narkokarteller, og i Israel vender vi det blinde øje til, når israelske soldater og bosætter dagligt diskriminerer og myrder palæstinensere i Hebron.

Når det så er sagt, så har vi i dette land love og regler for, hvilke personer der er valgbare til vort demokrati. Derfor kan man jo med rette stille spørgsmål ved, om det ikke er Ole Birk Olesen vi for alvor skal være bekymrede for, når han ikke er tilhænger af vore egne love og regler.

Som "almindelig" borger i dette land fristes jeg ofte til at tænke, om vores demokratiske system kun er besat af tåber, der fremfor at smøge ærmerne op, og løse de alvorlige problemer vi står overfor, bruger tiden på at promovere egen politiske karriere på bekostning af andre, og ikke mindst den befolkning der betaler deres løn.

Lige nu på BT PLUS

Mode og skønhed
Effektivt 14 dages video trænings- program

Effektivt 14 dages video trænings- program

07/08
Mode og skønhed
Kom i form på hjul - på 8 uger

Kom i form på hjul - på 8 uger

29/04
Mode og skønhed
2,5 pct: Historisk lån på gaden

2,5 pct: Historisk lån på gaden

26/08
Mode og skønhed
Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

15/08