Lars Løkke taget i fejl i direkte tv

- Meget alvorligt, mener Socialdemokraterne

På direkte TV forklarede V-leder Lars Løkke Rasmussen, at en svensk industriarbejder er 10.000 kr. billigere end en dansk. Forskellen er dog langt mindre, hvilket Venstre nu erkender.

Da Venstres leder, Lars Løkke Rasmussen (V), tirsdag aften deltog i det direkte TV-program »Hos Clement« på DR1 forsvarede han partiets økonomiske politik om nulvækst i det offentlige og skattelettelser til erhvervslivet med, at der angiveligt er stor forskel på virksomhedernes månedlige omkostninger til danske og svenske industriarbejdere, skriver Berlingske. Derfor er det nødvendigt at sænke omkostningsniveauet for virksomhederne i Danmark, mener den tidligere statsminister.

- Vi har da et problem, når en svensk industriarbejder er 10.000 kr. billigere for en virksomhed at ansætte end en dansk industriarbejder. Det er da et problem, sagde Lars Løkke Rasmussen.

Reelt er forskellen ikke 10.000 kr. om måneden, men blot 574 kr.

Ifølge Venstres politiske ordfører, Ellen Trane Nørby (V), baserer Lars Løkke Rasmussen sit udsagn på et svar til Folketinget fra økonomi- og indenrigsminister Margrethe Vestager (R). Her skriver ministeren, at en svensk industriarbejder modtager 23.028 danske kroner før skat om måneden, mens en tilsvarende dansk lønmodtager får 33.853 kroner før skat.

Forskellen er cirka 10.000 kroner, men det tal er langtfra sammenligneligt med virksomhedernes samlede omkostninger per medarbejder. Det tal er nemlig langt højere i Sverige, end bruttolønnen giver udtryk for på grund af sociale bidrag, som virksomhederne er forpligtet til at betale for deres ansatte.

Ifølge tal fra Eurostat, som tænketanken Kraka har gennemgået, koster en dansk industriarbejder samlet 38.852 kroner, mens en tilsvarende svensk koster arbejdsgiverne 38.278 kroner Tallene er afvejet i forhold til faktorer som forskel i arbejdstid.

- Folketingssvaret er i sig selv korrekt nok, men Lars Løkke Rasmussen har bare misforstået tallene. I folketingssvaret handler det om bruttoløn, mens det er de samlede medarbejderomkostninger, som er afgørende for virksomhederne, og der er forskellen langtfra så stor, siger Jonas Zielke Schaarup, der er ledende økonom i Kraka.

Venstre har flere gange i den økonomiske debat henvist til virksomhedernes lavere omkostninger i Sverige. Blandt andet har partiets chefstrateg, Claus Hjort Frederiksen (V), udtrykt behov for, at de danske lønninger tilpasser sig de tyske, mens skatten skal ned på svensk niveau for at styrke konkurrenceevnen.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Lars Løkke Rasmussen, men Venstres politiske ordfører, Ellen Trane Nørby, erkender, at hendes formand bruger tallene i en forkert sammenhæng. Men sammenligningen med Sverige er fortsat relevant, mener hun.

- Lars Løkke Rasmussen baserer sig på et svar fra Margrethe Vestager, som viser lønomkostningerne for industriarbejdere. Men pointen er stadig den samme, uanset hvilke tal man bruger. Det er stadig dyrere at ansætte en dansk industriarbejder, og derfor mister vi konkurrenceevne og arbejdspladser, siger Ellen Trane Nørby, som også henviser til helt andre tal fra Økonomi- og Indenrigsministeriet, der viser et lidt højere omkostningsniveau mellem svenske og danske industriarbejdere på 16 procent i timen. Ministeriet skriver dog selv i en note, at der »angiveligt er en fejl« i de bagvedliggende data.

Ifølge Socialdemokraternes politiske ordfører, Magnus Heunicke (S), baserer Venstres politik sig på et »bluffnummer«, fordi partiet så ofte henviser til lavere svenske virksomhedsomkostninger i den økonomiske debat.

- Det er meget alvorligt, når den mand, som drømmer om at blive statsminister, baserer sin politik på en misforståelse. Det er nok derfor, han er så omhyggelig med aldrig at stille op i nogen debatter.

Hvad mener du?
Deltag i debatten herunder.

Din kommentar

Kommentarer

Vær nu lidt produktiv.

Skrevet af Thomas, Mandag den 14. januar 2013, 14:26

Grunden til at mange dagpenge modtagere ikke kan få et job skulle vel ikke gemme sig i det faktum at kontanthjælpsmodtagere skal være i aktivering? Det er jo enormt konkurrenceforvridende!

Når det så er sagt, kan jeg overhovedet ikke forstå hvorfor politikerne spilder tiden med at diskutere hvad den ene og den anden får i løn. Se nu for fanden bare at få skabt nogen arbejdspladser istedet for at spilde tiden. Danskerne skal ligenu uddanne sig med lynets hast, men med hvilket formål?
De uddanner sig til arbejdsløshed. I bedste fald kan de blive evigheds studenter. Hvor skal deres startkapital til den nye supermoderne virksomhed med 1000 medarbejdere komme fra? Hvordan tror du banken reagerer hvis jeg kommer for at tage et kæmpe stort lån, når jeg siger at jeg er SU modtager? Er det i beskæftigelses ministeriets interesse at der skal skabes jobs til alle, så må de ansvarlige jo tage deres del af ansvaret og stille op som kautionisten.

Ja VENSTREHANDELSHØJSKOLEYUPPIER OG MIG FØRST GENERATIONEN

Skrevet af Hans Saabye Palmbo Jansen, Fredag den 11. januar 2013, 09:11

Ja VENSTREHANDELSHØJSKOLEYUPPIER og dem til venstre er DE FORKÆLEDE BØRN AF 68 GENERATIONEN og hver afdeling er vokset op med MIG og MIG og MIG FØRST!!!! Og USA - VORHERRE BEVAR OS da kvindemenneske - ja flyt du bare der til og BLIV der MEN du finder nok hurtigt ud af at du muligvis skal ha tre til fire job bare for at få til dagen og vejen og hvis du ikke har betalt sygeforsikring så er du lost hvis du blir syg og hvis du blir arbejdsløs så gud nåde dig!!
FOR FANDEN hold nu op med at se det FACTOR X program og andet lort og vær med til at få de unge uduelige politikere smidt på porten inden de får solgt vort demokrati til EU og de banditter i habitter dernede!!

typisk socialdemokrater

Skrevet af Allan, Torsdag den 10. januar 2013, 20:34

Hvor er det spænnende og underholdende hvad anus heunicke konstant påstår, manden er ikke klogere end et 2årigt barn og mere skal der så ikke til for at blive i S.

Som et ordsprog siger:
kast ikke med sten når mand selv bor i glashus, tænk over det.

"tumben" Magnus

Skrevet af Erik, Torsdag den 10. januar 2013, 19:20

Mon ikke snart det var en ide, at Magnus kiggede lidt indad og så på alle de løgnehistorier og falske løfter de selv er kommet.
Det her er da det rene vand ved siden af.

Hov Karin er du en af de unge VENSTREHANDELSHØJSKOLEYUPPIER!

Skrevet af Hans Saabye Palmbo Jansen, Torsdag den 10. januar 2013, 18:39

Tja nu vi snakker taburetklæbere af højeste klasse så findes de osse hos denne regering MEN gad vide hvor mange af den foregående regerings medlemmer - Peter Christensen ville ikke lægge skattetal frem omkring firmaer og banker og multinationale selskaber - og som får penge under bordet i små konvolutter SAMT at unge politikere fra især Handelshøjskoleyuppiepartiet VENSTRE er klar til at sælge vort engang så gode land til kapitalen og nok for tanke på egen lomme ved at starte forfølgelsen af de fattige og arbejdsløse i samfundet og bare lade banker og multinationale selskaber skrabe til sig - Venter der disse unge banditter fremtidige stillinger eller HVAD!!!!!!!!!!??????????

..

Skrevet af Nicolai, Torsdag den 10. januar 2013, 19:12

"Venstrehandelhøjsskoleyuppier" ?
- Så fordi man er aktivt medlem af venstre, så er man stemplet yuppie? Det ville jo være det samme at sige, at folk med tilgang til S og SF var hippier fra de almene gymnasier? Kom nu over det børnehave stadie..

Så du mener, at der er Venstre mænd der, under bordet, giver multinationale selskaber penge? Jeg vil gerne se dette dokumenteret. Ellers er dette rent vås at lukke ud.

For lige at se bort fra dette, så mener jeg ikke at det er dårligt at store selskaber skal have "fordele"? Man ser det samme i USA.

Store selskaber er dem der skaber arbejdspladser. Kan de skaffe flere arbejdspladser, så falder vores arbejdsløshed, vores BNP stiger, vores forbrug øges, osv. Vi kan altså på denne måde få hjulene igang igen.

Vi ser jo gang på gang at S og SF ikke har hold i deres langsigtede planer. Deres 2020-plan blev pillet fra hinanden, da der intet hold er i.
Hvad har de udrettet i år?

Nicolai

Skrevet af preben lange, Fredag den 11. januar 2013, 09:36

Måske du har ret i din antagelse, men så være ærlig og
sig at du vil "dræbe" veldfærdsmodellen, for det er hvad der sker, hvis vi bruger din model...

Den model du vil bruge, hvis vi tager udgangspunkt i USA,giver slaveligende forhold, i USA sidder 1% på
50% af økonomien, man har en stor befolkning til at arbejde
for ekstreme lave lønninger, som gøre at de har op til tre jobs, for at kunne få det til at hænge sammen..

Jeg med giver at det på nuværende tidspunkt, ville giver mening at sænke skatten, men det forudsætter at man havde
udvist rettidig omhu, da det gik godt og havde hævet skatten for at imøde den overophednig, somskete under VKO,
havde man gjort dette, ville vi have økonomi til at sænke skatten på nuværende tidspunkt, men det gjorde VKO jo ikke...

det er da godt

Skrevet af karin karlskov, Torsdag den 10. januar 2013, 18:19

at der kommet noget nyt at falde over, har I glemt at HTS inden hun blev statsminister ikke kunne svare ang. ØMUèn m.m. Danmarks betalingsbalance var heller ikke lige hendes store nummer???? det er så ærgeligt at det er det der bliver diskuteret og ikke regeringens grundlaget for det kan da ikke blive mindre forståligt, vi er rent til grin for dem der sidder på posterne - det er taburetklæbberi af højeste klasse

Ikke megen tillid til politikerne

Skrevet af J Jensen, Torsdag den 10. januar 2013, 17:09

igen en politiker som ikke aner en pind om havd der forgår.. Det værste er at den uvidenhed som de besidder, i mange tilfælde danner grundlag for lovgivning som befolkningen så efterfølgende lider under..
Lønnen skal ned er næsten blevet et magisk ord.. Agfifterne stiger i rekordfart.. mu her sidst med et ordentligt hak på dieselbiler o.s.v.
Folk bruger ikke penge, men sparer op.. det tror da pokker..
Hvem har snart tillid og tro på Chistiansborg længere..

Utroværdige politiker

Skrevet af Carsten, Torsdag den 10. januar 2013, 16:18

Det viser igen, at Folketingsmedlemmer og ministre, ikke har en skid forstand på hvad FOLKET tjener, eller hvad der udbetales feks i kontant hjælp. Man henviser til urigtige tal, når det også handler om kontant hjælp, her henvises der altid til en enlig mor med 4 børn. Spørgsmålet er;? hvad får en enlig i kontant hjælp i dag? Svaret er Kr. 10.800 - skat,eller netto ca. kr. 8.000,- kan det så betale sig at forblive arbejdsløs??? Spørgsmål, er satsen for kontant hjælp så for høj? Måske får dem er i Folketinget bare for meget i løn, men de flæste har aldrig, aldrig været ansat i et alm job i de seneste 10- 15 år, hvis de ikke kommer lige fra Universitet eller måske lønnet sportsmand af Team Danmark.
Sæt jer ind i tingende det ville klæde de flæste
Carsten, på kontant hjælp og får Kr. 8.256 til dækning af husleje, mad og alt andet.

..

Skrevet af Nicolai, Torsdag den 10. januar 2013, 18:58

Carsten..

Med et finansielt underskud på 90 milliarder, er det jo intet andet end logisk at der skal føres en lempelig finanspolitik.

Og 8000 udbetalt er ikke nok om måneden? Så få dig et job?

Hvad skal alle unge gøre som sidder med en SU på 5500? Og her skal der selvfølgelig også betales husleje, mad osv. Det er et spørgsmål om prioritering.

Jeg tror at samtlige ministre har fuldstændig styr på, hvor store lønninger der er rundt om. Det skal man jo ikke være videre begavet for at vide?

nu spiller violinen igen....

Skrevet af Blåmand, Torsdag den 10. januar 2013, 18:22

.... i stedet for at ynke skulle du få dig et arbejde. De sidste dage er der kommet flere og flere firmaer i medierne som ikke kan få folk. Så, fingeren ud af næsehullerne og søg arbejde- det er der masser af!

Det er meget enkelt

Skrevet af Thomas, Tirsdag den 15. januar 2013, 13:04

Tilbyder man sine medarbejdere nogen ordentlige arbejdsforhold incl. en ordentlig løn, så kan man ALTID få den ledige stilling besat.

Men hvis man er en nærrig og sur gammel nar der behandler sine medarbejdere som lort, så ender man osse med at spille den der PIV PIV plade på landsdækkende tv. Det er SÅÅÅÅ synd for mig. Min virksomhed har hårdt brug for flere hænder men jeg vil ikke give en skid for det, for jeg skal have råd til liebhaver boligen og C-klassen fra Mercedes Benz. At mine medarbejdere knapt nok har råd til at få mad på bordet er jeg sgu ligeglad med for jeg vil ikke ofre noget for min virksomheds overlevelse.

Ja Lars Løkke er ulden MEN Thrane Nørby er ??????

Skrevet af Hans Saabye Palmbo Janssen, Torsdag den 10. januar 2013, 15:38

Ja hende der Thrane Nørby blir mer og mer skingrende hysterisk. Og så kører hun gang på gang på repeat!!
Venstre især har sgu for mange unge levebrødspolitikere som kommer direkte fra skolebænken og vel især Handelshøjskolerne, selvom hun ikke er uddannet derfra og eller osse har de ikke gjort deres studier færdig endnu.
Thrane Nørby lyder efterhånden så desperat at det er til at græde over og nu skal hun vel til at opdatere sin CV igen via sine venner - Fy for den hvor skulle hun bare smides ud af Folketinget sammen med andre af hendes halvkriminelle unge venstrelevebrødspolitikere

Ja Lars Løkke er ulden MEN Thrane Nørby er ??????

Skrevet af Hans Saabye Palmbo Janssen, Torsdag den 10. januar 2013, 15:38

Ja hende der Thrane Nørby blir mer og mer skingrende hysterisk. Og så kører hun gang på gang på repeat!!
Venstre især har sgu for mange unge levebrødspolitikere som kommer direkte fra skolebænken og vel især Handelshøjskolerne, selvom hun ikke er uddannet derfra og eller osse har de ikke gjort deres studier færdig endnu.
Thrane Nørby lyder efterhånden så desperat at det er til at græde over og nu skal hun vel til at opdatere sin CV igen via sine venner - Fy for den hvor skulle hun bare smides ud af Folketinget sammen med andre af hendes halvkriminelle unge venstrelevebrødspolitikere

Kræv bedre politikere

Skrevet af H.B. hansen, Torsdag den 10. januar 2013, 15:21

Som det er nu bruger vi krudtet på at anklage hinanden, og påpege at rød er lige ligeså slem som de blå. Det er HELT korrekt, at rød er ligeså slem som blå. De manipulerer alle med tal, så det passer bedst ind i deres verdensbillede.

Men så længe vi slås indbyrdes, så griner de "onde", for så får vi ikke gjort noget seriøst ved problemet. Problemerne er mange, talmanipulationer, svindel, mele egen kage, lyve osv. Jeg ved godt at mange lande er værre, men er det godt nok for os?, at vi ikke er de værste?

Lad os få ryddet op, både i røde og blå rækker, og måske endda ind i embedsvældet, hvor der måske også foregår ting?

Hvis vi starter hos os selv. Altså at røde kræver at de røde politikere strammer op!, og at de blå kræver at de blå strammer op!, istedet for at vente på at den anden farve strammer op.

Dem som først formår at stramme op, kan så promovere sig på at være mere "rene" end de andre, og dermed fortælle om egne fortrin, istedet for at tale om de andre fejl (hævde sig selv på fortrin, og ikke hævde sig på at nedgøre andre).

abonnement@danmairen.com

Skrevet af John J., Torsdag den 10. januar 2013, 15:09

Lars løkke var sin tid ansvarlig for Frederiksborgs Amt 1998-2001
I den periode lykkedes det ham med sine vilde privatiserings planer at opbygge et milliard underskud på sundhedsbudgettet.
Sygehus driften kørte med et kæmpe underskud.
Mens Københavns Amt havde et milliard overskud.
Dette overskud kunne i Løkkes tanker godt bruges til at udfylde det store hul i Frederiksborgs Amt's sundheds kasse.
Derfor blev Frederiksborg Amt en del af Københavns Amt og derved en region.
I virkeligheden burde en stor del af det vestlige Frederiksborg Amt være sluttet sammen med Roskilde og Sjællands regionen.

Sammenligninger?

Skrevet af O.Knudsen, Torsdag den 10. januar 2013, 14:36

Hvis denne artikel skal give nogen som helst mening, så skal udregningen dreje sig om. Hvor meget den enkelte Industriarbejder har som rådighedsbeløb, efter at samfundet har opkrævet til sit behov.
I Sverige betaler virksomhederne bidragene til forsikringskassen, til dækning ved sygdom, arbejdsløshed og invaliditet samt pension.
I Danmark betaler vi sundhedsbidrag og AM bidrag over skatten til at varetage disse udgifter. Derfor skal disse bidrag fratrækkes i den Danske bruttoløn for at sammenligne lønniveauet.
Tillige er det også nødvendigt at sammenligne købekraften, med de lande man vil sammenligne sig med. Og med verdens højeste afgiftstryk, så passer det meget godt at vi behøver en lønforskel til Sverige på 10.825 kr. pr. mdr.

Enig

Skrevet af H.B. hansen, Torsdag den 10. januar 2013, 15:17

Jeg er enig.

Det irriterer mig at de sammenligner med sverige, også når de taler om at man får mindre i kontanthjælp i sverige, øhh jaa doh!. Maden koster ca. det halve i sverige, boliger er billigere og biler er billigere.

Ord manipuleres til egen fordel hele tiden, både fra blå side og fra rød side. Vi, befolkningen må blive bedre til at gennemskue dem alle, og vi må enten lytte til vores egen mavefornemmelse, eller vi må selv sætte os ind i alle tallene.

Desværre har alle som udtaler sig til tv eller andre medier en sær-interesse i at sige det de siger. Virksomheder drejer tal for at få love som gavner deres overskud. Fagforeninger siger tal som gavner dem hos deres medlemmer. Politikerne siger tal som gavner dem i valgkampene (man kan jo altid få tilgivelse bagefter). Diverse eksperter som udtaler sig har også altid egen-interesse i at sige som de gør - det være sig både økonomiske eksperter, ernæringseksperter, politiske eksperter... psykologi, læger, KL ... ALLE. Død over autoritetstroen, vi må tænke selv!.

Manipulation!

Skrevet af Trina Rosenberg, Torsdag den 10. januar 2013, 14:28

Kan ikke sige andet end at det er manipulation, så det basker.
Lars Løkke har i realiteten løjet direkte til befolkningen, og det er ikke acceptabelt. En god idé til Lars vil være, at i fremtiden undersøge tingene helt i bunds, så han ikke risikerer at udtale sig falskt til befolkningen igen.

Dybt rystet...

Til alle de røde.

Skrevet af Martin, Torsdag den 10. januar 2013, 14:25

Til alle de røde tilhængere som brokker sig over manglende indsigt, uholdbare tal, løgne fra Venstre osv.

Fald nu lige lidt ned..

Var det ikke S og SF som fremlagde deres 2020-plan tilbage i Maj sidste år, som de senere selv måtte erkende, at den holdt ingen steder?
Var det ikke S og SF som senere hen vedtog VK's 2020 plan?

Politikkere er mennesker som alle andre. Lars løkke har ikke talt usandt? Han har mistolket nogle tal, sendt af Vestager (R), men har jo sine principper på plads? Og manden har jo ret?

At der så er nogle som mener, at landet er blevet forskruget efter 10 år med en blå regering er jo noget sludder. Typiske kommentarer med folk som ikke udnytter deres chancer i livet, og i sidste ende skal nasse på kassen. Det er denne masse som er imod den liberale holdning, og får ind for et mere solidarisk styre. Men skulle i nu ikke lige stramme bæltet, og sætte jer ind i politik? Jeg kan ingen steder se hvor den røde regering skal føre os hen?

VK-regeringen

Skrevet af Nicolai, Torsdag den 10. januar 2013, 13:54

*Jørn Andersen.

Jeg vil lige bringe en påmindelse.
Danmark var et af de lande verden over, som kom bedst igennem den økonomiske krise. Dette kan vi takke VK-regeringen for.

Ældre mennesker kan uden tvivl benytte sig af EDB, og om ikke andet lære det. Vi må forny vores samfund, længere er den ikke.

Løkke er uddannet cand.jur, og har senere arbejdet som selvstændig konsulent, amtsborgmester, finansminister og statsminister. Mener du ikke manden har erhvervserfaring?

Hvis du er så ræve rød, så kom dog i det mindste med nogle argumenter du selv kan bruge til noget..

Manden er tidligere finansminister, så han har uden tvivl styr på hvad han snakker om. Han har principielt ret i, at en dansk industriarbejder er dyre end en svensk - og det står jo ikke til diskussion?
- Om det så er 10.000 eller 500? Hans tal er jo bare baseret på en mail fra Vestager, som jo iøvrigt spiller på modsatte hold..

Nicolai

Skrevet af preben lange, Torsdag den 10. januar 2013, 14:43

Hvis du tror krisen er over, så snyder du dig selv, vi står midt i krisen, og den er langt fra over...

Du har ret i at vi i Danmark, stod med det bedsate udgangspunkt, da den "globale" kom, men vi står med de
DÅRLIGSTE forudsætninger, for at naviger os ud af krisen.

Måske har LLR alle de fornemme titler, som du nævner, men han sad jo som næstkomanderende, altimens VKO førte en økonomisk politik som skabte en overophedning, og som indrigsminister da boligboblen, blev skabt, dertil kan
du lægge den kommunalereform, som han var arkitekten til,
som stadig den dag i dag, har en økonomisk og kaotisk efterslæb.
Så han er et levende bevis på at trods fornemme titler,
bliver man ikke kloger...

At du ikke kan se forskellen på 10.000 og 500, undre mig,

..

Skrevet af Nicolai, Torsdag den 10. januar 2013, 15:12

Jeg insinuere i mit indlæg, at den globale krise i store træk er ovre, da Løkke afblæste den. Hvilket jeg står fast ved. At vi så idag har et finansielt underskud på 90 milliarder, er i mine øjne ikke de absolut dårligste forudsætninger?

VK fremlagde en 2020-plan, hvori det fremstod klart og tydeligt, at med dem ved roret kunne vi i 2020 have et underskud på mindre end 3% i forhold til vores BNP, som EU forlanger. - Dertil kommer også de finanspolitiske skærpelser.

Ja, han var næstkommanderende som du nævner. - ikke kommanderende. Så dit had til Lars Løkke skal da ikke komme ud af dette?

Boligboblen, som du forhåbentlig ved, er jo ikke udelukkende et resultat af den indenrigspolitik der er ført, men starten på den globale krise vi gennemgik. På samme måde udsprang den i USA. Dette har også noget med diverse banker at gøre.

På trods af alle de fornemme titler, mener jeg nu at Lars Løkke Rasmussen er gjort af en kaliber der er en statsministerpost værdi. Jeg kan ikke se hvordan manden ikke er klog?

Og jeg kan sagtens se forskel på 10.000 og 500. Men som der bliver nævnt i et indlæg, så skal der regnes flere ting med i dette, som købekraften osv.
- Og selv om der nu endelig kun var en reel forskel på 500 kroner, så har manden jo stadig ret i, at en svensk industriarbejder er billigere?

Nicolai

Skrevet af Nicolai, Torsdag den 10. januar 2013, 16:13

Jeg hader skam ingen, men forstår nu bare ikke deres politik..

Den nationale boligbobbel, blev skabt af de afdragsfrielån, som blev implementeret på værst tænkelig tidspunkt, altimens priserne var på toppen, det
var det, der skabte den bobbel, som vi kommer til at lide
under, i lang tid...

Hvis du kikker på det offentlige forbug, som jo eksploderede
under hans tid som indrigsminister, og det skyldes blandt andte hans kommunalreform, er det jo et udtryk, for manglende vid, eller manglende sans for styring, husk nu på at stigningen i det offentligeforbrug, jo ikke gav flere
"varme hænder" de blev samtidig reduceret...

Det virker ud fjollet at LLR, nu bekymre sig om konkurrenceevnen, den faldt drastisk under VKO, under deres
ledelse, steg lønningerne, som jo er det der skaber konkurrence trykket, og med den stining på boliger som
skete, vil det være svært at reducer løningerne..

Danskerne er pt. det mest privatforgældet folk i verden,
med det faktum, vil Danskerne ikke forbruge nær så meget,
så vi får skabt nogle arbejdspladser, som kan få økonomien
op i gear..

Så her er et regne stykke..

Glæd plus højelønningerer er lig , dårlige forudsætninger
for at komme ud af krisen...

Løkke Rasmussen

Skrevet af eva just, Torsdag den 10. januar 2013, 13:43

Ja men det må Løkke da godt, han kan jo altid erkende fejlen, og så har han jo fået sit PR stunt igennem. Løkke Rasmussen er fredet i ALT hvad han finder på at foretage sig. Hvis han gider kommenterer han offentlig, derfor bliver det altid til egen fordel. Dette er nu min mening

uha

Skrevet af jørn Andersen, Torsdag den 10. januar 2013, 13:41

hvor er det beskæmmende at høre Lars L
tænk hvis han virkelig selv havde løst problemerne da han var til
men nu er det de andre
LL kom endvidere med besparelses forslag at ældre kunne få tale tid med sin læge pr. internet med sin læge (så kunne man spare
men hvormange ældre kan edb ?
nej den man er farlig ,og han og hans lige blå som røde skulle have lidt erhvervs erfarring
de har jo aldrig haft et job , jo måske gået med aviser
han og de andre er så medie liderlig
men vi danmarks befolkning tror ganske enkelt ikke på LL og co

Vågn nu lige lidt op..

Skrevet af Nicolai, Torsdag den 10. januar 2013, 13:59

Jeg vil lige bringe en påmindelse.
Danmark var et af de lande verden over, som kom bedst igennem den økonomiske krise. Dette kan vi takke VK-regeringen for.

Ældre mennesker kan uden tvivl benytte sig af EDB, og om ikke andet lære det. Vi må forny vores samfund, længere er den ikke.

Løkke er uddannet cand.jur, og har senere arbejdet som selvstændig konsulent, amtsborgmester, finansminister og statsminister. Mener du ikke manden har erhvervserfaring?

Hvis du er så ræve rød, så kom dog i det mindste med nogle argumenter du selv kan bruge til noget..

Manden er tidligere finansminister, så han har uden tvivl styr på hvad han snakker om. Han har principielt ret i, at en dansk industriarbejder er dyre end en svensk - og det står jo ikke til diskussion?
- Om det så er 10.000 eller 500? Hans tal er jo bare baseret på en mail fra Vestager, som jo iøvrigt spiller på modsatte hold..

tal-jongleren

Skrevet af I.Hansen, Torsdag den 10. januar 2013, 13:26

At jonglere med tal og statistikker er jo en tilbagevendende manøvre fra Løkke og Hjort!!!

De omgåes særdeles lempfældigt med sandheden - ja det var jo nærmest deres kendemærke i deres regeringstid.

Jeg er bestemt ikke glad for hverken HTS eller vestager - som heller ikke er uøvede i den diciplin - men Løkke og Hjort er værre til det.

ØV hvor er jeg træt af utroværdige politikere!!!

typisk for Løkke

Skrevet af preben lange, Torsdag den 10. januar 2013, 12:39

Løkke lever jo i en drømme verden, var det ikke også ham der afblæste krisen for lang tid siden???

Pinligt at han ikke har mere indsigt...