Nu må det stoppe. Den konservative socialordfører Tom Behnke raser over at SFs Özlem Cekic mener, at kontanthjælpsmodtageren Carina er fattig, når hun har 15.700 kroner om måneden efter skat. Og han kan slet ikke forstå, at kvinden Carina selv er af den opfattelse.
EFTERLYSNING: Vis os dit budget
LÆS OGSÅ:Özlem Cekic hånet på Facebook
- Jeg kan ikke forstå, at hun kan få sig selv til at stå frem i medierne og klynke på den måde. Hun spytter skatteyderne i ansigtet. Hvis man har 15.700 kroner til sig selv efter skat, har man meget mere end mange mennesker, der går på arbejde, knokler løs og betaler tårnhøj skat, siger Tom Behnke (K).
LÆS OGSÅ:Sådan ser hendes budget ud
Han mener, at det er ”helt knald i låget” at bruge kvinden Carina som et eksempel på, at der er fattigdom i Danmark, og det er nødvendigt at fjerne kontanthjælpsloftet.- At kalde Carina for fattig er en hån imod de mennesker, der hver dag går på arbejde og betaler skat. Det er en hån imod alle dem, der tager en uddannelse og klarer sig for SU. Og det er en hån imod alle de mennesker, der starter egen virksomhed op og nærmest ikke har nogen penge at leve for i begyndelsen, siger Tom Behnke.
Arbejde til dem, der vil have det
Han tror ikke på, at nogen mennesker er tvunget til at klare sig for kontanthjælp i mange år.- Der er arbejde til dem, der vil have et arbejde. Men det kan godt være, at man er nødt til at tage til takke med noget, man ikke lige havde lyst til. Og det kan godt være, man er et nødt til at flytte efter et job, siger Tom Behnke.
Men lige nu er der økonomisk krise og knaphed på job?- Ja, men sådan har det jo ikke været hele tiden, siger Tom Behnke.
Han mener, at folk som Carina burde kigge nærmere på deres budget, hvis de føler sig fattige.
- Hvis hun ikke kan se, at man godt kan have en billigere husleje end de 7.400 kroner, hun betaler, så skal hun have hjælp til at se det. Det er kommunens opgave at hjælpe hende med det. Og hvis der er folk, der har gæld, findes der gratis gældsrådgivning. Vi hjælper og hjælper og hjælper, siger Tom Behnke.























Özlem
Af: p, Onsdag den 11. april 2012, 07:24
Du hører ikke til i det danske samfund.
Det er helt forkert, at du skal have lov til at sidde på Borgen.
Dine meninger om fattige er helt ved siden af.
Skam dig.
Zirkus Helle
Af: KCR, Onsdag den 30. november 2011, 20:08
Endnu en uduelig minister i Helles zirkus...
Vil det ingen ende tage i denne soapopera regering.
Tænk at Özlem C. får over en million i løn + ministerpension, bil etc. for direkte at p.... på de vælger, som har stemt på hende.
Jeg brækker mig sammen med Joakim B.OLsen
Komiske Helle har fået et sidekick !
Af: Peter, Onsdag den 30. november 2011, 19:46
Jeg synes selv jeg er velformuleret, og i almindelighed formår at gøre mig selv forståelig.
Men jeg må med skam at melde erkende at jeg i den foreliggende sag, må strække våben:
Jeg har ikke ord eller formuleringer der dækker den foragt ethvert normalt tænkende menneske, må føler overfor en Nasser og parasit der i hele sit voksne liv har levet af ikke og lave en skid overhovedet.
Og derudover har den frækhed at klynke over at hun ikke kan leve som en greve eller baron FOR ANDRE MENNESKERS PENGE !
Men uanset hvor meget kvalme jeg får over hende, er det for intet at regne for den foragt jeg føler for den totalt inkompetente politiker der forsøger at spænde dette sælle skrog for sin egen politiske vogn.
Og vel og mærke ikke lykkes med det overhovedet.
Komiske Helles regering når nye højder af dumhed og inkompetence. Selvom man ikke skulle tro det var muligt.
Ozlam bababa er bare dum
Af: Mani noniy, Onsdag den 30. november 2011, 13:08
jeg arb. 37 timer om uge og få 13.000 udb. og jag har det meget godt med det, så jeg synes at Ozlam bababa er bare dum
WTF!
Af: Bjørn, Onsdag den 30. november 2011, 11:33
EB og BTs kommentarfelter må simpelthen være samlingspunkt og afløbsplads for mest racistiske, dumme, uuddannede og snæversynede danskere og deres komplet uoplyste holdninger til snart hvad som helst.
I er allesammen resultatet af 4 mia. års udvikling, det kunne være at i måske skulle prøve at leve op til det.
Man kan nå ud over at have svært ved at kapere verdenskompleksitet, men kan læse bøger og søge information så de holdninger man har ikke er fuldstændigt uoplyste, uargumenterede og i nogle tilfælde direkte perfide.
Jeg håber og tror at i er en uddøende kultur, at jeres småsind og jeres sure umedmenneskelige holdninger dør langsomt men sikkert i takt med at hele menneskeheden udvikler sig.
Mvh. Bjørn
hrrrr holmskjold
Af: jenni, Onsdag den 30. november 2011, 12:54
@ hrrr Bjørn Holmskjold, muhamedaner, I presume.
parallelsamfund, der udnytter og erobrer Danmark
Af: jenni, Onsdag den 30. november 2011, 11:11
Cekic, er jo folketingsmedlem for et stadigt mere og mere talrigt og derfor magtfuldt tyrkisk parallelsamfund i Danmark . http://www.bt.dk/krimi/nu-siger-de-farvel-ti-aarigt-trafikoffer
Synd at en piges liv blev så kort.
Men.
Der er IKKE lovlige muhamedanerforeninger i Danmark, lovligt godkendt af Staten.
Der kan heller ikke blive det.
Det sikrer Grundloven.
Jeg er overbevist om, at Cikics 'fattigdomsinteresse' ikke reelt er for danskere, men for hendes tyrkiske vælgere. Invasionen.
Jeg vil gerne se en offentliggørelse af, hvor mange tyrkere, der er selvforsørgende fuldgyldige skatteydere til dansk statskasse - dvs ikke sender pengene til Tyrkiet og derfor får fradrag, og derfor betaler en mindre skat til Danmark.
Og jeg vil gerne se, hvor mange af Cekics tyrkiske vælgere, der er på offentlig forsørgelse, der sender pengene til Tyrkiet og derfor får fradrag - og derfor flere bistandspenge fra den danske offentlige kasse.
Tak.
Cekic er Tyrkiets medlem af Det danske Folketing.
Ufatteligt uhensigtsmæssig, at det kan ske.
Hun var snu, at tage en dansker nu som eksempel. Meeen sandheden lykkedes det ikke at skjule.
Lad os se budgetterne for hendes tyrkiske vælgere!
Tak.
Det vil jeg osse gerne se, Jenni
Af: Karen, Onsdag den 30. november 2011, 11:32
Det vil jeg også gerne se, Jenni.
Får de virkelig skattefradrag for at sende penge hjem? Det vidste jeg ikke.
Hvor uhyggeligt!
Hvorfor skal vi danske skatteydere betale ikke blot til de invaderende islam'ere - men også for de, der bliver hjemme?
Glem ikke, at hele nordafrika er overtaget af muslimske arabere - og nu er de oprindelige befolkninger som f.eks kopterne i Egypten andenrangsborgere og forfulgte i deres eget land!
Det er på vej til at ske i hele Europa - med regeringernes og EU's velsignelse!
Skræmmende.
Özlem Cecik, ak!
Af: svend, Onsdag den 30. november 2011, 10:57
bare forbi Özlem Cecik ikke gider at lave sit arbejde og møder uforberedt op, betyder det jo ikke at der ikke er fattige i danmark!
det betyder kun at Özlem Cecik er ligeglade med de fattige og at hun bare bruge ordet for at få sympati og derved kan hun beholde det velbetalte arbejde hun ikke gider at lave.
Men hånden på hjertet, hvem gider at bytte med super rige Carina?
og hvis der ikke findes fattige, hvem er det så der får den julehjælp som Rige Carina er for rig til at kunne modtag, og som den fattige lokale venstre kassere, er for stolt til at modtage!
Hvorfor er intet sket?
Af: h, Onsdag den 30. november 2011, 10:31
h
SUK!
Af: Maria, Onsdag den 30. november 2011, 09:33
Hvor meget vil Carina og ligestillede nu kunne få, når kontanthjælpsloftet fjernes af denne uansvarlige regering, vi desværre har fået?
De, der er på kontanthjælp vil jo bare til evig tid blive fastholdt i offerrollen.
DET er SF's - og de rødes - højtbesungne 'menneskesyn' - at fastholde folk i en offerrolle!
Jeg kan aldrig lade være at få kvalme, når 'menneskesyns'-kortet trækkes!
Den der kvalmende selvfede floskel opfundet for at kunne afspore enhver debat om godhedsindustriens berettigelse.
UPS
Af: El Barsko, Onsdag den 30. november 2011, 01:23
Det var ikke meningen, at spame.
El Barsko
Livsførelse
Af: El Barsko, Onsdag den 30. november 2011, 01:19
Jeg syntes, at hvis vi nu ser bort fra beløbet Carina får udbetalt,
at det er langt værre, at det har stået på i 20 år, måske ikke samme beløb,
men samme mangel på anstændig livsførelse.
Stakkels børn, håber de, hvor svært det end måtte være, på den baggrund,
får en bedre livsførelse.
El Barsko
UPS, Beklager
Af: El Barsko, Onsdag den 30. november 2011, 17:00
Troede der var taler om 2 børn
børn
Af: jenni, Onsdag den 30. november 2011, 05:51
el Barsko.
Børn?
Der er een søn på 16 år.
Dvs, at han er i alderen til fritidsjob som flaskedreng-, kassedame-, avisbud, etc.
Livsførelse
Af: El Barsko, Onsdag den 30. november 2011, 01:17
Jeg syntes, at hvis vi nu ser bort fra beløbet Carina får udbetalt,
at det er langt værre, at det har stået på i 20 år, måske ikke samme beløb,
men samme mangel på anstændig livsførelse.
Stakkels børn, håber de, hvor svært det end måtte være, på den baggrund,
får en bedre livsførelse.
El Barsko
Livsførelse
Af: El Barsko, Onsdag den 30. november 2011, 01:14
Jeg syntes, at hvis vi nu ser bort fra beløbet Carina får udbetalt,
at det er langt værre, at det har stået på i 20 år, måske ikke samme beløb,
men samme mangel på anstændig livsførelse.
Stakkels børn, håber de, hvor svært det end måtte være,
på den baggrund,
får en bedre livsførelse.
El Barsko
ja dem på mindsteløn
Af: jeanette, Onsdag den 30. november 2011, 00:58
kender du nogen som får under 16000 kr udbetalt jeg selv fik for 2 år siden i butik knap 11000 kr udbetalt og så kommer alt oveni som personer osse kan få hvis de er enlige forsørger så jeg havde mere end de 16000 kr om md.
jeg kunne kun få en lejlighed til 8500 kr om md. og så blev jeg fyret 4 md. efter og kunne ikke få hjælp til at finde et andet sted som var billigere til slut betalte jeg over 10000 kr om md i husleje da vand og varme steg drastisk men efter hård kamp sidde jeg med min kæreste og vores datter i en billigere bolig i dag men mangler bare at komme ud af kontanthjælpsystemet og få mig et job eller en uddannelse
mindsteløn findes ikke
Af: jenni, Onsdag den 30. november 2011, 05:57
@ jeanette, der findes ikke mindsteløn i Danmark.
!!!!!!!!!!!!!
Af: Janne jockumsen, Onsdag den 30. november 2011, 00:55
Skam dig noget så forfærdeligt grusomt, "Carina"!!! Jeg har passet mit faste job på en fabrik hver dag i ca 12 år, har to børn og et beløb på ca. 12.000 udbetalt pr. måned før samtlige udgifter er betalt! Jeg burde sige op på stedet og nyde resten af mit liv på samme luksuriøse måde som du gør men jeg vælger at blive i stedet og gøre min borgerpligt. Ellers kan det danske samfund ikke løbe rundt og vi ender som grækenland! (det undrer mig i grunden ikke det store at det gik som det har det gjort indtil nu dernede, man bliver nødt til at sætte ydelse før nydelse og hvis man vil slappe af er det ok, hvis man har fortjent det og ydet en indsats først) Jeg begriber ikke hvorfor god gammeldags fornuft er gået fløjten og vores samfund handler om hvor meget man kan trække ud af staten i stedet for hvad man kan bidrage med. Det er en meget sørgelig udvikling og jeg er usikker på hvor meget politikkerne kan gøre ved det. Efterhånden handler politik mere om hvor god man er til at danse eller synge end godt politisk håndværk. Jeg beundrer ældre politikere som Niels Helveg Petersen, Pia Kjærsgaard, Uffe Elleman Jensen, Poul Nyrup osv. Jeg er ikke enig med dem, nej, men beundrer dem fordi de rent faktisk kæmpede/kæmper for hvad de troede/tror ville gøre verden til et bedre sted. Blåøjet i visse tilfælde, bevares, måske, men beundringsværdigt. Men alle disse der samfundssnyltere burde tænke sig grundigt om og vurdere om de ved livets udgang kan tænke tilbage på livet med en god samvittighed, og tænke, det kan jeg sgu godt være stolt af det her, jeg har måske ikke verdens største hus eller verdens hurtigste bil. Men jeg snød i det mindste ikke mine medmennesker så ofte jeg kunne komme til det og jeg gjorde en indsats for mit land og mine nærmeste og efterkommere. Jeg kan godt være det bekendt og forlader ikke denne jord i en miserabel tilstand. Husk også at være god imod dyrene i denne tid, du dør jo nok ikke af at lægge et par fuglefrø ud til de søde små, her i løbet af vinteren. Lad os nu alle sammen se at få løftet standarten lidt og lade være med at gå og leve på andres nåde. Hjælp til hvor du kan og hvis ikke du er i stand til at passe et arbejde og er nødsaget til at gå pa førtidspension, så yd noget frivilligt arbejde og kom op af sofaen. Så bliver du også socialiseret iblandt andre mennesker og gror ikke fast og bliver en sær snegl. Tænk jer nu om derude og lad ikke alt gå op i sprut og damer og et liv i overhalingsbanen men hold lidt eftertanke en gang imellem. Det skulle være så sundt har jeg hørt..........
fattig
Af: jeanette, Onsdag den 30. november 2011, 00:47
jeg mener min søn på 23 år er fattig får som udeboende 4800 kr om md.
og vil gerne i gang med en uddannelse men kan ikke søge ind før til næste år og han bliver smidt i det ene praktik til det andet han har fået kørekort ved hjælp fra kommunen og bliver så sendt i praktik hele tiden.VÅGN OP REGERING OG TIDLIGERE REGERINGER MAN UDNYTTER DET MED LØNTILSKUD OG PRAKTIK I JERES STATISTIK OM HVOR MANGE LEDIGE DER ER HAR I IKKE DEM SOM BLIVER SENDTT I PRAKTIK OG LØNTILSKUD MED ALLE FIRMAER OFFENTLIGE SOM PRIVATE UDNYTTER DETTE
GIV OS BEGGE ET JOB I MORGEN I MENER JO AT DER ER MASSER AF JOBS
til jensen
Af: jeanette, Onsdag den 30. november 2011, 00:34
ja du har ret alle enlige forsørger kan få hjælp og alle med børn rig som fattig får børnechecken hver 3 md. jeg mener ikke man kan gøre op om hun er fattig eller ej man burde kunne regne ud hvad madvarer koster regne ud fra det.
Og hvor får man en lejlighed som koster mindre ja nogle skriver hvis man flytter til jylland ect. men når man har sin familie i københavn og man har et barn i skole så flytter man da bare ikke som jeg skrev tidligere så har jeg boet i en dyr lejlighed og boligselskab ville ikke hjælpe og kommune ville ikke hjælpe vi kunne tage på herberg og så skulle de nok tage sig af vores datter men vi stod fast på at så måtte vi bo hos familie og venner og så selv få kørt vores datter til skole hverdag fra købenahvn til farum og så kunne vi komme på en akutliste efter meget overtaglese om at kommunen måtte da vægte det at vores datter var glad for at gå i sin skole vi har i dag en lille 3 vær og vi klarer os da men det er sku da hårdt vi har 7600 kr tilbage til alt mad,tøj,tandlæge jul ect.
Hvordan?
Af: Mia, Onsdag den 30. november 2011, 00:25
Det er da ikke normalt at få 16.000 kr udbetalt på kontanthjælp?
Den periode hvor jeg selv fik kontanthjælp, fik jeg ikke udbetalt mere end 5000 kr. Og det er ikke meget at leve for, når man skal betale husleje, strøm, varme, vand, forsikring, transport, tlf. regning, licens, internet osv. og stadig have til dagens brød.
Tlf. skal man have når man er kontanthjælpsmodtager, internet er en fordel at have, med mindre man kender nogen som har, eller har adgang til det på anden vis.
Licens skal man idag betale bare man ejer en mobiltlf.
Hvor mange kanleve uden vand, varme og el?
Skal man undværre en forsikring fordi det er dyrt at have, og derved måske ricikere at komme i gæld?
Hvad med transport, er det rimeligt at skulle gå flere km for at komme til de forpligtede møder?
Ja, jeg havde store problemer med at få det til at hænge sammen, og for mit vedkommende var der også ekstra udgifter månedligt i og med jeg holder dyr, som self. skal have mad, og helst før mig. Dette var uden tvivl selvvalgt, men er det rimeligt at skulle gå af med sine dyr fordi man mister job? Især hvis disse har hjulpet én af med en meget svær depression?
Det var blot et lille pip fra mig, som ikke forstår at man kan få udbetalt godt 16.000kr på kontanthjælp.....
snydt
Af: jenni, Onsdag den 30. november 2011, 05:47
@ miá, hvis du kun fik 5000 har en eller anden i kommunen formentlig snydt dig.
Undersøg det.
Det kan jo være at h*n har en konto, som h*n overfører resten til, til sig selv.
?
Nej Jenni
Af: P thomasen, Onsdag den 30. november 2011, 10:20
Hun er bare ikke ENLIG MOR ... det er kodeordet der lader guldet flyde ud af offenlige kasser.
P Thomasen
Af: jenni, Onsdag den 30. november 2011, 11:19
Kontanthjælpsbeløbet er som, der står i beskæftigelseministeriets skema.
Og skatteprocenten er som, der er i bopælskommunen.
5000 kan ikke passe.
Jo!
Af: Mia, Onsdag den 30. november 2011, 21:32
Jo,som ung under 25år får man ikke mere end 5000,- udbetalt - den første tid kan man få 5400,- men den sats bliver sat ned hvert halve år.
Som sygemeldt med depression, kan der sagtens gå langt over et halvt år at blive rask.
Hmmm
Af: Jensen, Onsdag den 30. november 2011, 00:18
Jeg vil ikke forsvare Carina, men hun får jo ikke 16000 i kontanthjælp, , som er 9800, resten hun får så som boligsikring og børnepenge får andre med hjemmeboende børn også, og har man ikke en stor indtægt får de også boligsikring, dog forstår jeg ikke hun ikke finder en billigere lejl, ved godt hun så ikke får så meget i boligsikring, men så sparer kommunen da lidt der...Her i den kommune jeg bor i, har de lige tvunget en syg kvinde til at forlade hendes lejl fordi den var for dyr, huslejen var 5000 om mdr, så det med huslejen undrer mig at kommunen ikke kigger på det...
til tom behnke
Af: jeanette, Onsdag den 30. november 2011, 00:18
For det første så er der ingen jobs at få er selv på kontanthjælp og bliver nu smidt for 4 gang i praktik på 2 år og man skal ikke sige at jeg ikke vil tage et hvilket som helst job for jeg har både gjort rent,været i butik været selvstændig ect. jeg er 44 år gammel og har en kæreste som er syg og osse er på kontanthjælp og vi har en 9 årig datter samt 2 store børn jeg vil gerne i uddannelse som pædagogmedhjælper men kan kun få su og da jeg har stor gæld efter firmakrak så kan jeg ikke se jeg skal tage et sulån og komme mere i gæld.Hvis du har et job til mig vil jeg meget gerne have det? Det er jo ikke kun den nye regering som vil have at kontanthjælpsmodtager skal arbejde for deres penge det ville i jo osse men så tager man bare arbejde fra nogle andre.
lejligheder hænger ikke på træerne og en almen.bolig koster en 3 vær fra 5000 kr bor selv i farum altså på 61 km2 og nej kommuner hjælper ikke folk som os med at finde en billigere bolig har selv lige været boligløs i ½år kom fra en pisse dyr lejlighed man skal være skrevet op i 20år for at få en meget billlig bolig
FATTIGDOM - så bliv sigøjner.
Af: Pedro, Tirsdag den 29. november 2011, 22:58
At man som samfundsskadelig sigøjner kan fake de naive sagsbehandlere til million-udbetalinger, på danskernes regning - burde vel snart få øjnene op for de fleste gode samfundsborgere.
Hvor længe vil I finde jer i denne slendrian?
Hvad siger du - er du folkepensionist, og har altid stemt socialdemokratisk - ligesom dine forældre.
Well-Well du gamle - fik du så ikke det du havde fortjent?
Jamen - sådan har vi altid gjort i vores familie.
Well-Well du gamle - så fortsæt du bare med at gøre hvad du altid har gjort - og fortsæt endelig med at se på hvordan alverdens afskum, stikker af med med den fløde som var tiltænkt dig.
FATTIG - de røde´s ynk.
Af: Pedro, Tirsdag den 29. november 2011, 22:40
I et af verdens bedste samfund, er der plads til at pladderhumanister som det tyrkiske afskum af en SF-politiker, kan besudle vores mønstersamfund.
Samtidig står BOTOX-Helle med sin maskinfremstillede attitude og proklamerer at DET KENDER HUN IKKE NOGET TIL.
Hvis nu de to kvalmende tøser tog hinanden i hånden, og udvandrede til deres respektive reservater - og overlod styringen af dette paradis til folk som har forstand på det - så var meget vundet.
Øzlem hører ikke til i dette samfund - og vil helt sikkert have det meget bedre i hendes vanvittige, muslimske hjemland.
Helle bør søge ned i Europa til et sted hvor hendes Pinochio-dukke af en mand (sagde jeg mand - fjolset er jo en dreng med lang næse) holder til. Her ulmer det godt nok under ham i skandaler - men det er jo det der er pointen. Skarnet Gucci-Helle skal ned til hendes egne frænder i skandaleland.
Herefter kan vores dejlige samfund fortsætte som vi kloge mennesker ønsker det - helt uden fattigdom.
Lynching i det offentlige rum
Af: Carsten Hansen, Tirsdag den 29. november 2011, 22:34
Jeg er ikke helt sikker på at pressen ved hvad de foretager sig.
To kendte politikere taler med en almindelig borger. Og pludseligt er borgeren i alle aviser. Borgeren har blot talt med politikerne om sin økonomi—På opfordring. Borgeren er helt almindelig. Hun er ikke kendt eller semikendt og hverken politiker eller deltager i Vild med Dans. Blot et almindeligt menneske som stiller op.
Og hvad er resultatet. Hun får øgenavne, f.eks ”Fattig-Carina” i BT. Eller som i Berlingske, ”K: Carina spytter skatteyderne i ansigtet”.
Her taler vi om allerlaveste fællesnævner. Pressen korsfæster og lyncher et almindeligt menneske som blot har stillet op til en samtale af venlighed.
Et hav af læserindlæg og en blog af Søren Pind. Dette er meget meget langt ude.
Özlem Cecik og kuglestøderen burde gå ind og støtte op så Carina ikke bliver efterladt i rendestenen af den samlede danske presse.
fattigdom
Af: lisbeth pedersen, Tirsdag den 29. november 2011, 21:54
De skulle skamme sig, jeg har været i butik i 30 år og har 12000 udbetalt hver måned. Hvis man har råd til at bo så dyrt og samtidig ha hund, ryge og ha dyr telefonregning er der godt nok noget galt. Hvor mange i butik tror i der tjener så meget, og så med de arbejdstider.
Farvel
Af: Kpoul, Tirsdag den 29. november 2011, 21:00
Oslem Cekic - hold fast i dit høje muslimske niveau af ære
- SIG OP!! - som politiker, du er ikke jobbet værdig!
Godnat
Af: muh, Tirsdag den 29. november 2011, 20:59
Det er hamrende tydelig hvorfor statskassen er en kæmpemæssig rage kasse og at politikerne i virkeligheden ikke aner et kuk om hvad fattigdom er, med personer som celik og J.B.Olsen. De får åbenbart så mange penge fra statens ragekasse finansieret af borgerne, at de har mistet begreb om hvad fattigdom er, og deler gladligt pengene ud til ligegyldige ting som jobkursus og gak gak ting
Fattigdom
Af: Birgitte, Tirsdag den 29. november 2011, 20:57
Jeg syntes det er pinligt at man kan på kontanthjælp får så megen hjælp når man spidser vores pensionister af med 4000 udbetalt pr pensionist når man er et ægtepar- de har ovenikøbet betalt til vores velfærd og hvad gir vi tilbage ?
Politikere VÅGN OP - brug vores skatte penge på en fornuftig måde istedet for at smide dem efter folk der ikke gir eller gider vores samfund.
Godt med kasse
Af: Carl Hansen, Tirsdag den 29. november 2011, 20:49
Hvis det her forsætter med de der
udbetalinger til folk der intet vil eller
kan, er det da ikke så sært at alt går
i stå, det er da kun SF og Enhedslisten
der tror på endnu større skatter til at
betale for sådan nogle PANDER.
Godt med kasse
Af: Carl Hansen, Tirsdag den 29. november 2011, 20:49
Hvis det her forsætter med de der
udbetalinger til folk der intet vil eller
kan, er det da ikke så sært at alt går
i stå, det er da kun SF og Enhedslisten
der tror på endnu større skatter til at
betale for sådan nogle PANDER.
Gak Gak Gak
Af: måløs, Tirsdag den 29. november 2011, 20:47
1. HUN BØR ØJEBLIKKELIG SIGE OP SOM POLITIKKER PÅ CHRISTIANSBORG, FORDI HUN HAR ØDELAGT NOGLE TING FOR DE FATTIGE, BL.A. DEBATTEN. INGEN UNDERSKYLDNINGER MEN ØJEBLIKKELIG AFGANG.
2. HVORDAN I ALVERDEN KAN DET LADE SIG GØRE AT FÅ 15-16.000 KR. I KONTANTHJÆLP EFTER SKAT. STATENS PENGE KASSE ER JO EN KÆMPE MÆSSIG RAGEKASSE TIL ARBEJDSLØSE, PRIVATE "KOM I JOB" KURSUS/VIRKSOMHEDER OG OFFENTLIG BISTANDS/"KOM I JOB" INSTITUTIONER.
okay ja det er selvfølgelig naivt og tro på at det ændre sig, punktum.
RØDE ØRER
Af: snas, Tirsdag den 29. november 2011, 20:38
Jeg vil håbe, at dén Socialrådgiver, som har bevilget Carina dette monstrøse beløb, har fået rigtig røde ører.
At medtage ciagaretter som faste udgifter,-( det næste bliver vel at regne husleje, som uforudsete udgifter)- er helt ude i "hampen", det er da ren fornøjelse.
Telefon og internet kan også gøres MEGET billigere.
Når jeg har regnet det igennem, kan der min. fratrækkes ca. 1.300,- kr / md.
Jeg vil inderlig håbe at Carina´´s sag bliver genoptaget, så hun kan kalde sig FATTIG.
... Overvejelse
Af: Kate, Tirsdag den 29. november 2011, 20:30
Hvis det ikke var fordi jeg var glad for mit arbejde, kollegaer og noget at stå op til, ja så er det da lige før, man overvejer at sige sit job op, for så at modtage kontanthjælp, og rende rundt derhjemme.
Jeg får udbetalt knap 11.000 hver måned. og har udgifter for 8000.
Det er jo helt til grin.
Det er ikke rimeligt.
Så må jeg jo være LUD fattig???
Danmark I krise?
Af: Peter, Tirsdag den 29. november 2011, 20:28
Nej, Danmark er ikke I krise når man kan nasse sig til 15.000 kr.
Bør vi ikke tale om netto bidragsyder og netto bidrags tager?
En dansk pensionist der har ydet hele livet till samfundet og idag har 10.000 kr må føle sig udnyttet.
Det er en joke!. Rejs Hjem
De syge
Af: Hanna, Tirsdag den 29. november 2011, 20:25
Har ikke råd til bolig mad og medicin.
DER ER EN NATURLIG FORKLARING
Af: cdm, Tirsdag den 29. november 2011, 20:19
At Carina angiveligt ikke kan få arbejde, er da helt naturligt, hvis man som hende stiller sig op i pressen og påstår, at man er fattig, med dén indtægt hun har, har man for at sige det diplomatisk, ikke stået i forreste række, da der blev uddelt hjerner - det samme må da også gælde Özlem, da hun giver udtryk for de samme synspunkter - at hun så senere trækker i land, er lige en omgang for sent. Politikerne skal lære at tænke før de taler !!!
Jeg er over 60 og havde ikke tænkt at gå på pension de første 10 år, men blot arbejde 12 min. mere, som Helle + Willy vil have. NU er jeg kommet på andre tanker, jeg tror jeg vil gå på førtidspension og nyde livet, og ikke føde på Carina & Co.
arbejdsløs !
Af: tænk på de unge, Tirsdag den 29. november 2011, 20:16
Har en datter der har gået uden arbejde i 2 år på halv understøt. nu er hun på halv af det halve ! hun er 25 år og bor i lejlighed ! Hun får 3700 udbetalt ! til mad husleje og varme ! HUN er fattig !
Send Hende hjem.
Af: Kurt, Tirsdag den 29. november 2011, 20:13
Det er forkasteligt at opleve dette I Danmark.
Hun bør rejse hjem til Tyrkiet og leve af 1000 kr om måneden som er normalt I disse lande.
Du burde skamme dig.
Gak i låget
Af: Skattebasse, Tirsdag den 29. november 2011, 19:53
1. Hun bør øjeblikkelig sige op som politikker på Christiansborg, fordi hun nu har ødelagt nogle ting for de fattige, bl.a. debatten. Ingen undskylderne men øjeblikkelig afgang.
1. HUN BØR ØJEBLIKKELIG SIGE OP SOM POLITIKKER PÅ CHRISTIANSBORG, FORDI HUN HAR ØDELAGT NOGLE TING FOR DE FATTIGE, BL.A. DEBATTEN. INGEN UNDERSKYLDNINGER MEN ØJEBLIKKELIG AFGANG.
2. HVORDAN I ALVERDEN KAN DET LADE SIG GØRE AT FÅ 15-16.000 KR. I KONTANTHJÆLP EFTER SKAT. STATENS PENGE KASSE ER JO EN KÆMPE MÆSSIG RAGEKASSE TIL ARBEJDSLØSE, PRIVATE "KOM I JOB" KURSUS/VIRKSOMHEDER OG OFFENTLIG BISTANDS/"KOM I JOB" INSTITUTIONER.
okay ja det er selvfølgelig naivt og tro på at det ændre sig, punktum.
hvorfor....
Af: k karlskov, Tirsdag den 29. november 2011, 18:47
hvorfor er Carina på kontanthjælp??
i 20 år helt galmathias - og igen en politiker der ikke har gjort sit forarbejde grundigt nok
derfor arbejder hun ikke....
Af: John, Tirsdag den 29. november 2011, 19:53
Hvorfor skulle hun da arbejde, hun får jo 16.000kr for at lave ingenting. Jeg antager hun ingen uddannelse har, hvis det er rigtigt, så kan hun ALDRIG komme til at tjene 16.000kr netto. Derfor arbejde hun ikke, og vil aldrig komme til det. Hun har ikke råd til at begynde med at arbejde. Så bliver hun først fattig !!
hvorfor....
Af: k karlskov, Tirsdag den 29. november 2011, 18:43
hvorfor er Carina på kontanthjælp??
i 20 år helt galmathias - og igen en politiker der ikke har gjort sit forarbejde grundigt nok