Joachim B. Olsen: En kontanthjælps- modtager skal ikke på ferie

Kontanthjælpen er for høj, og vi har slet ikke råd!

Sådan lyder det kontante svar på spørgsmålet om kontanthjælpens størrelse fra manden, som i den grad var med til at sætte den offentlige forsørgelse og fattigdomsdiskussionen til debat i 2012.

For Joachim B. Olsen, folketingsmedlem for Liberal Alliance, er overhovedet ikke i tvivl om, at det er alt for meget, at en enlig mor til fire børn får 23.000 kroner i støtte fra det offentlige om måneden efter skat, når man regner børnepenge, fripladser og boligydelser med.

- Vi har simpelthen ikke råd til det her. Vi er ikke så rige, at vi kan tillade os at have så høje ydelser, og det bliver vi nødt til at forholde os til, siger han.

Læs også: Enlig mor til fire på kontanthjælp: Tania får 23.000 i støtte efter skat

Kontanthjælpsdiskussionen blussede op igen onsdag aften, da Tania Niebuhr i TV Avisen fortalte, hvordan det er at leve på kontanthjælp som enlig mor til fire børn mellem tre og 12 år.

Hun får 13.700 kroner om måneden i kontanthjælp og dertil kommer boligydelse, børnepenge og fripladser i institutioner. Ifølge hendes egne oplysninger får hun 23.000 kroner om måneden efter skat i støtte fra det offentlige om måneden.

Og det, mener den liberale politiker, er alt for meget.

FAKTA: Kontanthjælp: Så meget kan man få

Joachim B. Olsen understreger, at han ikke kender detaljerne i Tanias sag og ikke ved, hvorfor hun er uden arbejde, men han hæfter sig ved, at kontanthjælpen i Danmark er højere end i en række af de lande, vi normalt sammenligner os med.

- Vores ydelser ligger betydeligt højere end i andre nordiske lande, og det skaber en række incitamentsproblemer. Vi er et at de lande i verden, hvor flest mennesker er på offentlige ydelser, siger han.

En kontanthjælpsmodtager får simpelthen ikke nok ud af at tage et arbejde, mener Joachim B, men han synes også, at kontanthjælpen skaber problemer i forhold til de mennesker, der rent faktisk har et lavt-løns-job:

- Det er simpelthen at gøre grin med folk. Dem, der står op hver morgen og arbejder 37 timer om ugen i et job, der måske ikke er det sjovest, de får simpelthen for lidt ud af det, siger han.

Læs også: Enlig mor til fire på kontanthjælp: Tania får 23.000 i støtte efter skat

I hans øjne er kontanthjælpen nemlig med til at presse mindstelønnen op, den er skyld i vores høje skattetryk, den fastholder folk på offentlig forsørgelse og forhindrer, at en lang række lavtlønsjob i at blive oprettet.

- Man kan godt have en holdning til, at kontanthjælpen skal have en vis størrelse, men man bliver altså også nødt til at forholde sig til, at det altså har nogle negative konsekvenser.

- Det er vel for pokker bedre, at folk arbejder for de penge, de får. Det ville være bedre for alle. Ikke mindst for de børn, der vokser op i de familier og ser en mor og far, der ikke går på arbejde.

Men han indrømmer, at det er en svær pædagogisk opgave at reformere kontanthjælpssystemet.

- Det er et meget følelsesladet emne, og det bliver tit udlagt som om, at man er et ondt menneske, som vil folk det dårligt, fordi man vil sætte nogle ydelser ned, men der vil tage noget fra nogen.

29-årige Tania Niebuhr fra Brøndby fik julehjælp, så hendes fire børn kunne få en lidt bedre jul, men også skoleferierne kan være et problem for familien. Hvis hendes kontanthjælpsydelse bliver sat ned frygter hun, at det går ud over den årlige ferie, som i år gik til Tyrkiet med to af børnene.

- Skal man på 'den årlige ferie', når man er på kontanthjælp? Nej, det mener jeg faktisk ikke, at man skal. Så skal man blive hjemme og søge arbejde i stedet for at tage til Tyrkiet.

Ifølge tal fra Finansministeriet har en enlig som Tania Niebuhr et rådighedsbeløb efter udgifter til bolig og før eventuel egenbetaling til daginstitution (Tania Niebuhr har dog friplads) på cirka 239.632 kroner årligt svarende til 19.969,33 kroner om måneden. Disse penge skal dække øvrige regninger, husholdning, tøj, fritidsaktiviteter med videre.

Afstemning

HVAD MENER DU? DELTAG I DEBATTEN NEDENFOR ELLER PÅ FACEBOOK

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

J.B. Olsen

Skrevet af Preben Vestergaard, Lørdag den 29. december 2012, 12:16

Han er dum, en person hvor det kun er mig og mig

Han har gået i skole, samfundet betalte

Han har kaste med " en kulgle " betalt af dansidretsforbund

Han er i folketinget betalt af staten

Han har aldrig lavet en skid, men bebrejder alle

Så væk med ham

spænd hjelmen

Skrevet af bj, Lørdag den 29. december 2012, 19:11

Preben
Læs lige din kommentar, du lyder som en idiot.

J.B. Olsen

Skrevet af Preben Vestergaard, Lørdag den 29. december 2012, 12:16

Han er dum, en person hvor det kun er mig og mig

Han har gået i skole, samfundet betalte

Han har kaste med " en kulgle " betalt af dansidretsforbund

Han er i folketinget betalt af staten

Han har aldrig lavet en skid, men bebrejder alle

Så væk med ham

selvmål

Skrevet af Birgitte Krogager, Lørdag den 29. december 2012, 13:29

Tænk, at nogen vil være bekendt at udstille sig selv så sølle som i ovenstående indlæg. Det er sandelig dig, der skulle skamme sig.
At komme frem med en mening, når man ikke har den ringeste anelse om sammenhængen, er snydedumt.
Hvis modstanderne af Joachim er på dit niveau, styrker det kun ham.

skyldig

Skrevet af Kristian Mellergaard, Lørdag den 29. december 2012, 10:25

Dansk Fremskridt. Det er jo ikke kontanthjælps modtagerne der er skyldig det er de politikker der sidder på Christiansborg og ikke mindst de der sidder i regeringen idag.Hvem åbnede grænserne igen for fri indvandring Helle Thorning Magrethe Vestager Johanne Schmidt: Hvem opfoster Hassælger I Sandholmlejeren det gør Mafiaen Røde Kors
De røde Journalister styre Danmark.

Medie viden?

Skrevet af Jimmi, Lørdag den 29. december 2012, 12:31

Du er jo et sørgeligt tilfælde.
Din eneste viden har du igennem de tabloid aviser,
hvis fornemmeste opgave er, at fordreje sandheden
så de kan sælge deres lort.
Hvis det ikke var for de Sociale politik Danmark havde
op igennem 60'erne og 70'erne kunne du have et land
ligesom Tyskland eller Polen i dag. Held og lykke med det.
I øvrigt er indvandringen ikke mere fri i dag, end
under den tidligere regering.

Kæmpe forskæls behandling, forsørgere forgyldes

Skrevet af K. Bruun, Lørdag den 29. december 2012, 10:01

HOLD NU OP!!! Det er kun dem der er forsørgere der forgyldes i rå mængder!! Er du enlig single og tvunget på kontanthjælp, er der ikke noget at komme efter. HER UNDER kommer mit tidligere indlæg, som er fra den VIRKELIGE HVERDAG:
Det kan godt være, at rigtig mange syntes at kontanthjælpen er for stor. MEN hvis man som jeg er 51 år, single og uden børn for man ikke for meget!!! Jeg har arbejdet siden jeg var 14 år og fra mit 20 år har jeg arbejdet som faglært. Men fra september 2011 har jeg været syg med en nedslidt ryg, og er fra december 2012 kommet på kontanthjælp pga, at jeg er landet uden for reglerne til at for forlænget sygedagpengen, da jeg er rendt ind i 11 måneders vendtetid på behandling og afklaring på et Tværfagligt behandlingscenter som ikke tolkes som lægelig behandling.
Så nu er jeg bevilget Ca. 10330 kr. i kontanthjælp FØR skat samt 501 Kr. i boligsikring, som nu skal dække mine udgifter som f.eks. husleje 3650 kr. ( 2vær.lejeleglighed) lys, transport t/behandlinger(er ikke syg nok til at få bevilget transport) fys.behandlinger hver uge, fagforening, medicin, samt selvfølgelig mad og andet.
Min sagsbehandler i fagforeningen FOA er en rigtig rigtig stor hjælp, til at hjælp mig med råd, hjælp og støtte, men der er desværre ikke mere jeg kan bevilges pga at jeg er single. Så som enlig single, er der ikke meget at gøre godt med!!!
Jeg havde aldrig forventet, at jeg skulle havne i dette. Da jeg havde et pragtfuldt arbejde, som jeg forventede at være i, til jeg blev 62 år.
Så NEJ, vi er ikke alle havnet i kontanthjælpen, af egen fri vilje og ikke alle er bevilget for meget!!!

Forkert placering

Skrevet af Steven, Lørdag den 29. december 2012, 10:13

Dit problem er ikke størrelsen af kontakthjælpen, da du simpelthen er placeret i en forkert gruppe.
Det er reglerne der skal laves om, for du sidder med store udgifter som er udover alm. leveudgifter, pga. din sygdom (som ikke var en sygdom).
For dig er det meget synd at du sidder i en situation hvor du ikke kan få behandlingerne betalt.

SÆT DEN NED

Skrevet af Steven, Lørdag den 29. december 2012, 09:47

Jeg har selv mærket den, og mere til.
Min kone og jeg har 2 børn, hun er på SU, og jeg har været på dagpenge (laveste sats) i over et halvt år. (har dog arbejde nu).
I den periode var det mig der trak pengene hjem, da min kone på SU, fik væsentlig mindre, så hold nu op med at kalde kontanthjælp for sultegrænse, Su modtager modtager kun ca. det halve af en kontanthjælpsmodtager. en SU modtager der er forsøger, bliver faktisk nød til at tage lån for at kan leve. det samme burde gælde for kontanthælpsmodtagere. sæt satsen til det samme som SU, og indfør et lavrente system for dem som skal bruge ekstra.
er enig med Joachim, den er alt for høj, og kender selv flere som ikke synes det kan betale sig at tage et arbejde, da de ikke tjener mere ved det. og kender endda også nogle få, som faktisk mister penge på at tage et fuldtidsarbejde, grundet de mister mange tilskud.

Joachim dog

Skrevet af Erik Andersen, Lørdag den 29. december 2012, 08:18

Syns efterhånden at hele snakke om kontanthjælp er skredet ud på overdrevet, efter Carina og Joachim kom ind i billedet.
Jeg er selv på kontanthjælp, gift, og med en kone der studere.
Det som aldrig blir nævnt i debatten er forhold som dem vi har.
Tilsammen har vi ca 26.000 før skat som skal afholde alle udgifter fra husleje, mad, tøj, institution og buskort.
Vores husleje er på 6800 kr om mdr, så der er ikke det helt store beløb tilbage når den er betalt.
Kort sagt vil jeg gøre opmærksom på at hele snakken om hvorvidt kontanthjælpen er for høj eller ej.....prøv det selv.
Lige nu er der en gevaldig snak, gøren og laden, omkring de stakkels mennesker som snart ryger ud af dagpengesystemet for at komme på kontanthjælp.....eller som os... være reguleret af den gensidige forsørgerpligt som stadig eksistere.
Den selvsamme forsørgerpligt gør jo at den af parret der modtager kontanthjælp blir modregnet hvis ægtefællen tjener penge ved siden af studier ol.
Dette er ikke befordrende for ønsket om at gøre noget selv, da det føles som en straf at tjene noget udover den sats som jeg mener er på sultegrænsen.
Ja fint nok.....kan du tjene dine egne penge selv bør det modregnes....men !
Hvis det modregnes 100 % og motivationen derved ryger, sættes muligheden for et tilhørselsforhold til arbejdsmarked også over styr.
Kan ikke se at det er den rigtige måde at motivere/straffe på.
Modregningen bør være meget mindre så det i det mindste ikke koster penge ved f.eks kørsel til jobbet, at tjene lidt ekstra.
Folketingsmedlemmer som aldrig selv har været på andet en offentlig forsørgelse som Joachim ( kaldet Team Danmark støtte i det her tilfælde) bør nok kigge lidt dybere i de forskellige "tilfælde" som er i landet, og ikke kun dem som aviser og andre medier finder interessante at bringe frem.

Obligatorisk fejltagelse

Skrevet af Magnus Klein, Lørdag den 29. december 2012, 09:10

"Folketingsmedlemmer som aldrig selv har været på andet end offentlig forsørgelse som Joachim ..."
Hordan kan den ene efter den anden komme med en sådan omgang sludder?
Joachim blev i lighed med andre topatleter, der i sportslig sammenhæng gør Danmark ære, en kort tid støttet af Team Danmark, men derudover har han ikke modtaget offentlig støtte.Han har haft arbejde og betalt sin skat.
Det ville klæde dem, som angriber Joachim, at de gjorde det på et korrekt grundlag - og ikke kun som hævn over, at han afslørede Carina.

Endelig tages der fat om emnet

Skrevet af Mathiesen, Lørdag den 29. december 2012, 06:09

Joachim det er sejt, at du tager kampen op. Det er på tide der sker noget på det her område. Fortsæt med det, gør det med respekt for mennesket.

Enig med Henning Jensen og J.B. Olsen

Skrevet af Claus M, Lørdag den 29. december 2012, 05:58

Når man er på offenlig forsørgelse skal man ikke tude over ikke, at kunne komme sydpå i sommerferien. Næ man skulle tage, at tilbyde sin hjælp til f.eks. At gøre skoler og daginstitutioner klar til ferien er slut. Der skal males, gøres rent og slås græs. Der er rigeligt med arbejde om ikke andet så deltag frivilligt. Sports foreningerne har mistet en masse tilskud fra det offentlige, så kontingenter stiger og stiger. Her kunne kontanthjælpsmodtagerne arbejde for deres løn, til gavn for alle. Der er masser af arbejde derudé, bare kom i sving

Uenig.

Skrevet af Lisbeth Nielsen, Lørdag den 29. december 2012, 18:09

Du tilhører tydeligvis samme gruppe som Joachim - dem der ikke aner hvad de snakker om.
Selvfølgelig skal man ikke tude over at man ikke kommer på ferie - men der er så mange andre ting at tude over.
Jeg er heldigvis ikke selv kontanthjælpsmodtager, men derfor kan jeg godt se at de kæmper en daglig kamp for at få pengene til at slå til - det er jo ikke alle på kontanthjælp der får 23.000 pr, måned - det gør Tanja også kun fordi hun har 4 børn.
Dem kunne hun jo selvfølgelig også bare skille sig af med. Spøg til side - hvad med dem der arbejder og heller ikke kommer på ferie - er de for gode til at melde sig til de forslag du kommer med - vil du selv gøre det?
Bare kom i sving i den virkelige verden.

Og du?

Skrevet af LL, Lørdag den 29. december 2012, 19:08

Og du tilhærer tydeligvis samme parasitgruppe som Tania, der fuldstændigt hjernedødt og indoktrineret mener I har ret til at sprede ben og føde unger på samlebånd, og at vi andre så skal samle regningen op for jer.
Hvad med at du selv kom ud i den virkelige verden! Eller gør det for ondt? Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du selv er en snylter, ellers ville du aldrig postere sådan en omgang latterligt, selvynkende lort.
Folk der intet bidrager med i det her land, skulle fratages stemmeretten! Det ville redde os alle.
Inkl karriere fødefabrikker som Tania, som vil blive ramt hårdt den dag lortet kollapser og kællingen ikke har en stat der tvangsindriver hendes kontanthjælp og tilskud hos skatteyderne.

Sultehjælp

Skrevet af Axel, Fredag den 28. december 2012, 22:58

Der tales næsten kun om de kontanthjælpsmodtagere som får for meget, og ikke ret meget om dem som får for lidt.
En enlig kronisk syg person på kontanthjælp, har ikke råd til huslejen - tænk lige over det.

Noget er galt.....

Skrevet af Pedersen, Lørdag den 29. december 2012, 18:15

Ja, så må man undre sig over det beløb Tanja modtager,- og at hun endda kan få råd til en meget dyr lejlighed,- hun vil end ikke flytte til en mindre og billigere,- sålænge hun blot kan få penge til denne dyre. Det er virkelig forkert,- for der kunne spares en del penge,- men der er jo forskel på folk.
Du har ret,- enlige -gifte, og ældre på plejehjem etc., må nøjes med lidt,-meget lidt!
Min hjerneskadede mand, som -efter lang tids hård slåskamp med kommunen ved hjælp af en meget dygtig, men dyr advokat som vi selv måtte betale for,- endelig fik tilkendt førtidspension som 61 årig,- får udbetalt 10.000 kr månedligt til alt,- og jeg har intet arbejde, for de tager jo det meste af det, man tjener i skat så,- desuden har han brug for hjælp i hverdagen, så vi klarer os med det,- plus en mindre erstatning fra vores forsikringsselskab, som vi i årevis har betalt til!!!

Pas godt på pengene -

Skrevet af Hugo-Børge, Fredag den 28. december 2012, 21:08

Rigtig godt at erfare, at den nydelige unge dame Tania kan klare sig for sin indtægt - det er der ikke mange, der kan - og Tania er formentlig klog nok til ikke at sætte overskuddet i banken, som flere indtægtshavere tidligere har gjort og kommet galt afsted med - nej lad blot bankerne leve af skatteborgerfinanceret, økonomisk bistandshjælp - det har de det vist fint med, og synes er helt i orden.

Julehjælp til den forkerte

Skrevet af Henning Jensen, Fredag den 28. december 2012, 19:13

Det er helt vildt at en kvinde kan være på kontanthjælp hele sit liv uden at være på tvungen aktivering. Det er også noget møg at en så umoden kvinde uden arbejde bliver ved med at sætte børn i denne overbefolkede verden. Efter dette tv indlæg giver jeg aldrig mere penge til julehjælp for det er helt gag at omtalte kvinde med rejser til Tyrkiet kan få julehjælp, føj for en tigger morea

Julehjælp

Skrevet af Anita, Lørdag den 29. december 2012, 10:42

Puhh, synes det er en noget ekstrem mening du har med, at hun ikke må sætte børn i verden.. Men vil give dig ret i det med julehjælpen, studsede godtnok også over, at hun kan få det! Det kan ikke passe, at der ikke er tusinde familier der får en meget lavere indkomst end hende, som har mere krav på den hjælp - Uforståeligt!

Mener hun det seriøst?

Skrevet af Jane Marie Frostholm, Fredag den 28. december 2012, 18:43

Både min mand og jeg er så heldige at have et job, og jeg synes det er synd for dem som står uden for arbejdsmarkedet. MEN jeg blir altså harm, når sådan en kvinde står frem, og siger, at det nok går udover den årlige ferie (i år til Tyrkiet), hvis hendes kontanthjælp sættes ned. Og at hun skal spinke og spare hele året.
For det første; hvis der skal spinkes og spares og næsten ik have råd til mad, hvordan har man så råd til en ferie til Tyrkiet????
For det andet; det er fint for mig, at man som kontantshjælpsmodtager får tilskud til diverse ting som institution o.lign, men det er for høje ydelser.
I vores familie på 4 har vi ikke været på ferie i over 3 år for der er ikke råd, selvom vi begge har job. Vi er godt nok to, men vi skal betale ALt selv, og det er da kun rimeligt. Men det gør jo også at vi ikke har et særligt stort rådighedsbeløb, når regningerne er betalt.
Jeg ved godt at arbejde ikke hænger på træerne, men der er jo ingen grund til at søge noget, når man får det hele serveret på et sølvfdad ved at gå hjemme. Jeg arbejder 30 timer pr uge i ældreplejen, og har før skat 16.000, og får ingen tilskud nogen steder fra. Dvs at hun får en del mere end mig ved at gå hjemme. Jeg føler mig faktisk lidt dum over at have et arbejde, for det koster mig en masse penge!!!!!

enlig mor til 4

Skrevet af Hanne , Fredag den 28. december 2012, 17:37

hvordan fanden kan hun have så meget pr mdr at leve for det har vi andre ik engang selv om man er enlig til 1 under 18 år og har 1 boende over 18
fatter man simpelthen ik at det kan lade sig gøre godt nok er jeg på pension pga sygdom men så meget har jeg ik engang pr mdr har li så det rækker til næste 1 i mdr hun skulle skamme sig at søge julehjælp så burde hun ik ha lov at ta på ferie ud og let din røv og lav noget

Misvisende tal

Skrevet af Anders, Fredag den 28. december 2012, 16:45

Man skal være opmærksom på, at en del af de tilskud som Tania modtager er ydelser som hun også ville kunne få, hvis hun var i arbejde. Det er altså manipulation at hævde, at hun skal op på en indtægt på 23.000 efter skat, førend det kan betale sig for hende at arbejde.

Flere sociale vrag på hjælp. fy for satan

Skrevet af Leif Nielsen, Fredag den 28. december 2012, 16:10

Som pensonist får man max 8300 pr måned brutte og der er ikke råd til ferier, men dem som er på varig scocialhjælp har råd til alt.
Samtidig skaber det også at deres børn til at fortsætte i samme spor som deres forældre har levet, dermed at ingen skal betale til den fælles husholdning.

Et hjertesuk

Skrevet af Sørensen, Fredag den 28. december 2012, 15:56

Naturligvis skal det kunne betale sig at arbejde og for høj passiv forsørgelse fastholder mange i rollen som "klienter". Dette er jeg ikke i tvivl om. Jeg er dog glad for at leve i et land, hvor vi tager hånd om de svageste og de brede skuldre bærer mest. Det er OK i mine øjne. Men jeg bliver meget ked af det hver gang jeg læser at venstrefløjen mener de har patent på det "rigtige" menneskesyn og at "blå stue" er nogle kapitalistsvin. Jeg er ret overbevist om, at hovedparten af Enhedslistens vælgere er på offentlig forsørgelse,- jeg arbejder altså hver dag for at bl.a. disse mennesker kan få tag over hovedet og noget at spise + tage på ferie !! Hvad er det lige for et "menneskesyn". Det er jo at rage til sig på andres bekostning og bagefter skælde ud på dem der betaler. SKAM jer ..

Et hjertesuk

Skrevet af Sørensen, Fredag den 28. december 2012, 15:56

Naturligvis skal det kunne betale sig at arbejde og for høj passiv forsørgelse fastholder mange i rollen som "klienter". Dette er jeg ikke i tvivl om. Jeg er dog glad for at leve i et land, hvor vi tager hånd om de svageste og de brede skuldre bærer mest. Det er OK i mine øjne. Men jeg bliver meget ked af det hver gang jeg læser at venstrefløjen mener de har patent på det "rigtige" menneskesyn og at "blå stue" er nogle kapitalistsvin. Jeg er ret overbevist om, at hovedparten af Enhedslistens vælgere er på offentlig forsørgelse,- jeg arbejder altså hver dag for at bl.a. disse mennesker kan få tag over hovedet og noget at spise + tage på ferie !! Hvad er det lige for et "menneskesyn". Det er jo at rage til sig på andres bekostning og bagefter skælde ud på dem der betaler. SKAM jer ..

Jeg synes kontanthjælpsmodtagere skal have mere...

Skrevet af Henrik Nielsen, Fredag den 28. december 2012, 15:46

mere arbejde altså! Gad vide hvad der skete hvis disse mennesker blev sat til at feje fortove, rense strande eller andet? Hvor mange ville så overhovedet være på overførsels indkomst. Det er ynkeligt at man kan gå i årevis med børn som andre skal betale.

Lad fædrene betale

Skrevet af Kurt Dejgaard, Fredag den 28. december 2012, 17:05

Her i Canada, ville fædre til børn af en arbejdsløs mor komme til at betale gildet, iform af et ikke-fradragsberettiget børnebidrag på omkring $1000 om måneden. Børn er et ansvar og det er det for begge forældre. Men mon ikke et par fædre havde tænkt sig om en ekstra gang, hvis prisen for at gøre Tanja gravid var $12.000 om året i 18 år af egen lomme? Bortset fra det: Hun fik nummer 1, før hun fyldte 17. Her, burde samfundet være trådt til, fremfor bare at love at betale regningen: Familiepleje med besøgsret under forudsætning af en ungdomsuddannelse!

ENIG

Skrevet af sarah , Lørdag den 29. december 2012, 00:49

Er fuldstændig enig.. Jeg fatter ikke hvordan faderen han kan få lov til at slippe, og at staten så bare betaler hans regning.. Fædre der løber fra den økonomiske regning burde kunne straffes på den ene eller den anden måde. Først med bøde, og betales den ikke, så med fængselsstraf.. Det er også urimeligt at fokus i den slags debatter altid ligger på kvinden.. Der skal to til en tango, og han må bare hoste op :-)

kontanthjælp

Skrevet af svend A, Fredag den 28. december 2012, 14:30

Hør lige engang Joakim,du glemmer vist at du selv bliver fyrsteligt betalt for dit feriejob i folketingen,frirejser,masser af ferierejser/studierejser,du sidder og nasser på samfundet,det er jo offentlig støtte du får,há dog ikke så ondt i røven af andre så længe du selv rager så mange penge til dig,du gør jo ikke arbejde for disse penge,det er muligt du kunne støde med kugler,men så stopper dine evner osse,og for den sags skyls osse LA.

Lige nu på BT PLUS

Mode og skønhed
Effektivt 14 dages video trænings- program

Effektivt 14 dages video trænings- program

07/08
Mode og skønhed
Kom i form på hjul - på 8 uger

Kom i form på hjul - på 8 uger

29/04
Mode og skønhed
2,5 pct: Historisk lån på gaden

2,5 pct: Historisk lån på gaden

26/08
Mode og skønhed
Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

15/08