Liberal Alliances Joachim B. Olsen har aflyst sin meget omdiskuterede tur rundt i Danmark for at debattere sit syn på fattige sammen med SF'eren Özlem Cekic.
Sidste torsdag aftalte Özlem Cekic og Joachim B. Olsen at tage på en Danmarksturné for at debattere fattigdom i Esbjerg, Odense, Aarhus og København fra 28. november til 12. december og i den forbindelse skulle han også møde to økonomisk trængte familier.
Der blev endda sendt en pressemeddelelse ud om de to politikeres studietur. Men den tur er nu aflyst.
- Jeg sad med ham på mit kontor og besluttede datoer og de emner vi skulle debattere. Og så siger han i mandags, at han ikke kan, fortæller Özlem Cekic til B.T.
- Jeg tolker Joachim B. Olsens afbud på Danmarksturnéen som udtryk for, at han alligevel ikke tør at møde borgerne. Det er jo meget lettere at brække sig over andre uden at stå til ansvar. Jeg synes, at det er meget skuffende, siger Özlem Cekic.
Joachim B. Olsen skrev i slutningen af oktober på facebook, at det er en hån mod de millioner af mennesker verden over som sulter at snakke om fattige i Danmark.
På opfordring af SF'eren Özlem Cekic lovede han efterfølgende at tage med ud i virkeligheden for at besøge økonomisk trængte danskere.
Joachim B. Olsen erkender, at han har taget munden for fuld med turnéen.
- Jeg lader mig let begejstre og elsker at debattere. Men jeg har taget munden for fuld. Min kalender tillader ikke at tage ud og debattere fattigdom på fire møder, men jeg vil stadig gerne møde de to fattige familier, siger Joachim B. Olsen til B.T.
Özlem Cekic opfordrer nu Liberal Alliance til at sende en anden i stedet for den tidligere kuglestøder til debatmøderne.
HVAD MENER DU OM AT JOACHIM B. OLSEN AFLYSER? DELTAG I DEBATTEN NEDENFOR























Rationel tankegang
Af: Jakob Bejer, Fredag den 25. november 2011, 15:38
Det er da helt fint at være enig eller uenig med Joachim, men vi er stadig nødt til at gå efter bolden, ikke manden.
Det Joachim har rejst debat om er slet ikke om der er svage eller stærke mennesker, eller om de har brug for hjælp, men om vi har "fattige mennesker i Danmark" - Lige nu er det emnet der bliver debateret.
Brønderslevfamilien & hele tragedien omkring dem var jo aldrig et spørgsmål om fattigdom, men om mistrivsel, social nød, kriminalitet, misbrug & meget andet, men ikke fattigdom.
Moren i Brønderslevfamilien både røg & drak, samtidíg med at de fik masse af støtte fra det offentlige.
En pakke cigaretter kan købe malaria medicin nok til at redde 5-7 RIGTIG FATTIGE BØRN, eller er det måske ikke rigtige børn fordi de ikke bor i Danmark..??
Lad os få debatten tilbage på sporet & tale om "fattige i Danmark".
NEJ, vi har ikke mennesker der er egentlig "fattige" i Danmark, men det betyder naturligvis ikke at vi ikke har mennsker i nød, bare ikke "penge nød", som naturligvis var hvad Joachim talte om.
Vi skal selvfølgelig blive ved med at hjælpe de svageste i vores samfund, også selvom vi allerede har 2/3 af alle voksne på overførselsindkomst - Skræmmende..!!
Forbandet idiot
Af: Bjarne Christensen, Fredag den 25. november 2011, 14:28
Hvordan fanden kan man være så kold og kynisk som Joachim B. Olsen, og så er han "politiker". Hvordan fanden kunne han blive valgt ind i Folketinget?????, de folk der har stemt på Joachim B. Olsen må komme fra en tosseanstalt.
HVEM ??
Af: Johnny Fiil , Torsdag den 24. november 2011, 01:33
Hvem f..... har stemt den Kuglekaster i Folketinget, Tror han han er Gud eller hvad, han er jo lige til græde over så dum kan ingen sku være. Herren være os nådig, send ham ud på sportspladsen igen, der kan han sku da ikke lave så mange ulykker.
naive
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 18:55
Til de forhåbningsfulde naive.
Han er og forbliver folketingsmedlem indtil Helle Thorning bliver væltet.
Og han får ventepenge og pension bagefter.
Samfundsnasser
Af: Peder, Onsdag den 23. november 2011, 19:47
J.B.Olsen er en samfundsnasser, har aldrig bidraget noget til det danske samfund.JBO har nasset på sporten,kunne måske kaste en kugle,men hvad gavner det samfundet som helhed. NU vi han bare slå plat på samfundet,uden at kunne og bidrage til noget.
PU HA hvor er JBO ern led persom
sportsfolk
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 20:24
Det samme kan du sige om alle professionelle eller semiprofesionelle sportsfolk.
Og forfattere.
Og kunstnere.
og
og
..
..
Så hvorfor kun harcelere over ham?
Kugleskør
Af: Peder, Onsdag den 23. november 2011, 18:47
Dit forsøg på at blive levebrødspolitikker er helt hen i vejret.
Du er ikke ret klog,men kan måske snige dig til at få kontanthjælp.
Politikker bliver du ikke ret længe! Nationen har luret dig.
usmageligt
Af: madsen, Onsdag den 23. november 2011, 18:41
Joachim,_find nu et arbejde . men der er nok ingen der kan bruge dig. Du prøver at blive levebrødspolitikker!!! men NEJ den går ikke.Dine holdninger er fuldstændigt idiotiske.
Kære kuglestøder stop nu den politiske karrierre, det er de bedste for dig.
DU kan nok få en uddannellse et eller andet sted.
Beskæmmende...
Af: Knastholger, Onsdag den 23. november 2011, 18:04
Der er en påfaldende mangel på empati og indsigt i andre menneskers liv og skæbne i flere kommentarer fra diverse personer i Liberal Alliance. Opskriften lyder underforstået "tag dig dog sammen" til mennesker der ligger ned. Det er rystende og beskæmmende, at der kan være så langt mellem mennesker i et ellers oplyst og velfungerende samfund.
Se mit indlæg Knastholger.
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 18:47
Af: jenni, 17:57
joakim aflyser
Af: benny, Onsdag den 23. november 2011, 18:04
joakim b. olsen aflyser turné. Hvad andet kan man forvente af mand der altid har levet på nas af andres penge. Jeg tvivler på at han har måttet leve af gulerødder og ikke andet for de penge han har nasset sig til af team Danmark
offentligt ansat
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 18:38
@benny.
Du beskriver en offentligt ansat.
Vær nu seriøse
Af: Jakob Bejer, Onsdag den 23. november 2011, 17:29
Jeg mener da bestemt at en TV debat, mulligvis med deltagelse af de såkaldte "fattige" familier kan passes ind i Joachim's program over de næste uger.
Dog mener jeg at der er en del danskere der nok lige skal vågne op & kigge sig lidt omkring i verden (lidt længere en Solkysten) før vi kalder nogen i Danmark "fattige". Det er faktisk ret respektløst overfor de cirka 6 milliarder mennesker som lever for under 2 dollars (de fleste under 1 dollar) om dagen.
Alt er naturligvis RELATIVT her i livet, men vi har bestemt ikke "fattige" i Danmark i ordets egentlige forstand - Det kan vist næppe diskuteres, heller ikke hvis man er fra Enhedslisten.
Det er naturligvis ikke det samme som at sige at vi ikke har familier i DK som har mindre end andre familier, sådan virker kapitalismen, men det har vi jo skatten til at regulere i DK.
De 6 milliarder MEGET/RIGTIG "fattige" mennesker er trods alt også mennesker, selvom de ikke lige er danskere - Glemmer vi ikke det engang imellem..??
Hvad med alle de mennesker som ikke har 5 kroner til at købe malaria eller kolera medicin for, så deres barn dør i processen - Det er altså ikke bare sjov at se sit barn dø, "bare" pga. 5 kroner..!!
Jeg siger heller ikke at vi i DK kan eller skal hjælpe alle verdens rigtige fattige, men vi skal sørme heller ikke kalde alle vores (relativt) privilegerede socialklienter for "fattige", når det vist mere er andre (mere alvorlige) problemer end "fattigdom" (dvs.: penge) de har (det kunne være mentale, sociale, eller fysiske problemer). Flere penge kan ikke altid løse alle problemer, desværre..!!
hold munden lukket
Af: hanne, Onsdag den 23. november 2011, 16:30
Jeg synes at hvis man skal udtale sig om såan et omtåleligt emne og så ikke tør stå ved sine udtalelser senere-og tage med ud og se hvordan det rigtige Danmark har det og ikke kun den del har røven på det tørre-so ham selv-skulle man i det hele taget måske slet ikke have udtakt sig..
hvad ser han
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 17:57
@ hanne, hvad ser han, hvis han "tager med ud i det "rigtige Danmark"."
Jeg tror, at de fleste avislæsere har set billeder fra Brønderslevfamiliens bolig.
Det så fattigt ud. Virkelig fattigt. Ekstemt fattigt.
Men var de?
Koma...
Af: Lars, Onsdag den 23. november 2011, 14:27
@ Jenni, kan kun erklære mig helt enig.
Imidlertid må oplysning være det tilbagevendende middel, men naturligvis med respekt for de mere rationelle politiske forskelligheder. Spørgsmålet er i hvilken udstrækning bevidstløse er modtagelige for indsigt?
WANKER
Af: Kennedy, Onsdag den 23. november 2011, 14:18
hehe LATTERLIGE NAR JOACHIM
Helles skyld
Af: Hartvig, Onsdag den 23. november 2011, 13:56
Det er Helle Thornings skyld alt sammen.
Hvis ikke hun var blevet statsminister så havde alle sammen haft det så godt.
Inkompetence...
Af: Lars, Onsdag den 23. november 2011, 13:50
Undrer mig stadigvæk over, hvilke kriterier, der gjorde sig gældende ved LA's valg af JBO som politisk kandidat (bortset fra at være en offentlig kendt person)? Formoder at JBO ikke har tid, idet han skal erhverve sig helt grundlæggende politiske/demokratiske/parlamentariske færdigheder. Et i bedste fald tilsyneladende langsigtet projekt.
kendt
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 14:02
@ Lars, du siger det selv.
'En offentligt kendt person.'
Det var Samuelsens taktik for at få det danske bevidstløse stemmekvægs stemmer.
Som de i sin tid stemte på en komiker.
Samuelsen gennede fårene ind i folden.
Hvad skal vi gøre ved det?
HALLO
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 12:57
Det skummer og gnistrer og raser her.
MEN
Er der ingen, der vil fortælles os, hvad det vil ændre, at et menigt folketingsmedlem tager en ferierejse rundt DK i 2 uger og sidder ved 4 møder?
!!
Tosse
Af: Jens Kr.Andreasen, Onsdag den 23. november 2011, 12:54
Han skal nok til kontrol hos SAXO BANK.Han har da nasset på staten hele sit liv.
leve på staten
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 13:01
Det gør folketingsmedlemmer og offentligt ansatte jo.
Joacim
Af: kurt sauer, Onsdag den 23. november 2011, 12:50
Jeg var også blevet væk hvis jeg havde dummet mig sådan.
Snævertsyn
Af: Helle, Onsdag den 23. november 2011, 12:31
Det er virkelig utroligt at man hvert år ved denne tid hvor emnet fattigdom blandt danskere og julehjælp kommer på tale i medierne så kommer alle de her tilsyneladende snævertsynede mennesker frem med deres brok og påstande om hvor nemt og enkelt det er for en underbemidlet familie at tage sig sammen og klare sig selv!!!!! Der er bare mange triste historier og skæbner bag men nogle mennesker kan bare ikke se ret meget længere end til deres næsetip. Hvis der ikke var et så omfattende problem herhjemme ville det næppe blive taget op igen og igen....VI er herude i hele landet og VI ville da ønske at vi kunne ændre på VORES situationer men det lader sig bare ikke altid gøre...!!!!! Og det er ikke fordi VI ikke vil....Jeres spydige kommentarer taler for sig selv og siger mere om jer end om alle de familier det her faktisk handler om....OG J.B.O´s "nødvendige" aflysning er simpelthen et udtryk for hans frygt for at få syn for sagen....!!!
syn for sagen
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 12:51
@ helle.
Hvad er det for et syn for sagen, han får ved 4 møder?
Strudsen
Af: Helle, Onsdag den 23. november 2011, 13:18
Det behøver jeg vist ikke at svare på da du tilsyneladende er ligeså svært at "trænge igennem til" som J.B.O.........som en struds der stikker hovedet i sandet og lader som om.....
lige netop ikke.
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 13:51
@ Helle, det var da usagligt.
Fandt du ikke et argument?
Det er spild af offentlige midler, hvis 2 menige folketingsmedlemmer rejser rundt i Danmark og bruger transportudgifter, vip-hoteller óg feder den på michellin-restauranter. Mv.
På det offentliges regning.
Og hvad ville der komme ud af det?
Brug dog pengene hvor, der er brug for dem.
Som en tidligere skribent skrev så rigtigt:
Tag de 2 familier, som folketingsmedlemmet for Tyrkiet har fundet i DK samt det udskældte LA-folketingsmedlem, ind i TV, og lad os se på sagen der - allesammen.
hvad forventer
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 12:30
Hvad forventer I fra Enhedslisten, at en 2 ugers tourné igennem Danmark vil bidrage med til 'fattigdoms'debatten?
Tøsedrengen J.B.Olsen
Af: JP, Onsdag den 23. november 2011, 12:13
Hold da fest en tøsedreng af rang. Håber han snart ryger ud i samme situation som dem, han nægter at møde, eller endnu bedre forsvinder ud af medierne, så han bliver glemt.
Så kan det være, han ændre mening, hvilket jeg dog så alligevel ikke tror på.
Vorherre bevares...
Af: Gerda A. Nielsen, Onsdag den 23. november 2011, 11:36
Jeg siger bare Vorherre bevares for Joachim og Jenni...
Tøsedreng!!
Af: Lasse Andersen, Onsdag den 23. november 2011, 11:25
Don't let your mouth get you into something your ass can't handle !!
Det ville klæde den mand at finde tid i sin kalender... og selvfølgelig har han tid. Han tør bare ikke.
hvad
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 12:35
@ Lasse Andersen, hvad er det du tror, der vil ændre sig ved at et 'gement' folketingsmedlem går til 4 møder på en 2 ugers ferierejse rundt i Danmark?
Er det tiden og pengene værd?
Du virker noget panisk i din argumention.
Af: Sandy Haae Høyrup, Onsdag den 23. november 2011, 14:37
Jeg ved ikke om Jacob B. Olsen er gemen? Men du argumentere som det var livet om at forhindre, at J.B.O. skulle ændre holdning.
Dine argumenter om at "smide" penge ud til rejser osv. er blot fis i en hornlygte.
Tinget i sig selv, - samt EU - er kun store pengemaskiner. Der vil have luksus i særklasse, på befolkningens bekostning.
Hvis du tror de vil anvende pengene FORNUFTIGT, tager du gruelig fejl! Fanden hytter sine egne, og tinget, samt EU tager resten.
Dyden i midten: Sagde Fanden, da han satte sig mellem to medlemmer (advokater).
gemen
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 17:26
Sandy Haae Høyrup, 14:37
'gemen' betød i sammenhængen : en ganske almindelig menig i folketinget. Det kunne jeg ikke forestille mig kunne forstås anderledes.
Han er ikke minister.
Han har INGEN selvstændig betydning. Han er en i mængden.
Partimedlemmer stemmer som regel, som partiets linje dikterer. Ikke, hvad hver især selv mener.
Resten af dit indlæg er tilsvarende, øh.
Hvem siger
Af: Maria, Onsdag den 23. november 2011, 13:41
han skal tage to ugers ferie? De fire møder kan tages på to dage.
En gang kuglestøder
Af: Henning D., Onsdag den 23. november 2011, 11:21
Der er ingen tvivl om, at kuglestøderen er et fattigt menneske - mentalt fattig.
Det er sørgeligt at høre, at hans sociale egenskaber ikke rækker til at forstå andre menneksers livssituation.
Joachim! Jeg venter spændt på din næste "politiske" holdning.
endnu en fadæse
Af: peter, Onsdag den 23. november 2011, 11:17
Hvornår bliver den mand voksen?
Som forventet!
Af: michael, Onsdag den 23. november 2011, 11:17
At manden er underbemidlet er jo et velkendt faktum, men det er ikke mindre uhyggeligt, at der findes borgere i dette land, som har stemt denne selvbestaltetede medieklovn ind i folketinget!
Fy for f.....
fattigdom i danmark
Af: winnie pedersen, Onsdag den 23. november 2011, 10:56
Jeg kan da godt forstå at Joachim B. Olsen har aflyst de aftalte møder vedr. fattigdom i danmark. Han har slet ikke kapacitet til at tage sådannne møder. Han er jo ikke en af de skarpeste knive i skuffen, som sagt flere muskler end hjerneceller. Han burde skamme sig og gøre alvor af sine aftaler. Så travlt har han ikke tror jeg, men han tør ikke.
@ Winnie Pedersen
Af: Henning D., Onsdag den 23. november 2011, 11:24
Ja, han burde skamme sig. Det tror jeg bare desværre ikke han gør.
Hmm
Af: KIMMIE, Onsdag den 23. november 2011, 10:56
Jenni du skriver som om det kun er dig og andre der er heldigere stillet, der betaler til andre via skatten. Har du overvejet at nogle af dem du mener administrerer deres penge forkert, også selv engang havde et fuldtidsjob og knoklede r... ud af bukserne for at du evt. kunne komme gratis til læge eller komme på sygehuset uden det koster dig en krone? Vi betaler en høj skat i DK og det går jo ikke kun til at forsørge dem der i dine øjne ikke kan administrere deres penge, det går til sygehuse, folk der har kræft kan blive opreret gratis, at vi og vores børn kan komme til læge, at der er brandfolk tilat slukke brande, politi til at bekæmpe kriminalitet, læger mm til at redde liv, vedligeholdelse af offentlige arealer, veje mm. At mennesker der er blevet voldtaget, overfaldet eller lign. har mulighed for at få psykologisk bistand, at folk der kører langt på arbejdekan trække noget transport fra, at virksomheder kan få dækket udgifter til diverse remedier.
Så den der dybe taknemmelighed du ønsker at blive belønnet med for den store indsats du du yder i form af at betale skat som alle andre gør, den skal du vel egentlig også skynde dig at takke en masse andre mennesker for at du også kan benytte dig af fælleskassen, det er jo ikke dig alene der trækker læsset, men noget alle er med til at betale for, så vi kan nyde godt af de velfærdsydelser vi har i vores samfund!
ikke forstået
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 17:52
@ Kimmie, du har ikke forstået mine indlæg.
Læs dem.
KUJON!!
Af: JUGDE, Onsdag den 23. november 2011, 10:44
Han er en stor kujon, intet mere der. Først kæfter han op om noget han intet kender til, og nu tør han ikke møde de fattige, vil håbe for ham selv og hans familie der må være godt flove over ham, at han holder sin kæft fremover, og vi er mange der ikke gider at høre på dig mere find dig et ordenligt job fjols...
Han skulle have
Af: Jakobsen, Onsdag den 23. november 2011, 10:28
et spark i røven og ud på arbejdsmarked den bums. Han har aldrig lavet en skid ærligt arbejde den medieluder.
Utroligt folk kan stemme på sådan en nar..
Til Jenni
Af: Janni, Onsdag den 23. november 2011, 10:28
Jenni du burde virkelig få dig et anstændigt mennesksyn. Jeg har personligt arbejdet siden jeg var 14 år og betalt min skat. Nu er jeg sat ud af spillet på grund af en arbejdsskade, fordi jeg passede mit arbejde, så jeg kunne betale min skat.
Det har desværre sat mig i en økonomisk dårlig situation jeg bestemt ikke havde regnet med. Er det også selvforskyldt???
Som menneske foretager vi nogle valg mens vi er i job og har en fornuftig økønomi. Desværre kan udefrakommende omstændigheder ødelægge alt og det bliver mange mennesker ramt af i disse tider. Håber aldrig du selv kommer i den situation og i så fald, skal du nok være meget taknemlig, hvis nogen kan hjælpe dig. Dette skal ikke tolkes som et personligt angreb, men så absolut et angreb på dit menneskesyn og holdning til svagere stillet mennesker.
ikke forstået
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 18:05
@ janni, du har ikke forstået mine indlæg.
Vær opmærksom på loven om sygedagpenge.
Den adminstreres forkert af nogle kommunemokker.
Loven hjemler at dagpengene forlænges for 1 år ad gangen.
Der er ikke loft over antallet af forlængelser.
Lovens tekst er, at sygedagpenge forlænges til personen ENTEN er blevet rask eller er blevet tildelt førtidpension.
Kuglestødsskaden
Af: Smeden, Onsdag den 23. november 2011, 10:10
Er mediedrengen bange for at se bagsiden af medalien af det danske velfærssamfund. Du har jo levet godt af Team Danmark støtte og andre sponsorpenge i en del år. Bliv nu voksen til den opgave du har fået, eller er du bare en taburetklæber og pensionssuger.
Hofnar
Af: jørgen jensen, Onsdag den 23. november 2011, 09:56
I gamle dage var der en Nar ved et hvert hof,det er måske ved at blive geninført.
hele enhedslisten
Af: jenni, Onsdag den 23. november 2011, 09:55
Er det hele enhedslisten, der skriver her?
Hvad har I forestillet jer at 2 ugers rejse skulle løse? Ændre?