Joachim B efter kontanthjælps-kritik: Sådan kan vi spare 48 mia. om året

Liberal Alliances Joachim B. Olsen klar med udspil til ny kontanthjælp reform om kort tid

Danmark er kommet så langt ud med at lange sociale ydelser hen over skranken, at det er blevet en regulær bremseklods for skabelsen af nye jobs. Og den klemme skal vi se at komme ud af, mener beskæftigelsesordfører for Liberal Alliance, Joachim B. Olsen.

- Vi skal ikke afskaffe velfærdssamfundet. Vi skal bare bringe det ned på et niveau, hvor det er realistisk og ikke skadeligt i forhold til at skabe arbejdspladser, siger Joachim B. Olsen til bt.dk.

LÆS OGSÅ: Det betaler sig mindst at arbejde Danmark

LÆS OGSÅ: Joachim B.: Kontanthjælpen skal reformeres NU

Hans udsagn kommer i forlængelse af en ny opgørelse fra Dansk Arbejdsgiverforening. Den viser, at Danmark er det land i hele OECD, der har de højeste ydelser og at vi ligger væsentligt over de omkringliggende velfærdslande. Samtidig med at vi er det land, der er dårligst til at skabe nye jobs.

- Hvis vi sætter tingene lidt på spidsen, og siger, at alle fik 1 mio. kroner i kontanthjælp, så siger det sig selv, at alle de jobs der findes til under 1 mio. kroner i aflønning, de ville ikke eksistere i Danmark, siger Joachim B. Olsen, som mener, at det er vigtigt, at vi netop skeler til landene omkring os.

- Hvis vi kigger over til Sverige - som de fleste af os ikke vil tøve med at kalde et velfærdssamfund - så kunne vi her i Danmark spare 48 mia. kroner om året, hvis vi brugte det samme på sociale ydelser, som Sverige gør.

- Det er mange penge. Det er 1/3 af det, vi årligt bruger på vores sundhedsvæsen. Og det siger noget om, hvor langt ud, vi er kommet, understreger Joachim B. Olsen, som i sær mener, at det er børnefamilierne - både enlige forsørgere og par - der repræsenterer de største problemer, når det kommer til sociale ydelser.
DELTAG I DEBATTEN UNDER ARTIKLEN

Afstemning

- Hvis du er under 25 og på unge-ydelse, har du ifølge beskæftigelsesministeriet et rådighedsbeløb efter skat, husleje, varme og el på 2.200 kroner. Det er ikke et specielt stort beløb, så incitamentet for at komme ud på arbejdsmarkedet er der.

- Men lige så snart du får et barn, så stiger dit rådighedsbeløb til 9.700 kroner. Igen efter skat, husleje, varme, el og daginstitution. Og så bliver incitamentet forsvindende lille, mener Joachim B. Olsen, og kalder kontanthjælpen i Danmark helt forkert skruet sammen. Også når det gælder par.

- På alle andre områder er man af den opfattelse, at når to mennesker bor sammen, er der stordrift-fordele. At en lang række omkostninger bliver lavere. Men indenfor kontanthjælpssystemet i Danmark får du bare det dobbelte, siger han.

Præcis hvordan Liberal Alliance mener, at en ny kontanthjælpsreform burde se ud, ønsker Joachim B. Olsen ikke at fremlægge.

- Vi kommer med et helt konkret bud i løbet af de næste 2 uger. Derfor kan jeg endnu ikke løfte sløret for indholdet, siger han til bt.dk.

Synes du, at børnefamilier på kontanthjælp får for høje ydelser?

Deltag i debatten under artiklen

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Job

Skrevet af Anonym, Lørdag den 15. februar 2014, 00:40

Jeg ved det

Skrevet af Søren, Mandag den 16. december 2013, 09:08

Vi kan spare en pokkers masse penge hvis alle tidligere idrætsfolk der har været på støtte tilbagebetaler 50% at støtten forudsat deres hjernekapacitet er under 10%

Pak dine sydhavsfrugter JBO

Skrevet af Anonym, Torsdag den 21. november 2013, 09:26

Så kom "Brøleaben" JBO igen med en af sine uvidende kommentarer i morgennyhederne på tv2 torsdag d. 21-11-13...
Der blev forslået at man gav arbejdsløse og kontanthjælpsmodtagerer mulighed for at få en uddannelse i stedet for at jobcentret sender en på div nytteløse kursuser der alligevel ikke giver noget job, jeg har selv været hele møllen igennem bl.a oplevet at være på et kursus hvor man møder op om morgenen og skal skrive et tal mellem 1 og 10 alt efter hvilket humør man er i, 1 er dårlig humør og 10 er det bedste. Jeg skrev 1 og så brugte vi 2 timer på at finde ud af hvordan jeg kunne flytte mig op på 2.

Det får man ihvertfald ikke noget job af.....

Næ JBO når du har så travlt med at vi får for meget i hjælp, så skulle du sku hellerer ruske lidt op i alle de firmaer der tjener kassen på at lave kurser der ikke hjælper folk i arbejde alligevel, jeg har også været i praktik 4 gange, det gav heller ikke noget job, men jeg har også et handicap, og skal bruge krykker hele tiden, så er det jo også gratis arbejdskraft for virksomheden.

Jeg havde stor repekt for dig da du var aktiv sportsudøver, men den er total forsvundet når du kan komme med sådanne udtaleser..prøv selv at være i vores situation, men bare giv skattelettelser til de rige og lad os syge og udsatte klare os selv..

Føj siger jeg bare, håber sku du ryger ud af folketinget med et brag

Offentlig forsørgelse

Skrevet af Helle, Torsdag den 21. februar 2013, 11:38

Der vil altid være nogle der udnytter systemet, men det skal heller ikke gå ud over dem der er ærlige.

Ikke alle vælger nu skal jeg være på kontanthjælp, fordi jeg kan.

Der er altid en grund hvorfor folk lander der.

Faktorer som - arbejdsløshed, sygdom eller sygedagpenge er udløbet og andre årsager.

De fleste folk vil også gerne arbejde, men hvad er der at få?
Pt. intet.

Der er også hele tiden fokus på folk med børn.
Hvad med de enlige?
Der har man ca 8.000 efter skat - det er ret skrabet i forvejen... Skal det forringes - så kommer der flere hjemløse, for så kan man ikke betale regninger mere eller andet der er nødvendigt.

Presse mere ud af de fattige - det jo en nem løsning!

Skrevet af Helle, Torsdag den 21. februar 2013, 11:24

Det er ret utroligt at man fra regeringens side og politikerne skal spare endu mere fra dem der har mindst. SU, kontanthjælpsmotagere, sygedagpengemodtagere og dagpengemodtagere.

Hvis Danmark vil have tilstande som i Tyskland, så snakker vi her om en foringelse af kontanhjælpsydelsen der svarer til en nuværende hjemmeboende SU sats.

Der er mange familier der, som er henvist at få gratis mad fra frivillige organisationer der udeler disse engang om ugen fra forskellige centre.

Det er fattigdom.

I Tyskland er der en meget lavtlønsektor, hvor mange gerne tager 1 Euro jobs - dvs. 7 kroner i timen. For det er bedre at have et job end at være afhængig af en offentlig ydelse...

Er det det man vil have? Det vil sige at flere folk bliver sat på gaden og det fremmer ikke at finde et arbejde, hvis det det der er formålet.

Danmark er et af de dyreste lande at bo i, så der kan bare ikke arbejde til en løn på 55 kr i timen.
Men det er åbenbart det vi er på vej hen imod.

Jeg mener hvis man har taget en uddannelse der har varet i et par år, så håber man på et godt job og god løn.

En god løn er ikke 55 kr. eller mindre! Minimum 150 og derudover.
Men virkeligheden er en helt anden, man skal kæmpe for bare at få 130 i timen for at opretholde en god dagpengesats, hvis man skulle blive fyret fra sit job.

Politikerne skulle selv prøve at være på kontanthjælp i et par år, før de kan udtale sig om, hvad de mener rører sig på den front.

Men de har jo deres gode lønninger og sikret deres del af kagen.

tågesnak

Skrevet af Bo Bergstrøm, Mandag den 18. februar 2013, 13:26

joakim joakim joakim... ind imellem undrer det mig lidt ,at du overhovedet kan bruges i et parti eller for den sags skyld,som offentlig figur her i landet..
Vi er alle bekendt med at du vil afskaffe al arbejdsløshed,velfærd og rimelige sociale ydelser,for folk som " har bidraget " her til vores samfund,men vi er osse bekendt med at du har levet godt af vores penge i det meste af dit liv.

Men det skal du ikke tænke på mere. Du bliver forhåbentligt ikke genvalgt til noget mere,det ville være syndt for alle dem ,som troede du bare var en lille smule intelligent.

Måske du skulle spørge nogle der er bare havde lidt omløb i hovedet,før du udtaler dig offentligt politisk.

Når du nu bruger Sverige som eks, burde du ha de rigtige fakta først.

I Sverige bor der ca 18 mill mennesker ,som bidrager til samfundet,i Danmark ca 5,5 mill minus 1.

ISverige er varme og vand indkluderet i den forholdsvise lille leje,det koster at ha en bolig.

Leveomkosningerne er generelt 40-50 pct lavere end i Danmark ,skatten ca 20 pct..

Hvis vi fik de samme betingelser,kunne du sætte alle ydelser ned til det halve,og ha det samme resultat som nu,så hvad er det lige du vil spare samfundet for..??

Næh lille joakim.. sæt du dig ned i et hjørne i folketingssalen,leg med din mobil,og lad de voksne snakke om løsninger,så kan du jo,for ikke at føle dig helt udenfor,række hånden op når der skal stemmes om hva vej striberne på et bismarchs bolsje skal vende..

Og lad så os andre være,men dine evendelige dumme kommentarer om hvordan vi,som har bidraget til dette samfund,skal behandles..

Få din bronze ske ud af røven ,og se om du kan få et arbejde med dine kvalifikationer..( måske en kost )

At tænke sig ,vi skal betale løn til en som dig... Jeg skammer mig..

FJOLS!

Skrevet af Rasmus M., Søndag den 17. februar 2013, 17:21

Som nævnt i nogen af de mange andre kommentarer, ja, så ville jeg også gerne vide hvor meget JBO henter hjem hver måned, for at stille sig frem og komme med dumsmarte kommentarer om ting han ikke ved noget om. Jo, fint, du kan kaste en kugle og svinge røv på TV. Det har reddet dig en fed tjans hvor du kan komme i avisen. Men hvornår har du selv været på kontanthjælp? Hvornår har dit liv skullet måles og vejes i et jobcenter. Det er trættende i længden at skulle læse side op og side ned om bristerne i systemet, fra folk som er blevet båret igennem livet på en strøm af sponsorpenge og "Se og Hør"s reportager fra den røde løber! Fint, du har en holdning - men kan du ikke nøjes med at udtale dig om ting du ved noget om? Tunge kugler og flæseskjorter? TAK!

tage et arbejde

Skrevet af peter, Søndag den 17. februar 2013, 16:54

vi snakker så meget om det kan betales sig at arbejde ja man må tage det der er og hvis man ikke gør det hvor er så 5ugers reglen så henne den må da kunne bruges,for hvis der ikke kommer penge ind så må de jo tage det arbejde der.

ALT ER JO RELATIVT

Skrevet af Pascal, Søndag den 17. februar 2013, 16:00

Det at sige at det er en guldgruppe at være enlig forælder på kontanthjælp mener jeg er helt fejl, det er korrekt at der er meget stor forskel på at være med eller uden barn/børn, og ja vil da ikke afvise at der er nogle som har lært at kende systemet, men omvendt er der nogle regler i systemet som ganske enkelt bare er helt hen i vejret.
Har en rigtig god venninde som bor i en jysk by, enlig mor med to børn, hun vil rigtig gerne tage et arbejde men hvis hu gør det så ryger hendes fripladser hvilket gør at hun ganske enkelt ikke har råd hvis det nu bare var sådan at hu f.eks kunne få 50% friplads så ved jeg hun ville tage arbejdet selvom det forsat ville betyde en real nedgang i hendes rådighedsbeløb men lige nu har hun ganske enkelt ikke råd til at tage et arbejde og det er jo absurt......
Men hendes kommune tolker det således at det da er betydeligt bedre at hun er på kontanthjælp således at de kan sende hende ud i jobtræning i en børnehave som pædago hvilket er hendes uddannelse for derved får en anden kommunalkasse jo så lige en billig faglært........ det er ganske enkelt idioti hvilket hendes sagsbehandler giver hende ret i

Betal dog den mindste løn og lad være med at mikse med sandheden

Skrevet af Johnny, Søndag den 17. februar 2013, 13:22

Man kan ikke sammenligne Danmark og Sverige da vi ikke har det samme system, det svare til at sammen ligner udlændingepolitikken mellem Danmark og Sverige, men uanset hvad er de bedre stillet i sverige kontra Danmark hvis man tager alle tingene med i en kasse der bliver udbetalt til en på kontanthjælp i Sverige kontra Danmark .

JBO du og AS er fuld af løgn, jeg kan henvise jer til de har satser fra 2013 http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202013.aspx

Det er brutto satser JBO og hvad med at indføre de service jobs der var der tilbage i 80-rene, de er i dag sparet væk da man ikke vil betale en mindsteløn til dem der skulle udføre denne form for jobs fra det offentlige, i stedet holder man folk på en offentlig ydelse i dag og lader dem arbejde for deres kontanthjælp hvilket er løntrykkeri af værste skuffe, plus det fjerne timelønned jobs da hvem kan konkurrere med en timeløn på kontanthjælpen.

Staten og kommunerne har selv smækket med døren for at folk kan søge service jobs, som gadefejer og pedel eksempelvis og i indfører fleks jobs hvor arbejdsgiver skal betale en lille skilling for at have en på fleks ansat, plus arbejdsgiver får 25.000 kr efter 6 mdr ansættelse af en fleks, sagt på en anden måde staten og kommunerne trykker løn og ansættelse så det basker ved at tage jobbene væk fra det normale arbejdsmarkede og ligge det ind under folk på kontanthjælp, dagpenge, fleks osv osv osv og det er alså en skidt udvikling at staten og kommunerne tilbyder gratis arbejdskraft med tilskud, istedet for at tilbyde folk et stykke arbejde og så betale den mindsteløn så folk ikke hænger fast i system da systemet har kapret alle disse jobs til brug for aktivering af ledige.

Svar til Jørgen

Skrevet af Jette, Søndag den 17. februar 2013, 11:44

Hvad er det for noget sludder at skrive , JBO er politiker og det gør han godt , du er selvstændig og du gør det rigtigt godt tillykke med det, men jeg forstår ikke hvorfor i/du har så ondt i R.... Så snart man stikker næsen frem så skal man kanøfles han siger hvad andre ikke tør fordi de er bange for at taburetten skal slippe deres R.., så ville de jo også blive arbejdsløse.

Svar til enlig forsørger

Skrevet af Jette, Søndag den 17. februar 2013, 11:33

Prøv at regne ud hvad du ville have tilbage hvis du havde arbejde og alle de forpligtelser der fulgte med.
Glæder mig til at høre dit svar det gælder i øvrigt alle de der klager igen igen

Giv kontanthjælp modtagerne er budgetkursus

Skrevet af Jette, Søndag den 17. februar 2013, 11:26

Giv alle kontanthjælpsmodtagere et kursus i hvordan man laver et budget, og lad dem forstå at de ikke kan få/ have samme rådighedsbeløb som folk der går på arbejde og tideligt om morgenen bringer og henter deres børn i børnehave og sent på dagen skal hente dem igen,ud at købe ind hjem og lave mad vaske stryge osv. Fat det dog og få jer et liv nyd det den hårdt arbejdende husmor får KUN 350,00 kr mere end dem på kontanthjælp FORM JERES LIV SELVI STEDET FOR AT KLYNKE.

Se Her Joachim

Skrevet af Jørgen, Søndag den 17. februar 2013, 11:15

Jeg har startet 4 virksomheder og skabt over 45 arbejdspladser og skabt indtægter til landet via Sverige og Norge.
Hvor mange arbejdspladser har Du skabt Joachim.
Hvorfor skaber i ikke selv virksomheder - Kan i ikke ? eller hvad ?
Det vi mangler i landet er ikke at gå løs på den svageste gruppe af mennesker - det vi mangler er at hjælpe dem der gerne vil igangsætter og opstarte nye virksomheder ( skabe arbejdspladser )
Iværksætter kulturen i danmark er nedslående dårlig - desværre

enlig forsørger

Skrevet af lone, Søndag den 17. februar 2013, 10:40

Jeg er enlig forsørger på førtidspension. Og kan slet ikke genkende det beløb Joakim B Slynger ud.

Jeg får ikke boligsikring, da jeg bor i eget hus. Som er faldet væsenligt i værdi under krisen.
Men hvis jeg regner pension og bærnepenge med har jeg rundt regnet 6000 kr når mine udgifter er betalt. Og da mit barn er svagtssende vil jeg lig minde om, at briller ikke er billige. Ligesom der også kan være andre økonomiske forpligtigelser omkring et barn.

Læs Jonny Larsens indlæg i Avisen

Skrevet af Nemesis, Lørdag den 9. februar 2013, 16:54

http://avisen.dk/blogs/jonnylarsen/broeleaben_38125.aspx

Han har mere hjerne i sin lillefinger, end JBO og hans slæng i Liberal Aliance har tilsammen!

Hvorfor arbejde når an kan kaste kugler ?

Skrevet af Johnny b, Søndag den 17. februar 2013, 10:51

Nå jeg læser artiklen, så kan jeg undre mig over at der er så mange der knokler sig selv halvt ihjel, bare for at holde skinnet på næsen.

Hvorfor gør i ikke bare som JBO ???

Kaster nogle kugler, dyrker lidt sport,rejser jorden rundt og for Team danmark til at betale hele gildet....

For det JBO har gjort det er jo så let som at klø sig i nakken.
I siger jo at JBO er dum , og det er vel ikke så svært at matche en dum...
Medmindre man selv er endnu dummere hmmm!!! Og her er vi måske inde på noget rigtigt

hvorfor søren, skulle man så knokle sig halvt i hjel?.
Hvis man an gøre som JBO. Det er da dumpt..

Hilsen johnny

Ydelser skal fjernes for nogle!

Skrevet af Sonya J., Torsdag den 7. februar 2013, 20:04

Jeg tror at JBO hentyder til Araberne, som er vandt til at få 8-10 børn i familien. Dermed får de også alt for høje ydelser.

hjælppp

Skrevet af emil, Torsdag den 7. februar 2013, 17:52

http://www.erepublik.com/en/referrer/manudivi

gratis browser spil, som er en næsten tro kopi af virkeligheden. Arbejde, krig, politik, handel mm. daglig brug 5 min og op efter.
Hvis du kan lide strategi spil, er dette lige noget for dig
virtuelle danmark behøver din hjælp

Klaphat

Skrevet af Holger Danske , Torsdag den 7. februar 2013, 10:44

Vi ku jo starte med at spar JBO væk han gør i hverfald ikke noget gavn og har aldrig gjort det kun levet på nas på første klasse hele livet

Men vi kan jo kun vælge mellem pest eller kolera ligegyldig hvem vi stemmer på ved et valg

Demokratiet har for længst spillet falit i Danmark der er kun topstyret parti demokrati tilbage desværre

Danmark frit

Selvfølgligt Får børnefamilier ikke for høje ydelser !

Skrevet af Peter H, Torsdag den 7. februar 2013, 00:29

Som borger i danmark betaler vi verdens højeste skat så alt det vi får er bare tilbagebetaling af vores egne penge, De eneste der får for høje ydelser i danmark er selskabslivet og finanssektoren der først i deres grådighed knuser økonomien derefter vælter sig i bankpakker og statsstøtte og derefter gør deres bedste for at snyde i skat med skattely og transforpricing og til sidst flytter arbejdspladser til udlandet.
Fjern enhver form for statsstøtte og skattehuller til erhvervs livet så er der sikkert penge til at sætte skatten lidt ned og derved kan vi sænke gennemsnitslønnen for at styrke konkurrenceevnen.

For høj børneydelse?

Skrevet af Holger Danske, Torsdag den 7. februar 2013, 10:49

Ja vi kau jo starte med at være mådeholden som de siger og afskaffe børne pension til folketingsmedlemmer som de jo får fra de bliver født

Nu ved jeg ikke om JBO har bør men forhåbentligt ikke for han er jo ikke vær at avle på men hvis han har så får de jo også børne pension + børnepenge

Det var bare en start

Danmark frit

Håbløst

Skrevet af Sven Erik Frederiksen, Torsdag den 7. februar 2013, 01:52

Du er endnu en, der ikke har forstået hvordan økonomien fungerer. Vi kan ikke bare trykke flere pengesedler.

Uansvarlig og korrupte politikere skal fratages regeringsretten!

Skrevet af Hansen, Onsdag den 6. februar 2013, 20:45

Det er ikke kun de hensynsløse Konservative, Socialdemokratiet og SF, der burde sendes ned under spærregrænsen, samtilige partier har svigtet den danske befolkning, de varetager ALLE som de Konservastive og Socialdemokraterne KUN deres egne interesser!

Nogle mennesker siger, at hvis man ikke kan bekæmpe politisk idioti retorisk, må man bare lære at leve med uretfærdigheden, hvor intelligent er det lige???

Og mon det hjælper alle de arbejdsløse, som nu mister et eksistens-, og forsørgelsesgrundlag efter 1 januar, og måske må gå fra hus og hjem, med brudte ægteskaber og uskyldige børn som de sikre ofre???

Hvis man havde fulgt den filosofi under anden Verdenskrig, så havde Hitler vundet krigen dengang!!!

Så skriver nogle at befolkningen skal spare på deres vrede, men når jeg ser nogle mennesker blive behandlet uanstændigt og uretfærdigt, uanset om det er børn, unge mennesker, voksne eller gamle mennesker det går ud over, så bliver jeg f***** G******* rasende og aggressiv, og giver udtryk for min vrede overfor de uansvarlige (ansvarlige), uanset om det er forældre, politikere eller myndigheder!!!

Der er et gammel filosofisk mundheld der lyder: “Med ondt skal ondt fordrives”!

”Den filosofi er evig gyldig”, måske bliver det også konsekvenserne p. g. a. den asociale og egoistiske politik, der bliver ført i vor tid!

Vi har faktisk en lovgivning i Danmark, hvor forældre kan fratages deres forældremyndighed, hvis de ikke røgter deres opgave som forældre ordentligt, og et barn bliver forsømt eller går for lud og koldt vand og derfor mistrives!

Faktisk bør vi kræve en lignende lovgivning for de folkevalgte, hvor en politiker bør fratages retten til at sidde i folketinget, når de ikke røgter deres opgave som folkevalgte tjenere ordentligt, og derfor er uansvarlig (ansvarlig) for, at store dele af befolkningen lever i nød og mistrives, enten fordi de må leve langt under fattigdomsgrænsen, eller risikerer at blive sat på gaden med deres børn, og må leve som hjemløse i et helvede, især om vinteren!

Sådan en uanstændig politisk adfærd er ikke et rigt land værdigt, og slet ikke når man samtidig ser, hvordan politikerne rager goder til sig selv med både arme og ben, og forgylder sig selv, deres håndlangere, de rige, velbjergede og især de mest indflydelsesrige i samfundet, for at tækkes den økonomiske elite!

Den slags politikere bør fratages retten til at sidde i folketinget, og retten til på nogen måder at have politisk indflydelse på noget som helst overhovedet, altså fratages enhver form for legitim regeringsret!

Og send så alle de asociale akademiske politiske plattenslagere ud og arbejde f.eks. som jordbærplukker, gadefejere, sneryddere eller som opvasker på et hotel i Skagen til 85 kr. i timen, hvis det er godt nok til slaverne SAS ansatte, må det også være mere end rigeligt til politiske pampere som startløn, og de asociale bumser er jo ikke demokratisk valgt til folketinget, men udpeget af de forskellige partiers top ”pamperlakajerne” (vælgerforeningerne) og aner i øvrigt intet om hvad arbejde er for noget!

Det eneste Margrethe, Helle, Annette, Jesper, Corydon, Løkke & Co og typer som JBO er gode til, er at plyndre befolkningen med fup svindel og retoriske løgne, men det er de så til gengæld også virkelig så gode til, så de mere minder om politiske og journalistsike amatører eller andenrangs ”spindoktorer” (løgnefabrikanter) a la Mogensen & Christiansen!

?

Skrevet af Michael Pedersen, Torsdag den 7. februar 2013, 10:50

Hvis du ikke vil bekæmpe dine modstandere retorisk, hvad vil du så?

godt skrevet jensen

Skrevet af Knud Jespersen, Onsdag den 6. februar 2013, 18:34

Så mangler vi efterhånden blot at BT vågner op.
Det sker næppe så længe at det borlige danmark i stor stil poster penge i avisen, for at de skriver det som de selv vil høre.

Hvorfor er B. Olsen så intersant BT ???????

Skrevet af Jensen, Onsdag den 6. februar 2013, 18:26

Nej, det er ikke børnefamilerne der er årsag til den krise som Danmark er i.
Men det er Joachim B Olsen til gændgæld.

Han har kun en dagsorden, og det er 0 skat, og pengene tilbage i lommen hos befolkningen. Det er hans pollitiske og Liberal Alliances mission.

At det så sker på bekostning af hele samfundet/Velfærden er så en anden ting.

Men helt rolig BT. Han og Libaral Alliance er totalt uden politisk indflydelse både under den forrige Venstre Regering & ikke mindst under den nuværende Socialdemokratisk ledet regering.

Ingen anstændige politikkere tager nemlig B.Olsen serriøs.

Så dybest set BT ?

Hvorfor er han så intersant ?

Er det erhvervslivet der bestemmer hvad i skal skive ? - Man skulle tro det siden at i hver dag skriver spalte op og spalte ned, om B. Olsen"s meninger.

Men set fra B. Olsens synspunkt, må det da være godt at BT tager ham alvorligt når hverken Befolkningen eller Politikkerne lige fra El til DF tager ham alvorligt.
Men til BT - prøv noget nyt ! I kan jo så prøve om i kan lade det smitte af på Dansk Erhvervsliv, så vi kan få gang i Danmark igen.

Så skal der nok blive råd til lidt børnepenge og lidt nyt asfalt til de veje som erhvervslivet smadrer med deres tonstunge lastbiler, og med polske eller Litauske chuffører bag rettet !!!! Til en pris som er 50% af danske lønninger.

årsag

Skrevet af kasper, Onsdag den 6. februar 2013, 17:04

Er børnefamillierne på kontanthjælp årsag til at vi står i den krise vi står i? Bør man ikke behandle årsagen? En læge fjerner da heller ikke mandlerne hvis man har knogleskørhed.

Forstår ikke abesprog

Skrevet af Hansen, Onsdag den 6. februar 2013, 16:55

@ Sven Erik Frederiksen

Det er helt rigtigt, som du postulerer. Jeg forstår ikke aben JBO. Jeg har desværre ikke har tid at spilde med at sætte mig ind i abernes sprog. Og jeg agter det heller ikke.

Hvad er der at forstå. Aberne i LA står alene for pauseklovneriet på Christiansborg.

Igen i dag er en af aberne sluppet ud af Domptør-Anders's greb. Fra morgenstunden får man at vide, at der skal skæres i handicappedes SU. Nu kun 8 timer senere skal der alligevel ikke.

Håber aldrig at aberne fra LA kommer i regering. Sådan et vægelsind og slingrekurs vil jo blive katastrofalt.

Og nu kan man i JP oven i købet se, hvilke virksomheder, der har støttet LAs zoologiske have. Hvem fatter, at de vil give penge til en flok forstyrrede aber. De virksomheder må være helt uden for sympati, når de næste gang brokker sig over, at de har for store omkostninger.

Åh . abe

Skrevet af Sven Erik Frederiksen, Torsdag den 7. februar 2013, 10:57

Der er desværre ikke mere et blad der heder HUDIBRAS for så var det her dine indlæg burde offentliggøres. Joachim B Olsen er folkevalgt og får forhåbentlig rigtig mange stemmer ved næste valg.