KØB PLUS!

Jens Rohde efter drama: Her er min version

Jens Rohde er iført en smart blå velourjakke dagen derpå. Men han står og skutter sig lidt i vestibulen i Herning Kongres Center, mens han snakker lavmælt med dem, der kommer forbi. Nogle giver ham et opmuntrende klap på skulderen. Andre stirrer vredt på ham.

- Selvfølgelig ville jeg gerne have været opstillet som spidskandidat nu. Men sådan som det har udviklet sig, er det bedst med en time out, så folk kan få mulighed for at tænke sig om, siger Jens Rohde til bt.dk.

Mange ville være stukket af i hans situation, men Jens Rohde bliver og tager tævene. Det udviklede sig til et veritabelt drama lørdag aften, og både pressen og Venstrefolkene fik festmiddagen galt i halsen, da de opdagede, hvad der stod i en kronik, Rohde havde skrevet samen med Europabevægelsens formand Erik Boel i Berlingske søndag.

Her opfordrer de til et fælles EU-forsvar. Alt for kontroversielt for V-toppen. Jens Rohde måtte i enrum med partisekretær Claus Søgaard Richter i næsten halvanden time. Da han svedene kom ud til de ventende journalister, opfordrede han selv til at valget måtte udskydes et år.

- Problemet var at vi ikke havde nogen internetforbindelse. Og pressemeddelelsen, som Christian Hütttemeier (Venstres pressechef, red.) skrev på, skulle godkendes af hovedbestyrelsen, så han måtte løbe ud og ind ad bagdøren. Jeg var meget utålmodig. Men jeg måtte vente.

Men har du fortrudt noget?

- Nej, men det blev skrevet i en anden kontekst, for halvanden måned siden efter Thornings tale hvor hun sagde at det var okay med et EU i flere hastigheder. Jeg syntes, det var nødvendigt med et slag i bolledejen. Men det var jo ikke et kampagneoplæg, siger Jens Rohde.

Kilder taler om samarbejdsvanskeligheder og at kemien melem især Jens Rohde og Lykke Friis er noget anstrengt.

Morten Løkkegaard mener, at Jens Rohdes timing var dårlig.

- Hvis man som debattør får timet sine debatoplæg sådan, at de ramler ind i en formel opstillingsprocedure på et landsmøde, må man regne med at det giver ballade.

Er Jens Rohde stadig den bedste spidskandidat?

- Jeg kan ikke få øje på andre, siger han.

Lykke Friis vil ikke gå i detaljer om de enkelte forslag i kronikken.

- Indholdet er ikke der, hvor debatten i EU er lige nu. EU's dagsorden er en anden. Den handler om at redde euroen, og vi skal ikke have en debat om 'Big Bang' lige nu, siger Lykke Friis med henvisning til at begrebet Big Bang ofte bruges i jargonen som et andet ord for traktatændringer.

Er samarbejdet med Jens Rohde godt?

- Alle samarbejder har deres 'ups and downs', svarer hun.

Er han den rette spidskandidat?

- Ja, det synes jeg. Jeg kan ikke få øje på andre, siger Lykke Friis.

Hvad mener du?

Deltag i debatten under artiklen
 

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Helt tosset

Skrevet af jaen pedersen, Mandag den 19. november 2012, 14:06

Det ville da være noget af det dummeste, men jeg er overhovedet ikke i tvivl om at Denne Rohde kunne komme på disse tanker, ja jeg tror nu også at Uffe Ellemann kunne finde på det.-Det er ikke gået op for dem at vi stemte JA til et Fællesmarked og Nej til et forenet Europa, som vares gamle statsminister engang sagde, UNIONEN er stendød, det var det de skulle have holdt fast i, så havde meget set anderledes ud.-7,1 milliard betaler vi for at få østeuropæere herop, laver de noget så de skal sættes i eet af vore fægsler, får de de mindst 10 x bedre end hjemme, godt Vi var mange nok til at sige NEJ til fru Jelveds Euro.

den tyske drøm

Skrevet af B.K., Mandag den 19. november 2012, 09:53

ja, ja - den tyske drøm lever videre om at herske over andre. Det gik ikke med 2 krige, men det fungere udmærket med den økonomiske krig som bliver ført i øjeblikket: tvinge landene i knæ, lån dem penge som de ikke kan betale tilbage og så må de sælge deres øer eller give tilladelse så tyskerne kan bygge hotteler på deres strande mm.
Så, en ide med fælles her er lige det som passer i den tyske drøm og den bliver ikke svær at realisere da mange af deres gamle 3. Reich "vener" (Lande som Finland, Bulgarien, Rumænien, Ungarn, Italien, Østrig, Kroatien) med glæde igen vil stille sine væbnede styrker til rådighed for den nye 4. Reich som er under opbygning alt imens børnehaven herhjemme er blinde for det som foregå.
Glistrup havde ret med at vi skulle nedlægge militæret og i stedet for installere en automatisk telefonsvarer: vi overgiver os.

Rohde - Smittet af EU-influenzaen

Skrevet af Carina, Søndag den 18. november 2012, 22:40

En gang var Jens Rohde en ung Venstre-politiker med idealer.

F.eks. sagde han klart fra, da skrankepaverne nede i EU ville bestemme, hvem der måtte danne regering i Østrig.

Siden blev han Europa-parlamentariker og fik snablen ned i alle de givtige ordninger, der følger med hvervet.

Derfra har han udviklet sig til glødende EU-fortaler - de forstår vist at smøre folk dernede i EU - Venstre kan kun gøre en fornuftig ting, fjern den mand fra stemmesedlen hurtigst muligt.

Rohde må være skitzofren eller rablende gal!

Skrevet af Hansen, Søndag den 18. november 2012, 22:23

EU fundamentalisterne skal ikke have mere magt, tværtimod skal de fratages alle deres beføjelser

@Søren Devantie skrev: EU har ikke skabt fred, tværtimod har der aldrig været en mere ødelæggende krig, end den økonomiske krig de rabiate EU-fundamentalister har orkestreret

"Den økonomiske EU krig" --- Du har fuldstændig ret Devantie!!!

Og det undrer mig at en "postuleret intelligent befolkning" ikke kan se det!

Jeg har derfor kopieret dit indlæg som oplæg til mit eget!

Kopieret: (Hvordan kan man give EU , Nobels fredspris. . . EU er overhovedet ikke fredsskabende eller demokratisk. . .EUs magt elite kører en bevidst krig mod flere EU lande. Ikke med krudt og kugler, som den Amerikanske borgerkrig, men med et endnu farligere våben, nemlig den økonomiske krig. Samtidig holder man befolkningerne i et udemokratisk greb. Hvor befolkningen i EU, ikke kan stemme på bla. EUs præsident. Den tyske befolkning har aldrig haft et desidet valg. Kun omhandlende Et EU emne. EU magt elite kører en beskidt økonomisk krig, og et demokratisk diktatur over dens befolkning).

Den økonomiske krise er en "planlagt og fixet" krise!

Det kan vel ikke komme bag på den intelligente del af befolkningen, at politikere i EU, Folketinget, Regionerne og Kommunerne sammen med fagbevægelsen plyndrer den danske befolkning, vi har set det dagligt med alle mulige former for reformer, kontingentforhøjelse, skat-, afgiftsforhøjelser, landbrugsstøtte, erhvervsstøtte, bankpakker og var der ikke noget med 40 milliarder til EU's finanspagt?

Foruden at vores EU-medlemsskab har kostet danske skatteborgere 18 Milliarder årligt, ifølge det nye budgetforslag 21 milliarder for 2012 og 25 milliarder i 2013, der skal jo mange penge i statskassen, for at finansiere hele det organiserede hjemmerøveri og alle disse støtteordninger, og for at betale for alle de nævnte mafiosa-pamperes luksusliv?!

http://politiken.dk/udland/ECE1474308/danmark-skyder-40-milliarder-krone...

http://www.business.dk/oekonomi/danmarks-bidrag-til-eu-vokser-lystigt

Så hvis der mangler penge i den danske statskasse, så er det fa****ga**** ikke så mærkeligt, men én ting er helt stensikkert, pengene er ikke gået til dagpenge og velfærd for den alm. borger, de er udelukkende gået til velfærd for de ansvarlige (uansvarlige og ansvarsløse) magthavere!

Kapitalisterne, politikerne og deres villige håndlangere eksperterne er bange, deres luksusliv er i fare, lakajer som Anders Langballe er som mange andre i medierne, dem som “eliten” betegner som nyttige idioter, for uden den slags halvhjerner, kunne hele dette organiserede røveri og internationale forbrydelse slet ikke gennemføres!

Myten om en krise, se linket!

http://www.youtube.com/watch?v=7FfwFsejX44

Der er ikke og har aldrig været grund til en økonomisk krise, det er organiseret og RETORISK fup og svindel alt sammen, og det hele har været planlagt og er orkestreret af den forbryderiske og udemokratiske Bilderbergerbande, en bande hvor den asociale og udemokratiske Helle Thorning og mange topfolk i både folketinget, organisationerne og erhvervslivet er topfigurer, og mediepamperne og deres journalister er betalte lakajer til, konstant at bombardere befolkningen med den “Göbbelske” propaganda, det var hele formålet med DR-update og TV2-news, 24 timers konstant bombardement af den politisk styrede Bilderbergerpropaganda!

http://da.wikipedia.org/wiki/Bilderberggruppen

Krisen har været et påskud til at skabe frygt, kaos og panik, mange alm. mennesker havde samlet sig anseelige formuer i pension og aktiebeholdninger, deres huse havde gjort mange mennesker ret velhavende, lige som arbejderne ikke mere var slaver, de havde tilkæmpet sig et værdigt liv og velfærd, det er sket en gang før i vor tid slutningen af tyverne og først i trediverne!

Den gang blev der skabt lige så meget kaos, som det vi ser nu, mennesker blev ruineret og måtte gå fra hus og hjem, tilbyde sig selv som slaver for småpenge, og underligt nok er det nøjagtig de samme banditter (bangsters), som står bag hele det økonomiske ragnarok, som er blevet skabt nu!

http://euro-med.dk/?p=1278

Befolkningen mister værdien af deres pensioner, deres indestående i bankerne, aktierne rasler ned, så den forbryderiske bilderbergerbande under ledelse af Rockefeller, Rothschield, J.P. Morgan, Rompuy og alle de andre skruppelløse (bangsters) i dette organiserede røveri, kan overtage jeres huse, jord, værdier og formuer ved at ruinere jer, købe alle jeres huse/ejendomme, jord og aktier for småpenge, når det hele er blevet værdiløst, så de snart ejer alt af værdi, industrien og alle virksomhederne, så slaverne i nær fremtid igen vil blive nødt til at knokle som gale og være taknemmelige, bare for at få lov at overleve, af krummerne fra de riges bord!

Underligt at en eller "postuleret intelligent" befolkningen hopper på alle de fabrikerede løgne, for samtidig som de “såkaldte ledere” forbrydernes håndlangere, prædiker om krise og nødvendigheden af solidaritet og mådehold fra “slaverne”, så forgylder de sig selv og lederne i virksomhederne, og bevilliger hinanden mega tårnhøje lønninger, og er ved at grine deres røv i laser, over hvor nemt det er at narre en hel verden!

Hitler viste vejen, Erik Arthur Blair ”pseudonymet” for Georges Orwells skrev manuskriptet, Göbbels afprøvede det og beviste hvor nemt det var!

Bush, Blair, Fogh m fl. og alle deres hjernedøde lakajer iscenesatte det, Afghanistan, Irak og Libyen har kun været øvelsesområder, for deres rablende sindssyge planer for fremtiden, og med mindre befolkningerne vågner op, så vil de konsekvenser Hitler udsatte den naive menneskehed for (under generalprøven 2nd. Verdenskrig), være barnemad i forhold til det helvede, som de forbereder for klodens befolkning i vor tid!

http://euro-med.dk/?p=11825

At skabe massearbejdsløshed, kaos og frygt har været en del af planen, så slaverne underbyder hinanden eller direkte er villige til at gå ned i løn, for at bevare blot en lille del af deres forsørgelsesgrundlag, magthaverne "eliten og arbejdsgiverne" lavede det samme trick med det naive fjols Anker Jørgensen, dengang var der kun en arbejdskraftreserve på 4,1%, så direkte lønnedgang var svær at gennemføre, der var ikke det helt store udvalg af henvendelser, når virksomheds ejerne søgte folk, så fik de lokket fjolset Anker til at importere arbejdskraft fra Tyrkiet, så skaren af slaver blev øget til 13,3% i arbejdskraftreserve, så skal jeg love for der kom gang i løn dumpningen, og arbejdsgiverne var ved at grinede deres røv i laser, fag bosserne fik klap på ryggen for deres samarbejdsvilje, virksomhedernes ledere fik fine titler eller lidt ekstra mammon, for at tage godt imod alle de nye villige og billige løntrykkere!

God ide - ja for tosser og EU-liderlige personer

Skrevet af Flemming Knudsen, Søndag den 18. november 2012, 19:39

Ham Jens Rode er godt nok kvik. På et tidspunkt hvor EU står foran det totale sammenbrud, kommer manden minsandten med et fuldstændigt vanvittigt forslag. I mange kriseramte lande er det snart kun folk med ansættelse i militæret som har reelle jobs, så et sådant forslag vil føre til endnu mere arbejdsløshed. Og selvfølgelig skal en EU-hær være under tysk-fransk kommando, ikke sandt Jens Rode?. Og hvad skulle vi dog bruge en EU-hær til? Til at gribe ind i konflikter som EUs bureaukrater ikke synes om? Fy fanden for et forslag. Den mand er syg, og hvis V fortsat kan bruge en så vanvittig person, så er V på vej mod en gedigen rutschetur i meningsmålingerne. For de fleste fornuftige danskere er spørgsmålet efterhånden: Hvad skal vi med EU og hvornår bliver det muligt at forlade dette udemokratiske cirkus. Til sidst: tænk at medierne giver en galning som ham så megen omtale.

Godt indlæg bortset fra stavefejl

Skrevet af Frank Andreasen, Tirsdag den 20. november 2012, 00:06

Manden hedder Jens Rohde, samme efternavn som den nye nationalbankdirektør. Man må håbe at de ikke er i familie med hinanden. Denne vanvittige V-politiker Jens Rohde er endnu et eksempel på demokratiets store svaghed. Alle folkevalgte er akademikere eller højambitiøse personer som tror at det har løsninger på alle problemer. Deres arrogance og magtliderlighed er rekordsættende. Der har lige været en udsendelse om boligboblen i Danmark. Inden krakket var alle eksperter fulde af begejstring over den økonomiske udvikling i Danmark. I dag revser man baglæns. T Nej at overlade Danmarks udvikling til de såkaldte kloge hoveder (hvor kloge er de egentligt uanset hvilken uddannelse de har/rådgivning før boligboblen antyder at de er rene amatører) at afgøre er ikke en brugbar metode til at restabilisere nationen. Moderne politikere tænker kun på sig selv, og de muligheder for aktiv karrierefremme som medieeksponering muliggør. Og den bedste vej til eksponering, den kender Jens Rohde: ved udmelding af synspunkter som intet normalt menneske deler.

Udemærket ide

Skrevet af Michael pedersen, Søndag den 18. november 2012, 19:27

Der kunne spares en masse penge, men kun under de rigtige forudsætninger, hvornår og hvordan måtte sådan en hær bruges.
men det er nok utopi, fællesskabsfølelsen er nok for lille, man går jo kun i kamp for noget man tror på, ellers er man en elendig soldat.

Udemærket ide

Skrevet af Michael pedersen, Søndag den 18. november 2012, 19:26

Der kunne spares en masse penge, men kun under de rigtige forudsætninger, hvornår og hvordan måtte sådan en hær bruges.
men det er nok utopi, fællesskabsfølelsen er nok for

UD AF EU!

Skrevet af Kc, Søndag den 18. november 2012, 18:34

Under ingen omstændigheder, vi skal fjerne os mest muligt fra den
"Forening"............................

ynkelig-fremtræden

Skrevet af bjarne hansen, Søndag den 18. november 2012, 17:36

rohde det var en ynkelig fremtoning du viste i tv hvor var gadedrengen
med missilet der altid har angrebet modstandere på det groveste nu
viste du en anden side hvor du klynkede og nærmest for ikke at miste
dit fede job i eu men du kan være rolig du ligner nærmest dine venner
i partiet løkke-klaus hjort og de øvrige de siger det samme det er ikke
vores skyld hvad der er sket de sidste 10 år det er de andre der har
ødelagt det hele på 1 år det burde alle i danmark forstå

TIL Politik I Danmark

Skrevet af Cleunides souza silva, Søndag den 18. november 2012, 15:12

Allan Andersen. Danmark har overhovedet ikke gjort mit land rigere, tværtimod. Det er vidst dig der skal gå skolen om igen, du har vidst ikke hørt efter i timen… Som sagt er der korruption i alle lande, min pointe er at danmark ikke stå ved det og slet ikke gør noget ved det, der skal jeg så hilse og sige at det gør de i mit land (Brasilien)!! Og forresten, ved ikke om du har børn selv, men det er ikke noget med sagen at gøre, du har vidst ingen forståelse. – Jeg efterlader ikke mit barn i danmark og tro mig, så snart jeg har fået mit barn hjem, så skrider jeg for det her diskriminerende land, fri få hånd, trusler og hvad i dansker nu har imod andre ind jer selv. Få dog noget empati! Du er en mand man kun kalde en racist. Jeg er ikke født eller opvokset her, om du kan læse min kommentar eller ej, er ikke mit problem, hvis jeg skrev det på mit sprog vil du ingen gang kunne komme igennem det første ord!!!! – Du kender ikke til reglerne overhovedet i Brasilien åbenbart, så her kan jeg lige fortælle, at hvis mit barn eller andre børn blev misbrugt i sin børnehave, ville de ikke blive fjernet fra sin mor, tværtimod…Børne og forældrene vil ikke betale prisen, men staten i Brasilien vil gå en og give en form for støtte og et behandlings tilbud!!

Det ikke det de siger.....

Skrevet af Per Madsen, Søndag den 18. november 2012, 14:56

Komisk at både Lykke Friis og Morten Løkkegaard bruger formuleringen "Jeg kan ikke få øje på andre". Hvis jeg var Rohde ville jeg sidde uroligt på stolen indtil jeg var blev valgt.

Hvad angår Venstre generelt at hele deres tilgang til politik, siden de røg i opposition, opsummeres ganske smukt i Løkkes udtalelse om at han søger en spidskandidat ikke en debatør!! Hvorfor dog gå forrest og have et synspunkt, når man kan lunte i ro og mag efter befolkningen med en fadbamse i hånden og bare love dem præcis hvad de helst vil have!!??

Stram nu oppe, Jens! Du har været for længe med i gamet til at vifte rundt med visioner lige pludseligt!

Jens Rohdes kvote opbrugt

Skrevet af Herluf Hansen, Søndag den 18. november 2012, 14:50

Jens Rohde har opbrugt sin kvote og skader den europatanke, han sikkert ønsker at gavne. Lykke Friis ville være et bedre valg, da hun beskæftiger sig med det relevante såsom Europas økonomi og Euroen. Europahær og fælles udenrigspolitik fastsat ved flertalsbeslutninger har ingen gang på jorden.

ligesom DF

Skrevet af leif, Søndag den 18. november 2012, 14:43

Hvem sagde topstyring, det er altså ikke frihed i venstre til af have egen mening selvom afgørelsen udskydes er jeg sikker på at Rohde's meninger og holdning er den samme, men naturligvis ikke flere dårlige sager lige nu.
det er et dilemma for venstre at de samler på uheldige personager
se på alle de store og mindre skandaler der er rullet op i det seneste år

EU og militæret

Skrevet af Jeanette Jensen, Søndag den 18. november 2012, 13:42

Uha han bomber os jo mange år bagud

Totalt overvurderet!!

Skrevet af Jes Damgaard, Søndag den 18. november 2012, 13:18

Jens Rohde kan ikke samarbejde. Det har hele hans karriere jo vist.

Nu kan han eventuelt prøve en gang til på skolebænken, så det måske denne gang kan lykkes ham at få en uddannelse - eller han kan prøve igen hos Radio Viborg, hvor han vist nok var en succes i næsten et helt år.

Rohde har ret

Skrevet af Rene Pedesen, Søndag den 18. november 2012, 12:58

Hej
Rohde konklusioner er korrekt, det er den vej vi skal gå.

/Rene

Når olien slipper op, dør lampe ånden

Skrevet af The Watcher, Søndag den 18. november 2012, 14:18

Hihi så er det jo godt, at man ikke er af denne verden -;)

svar til Muhammed

Skrevet af lone møller, Søndag den 18. november 2012, 13:16

Muhammed hvem??

Intet over islam

Skrevet af Muhammed, Søndag den 18. november 2012, 13:39

Muhammed Ali.