Helles Obama-billeder går verden rundt

Billeder af en storgrinende Helle Thorning-Schmidt, der hygger sig med USA's præsident, Barack Obama, til en mindehøjtideligheden for Nelson Mandela i Sydafrika, går i disse timer verden rundt på sociale medier og netaviser.

Det amerikanske medie USA Today skriver blandt andet om et billede, hvor den danske statsminister rykker tæt sammen med den britiske premierminister, David Cameron, og Barack Obama, da hun skal tage et billede af trekløveret med en mobiltelefon. 

USA Today er dog ikke helt sikre på, hvem den blonde kvinde på billedet er. 

- Vi er heller ikke sikre på, hvem den anden person på billedet er - AFP's billedtekst identificerer hende ikke - men det ligner den danske statsminister Helle Thorning-Schmidt meget, skriver mediet.

Et andet billede viser, hvordan den amerikanske præsident smilende klapper en grinende Helle Thorning-Schmidt på skulderen, mens den amerikanske førstedame, Michelle Obama, skulende følger det muntre optrin.

Til sidst byttede førstedamen plads med sin mand, så Barack Obama ikke længere sad ved siden af den danske statsminister. Om det skyldes, at Michelle Obama fik nok af den løsslupne stemning, melder historien ikke noget om.

  

Afstemning

Hvad mener du? Er det en passende opførsel til en mindehøjtidelighed? Deltag i debatten.

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Hvad er problemet?

Skrevet af Anonym, Lørdag den 14. december 2013, 12:05

Kan ikke se hvad problemet er. Hun tog et billede af sig selv med Obama. So what? Og det kræver at man kan høre hvad folk siger, for at finde ud af om de flirter. De kunne i virkeligheden snakke om traktorer eller oddere på de billeder.

Tror mest af alt at Michelle lider af Bitchy Resting Face.

Helle Thorning tag bare et billede til

Skrevet af Richard, Fredag den 13. december 2013, 01:37

Verdens pressen er da totalt døve for hvad minehøjtidligheden var om. Minde fest, glade mennesker, at knytte venskaber. Nej Helle Thorning er ikke min kop te, hun er den værste Statsminister vi nogen sinde har haft. Men ret skal være ret, hun er knal dygtig til at gå i højhælet, det er med træ sko på hun kikser totalt.

Gak i låget

Skrevet af Anonym, Fredag den 13. december 2013, 01:20

Altså når fok danser rundt ved en mindehøjtidelighed, - så ser jeg ingen grund til sorte gevandter og sørgemuler... ag jer sammen, manden var næsten 100 år, og evigt smilende...

FULDKOMMEN ligegyldig

Skrevet af Anonym, Torsdag den 12. december 2013, 09:23

Verden er fuldkommen ligeglad med Statsministeren for Ikea. Det VERDEN raser over, er den skulen der kommer fra Obama's kone. IKKE andet.
Det er Obama der er i fokus her, det er Obama's smilende ansigt verden er sure over. Sku da ikk om det er Helle. They dont give a fuck....

skole børn

Skrevet af Anonym, Torsdag den 12. december 2013, 08:16

det er fuldstændig gak gak.

HTS repræsenterer os

Skrevet af LB, Torsdag den 12. december 2013, 01:26

Det drejer sig ikke om, at situationen opstod ved en mindehøjtidelighed. Det drejer sig om, at HTS gjorde det.
For hvem? Med hvilket formål?
Vi har betalt hende for at tage på arbejde i Sydafrika. Vi forventer, at hun repræsenterer os med samme værdighed som Kongehuset.
Tog Kronprinsen 'selfies' med andre kongelige? Næppe.
Og forresten: Er der nogen, der ved, hvad det kostede at chartre et privatfly derned?

HTS repræsenterer os

Skrevet af LB, Torsdag den 12. december 2013, 01:25

Det drejer sig ikke om, at situationen opstod ved en mindehøjtidelighed. Det drejer sig om, at HTS gjorde det.
For hvem? Med hvilket formål?
Vi har betalt hende for at tage på arbejde i Sydafrika. Vi forventer, at hun repræsenterer os med samme værdighed som Kongehuset.
Tog Kronprinsen 'selfies' med andre kongelige? Næppe.
Og forresten: Er der nogen, der ved, hvad det kostede at chartre et privatfly derned?

HTS repræsenterer os

Skrevet af LB, Torsdag den 12. december 2013, 01:25

Det drejer sig ikke om, at situationen opstod ved en mindehøjtidelighed. Det drejer sig om, at HTS gjorde det.
For hvem? Med hvilket formål?
Vi har betalt hende for at tage på arbejde i Sydafrika. Vi forventer, at hun repræsenterer os med samme værdighed som Kongehuset.
Tog Kronprinsen 'selfies' med andre kongelige? Næppe.
Og forresten: Er der nogen, der ved, hvad det kostede at chartre et privatfly derned?

KOM NU IND I KAMPEN FOLKENS!!!

Skrevet af MINISTEREN, Onsdag den 11. december 2013, 23:59

Lige til at starte med, det var ikke en begravelse. - det var en MINDEHØJTIDELIGHED! Selvfølgelig skal der være plads til at tage et billede. I er simpelthen for langt ude!!!! SKAM JER!!!!

Lad os glæde os over livet og at vi har hinanden!

Skrevet af Frants Ole Villadsen, Onsdag den 11. december 2013, 22:54

Godt gået, Helle! Jeg tænker, at din glæde er lige i Mandelas ånd.

Slap nu af

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 22:23

Misundelse er en grim ting! Hvis det var mig der sad der med verdens mægtigste mand, så skulle jeg sørme også nok sørge for at forevige øjeblikket! Og når en ceremoni varer op til 4 timer, så ville man nok enten kunne vælge med at falde i søvn, eller få tiden til at gå på en anden måde.

Skam dig Helle Thorning

Skrevet af Anonym anonym, Onsdag den 11. december 2013, 22:20

Du har meget at lære Helle Thorning.
Du forstår åbenbart ikke, hvordan man skal opføre sig.
Det er så sørgeligt, at Danmark har en så tåbelig statsminister.
Du opfører dig som et barn der skaber sig .
Kan alle se mig,- er jeg ikke bare dejlig,- ovenikøbet i "rigtigt" selskab, til mindegudstjeneste ved Mandelas død.
Tænk at være så billig helt uden dannelse at føre sig så billigt frem,- og så være til grin over hele verden,
Hvad mon Dronning Margrethe tænker om dig ???
SKAM dig.

På ingen måde i orden!

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 15:30

Jeg synes at Helle skal tage sig lidt sammen for ikke at sige hun skal tage sig meget sammen! Hvad ville Obama ikke tænke om danskerne når præsidenten vil have selfie's med ham!
Ikke i orden!

Helt ret!

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 15:32

Du har ret. Hvad vil Obama ikke tænke om os. I starten må han vel tro hun var en turrist!

Stop forargelsen

Skrevet af Bent C., Onsdag den 11. december 2013, 14:24

Jeg har ikke set et eneste billede af et menneske der har grædt i forbindelse med Mandelas død. Tværtimod har jeg set mange der har sunget, grinet og danset for at fejre det liv han fik.

kage

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 14:08

det kan hun bare ikke

Skolepigeopførsel

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 13:35

Vor statsminister opfører sig som en skolepige, og har ved flere andre lejligheder desværre præsenteret Danmark på en ganske uværdig måde. Da hun for 1½ år siden blev interviewet i engelsk TV spurgte mine engelske venner mig: "Er hun virkelig så dum?".
Efter at have set opførslen i Sydafrika må jeg desværre svare :
"Ja det er hun".

Andre lande, andre skikke...

Skrevet af Thomas H., Onsdag den 11. december 2013, 12:29

Hvis det havde været en europæisk begravelse i en kirke med fuldt tam-tam, så ville det have været ekstrem dårlig stil.
Ved en hyldestceremoni over en stor mands liv i et foldboldstadion i Afrika der går den an.

PINLIGT

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 11:51

Hvor er det pinligt med en statsminister, der ikke ved hvordan man opfører sig - hun burde trække sig, eller kaldes i samråd.

PINLIGT

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 11:51

Hvor er det pinligt med en statsminister, der ikke ved hvordan man opfører sig - hun burde trække sig, eller kaldes i samråd.

!

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 11:29

Jeg syntes mere det er Michelle Obama som er pinlig her.. Sidde der og surmule i offentligheden. Det er dårlige opførelse i den anden del af skalaen..

hvad sker der

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 19:02

Tror at Michelle Obama tænker " i gonna slap that white bitch" !!

Pinlig opførelse af dansk statsminister!

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 11:49

Det er Upassende at sidde og flirte, grine med store smil, til en minde højtidlighed, det burde selv en statsminister vide! Den begejstrede opførelse, kunne hun godt have pakket væk og udlevede udenfor offentligheden!
- Sidde og tage billeder som en 17 årige pige, til de socilale medier, er helt forkert, hun burde da have sine tanker / gøremål i en helt anden meget mere brugbar retning som dansk statsminister!

Pinlig opførelse af dansk statsminister!

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 11:49

Det er Upassende at sidde og flirte, grine med store smil, til en minde højtidlighed, det burde selv en statsminister vide! Den begejstrede opførelse, kunne hun godt have pakket væk og udlevede udenfor offentligheden!
- Sidde og tage billeder som en 17 årige pige, til de socilale medier, er helt forkert, hun burde da have sine tanker / gøremål i en helt anden meget mere brugbar retning som dansk statsminister!

Slap nu af, manden var 95 år

Skrevet af Heidi, Onsdag den 11. december 2013, 11:07

Det er da bare super sejt - af dem alle tre. Det er jo ikke kun Helle der er løssluppen. Også er det jo ikke verdens ende at en mand på 95 dør, og det var en mindecermoni og ikke en begravelse. Og når man ser, hvordan afrikaneren hylder Nelson, så kan der vel også tages et billede til scrapbogen. :) Godt gået Helle...

Hvor er han, mand nr. 2 ?

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 10:37

Mr. Kinnoch mangler på billedet gør han ikke ?

Er han mon gået efter pølse(r) og øl :-) i mens billedet blev taget, eller har vi en single "Fru" statsminister.

Slap af! Medierne som elsker at skabe selvskabte skandaler!

Skrevet af Jacob, Onsdag den 11. december 2013, 10:04

Jeg har været til adskillige begravelser, hvor gamle mennesker er døde en naturlig død, og der har vi både grinet og hygget os - helt i overensstemmelse med den dødes ønske. Min egen mor har altid sagt, at når hun dør, så skal hendes penge bruges til at holde en fest - så hun kan blive mindet med et smil på læben. Sådan har Mandela helt sikkert også haft det. Han var et fantastisk menneske og ikke en gammel snerpe!

det er bare ikke i orden helle

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 08:17

Det er ikke hjernecellerne der rangerer højst hos vores statsminister, man kan ikke være bekendt at sende hende ud i verden

Tjaaa... det er vel ikke nødvendigt at sige noget?

Skrevet af Anonym, Onsdag den 11. december 2013, 08:09

Helle sidder ved siden af verdens mest magtfulde mand...mon hun var bang for, ikke at der ikke blev taget billeder NOK ?

Gåsen

Skrevet af I Olsen, Onsdag den 11. december 2013, 07:33

Helle T. er en gås,der ikke bør repræsenterer Danmark