KØB PLUS!

Helle Thorning-Schmidt freder Uffe Elbæk

Mens anklager om nepotisme fuldkommen overskygger den radikale kulturminister Uffe Elbæks arbejde, nyder han stadig den socialdemokratiske statsminister Helle Thorning-Schmidts fulde støtte.

- Jeg har tillid til, at Uffe Elbæk fortsat er en god minister, og han har selv undskyldt og beklaget. Det er jeg meget glad for, og det er en klog beslutning, siger Helle Thorning-Schmidt til DR Nyheder.

-Uffe Elbæk efter krisemøde: Jeg fortryder

Hun stiller sig, i modsætning til Folketingets kulturordførere, dermed tilfreds med kulturministerens redegørelse om forløbet, hvor han har brugt 180.000 kroner på fem officielle middage og debatmøder på
Akademiet for Utæmmet Kreativitet (AFUK), som Uffe Elbæk tidligere har
siddet i bestyrelsen for, og hvor hans mand er ansat.

Venstres kulturordfører: Håber, Enhedslisten vil presse ElbækVenstre kræver en uvildig undersøgelse af forløbet, og Enhedslisten kan tvinge en modvillige Uffe Elbæk til at gennemføre sådan en, hvis han ikke svarer tilstrækkeligt for sig til det samråd, Enhedslisten har indkaldt ham til på tirsdag.

Men Helle Thorning-Schmidt ser ikke beskyldningerne mod Uffe Elbæk som en trussel mod regeringen.

- Jeg synes ikke, han skader regeringen. Jeg synes, vi har en god kulturminister, som hver eneste dag kæmper for dansk kultur. Og vi skal lægge mærke til, at han har beklaget, og det skal vi tage til efterretning, siger Helle Thorning-Schmidt til DR Nyheder.

Hvad mener du - Burde Helle Thorning have fyret Uffe Elbæk efter skandalen på AFUK?

DELTAG I DEBATTEN HERUNDER

Sagen kort - Uffe Elbæk

Sagen om AFUK - Akademiet for utæmmet kreativitet - 2012

20. januar Møde mellem Uffe Elbæk og kultur- og fritidsborgmester Pia Allerslev (V), hvor muligheden for kommunal støtte til den nye cirkusuddannelse på AFUK bliver drøftet.

22. januar Opfølgningsmøde, hvor det anslås, at uddannelsen vil kræve en støtte på godt 15 mio. kr.

27. februar Statsforvaltningen Hovedstaden meddeler, at kommunen ikke må give støtte til uddannelsen. Det betyder, at pengene i stedet må findes gennem finansloven.

1. maj
Uffe Elbæks mand, Jens Pedersen, bliver ansat som sekretær i AFUK.

2. maj AFUKs leder, Annesophie Bergmann Steen, anmoder Uffe Elbæk om et møde om den nye cirkusuddannelse.

22. juni AFUKs leder, Annesophie Bergmann Steen, anmoder Uffe Elbæk om et møde om den nye cirkusuddannelse.

13. september Københavns Kommune afsætter 6 mio. kr. til den nye uddannelse på AFUK.

8. november
Uffe Elbæk mødes med AFUKs bestyrelsesformand, Knud Folschack, og Annesofie Bergmann Steen, hvor man drøfter den nye uddannelse.

11. november
Regeringen og Enhedslisten kommer til enighed om finansloven, hvori de seks mio. kr. til AFUK bliver tildelt.

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Det er jo sørgelig

Skrevet af Omnivor, Onsdag den 5. december 2012, 19:06

at bo i et land hvor der er så mange små virkeligt ubegavede mennesker som nedstående kommentarer viser, men samtidigt forklarer det jo hvorfor V og især DF får så mange stemmer. I bund og grund handler det vel om misundelse fordi de rent intellektuelt er milevidt fra venstrefløjen. V og DF og deres retardere vælgere så at støje konstant som utilpassede børn for at kompensere.

Ja

Skrevet af Hansen, Onsdag den 5. december 2012, 18:12

@s andersen --- Fanden hytter sine!

Et sidste farvel!

Skrevet af Humus, Onsdag den 5. december 2012, 17:35

svindler-helle fatter stadig intet...!

Skrevet af s.andersen, Onsdag den 5. december 2012, 15:25

Den klamme ko kan sikkert ikke se nogen mening i at diskutere den konkrete sag... Hun skider på vælgerne og venter kun på et job i EU.

Koldbøtteregeringen holder hånden under sine egne.

Elbæk

Skrevet af Muhammed, Onsdag den 5. december 2012, 13:06

Hvordan skal man tiltale Uffe Elbæk. Som mr Elbæk eller som miss Elbæk eller bøsse Elbæk eller noget andet ha ha haaaaaaaaaaaaa.

Fyret af HTS

Skrevet af Kamma, Onsdag den 5. december 2012, 09:26

Ak nej HTS er en tom indpakning uden mening eller evne til at forstå hvad der sker omkring hende.
Det vil pynte på HTS hvis hun erkendte at det går aht her i landet og regeringen absolut intet har gjort udover at tale om kickstart og 12.500 ikke eksisterende nye job.
HTS du og din tregering er kørt træt se nu at få udskrevet det valg vi alle vil have.

Helle kriminel ligesom Uffe Elbæk!

Skrevet af Søren, Tirsdag den 4. december 2012, 19:46

Jeg er ikke overrasket for Helle Thorning-Schmidt snyder også bl.a med skatten. Hun er jo selv korrupt.

Socialdemokraterne skattechef Erling Andersen og Lisbeth Rasmussen er blevet belønnet med store stillinger i SKAT, fordi de fritog Helles mand for at betale skat. Så der er også meget kammerateri i skattesagen. Stillingerne fik de af Thor Möger.

Sludder

Skrevet af Michael Pedersen , Tirsdag den 4. december 2012, 20:30

Begge havde haft deres jobs i mange år. inden Helle blev statsminister.
Hold op, det er bare op af bakke, hvis det er niveauet vi skal diskutere på.

En gang er ingen gang -

Skrevet af Humus, Tirsdag den 4. december 2012, 19:24

Men to gange er en vane. Elbæ'en har før haft fingrene for dybt i kassen og begunstiet sine homo venner. Da han var involveret i World Outgames 2009 var der en lignende sag fremme med et reklamebureau. Man har 'prist' ham for at indrømme sine fejl - men han lærer åbenbart ikke af dem. Ud med ham - på r*v og albuer!!

Hold da op

Skrevet af Michael Pedersen , Tirsdag den 4. december 2012, 19:24

Har lige fulgt med i samrådsdebatten om Uffe Elbæk.
Er du gal hvor er det en lille sag, hvordan pokker kan det komme sådan ud af propertioner.

UD

Skrevet af bjarnee, Tirsdag den 4. december 2012, 18:17

HVIS han kan ,burde jeg jo også ha lov til at udføre alt det ulovlige arbejde også,uden at blive straffede ikk,

Ansvar

Skrevet af John Olsen, Tirsdag den 4. december 2012, 17:05

At Helle Thorning burde afskedige Uffe Elbæk, især med "den fart han har spenderet skattekronerne på" 0g så til hvem der modtog. Burde selvfølgelig have været en naturlig politisk handling, udført af enhver ansvarsfuld M/K statsminister.

Men Helle Thorning mangler åbenbart bare, det politiske gen, der netop i sådan en situation fremhæver politisk ansvarlighed.

Det med det manglende gen er jo nok også årsagen til, at så mange ulykkelige arbejdsløse ryger direkte ud af systemet efter nytår - Og uden noget sikkerhedsnet mister disse mennesker både hus og hjem. Selv socialministeren aner ikke hvad hun skal stille op med alle de arbejdsløse som kan være gift men en lavtløns modtager, have andelslejlighed, ejerlejlighed eller hus der ikke kan sælges eller optage lån i - og på den måde er helt uden det nødvendige sikkerhedsnet, som skal være i orden for at kunne eksistere. Regeringen ved om nogen at katastrofen lurer lige om hjørnet for mange tusind familier rundt om i landet.
Det sker desværre, selv om vi i demokratisk fællesskab gennem mange års forhandlinger tværpolitisk har vedtaget, at et sikkerhedsnet udspændes så det griber enhver der skulle falde, hvis øvelsen skulle fejle.

Men et sikkerhedsnet behøves åbenbart slet ikke, når Helle Thorning går rundt i sine egne forsmået tanker, i mens hun klipper hæk og skærer tænder, og står helt op på tå så hun kan nå.
Lige før finalen, hvor Helle viser hvad hun kan nå og samtidig viser hun kan gå baglæns på hænder. helt uden at skære tænder, nu også hvor hele Helle historien ender.....

Hopla hvor det kører gennem plovfurerne....Alle bedes nu rejse sig og klappe kage........Det er det den STORE leder forventer.

Typisk radikalt hykleri

Skrevet af Søren, Tirsdag den 4. december 2012, 14:39

Det er da typisk radikalt, Uffe Elbæk går da bare i samme fodspor som Jørgen Poulsen og Manuu Sareen. De radikale er så frelste, men når det kommer til egen person hytter de eget skind først.

Ja

Skrevet af Michael Pedersen, Tirsdag den 4. december 2012, 16:12

De er jo det borgerlige parti i regeringen.
Er det ikke bare en liberal tankegang? Er det ikke det liberalisme er?
Hvad er problemet?

Skatteålen freder nepotisten

Skrevet af Niels O, Tirsdag den 4. december 2012, 13:54

Det er som ulven, der freder ræven, når der har været rov i hønsegården.

tør ikke.

Skrevet af bjarnee, Tirsdag den 4. december 2012, 11:54

Da det nok er hendes mand kæledække tør hun ikke,hun er den der er den dummeste statchef der har været her ,glæder mig til du ikke er her mere,KLaphat

HELLE VAR IGANG,

Skrevet af SMEDEN, BO RASMUSSEN, Tirsdag den 4. december 2012, 10:48

med at skrive fyringen ud - men så kom Margrethe forbi, og sagde: NEJ!

HTS og UE

Skrevet af Jens, Tirsdag den 4. december 2012, 10:32

Der kommer en rigtig god løsning i morgen.

HTS og UE

Skrevet af Jens, Tirsdag den 4. december 2012, 10:31

Der kommer en rigtig god løsning i morgen.

Islam over den danske grundlov.

Skrevet af Muhammed, Tirsdag den 4. december 2012, 09:56

Nu vil Helle Thorning nok ikke fyre ham, men det vil Allah, da han ikke kan lide bøssekarle.

Dekadente menneske

Skrevet af ALLAH THE UNDER-DOG, Tirsdag den 4. december 2012, 12:17

Islam og Allah fuck det, ude for enden af udløbet fra rensningsanlægget Lynetten er der nedsunket en kopi af koranen (fastgjort og indpakket)så hver gang vi Københavnere pisser eller skider så løber/flyder det ud over bogen som er grundlag for terror og fordummende mennesker på denne jord!

Den bliver hævet en gang om året og nedsænket igen, så tænk over det når du skider, du må hellere æde din egen afføring så ikke du kommer til og vandhellige din tegneseriefigur (Muhammed) af en gud, men det gør du vel allerede jeres mad lugter da at lort!

He he

Skrevet af Omnivor, Tirsdag den 4. december 2012, 08:56

Åbenbart har AFUK været et populært sted for arrangementer:

AFUK-sagen: Tidligere socialminister Benedikte Kiær (K) finansierede i 2011 en konference til 356.000 kr. på Akademiet for Utæmmet Kreativitet.

http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indland/article4932959.ece

UUUUUUppppppppsssssssss.....

UPS????

Skrevet af Humus, Tirsdag den 4. december 2012, 19:17

Men Benedicte Kjære havde vel ikke personlige interesser involveret. Så hvad er problemet??

HE HE

Skrevet af Michael Pedersen, Tirsdag den 4. december 2012, 16:15

Gad vide om BT vidste det, nu bliver det ikke sjovt at være Benedicte Kiær, eler...

rettelse

Skrevet af Hansen, Mandag den 3. december 2012, 22:58

Koridon = Corydon

Politikere er et destruktivt folkefærd m/Rocker-mentalitet.!!!

Skrevet af Hansen, Mandag den 3. december 2012, 22:56

Politisk nepotisme er efterhånden mere reglen end undtagelsen i folketinget, nu Elbæk men flere af politikerne har jo enten ægtefæller eller elskerinder som sekretærer, var der ikke noget med at Koridon fik sin kone ansat i folketinget, og Margrethe Vestager fik sin far ind i folketinget, foruden flere af de politiske opkomlinge, er sønner eller døtre af tidligere eller nuværende toppolitikere!

Hvordan kan et Danmark overhovedet have en flok politikere, som har samme adførdsmønster som leder i en bananrepublik, kan man overhovedet stole på dem som ledere af landet, de varetager jo i realiteten mere deres egne og familiens interesser, frem for hele samfundets interesser!

Et gammelt ordsprog lyder sådan: "Den kloge narrer den mindre kloge!" Men det er så forkert som noget kan være, når banker med politisk assistance plyndrer kunder og skatteydere, så er det tydeligt hvor forkert denne floskel er, så er ordsproget i stedet: "De begærlige snyder og bedrager hinanden og de mindre kloge efter behag!" Et klogt og anstændigt menneske snyder ingen, det er han/hun for anstændig et menneske til!!!!!

De moderne bankrøvere er blevet til banditter i habitter!

Det er jo ved at være generelt for politikere uanset farve, at få et korrupt gen vakt til live, når de får magt og poster de kan udnytte til egen fordel, og det bliver næsten generelt at deres handlinger ikke altid tåler dagens lys, og det er uanset om de tilhører højre eller venstrefløjen, de er værre end den “cicilianske mafiosa”, for dem kan man i det mindste arrestere, når de plyndrer befolkningen, men den nationale politisk organiserede mafiosa ændrer bare lovgivningen, hvis den står i vejen for deres organiserede og kriminelle hjemmerøverier!

Der var en meget ”VIS” statsleder engang, som KLOGT sagde:

Demokrati er den værst tænkelige af alle styreformer, og det har jo vist sig at han havde ret, det eneste folkevalgte politikere evner, er at smadre det demokrati og den velfærd, de hyklerisk påstår at ville kæmpe for at bevare, plyndre landet og befolkningen og køre det hele i sænk, indføre diktatoriske arbejdsprogrammer for slaverne, for at DE (politikerne) kan få penge nok i statskassen, til fortsat at spille karl smart rundt omkring i verden på 1st klasse, luksus destinationer som (Rio De Jainero og et hav af andre ”såkaldte topmøder” eller ”såkaldt studieture” (SKATTEYDERBETALTE FERIER) all over the World ) og til at dække deres eget luksusforbrug!

Nej send Løkke, Børsting og alle de andre fedtbjerge i fagbevægelsen, arbejdsgiverforeningerne og det politiske system ud på arbejdsmarkedet, evt. til Skagen eller ud og plukke jordbær til 128 kr. i timen!

Så i stedet for at afskaffe velfærden, så lad os komme af med alle de asociale politiske pampere, både i regeringskontorerne og organisationerne, alle deres pamperfest er alt for dyr og totalt nytteløs, politikerne varetager kun deres egne interesser, og de faglige organisationer er jo alligevel ikke lønmodtagernes (slavernes) repræsentanter mere, de er blevet den til enhver tid siddende regering og arbejdsgivernes slavepiskere, den eneste tilknytning de har til slaverne er, at de lever fedt som parasitter på ryggen af slaverne!

Lønmodtagerne kan så melder sig ud af det asociale fagforeningsforetagende, så kan de penge der spares næsten dække prisstigningerne og de stigninger, deres asociale repræsentanter med hjælp af Løkke og Co., de RadiGale, S & SF har belemret slaverne med!

Hvis der stadig mangler arbejdskraft i industrien og erhvervslivet, så sende alle de andre fagforenings-, og mediepampere, Hexia de Trick (Helle Thorning Schmidt), Villy, Möger, Krag, Jesper Coridon og alle fedtbjergene i EU-parlamentet, folketinget og statsadministrationen, regionerne, kommunerne, og de administrative systemer ud og arbejde, så de kan få svedt alt det fedt af, som helt klart fylder så meget i deres hoveder, så de ikke mere er i stand til at tænke en eneste logisk og anstændig tanke!

Det samme gælder faktisk for de overfede ledere i industrien, finans-, og erhvervssektoren, de faglige organisationer og arbejdsgiverorganisationerne, send dem ud på arbejdsmarkedet til 128 kr. i timen, hvis der virkelig mangler arbejdskraft og de mener det er en anstændig løn, så er det vel mere end rigeligt i løn også til dem, og helst til noget enormt fysisk hårdt arbejde, så de kan få alt deres fedt også mellem ørerne svedt ud, så vi ikke også skal bruge skattekroner til fedtsugning af de dovne flæskebjerge!

Alle de overfede økonomer, vismænd, kommentatorer, analytikere, bankøkonomer, spindoktorer, forskere, kunstnere, redaktører, journalister m. fl., trænger også til at komme ud og arbejde med noget produktivt, for lige som de ovenfor nævnte, har de selv aldrig nogensinde lavet andet i hele deres elendige liv, en at leve som parasitter på ryggen af slaverne, så de kunne også have godt af at komme ud i praktisk fysisk ekstremt hårdt arbejde, i stedet for at sidde og spille kloge på noget, de helt klart ikke aner en hujende fis om, for hvis de virkelig vidste hvad de snakkede om, hvorfor er vi så endt i et totalt økonomisk kaos, nej hvorfor betale for den slags plattenslagere, som helt tydeligt har taget fejl på alle områder de sidste 50 år ?????

Hvis industrien så stadig ikke har løntrykkere nok, for det er jo det alle de reformer handler om, når vi i forvejen har ca. 180.000 arbejdsløse, er der jo ikke arbejde til alle de ekstra mennesker, som de vil have importeret og presset ind i aktivt arbejde, for der er jo ingen virksomheder med en normal ledelse, som fordobler produktionen eller tager flere ind end de har brug for, produktion og afsætning skal jo svare til hinanden!

Og efterhånden som virksomhederne udsulter slaverne, så har de underbetalte slaver jo heller ikke råd til at købe virksomhedernes produkter, og så er der ikke mere grundlag for at producere varer, så de bliver nødt til at fyre endnu flere, eller flytte produktionen til lande, hvor slaverne vil arbejde (næsten gratis), men det gavner da ikke hverken udlandets eller den hjemlige købekraft, tværtimod!

Det kaldes en nedadgående destruktiv dødsspiral uden ende, ”før den når afgrundens bund”!

Men hvis politikerne, den finansielle sektor og arbejdsgiverne med djævelens vold og magt, vil ruinere danskerne, Danmark, det danske samfund og dermed også deres egne muligheder, for fortsat at leve deres luksusliv med tårnhøje lønninger, så er det pinedød nødvendigt at slaverne også tjener penge, for ellers går vi alle neden om og hjem i et ”symbolsk Titanic”, for vi er jo “på trods af alt” alle i samme båd!

Hvis de alligevel vælger en kollisionskurs, så ville det da være mere fornuftigt at nedlægge folketinget, de danske politikere og alle deres håndlangere har jo alligevel solgt Danmarks selvstændighed, til den forbryderiske, asociale og udemokratiske Bilderbergerbande i EU, og helt udemokratisk skrevet under på, at EU-lovgivningen er over de tilhørende landes nationale lovgivninger, dermed har politikerne jo faktisk også afskaffet Den Danske Grundlov!

På det område er SF’ere vel hverken værre eller bedre end andre i folketinget, så hvis man skulle erklære nogen uegnet til at sidde i folketinget, så bør det jo retfærdigvis også gælde Holger K og alle EU-fanatikerne, de har alle svigtet den danske befolkning, og med løgne, trusler og manipulation underlagt Danmarks selvstændighed under en fremmed magt, så hvis tidligere kommunister er uværdig til at sidde i folketinget, så må det samme jo gælde alle andre i folketinget, som har konspireret mod og overdraget myndigheden over Danmark, til den diktatoriske og udemokratiske Bilderbergerbandes teknokrater i EU-parlamentet!

Folketinget er jo i realiteten omdannet til EN STAT I eu (Nord Deutche region Dänemark), et ekspeditionskontor for EU’s lovgivning under EU-teknokraternes overformynderi, hvorfor vi fortsat fejrer en Grundlov, som reelt er afskaffet og reduceret til at være en forhistorisk museumsgenstand, er jo også et camoufleret bedrageri, i øvrigt har danske politikere jo heller ikke mere respekt for grundloven, menneskerettighederne og demokratiet, end at de gang på gang overtræder dem helt åbenlyst og efter behag, og systemets 100% indoktrinerede og velorganiserede håndlangere freder helt åbenlyst alle magthavernes Grundlovsbrud!

øretævernes holdeplads

Skrevet af erik bøgh larsen, Mandag den 3. december 2012, 21:12

det er enhedslistens favoritplads,man springer op som en løve og falder ned som et lam.
kære venner hvores reserve statsminister helle har fredetuffe elbæk
og som sædvanligt vil i falde til patten,sig mig en ting kære venner,er i gift med taburetterne eller de vælgere som i skulde støtte.jeg har svært ved at se det.
hvis jeg tager fejl,må i undskylde.mvh fra fastlandet.

Kære

Skrevet af Michael Pedersen, Mandag den 3. december 2012, 21:28

Kære borgerlige vælgere, i må vænne jer til tanken om at magten skal vindes, den er ikke noget man får forærende.

Den lyver man sig til

Skrevet af Benny Skou Mortensen, Tirsdag den 4. december 2012, 05:58

som den nuværende regering. Derudover er Enhedslisten kun dikkende lammehaler til Vestagers regering.

Ja

Skrevet af Michael Pedersen, Tirsdag den 4. december 2012, 16:19

Men vælgerne er helt pjattede med den hale, så det overlever de nok.