Det er sket i forsøget på – inden årsskiftet – at hæve medlemstallet fra ca. 750 til over 1.500 medlemmer. Det udløser nemlig ekstra 330.000 kr. i offentlige tilskud i 2012. Det bringer det samlede offentlige tilskud op på ca. 2,2 mio. kr. i år.
Missionen er fuldført. På kun tre uger er det lykkedes KU at skaffe over 750 nye medlemmer – en sejr, der er fejret behørigt som en konservativ triumf af blandt andet partiformand Lars Barfod.
LÆS OGSÅ: Møgsager og magtskift: Sådan gik det politikerne
- Det er dejligt, at fundamentet for konservativ fremgang i de kommende år er så stærkt, skrev Barfoed forleden på sin Facebook-profil.
Også KU mener, at det øgede medlemstal skyldes et ’håb for den konservative bevægelse’.
B.T. kan imidlertid afsløre, at den store konservative fremgang er sikret via særdeles kreative metoder. Over 750 medlemmer er således blevet meldt ind i december – lokket af unge KUere, der har fået tilbudt rejser til London, biografture, iPads, Apple-computere og andet alt afhængig af, hvor mange medlemmer de har hvervet.
LÆS OGSÅ: Professor: Luk partiet og start forfra
Alt sammen betalt af offentlige tilskudsmidler. F.eks. har alle, der har skaffet ti nye medlemmer, fået foræret en tur til London i marts. Da et medlemsskab af KU kun koster 75 kr. årligt, vil det være en god forretning selv at betale for ti nye medlemmer – 750 kroner – og i belønning høste en tre dage lang London-rejse.
- Det er klart, at vi ikke ville være i stand til at give de her gaver, hvis det ikke var fordi, at vi fik flere penge fra DUF (Dansk Ungdoms Fællesråd, red). Men vi gør det først og fremmest for at kunne prale over for de andre ungdomsorganisationer, siger Jens Salling, der er landsformand for Konservativ Ungdom.
DUF uddeler hvert år over 100 mio kr. fra tipsmidlerne til børne- og ungdomsarbejde og giver bl.a. tilskud efter, hvor mange medlemmer der er i en ungdomspolitisk forening.
Formanden for KU, Jens Salling, erkender, at det langt fra er alle de nye medlemmer, der deler den konservative overbevisning.
- Det kan nok godt forekomme i forbindelse med konkurrencer som de her, at der bliver meldt folk ind, som ikke er konservative. Det er selvfølgelig beklageligt, og det må vi prøve at forebygge, hvis vi bliver vidende om det, siger Jens Salling.
Flere har efter konkurrencen stoppede 31. december skrevet på KUs hjemmeside, at det bliver svært at gentegne alle medlemmer i år, fordi mange af de nye medlemmer kun er blevet indmeldt pga. konkurrencerne.
LÆS OGSÅ: Norsk top-politiker i sex-skandale
Jens Salling fra KU kan ikke se noget forkert i, at foreningen får ekstra offentlig støtte ved at have medlemmer, der ikke nødvendigvis er konservative.- Jeg synes faktisk ikke, der er noget galt i, at folk bliver betalt med gaver for at få meldt andre ind, for jeg er ikke i tvivl om, at det går i den rigtige retning for os konservative, fordi unge allerede er blevet træt af den nye regering.
Hos Dansk Ungdoms Fællesråd ønsker generalsekretær Kåre Månsson kun at svare på spørgsmål skriftligt i en mail til B.T. Her skriver generalsekretæren, at DUF ikke blander sig i, hvordan foreningerne hverver medlemmer, og han forklarer desuden, at DUFs måde at fordele penge på er godkendt af forskellige instanser.
- Det nuværende takstsystem tilgodeser både, at organisationer modtager tilskud efter størrelse, men også at der for de fleste organisationers vedkommende kan ske mindre udsving i medlemstallene, uden at det har budgetmæssige konsekvenser. Hvis en organisation så passerer en intervalgrænse, ja så har det tilsvarende en tilskudsmæssig betydning, skriver Kåre Månsson bl.a. i en mail til B.T.
Lars Barfoed har trods sin ros af den konservative fremgang ikke ønsket at kommentere hvervningsmetoderne over for B.T.
HVAD MENER DU OM DE KONSERVATIVES METODER? DELTAG I DEBATTEN HERUNDER:























Rettelse
Af: Bjarne Christensen, Søndag den 8. januar 2012, 19:54
En rettelse til mit indlæg kl19:52. Jeg kom til at skrive 205%....MEN MENER 2,5%
Underligt
Af: Bjarne Christensen, Søndag den 8. januar 2012, 19:52
De Konservative er jo vant til at fråse med Statskassens/skatteydernes penge, via deres dårlige økonomiske politik. Men det lyder lidt underligt, at hvis der var valg i dag, ville de Konservative ryge ned på 2,6% med KUN 5 mandater, hvis ikke de ryger under 205% og helt ud af Folketinget, det kan man kun håbe på, og, så, bare sådan lige pludselig, med et fingerknips, har de lige med, et, fået 750 flere medlemmer,det lyder meget underligt
Kreativiteten!
Af: jbj, Lørdag den 7. januar 2012, 19:10
Så længe det ikke er skattyderne der betaler gildet.
Kuglestøderen rejste verden rundt med sine "kugler" for de samme midler.
(ikke en) gavebod
Af: Mig, Fredag den 6. januar 2012, 10:36
jeg kan ikke forstå hvorfor alle går og har så ondt et hvis sted over, hvad konservativ ungdom bruger deres penge på. Hvis foreningen mener at det de vil bruge deres penge på, er at sende folk på en sejrs''ferie'' så er det da lige meget hvad alle andre mener. dette er en måde at belønne folk på der har været på en hård opgave, ved at skulle hverve ti medlemmer. dette er ikke så nemt som man går og tror.
hmm
Af: Renè, Torsdag den 5. januar 2012, 10:03
DUF burde kigges nærmere efter i kortene, men som det åbenbart kører pt, vil der nok ikke være politisk vilje til det, det virker på almindelige dødelige mennesker som svindel og hunbuk foretagende, endnu en sag hvor politisk råddenskab malker offentlige midler, betalt af det skattepligtige Danmark.
Amatør journalistik.
Af: Nikita Klæstrup, Torsdag den 5. januar 2012, 07:24
Denne artikel er så mangelfuld som den er vildledende.
Den første fejl er allerede i overskriften. "Konservative i offentligt frådseri", de konservative har ikke noget at gøre med hvad konservativ ungdom foretager sig.
Der står også at vi har udleveret Ipads og apple computere.
Der er blevet givet én Ipad væk, og én Macbook væk. Det var som henholdsvis 3. præmie, og 1. præmie.
Noget tredje jeg ser som en fejl i denne artikel er at der står "B.T. kan imidlertid afsløre", det er ikke en så forfærdelig stor afsløring når det har stået på forsiden af KUs hjemmeside i ca. 3 måneder.
Jeg synes citatet af Jens Salling er ærgeligt. Men han kan have sagt mange andre ting der bare ikke er kommet med i artiklen. Det er jo tydeligt at denne artikel er skrevet udenlukkende for at hænge de konservative ud.
Jeg havde håbet at alle kunne se manglerne i denne artikel. Men det er tydeligt ud fra kommentarene at det kan de desværre ikke.
Havde journalisten brugt bare 2 min mere på denne artikel havde han kunne gøre noget så enkelt som at google "hverv en ven". Konservativ Ungdom er langt fra de eneste der har denne slags konkurrencer.
DSU gav bla. en Ipod shuffle til alle der hvervede 5 medlemmer. Og en Ipad 2 16 GB til alle der hvervede 20 medlemmer. Konservativ Ungdom gav én Ipad væk. Hvem ved hvor mange DSU har givet ud?
DSU har dog slettet deres "hverv en ven" side nu. Det synes jeg er ærgeligt. Da det er vigtigt at stå ved de ting man gør.
Denne artikel virker ærligt talt som noget der bare er blevet sat sammen i en fart.
Ærgerlig kritik
Af: Helena Blak, Fredag den 6. januar 2012, 19:47
Jeg skulle lige til at skrive en lang, solidarisk kommentar, for at vise støtte til jer politiske unge på den anden side af fløjen.
Jeg var helt enig med alt du skrev og synes du formulerede dig på en flot og retfærdig måde. Pengene er jo KUs. I bestemmer selv hvad I bruger dem til.
Desværre synes jeg hele din kritik falder tungt til jorden da du begynder at kritisere os, DSU. For du har ret: vi havde samme kampagne som jer, hverv en ven. Jeg synes det er god kampagne for det motiverer virkelig til at komme ud og hverve nogle medlemmer. Men din retorik er meget aggressiv: "Hvem ved hvor mange DSU har givet ud?"
Til gengæld vil jeg give dig ret i at hvis KU skulle nævnes i denne artikel skulle DSU også. Det var min første tanke, da jeg læste den.
Det er tydeligvist bare et stykke rigtigt ærgerlig og dårlig journalistik, skrevet af og til folk, der ikke kender det kæmpemæssige arbejde, det er at være (aktivt) medlem af en ungdomsparti. Hvor er det dog trist.
Fjolser!
Af: Anne Berthelsen, Onsdag den 4. januar 2012, 19:45
Det er sådan noget, som virkelig kan hidse mig helt grænseløst op! Men man kan intet gøre ved det, fordi de her mennesker kan vitterlig ikke se noget galt i, at deres egen fremgang i konkurrencen bliver skyndet af medlemmer, som i princippet ikke støtter deres politik, men deres gavebod. De her mennesker, er påtaget blinde overfor den logiske, etiske og moralske fornuft i, at deres metode er decideret korrupt. What to do? Intet. Jeg har lyst til at sige, at sådan er konservative mennesker, men man skal jo desværre ikke generalisere.. *frustration* !
Ikke udelukkende konservativt.
Af: Nikita Klæstrup, Torsdag den 5. januar 2012, 07:27
Det ville være en store fejl at sige at sådan er konservative mennesker bare. Der er mange andre organisationer der har haft samme slags konkurrencer, bla. DSU.
SFU giver da også termokrus ud til folk der hverver deres venner. En lidt mere sølle gave, men tanken er dog stadig den samme.
Ja grow up
Af: Grow up, Torsdag den 5. januar 2012, 20:18
De andre gør det også er ikke et seriøst argument uden for børnehaven
Det er ikke ment på den måde.
Af: Nikita Klæstrup, Torsdag den 5. januar 2012, 21:21
Det er ikke ment som "de andre gør det! Så vi må også".
Det var derimod et svar til at hun sagde at det var typisk konservative :)
Medlemsskab
Af: Kasper, Onsdag den 4. januar 2012, 19:13
Denne sag siger måske ligeså meget om DUF som det siger om KU!
DUF er desværre en indspist organisation, hvor få mennesker sidder på hele magten og som der ikke kan rokkes på.
konservativ medlemsskab
Af: eva just, Onsdag den 4. januar 2012, 15:56
det burde ikke være lovligt, at betale for at få medlemmer, så man kan få flere penge fra staten. Ikke mærkeligt at det offentlige altid mangler penge, politikkerne bruger skattepengene som en privat bank hvor man bare kan hæve og hæve.
Sjovt..
Af: Line, Torsdag den 5. januar 2012, 10:28
Sjovt du siger det, for det er ikke det offentlige der betaler - det er gennem dansk tipstjeneste. :-) så spil noget mere lotto... synes godt nok folk er hykleriske..
True story
Af: Christian, Onsdag den 4. januar 2012, 14:55
Kender flere KU'ere der har betalt samtlige af deres venners medlemsskab for at få rejsen til London...
Systemet bør ændres!
Latterligt.
Af: jeg brækker mig, Onsdag den 4. januar 2012, 13:34
Synes godt nok det er nogle latterlige kommentar at komme med, om at det er typisk KU (og det konservative folkeparti, som INTET har med denne artikel at gøre!) at føre sådanne kampagner, når det er noget rigtig mange landsorganisationer gør, som bl.a. Dansk Rødekors, Det Danske Forsvar, Socialistisk Folkepartis Ungdom, Venstres Ungdom, og sågar DKG!
Synes satme det er ærgerligt at vi har sådan nogle sørgelige mennesker i Danmark, som ikke engang lige kan bruge 2min på at google 'hverv en ven' - og se, at det ikke er 'typisk konservativt' eller andet pis! så drop jeres lort, og kom videre :-). tak! derudover synes jeg det er skamfuldt af jounalisten at få det til at se ud som om det er partiet De Konservative, som har været i gang med dette, når det i princippet ikke har noget med dem at gøre..
God dag, alle! :-) og husk! Google er jeres ven.. - nogle gange!
Patetisk
Af: CH, Onsdag den 4. januar 2012, 12:35
Synes det er meget sjovt de hædre sig selv og deres success ang. stigning af medlemmer på deres hjemmeside...
Efter denne artikel er det da en genial joke.. kom igen KU! Patetisk.. at betale folk for at blive medlem..
http://konservativungdom.dk/organisatorisk/største-medlemstal-i-20-år#new
Borgerlig anstændighed i en nøddeskal!
Af: emma, Onsdag den 4. januar 2012, 11:48
Når de nye medlemmer er hyret og pengene kradset ind, så går resten af energien til at anklage den nuværende regering for løftebrud og det, der er værre!
Lidt for smart!
Af: Kjeld Hansen, Onsdag den 4. januar 2012, 10:56
Hvorfor skal vi, der ikke er spor interesserede i konservativ politik, tvinges til at betale støtte til partiet?
Jeg kan gå med til at støtte sport og foreninger, men politisk partipolitik - det må partimedlemmerne selv betale.
I øvrigt finder jeg det også rimeligt, at partimedlemmerne betaler for de spindoktorer, som partierne ansætter.
Ja, du er vidst lidt for smart.
Af: Jonas, Onsdag den 4. januar 2012, 11:52
Du betaler ikke til nogen medlemmer af noget parti?.. Du betaler til en forening der hedder Konservativ Ungdom, som intet har at gøre med selve partiet Konservativ Folkeparti. Ligesom du betaler til foreninger som DSU, VU og DFU.
føj
Af: Grethe, Onsdag den 4. januar 2012, 10:37
der skal stå snablen ikke snamlen sorry
føj
Af: Grethe, Onsdag den 4. januar 2012, 10:35
De burde skamme sig (LOKKER) køber sig til nye medlemmer for at få snamlen i de offentlige midler er der ingen grænser for begær og snyd
Så sandt så sandt så sandt
Af: Simone, Onsdag den 4. januar 2012, 10:32
Jeg blev selv tilbudt at være medlem af Konservativ ungdom hvor et eksisterende medlem ville betale for mig - selvom jeg ikke er konservativ!
Hvilken entusiasme
Af: erik B., Onsdag den 4. januar 2012, 10:12
Vi skal vist se lidt på alle disse offentlige tilskudsregler.
I øvrigt kan det ikke være en opgave for DUF!
asocial politik
Af: i. jensen, Onsdag den 4. januar 2012, 09:58
Det viser endnu engang den rådne og egoistiske holdning der er hos de konservative. Så det kan ikke undre de fik så få stemmer
KU formand Jens Salling siger:
Af: Janus Brønd, Onsdag den 4. januar 2012, 09:40
"Det er klart, at vi ikke ville være i stand til at give de her gaver, hvis det ikke var fordi, at vi fik flere penge fra DUF. Men vi gør det først og fremmest for at kunne prale over for de andre ungdomsorganisationer."
Dvs. at det åbenbart er en konservativ dyd, at vi andre skal betale for KU's praleri ... glæder mig inderligt til at I snart ikke kan prale af at være over spærregrænsen!
Rådden moral genvinder ikke regeringsmagt
Af: Ulla Nielsen, Onsdag den 4. januar 2012, 09:29
Den tidligere regering faldt bl.a. p.g.r.a. mange af politikernes gennemrådne moral.
KU har åbenbart ikke lært lektien.
Måske tid til ændringer
Af: Henning Christensen, Onsdag den 4. januar 2012, 09:17
Som bekendt kræver det god moral at sælge elastik i metermål.
Ligeledes kræver det god moral at administrere tilskud fra det offentlige, sådan at vi alle kan være sikre på at vore tvangsudskrevne midler anvendes fornuftigt.
Måske er det tiden at afskaffe disse offentlige tilskud til de politiske ungdomsforeninger?
Typisk Socialistisk/kommunistisk journalistik
Af: KU Medlem, Onsdag den 4. januar 2012, 08:55
Come on!, hvis der er noget der er hyklerisk, så er det at Regeringen lover guld og grønne skove hvorefter de kommer med pest og kolera... Man kan jo give nogle eksempler:
1. S-SF stormer mod de såkaldte "spindoktorer" for at få dem fjernet fra dansk politik - Kommer til magten og ansætter dobbelt så mange til løn på min. 1 mio kr om året ... Det er hykleri!
2. Lover "bedre" vilkår for den almene dansker - Beskatter og sætter afgifter op på alt og alle der kan spises, drikkes, ses og rørres. Samt de gør det behagligt at være kontanthjælpsmodtager, hvorefter de sidder på deres offentlige betalte luksushotel og griner af samtlige danskere, for nu har de jo fået magten!...
For pokker da, Journalisten Mads Mærsk er da vidst brændende Kommunist/Socialist! Når man kun hører dårlige valg resultater mig her og vælger flugt mid der. Så er det her da en historie som viser, at de Konservative er ved at rejse sig igen. Så hvis der er noget mere der er hyklerisk, så er det BT's svigt af journalistikens objektivitet!
Hvad har det med noget at gøre
Af: typisk KU, Onsdag den 4. januar 2012, 12:21
Altså dine påstande om løftebrud osv. har jo intet med den her historie at gøre.
Faktum er at KU har købt sig til medlemmer, og på den måde snyder sig til penge fra DUF.
Jeg VED at der er KU medlemmer der betaler kontingent for andre, for at få jeres præmier.. det er intet mindre end svindel med offentlige midler.
Så prøv dog i det mindste at svare på kritikken, i stedet for at råbe op om kommunistisk journalistik.. get a grip
Hvad har det med noget at gøre
Af: typisk KU, Onsdag den 4. januar 2012, 12:20
Altså dine påstande om løftebrud osv. har jo intet med den her historie at gøre.
Faktum er at KU har købt sig til medlemmer, og på den måde snyder sig til penge fra DUF.
Jeg VED at der er KU medlemmer der betaler kontingent for andre, for at få jeres præmier.. det er intet mindre end svindel med offentlige midler.
Så prøv dog i det mindste at svare på kritikken, i stedet for at råbe op om kommunistisk journalistik.. get a grip
Der tager du fejl.
Af: Nikita, Onsdag den 4. januar 2012, 10:50
KU har aldrig været nazistiske. KU var en af de mest aktive ungdomsorganisationer i modstandsbevægelsen under 2. verdenskrig.
KU var fascister
Af: Niels Andersen, Torsdag den 5. januar 2012, 23:09
vrøvl at KU bare var modstandsfolk. Har du hørt om jack Vestergard, der var fascist og formand for KU i 1930erne? Den ærværdige Christmas-Møller måtte bruge mange kræfter og politisk kapital på at slå den KU-fascistiske linie ned, men det lykkedes til sidst. Og ja, KU'ere var aktive modstandsfolk, som mange unge var, men KU var ikke en modstandsorganisation.
Sådan noget pjat.
Af: Emil Christian Østergaard, Fredag den 6. januar 2012, 13:57
Der var en ideologisk kamp i KU i starten af 30'erne, ligesom der var det så mange andre steder. Bemærk, at de personer der agiterede for denne linie, ret hurtigt røg ud på røv og albuer, da Christmas-Møller og dennes ligesindede kom til.
KU tegner sig for hoveddelen af dødsofre i modstandsbevægelsen under anden verdenskrig. Hvis du synes, at det ikke betyder noget, så kan man jo ikke gøre noget ved det. Hvis du vil fnyse af det og henvise til en enkelt ubehagelig episode i starten af 30'erne, så fnys du bare.
Vi andre vil imidlertid anerkende modstandsbevægelsen som en af de få ting, vi kan være stolte af under krigen. Og vi husker med stolthed KU's rolle i den.
Ja ...
Af: Jens Frerderiksen, Onsdag den 4. januar 2012, 08:51
Der er mange årsager til at det konservative folkeparti bløder.....
kontingentet 75 kr ???
Af: Janus Brønd, Onsdag den 4. januar 2012, 08:50
BT har en rigtig god pointe i at pege på misforholdet mellem kontingentets størrelse i KU (75 kr) og størrelsen af det offentlige tilskud. Nu over 1500 medlemmer af KU ligner et "Stein Bagger" tal sammenlignet med de øvrige ungdomsorganisationers tal:
http://duf.dk/uploads/tx_templavoila/NOT_2011-11-03_Bevillinger_driftsti...
Det er åbenbart et "standard" beløb uanset rød eller blå
Af: Retfærdighed, Onsdag den 4. januar 2012, 09:01
"Hvad koster det at være medlem?
Et medlemskab af DSU koster 75-100 kroner om året, alt efter hvor i landet du melder dig ind. Dit kontingent går udelukkende til at lave spændende aktiviteter i din lokale afdeling."
http://dsu.net/om-dsu/medlemskab/
Kontingenter
Af: Medlem af KU, Onsdag den 4. januar 2012, 13:15
Et kontingent i KU koster det første år, man melder sig ind i organisationen 75,- Det er korrekt. Dernæst har lokalforeningen selv lov til, at fastsætte kontingentstørrelsen, hvor der er flere steder i landet, hvor man betaler mellem 150-250 kr pr kalenderår.
Men støtteordningen er ens for alle ungdomspartier og alle andre foreneninger.
Er det forkert, hvis Dansk Skoleskak kun tager 75 kr. for et medlemsskab, men også får tilskud efter samme fordelingsnøgle???
Snyd og bedrag
Af: p, Onsdag den 4. januar 2012, 08:32
Det er en forfærdelig tid vi lever i.
Snyd og bedrag, ragen til sig osv....
Hvornår begynder politikerne at opføre sig anstændigt ?
Vi almindelige danskere skal bare betale og betale.
Hykleri.
Af: Hansen, Onsdag den 4. januar 2012, 08:23
Ak ja alle skal spare, der skal skæres ned på alle områder - lige på nær, når det gælder de fine Konservative. De må frådse når bare andre betaler. Håber snart de ryger under spærregrænsen.
Puds glorien
Af: Ole LArsen, Onsdag den 4. januar 2012, 08:23
Inden røde stue kommer alt for godt i gang:
http://dsu.net/hvervenven
Moral er ikke hvad det har været..
Af: Jørgen, Onsdag den 4. januar 2012, 08:06
Hvorfor man i C fx dyrker en mand som ham her http://fagforeningsfup.dk/myimages/johnnynimkonservativ2.jpg
Der har et synderegister så langt som øjet rækker http://www.youtube.com/watch?v=p9Mu_VZLylo&feature=related
Må være udtryk for en særlig profil hos C! Desværre!
Lars Barfod har jo meldt ud
Af: Retfærdighed, Onsdag den 4. januar 2012, 07:42
at han nærmest er RADIKAL, vi kender jo en vis minister fra de radikale, for netop at rage til sig, hvorfor skulle det være anderledes hos de konservative.
Det virker lidt som om at de SKAL være dyrt at være dansker, penge skal de nok forbruge på den ene eller anden måde inde på borgen rød som blå.
konservatives metoder
Af: Merete Pedersen, Onsdag den 4. januar 2012, 06:44
det er simpelthen for dårligt at man kan bruge offentlige til den slags fup, det burde tages op i Folketinget og jeg synes ikke man skal have penge efter medlemstal, men kun efter parti, hvis man da i det hele taget skal have noget
Alles metoder
Af: Gitte Andersen, Onsdag den 4. januar 2012, 14:29
Selvfølgelig bliver det ikke taget op i folketinget. Det er der ingen der er intresserede i da ALLE ungdomspartierne bruger lignende metoder for at hverve medlemmer. Ring du bare til DSU og SFU. De gør det samme. DSU skammer sig godt nok over det, for de har taget deres hverv-en-ven side af hjemmesiden. Næ det her har intet med KU at gøre, det er bare dem der er blevet busted.
Så synes jeg i øvrigt at det er en hel syg ide at dele penge ud efter parti? Jeg håber du har skrevet forkert?? Skal kun nogle ungdomspartier have penge og hvem skal bestemme hvem det skal være?? Eller mener du at alle partier skal have det samme. Det bliver SF ungdom nok kede af, de er nemlig det største og får derfor mest støtte. Langt mere end KU.
Ynkeligt...
Af: Claudia, Onsdag den 4. januar 2012, 04:55
Jeg syntes virkelig, det viser hvor langt ude de konservative er! Det er simpelhen ynkeligt det der! Hvad er det værd ( ud over pengene), at have medlemmer, som overhovedet ikke ville stemme på partiet, når de står i stemmeboksen? Hvem tror de, at de narre?
Bliv politiker
Af: Vågn op, Onsdag den 4. januar 2012, 02:11
Tror skam også jeg vil være politiker.
Hygge, luksus, fed pension, masser af penge som alle de andre betaler.
TOTAL KORRUPTION!
Af: Jesper , Onsdag den 4. januar 2012, 02:04
De gør jeg bare ligesom alle de andre poltikere.
Vi betaler til kære danmark, de bruger dem bare.
Platugler
Af: Just Bidstrup, Onsdag den 4. januar 2012, 01:48
Det er fantastisk så kreative partierne er. At Konservative ikke er bedre end andre partier, gør ikke sagen bedre. Et parti der i så høj grad går ind for lov og orden, er det dog en mærkelig metode.
Summa summarum: De Konservative er lige så store platugler som alle andre, og det er slet ikke noget nyt for det udlevede parti.
Korruption!
Af: Carsten Nielsen, Onsdag den 4. januar 2012, 01:48
"Bendt Bendtsen jo fik også en fed beløning i form af 2 bestyrelsesposter hos Mærsk for den fine Olieaftale"
Fuldstaendig vanvittigt at man taler om lille grad af korruption, helt vildt at ...manden faar lov at gaa fri af faengsel og skal representere landet internationalt. Helt vildt uhoert!