Udenrigsminister og SF-formand Villy Søvndal bliver svinet til på Facebook, efter han tirsdag aften bragte sig selv ind i valgkampen om formandsposten i SF.
- Det er ikke svært at se, hvem du stemmer på Villy. Jeg troede faktisk, du ville holde dig neutral i debatten, i hvert fald i offentligheden, lyder en kommentar fra Bo Nielsen til Villy Søvndals opslag på Facebook.
Tirsdag aften skrev den afgående SF-formand, at en diskussion af regeringsgrundlaget kan koste regeringsmagten. Mange har tolket dette, som en klar støtte til Astrid Krag i formandsopgøret mod Annette Vilhelmsen, hvis retorik om regeringsgrundlaget har været mest uklar af de to formandskandidater.
Og det har bestemt ikke skabt glæde hos dem, der følger SF-formanden på Facebook. Flere personer - hvoraf mange må formodes at være støtter af Annette Vilhelmsen - raser decideret over Søvndals udmelding.
- Fy for satan Villy, der røg den sidste respekt !!!!!, lyder det fra Michael Tøt. Og han bakkes op af Sebastian O. Welander, der skriver:
- Fy for den lede! Skam dig, Villy!
Mange raser især over, at de mener, at Villy Søvndal med sin udmelding har valgt at blande sig valgkampen, hvilket han ellers tidligere lovede, at han ikke ville.
- Skuffet over dig Villy. Troede du som afgående formand ville forholde dig neutralt til formandskampen. Det ændrer ikke ved, at Annette Vilhelmsen vil være det bedste formand for SF. Hun kan samle partiet og SF's identitet!, skriver Tobias Rasmussen, mens Flemming Kolacinski spekulerer i, om der er et motiv bag, at Søvndal meldte ud i aftes.
- Villy, man kunne fristes til tro, at Astrid har lovet dig en ministerpost, hvis du peger på hende, skriver han.
Ret skal dog være ret, og der er dog også flere, som bakker op om Villy Søvndals udmelding og kan se det fornuftige i ikke at slå tvivl om regeringsgrundlaget.
- Helt enig med Villy S i, at splittelse i regeringen KUN gavner højrefløjen, og dem har vi prøvet i 10 år, så skal vi ikke bare lade det blive ved det, skriver Preben Lillelund Nielsen.
Samme toner lyder fra Morten Andersen.
- Der er ikke brug for vilde eksperimenter midt i SFs vigtigste tid som regeringsparti. Derfor har jeg stemt på Astrid Krag.
Hvem af de to kandidater, der ender som ny formand for SF, bliver afgjort når partiet den 13. oktober holder konvent.
Burde Villy Søvndal forholde sig tavs under formandsopgøret?
Deltag i debatten under artiklen




konstatering og ikke indblanding
Skrevet af G. Mortensen, Torsdag den 4. oktober 2012, 14:43
At en et parti ikke både kan være i regering og i opposition må da gælde uanset kandidatur. Jeg betragter det ikke som en indblanding i, hvem som skal efterfølge Villy.
Tonen i denne debat er ikke iorden og derfor et symptom på, at man går efter manden og ikke bolden.
Jeg kunne ønske mig en politisk debat, hvor kandidaterne tydeligt kunne markere en politisk forskel. Enkelt og sobert.
I den debat fører Astrid Krag, idet hun taler om politisk indhold og ikke om processer.
Beklager - er IKKE enig i personlige angreb
@G Mortensen
Skrevet af Hansen, Torsdag den 4. oktober 2012, 11:56
Jamen de mennesker, som kritiserer Villys kommenttar, går jo netop efter bolden og ikke efter manden!
Villy sagde på TV, jeg vil IKKE blande mig i, hvem medlemmerne i SF vælger skal efterfølge mig, og jeg vil ikke pege på en efterfølger, at Villy så nu som en anden RadiGal pludselig ændre holdning, og blander sig på alle måder, det er jo ikke et angreb på manden, men et angreb på bolden!!!!!
At han så bliver betegnet med meget lidt flaterende gloser, det er så noget helt andet, men efter min mening velfortjent og ret forståeligt!
det er ikke kønt
Skrevet af G.Mortensen, Torsdag den 4. oktober 2012, 10:56
Hvad enten man synes om det eller ej, så er det lykkedes VS og co. at komme i regering. Det har de kæmpet for, garanteret på trods af betonsocialisterne i partiet.
Nu vil denne fløj høste frugterne af andres hårde kamp - det er da usmageligt og pinligt.
Astrid Krag gør det politisk rigtig godt og Ville Søvndal må selvfølgelig udtale sig om sit politiske projekt.
Gå dog efter bolden og ikke efter manden!!!!
@Gitte
Skrevet af Hansen, Torsdag den 4. oktober 2012, 10:46
Helt enig, der er virkelig mange politikere, der burde sidde i spjældet, i stedet for i folketinget!
Politikere er et destruktivt folkefærd med Rocker-mentalitet.!!!
Og det er uanset om de tilhører højre eller venstrefløjen, de er værre end den “cicilianske mafiosa”, for dem kan man i det mindste arrestere, når de plyndrer befolkningen, men den nationale politisk organiserede mafiosa ændrer bare lovgivningen, hvis den står i vejen for deres organiserede og kriminelle hjemmerøverier!
Der var en meget ”VIS” statsleder engang, som KLOGT sagde:
Demokrati er den værst tænkelige af alle styreformer, og det har jo vist sig at han havde ret, det eneste folkevalgte politikere evner, er at smadre det demokrati og den velfærd, de hyklerisk påstår at ville kæmpe for at bevare, plyndre landet og befolkningen og køre det hele i sænk, indføre diktatoriske arbejdsprogrammer for slaverne, for at DE (politikerne) kan få penge nok i statskassen, til fortsat at spille karl smart rundt omkring i verden på 1st klasse, luksus destinationer som (Rio De Jainero og et hav af andre ”såkaldte topmøder” eller ”såkaldt studieture” (SKATTEYDERBETALTE FERIER) all over the World ) og til at dække deres eget luksusforbrug!
Nej send Børsting og alle de andre fedtbjerge i fagbevægelsen, arbejdsgiverforeningerne og det politiske system ud på arbejdsmarkedet, evt. til Skagen eller ud og plukke jordbær til 128 kr. i timen!
Så i stedet for at afskaffe velfærden, så lad os komme af med alle de asociale politiske pampere, både i regeringskontorerne og organisationerne, alle deres pamperfest er alt for dyr og totalt nytteløs, politikerne varetager kun deres egne interesser, og de faglige organisationer er jo alligevel ikke lønmodtagernes (slavernes) repræsentanter mere, de er blevet den til enhver tid siddende regering og arbejdsgivernes slavepiskere, den eneste tilknytning de har til slaverne er, at de lever fedt som parasitter på ryggen af slaverne!
Lønmodtagerne kan så melder sig ud af det asociale fagforeningsforetagende, så kan de penge der spares næsten dække prisstigningerne og de stigninger, deres asociale repræsentanter med hjælp af de RadiGale S & SF har belemret slaverne med!
Hvis der stadig mangler arbejdskraft i industrien og erhvervslivet, så sende alle de andre fagforenings-, og mediepampere, Hexia de Trick (Helle Thorning Schmidt), Villy, Möger, Coridon og alle fedtbjergene i EU-parlamentet, folketinget og statsadministrationen, regionerne, kommunerne, og de administrative systemer ud og arbejde, så de kan få svedt alt det fedt af, som helt klart fylder så meget i deres hoveder, så de ikke mere er i stand til at tænke en eneste logisk og anstændig tanke!
Det samme gælder faktisk for de overfede ledere i industrien, finans-, og erhvervssektoren, de faglige organisationer og arbejdsgiverorganisationerne, send dem ud på arbejdsmarkedet til 128 kr. i timen, hvis der virkelig mangler arbejdskraft og de mener det er en anstændig løn, så er det vel mere end rigeligt i løn også til dem, og helst til noget enormt fysisk hårdt arbejde, så de kan få alt deres fedt også mellem ørerne svedt ud, så vi ikke også skal bruge skattekroner til fedtsugning af de dovne flæskebjerge!
Alle de overfede økonomer, vismænd, kommentatorer, analytikere, bankøkonomer, spindoktorer, forskere, kunstnere, redaktører, journalister m. fl., trænger også til at komme ud og arbejde med noget produktivt, for lige som de ovenfor nævnte, har de selv aldrig nogensinde lavet andet i hele deres elendige liv, en at leve som parasitter på ryggen af slaverne, så de kunne også have godt af at komme ud i praktisk fysisk ekstremt hårdt arbejde, i stedet for at sidde og spille kloge på noget, de helt klart ikke aner en hujende fis om, for hvis de virkelig vidste hvad de snakkede om, hvorfor er vi så endt i et totalt økonomisk kaos, nej hvorfor betale for den slags plattenslagere, som helt tydeligt har taget fejl på alle områder de sidste 50 år ?????
Hvis industrien så stadig ikke har løntrykkere nok, for det er jo det alle de reformer handler om, når vi i forvejen har ca. 180.000 arbejdsløse, er der jo ikke arbejde til alle de ekstra mennesker, som de vil have importeret og presset ind i aktivt arbejde, for der er jo ingen virksomheder med en normal ledelse, som fordobler produktionen eller tager flere ind end de har brug for, produktion og afsætning skal jo svare til hinanden!
Og efterhånden som virksomhederne udsulter slaverne, så har de underbetalte slaver jo heller ikke råd til at købe virksomhedernes produkter, og så er der ikke mere grundlag for at producere varer, så de bliver nødt til at fyre endnu flere, eller flytte produktionen til lande, hvor slaverne vil arbejde (næsten gratis), men det gavner da ikke hverken udlandets eller den hjemlige købekraft, tværtimod!
Det kaldes en nedadgående destruktiv dødsspiral uden ende, ”før den når afgrundens bund”!
Men hvis politikerne, den finansielle sektor og arbejdsgiverne med djævelens vold og magt, vil ruinere danskerne, Danmark, det danske samfund og dermed også deres egne muligheder, for fortsat at leve deres luksusliv med tårnhøje lønninger, så er det pinedød nødvendigt at slaverne også tjener penge, for ellers går vi alle neden om og hjem i et ”symbolsk Titanic”, for vi er jo “på trods af alt” alle i samme båd!
Hvis de alligevel vælger en kollisionskurs, så ville det da være mere fornuftigt at nedlægge folketinget, de danske politikere og alle deres håndlangere har jo alligevel solgt Danmarks selvstændighed, til den forbryderiske, asociale og udemokratiske Bilderbergerbande i EU, og helt udemokratisk skrevet under på, at EU-lovgivningen er over de tilhørende landes nationale lovgivninger, dermed har politikerne jo faktisk også afskaffet Den Danske Grundlov!
På det område er Sohn vel hverken værre eller bedre end andre i folketinget, så hvis man skulle erklære nogen uegnet til at sidde i folketinget, så bør det jo retfærdigvis også gælde alle EU-fanatikerne, de har alle svigtet den danske befolkning, og med løgne, trusler og manipulation underlagt Danmarks selvstændighed under en fremmed magt, så hvis en tidligere kommunist er uværdig til at sidde i folketinget, så må det samme jo gælde alle andre i folketinget, som har konspireret mod og overdraget myndigheden over Danmark, til den diktatoriske og udemokratiske Bilderbergerbandes teknokrater i EU-parlamentet!
Folketinget er jo i realiteten omdannet til EN STAT I eu (Nord Deutche region Dänemark), et ekspeditionskontor for EU’s lovgivning under EU-teknokraternes overformynderi, hvorfor vi fortsat fejrer en Grundlov, som reelt er afskaffet og reduceret til at være en forhistorisk museumsgenstand, er jo også et camoufleret bedrageri, i øvrigt har danske politikere jo heller ikke mere respekt for grundloven, menneskerettighederne og demokratiet, end at de gang på gang overtræder dem helt åbenlyst og efter behag, og systemets 100% indoktrinerede og velorganiserede håndlangere freder helt åbenlyst alle magthavernes Grundlovsbrud!
@Hansens svar til Gitte...
Skrevet af Finn Pedersen, Torsdag den 4. oktober 2012, 16:35
Magen til vulaplyk har jeg dog aldrig læst, syntes du og andre af samme mening, skulle emigrerer til et land uden demokrati, og så skrive det samme nonsens offentligt der, så fandt du/I nok ud af hvad demokrati var...JØSSES MAREN.
D P. -Ventepenge
Skrevet af karen, Torsdag den 4. oktober 2012, 08:28
Hvordan kan SF. gå ind for 2 årsreglen på dagpenge og samtidig selv have 2 år på ventepenge efter tiden i folketinget og en pensionsalder på 60 år uanset alder ? hvornår vil i lave det om ?
Kommentarene fra forskellige SF-folketingsmedlemmer mod Anette er
usmagelige og til skade for partiet og viser kun jvormeget vi tog fejl ved sidste valg da vi stemte rød blok !
D P. -Ventepenge
Skrevet af karen, Torsdag den 4. oktober 2012, 08:28
Hvordan kan SF. gå ind for 2 årsreglen på dagpenge og samtidig selv have 2 år på ventepenge efter tiden i folketinget og en pensionsalder på 60 år uanset alder ? hvornår vil i lave det om ?
Kommentarene fra forskellige SF-folketingsmedlemmer mod Anette er
usmagelige og til skade for partiet og viser kun jvormeget vi tog fejl ved sidste valg da vi stemte rød blok !
Ja, det siger vel ret meget om partiet SF
Skrevet af Rethe, Torsdag den 4. oktober 2012, 03:41
hvis der skal være så meget ballade om en formandspost. Få nu bare stemt PUNKTUM.
Villy Søvndal er genial til at kvaje sig.. og nu er man da helt sikker på, at de sidste hjerneceller er røget i svinget.
SF - ET PARTI - TO TABERE
Skrevet af Danerland, Torsdag den 4. oktober 2012, 00:45
SF - ET PARTI - TO TABERE => http://www.tinyurl.dk/35294
Allerede i nat forsvinder SF fra overskrifterne, Obama og Romney tager over.
For de borgerlige bliver SF formands valget nu et win - win projekt, for uanset hvem der vinder, så taber SF.
Vi gjorde det ! - Vi gjorde det ! Vi Gjorde det !
Skrevet af Kurt, Onsdag den 3. oktober 2012, 21:07
Vi gjorde det !
Hvad var det at Ministeriet Thoning gjorde ?
Joo, de vandt valget !
De, hvilket vil sige SF & Socialdemokraterne har igennem 10 år hamret imod Lars Lykkes politik. Nøgle ordet var primært social uretfærdighed !
De reformer som Lars Lykke fremførte før valget, bliver nu gennemført af Helle Thorning - blot i en mere volsom udgave end den Lars Lykke lagde op til.
Hvilket møj lavde de så over for store dele af deers vælgere:
Reel fjernelse af retteten til Førtidspension hvis man er syg og under 40 år.
Fleksjob kun midlertidigt.
Fjernelse af Fæleksjobberes tid hvor i de kan modtage ledighedsydelse. Max et halvt år - derefter kontanthjælp !
Halvering af DP perioden. Fra 4 år til 2 år !
Udelukkelse af fleksjobbeeres indtjæning. Udelukkelse fra overenskomsterne.
Ekstra lang tid for at optjæne til dagpenge ret igen.
Det er sgu da ikke socialt ansvarligt SF.
Farvel og Tak Villy.
SF har meget at lære når det drejer sig om alm. mennekser.
I kan dog være sikker på at i ikke vil blive belønnet for at føre Lars Lykke politik. Og slet ikke når i gør det i det omfang som er sket.
Kom igen når i har fået rydet op i jers kandidater til ministerposter fra KBH. universitet.
Det er ikke 13 taller i politik danmark pt har brug for. Men medmenskelighed, og alm. sund fornnuft !!
Farvel Villy & tak for indsatsen. Hils Gert & Aksel !!!!
Kurt
Skrevet af Finn Pedersen, Torsdag den 4. oktober 2012, 05:41
Alt det du brokker dig over,kan du adresserer til Margrethe Vestager og de radikale,en samling borgelig ulve i fåreklæder...
JO! MEN RADIKALE KUNNE UMULIGT
Skrevet af SMEDEN, BO RASMUSSEN, Torsdag den 4. oktober 2012, 14:40
Have fået al det lort igennem uden S og SF - se nu sandheden i øjnene. Der skal de berømte 90 mandater til en lov, og dem har radikale ikke alene.
Lorteland !!!
Skrevet af Finn A, Torsdag den 4. oktober 2012, 15:23
Kan kun sige at det er noget forbandet svineri over for
befolkningen og at de skulle skamme sig alle sammen...
Det er UTROLIGT som vores politikere har kørt danmark
i sænk igennem de sidste 40 år. "GYS"
Jeg tør dårligt tænke på hvad de næste årtier byder os
fodfolk her i danmark.
Nu hvor vores politikere stort set har ødelagt vores sikkerhedsnet for at blive smidt på gaden, så må vi kræve at politikerne bygger nogle billige ghettoer til befolkningen, så der er sikkerhed for at vi i det mindste
kan få tag over hovedet hvis vi skulle blive syge eller
arbejdsløse.
PS. Politikere/banditter : Det er for koldt i danmark
til at vi kan bo og leve udendørs eller på gaden.
Villy udenlands.
Skrevet af søren larsen, Onsdag den 3. oktober 2012, 21:03
Jeg er overbevist om at Villy ikke har ønsket at blande sig.
Han er jo på vej væk fra indflydelse.
Det er selvfølgelig ikke sikkert at han helt har fattet det endnu - men en dag rammer det ham - at ingen selv hos SF gider at høre på hans håbløse politiske kommentarer.
Men timingen i hvad Villy har igangsat - ja det er jo gået op for stategiske fader - Møgungen - at større politisk dumhed er vel ikke set igennem nyere tid - og Villy troede at han og ulveflokken - havde tænkt strategisk.
Det er faneme uhyggeligt du - hvor kunne de ikke køre hele landet udover afgrunden - som Anker og Eva Gredal gjorde det.
Hvis SF skal anerkendes som et ansvarligt parti er der kun Annette der kan sørge for dette.
Astrid har ikke det selvstændige format - hun vil blive styret lige i intetheden via Radikale og jubel socialisterne.
Villy udenlands.
Skrevet af søren larsen, Onsdag den 3. oktober 2012, 21:03
Jeg er overbevist om at Villy ikke har ønsket at blande sig.
Han er jo på vej væk fra indflydelse.
Det er selvfølgelig ikke sikkert at han helt har fattet det endnu - men en dag rammer det ham - at ingen selv hos SF gider at høre på hans håbløse politiske kommentarer.
Men timingen i hvad Villy har igangsat - ja det er jo gået op for stategiske fader - Møgungen - at større politisk dumhed er vel ikke set igennem nyere tid - og Villy troede at han og ulveflokken - havde tænkt strategisk.
Det er faneme uhyggeligt du - hvor kunne de ikke køre hele landet udover afgrunden - som Anker og Eva Gredal gjorde det.
Hvis SF skal anerkendes som et ansvarligt parti er der kun Annette der kan sørge for dette.
Astrid har ikke det selvstændige format - hun vil blive styret lige i intetheden via Radikale og jubel socialisterne.
Finn Pedersen:
Skrevet af Jbj, Onsdag den 3. oktober 2012, 20:17
Hvis kommentarerne skulle komme fra de såkaldte intellektuelle; ville der ingen kommentarer være:
Men generelt er det nok rigtig, at korrekturlæsning er fortid:
Sjove Villy
Skrevet af Kim Kab, Onsdag den 3. oktober 2012, 19:46
Det var så nemt at være i opposition. Man kunne sidde derude på sidelinien og fyre sine små smarte bemærkninger afsted.
Villy var en rigtig vittig fætter. Troede man. Nu ser man hans sande jeg. En bister lille hykler, totalt blottet for hans (dengang åbenbart påtagede) små humoriteter.
Ja
Skrevet af Michael Pedersen, Onsdag den 3. oktober 2012, 21:07
Er det ikke bare sådan det er at være i opposition, det kan vel allerede se på den nye opposition.
Sikke dog et lavmål
Skrevet af Finn Pedersen, Onsdag den 3. oktober 2012, 19:43
Sikke dog et lavmål af ordforråd der kommer til udtryk her på debatten, det er jo helt udenfor en hvilken som helst pædagogisk rækkevidde
Måske nogle burde overveje at få tjekket deres IQ eller søge hjælp for deres autonome personligheder.
Helt ærligt ?
Skrevet af Kirsten L, Onsdag den 3. oktober 2012, 19:41
Han virker og opfører sig som en person der er ved at udvikle
demens ?
Respekt?
Skrevet af Olsen, Onsdag den 3. oktober 2012, 18:37
Få den nar til VS sparket af hel*ede til. Jeg er uendelig træt af at høre på alt hans uintilligente mundl*rt.
S-R
Skrevet af Michael Pedersen, Onsdag den 3. oktober 2012, 18:14
Vil det sige at folk mener at der vil blive gennemført mere SF politik, hvis vi havde en S-R regering, vil de ikke bare spist af med små bidder lige som EL.
Men selvfølgelig ville det være nemmere at frasige sig ansvaret for de ting som man ikke kan lide.
Når jeg tænker over det kan det godt være at det Vll styrke den nye regering og SF hvis de gik ud af regeringen
KLAPHAT
Skrevet af Lasse Birger, Onsdag den 3. oktober 2012, 17:32
Han er og bliver en KLAPHAT, ingen kan tage ham alvorligt. Dummer sig gang på gang. Send ham ud i kulden og det kan ikke gå for langsomt, og så kan tage børnebanden med.
SF's død
Skrevet af Holger Danske, Onsdag den 3. oktober 2012, 17:28
Dejligt at de nedlægger sig selv så kan Snøvledalen jo komme ud og se hvad skade han har gjort den pamper Men med sin ministerpension så går det jo ikke så galt for ham og han pak De har jo sørget for dem selv
Jeg forstår slet ikke hvad sådan et parti ser i ham og alle hans undersådte De har jo slet inge føling med virkeligheden så håber da de træder ud af regeringen og at regeringsgrundlaget smuldre så vi snart kan få et om valg og komme af med hele bundtet
Danmark frit
At føre hele befolkningen bag lyset burde give fængsel
Skrevet af Gitte thomsen, Onsdag den 3. oktober 2012, 17:27
Villy Søvndahl giv mig magten i 10 sekunder, og Du Villy Søvndahl og Helle Thorning ryger i fængsel i 10 år. På vand og brød for forræderi over for den Danske befolkning. I blev valgt på millionær skat og nu skulle den lille lønmodtager også være et menneske i Danmark. Men i virkelighed gjorde i det modsatte, brandbeskatning af den lille mand og store skatte lettelser til den super rige. Den lille lønmodtager er under den her regering blevet til et undermennesker og slaver på grund af afgifter = skjult skat. Nu er der ikke flere penge at leve for kun døden kan lindre den ufattelige smerte/ uretfærdighed i har påført den lille mand / Dame.
@Smeden
Skrevet af Nemesis, Onsdag den 3. oktober 2012, 17:18
Mener du han bør springe ud af skabet som RadiGal???
DET HAR ALTID KLÆBET TIL VILLY VONDERBOY,
Skrevet af SMEDEN, BO RASMUSSEN, Onsdag den 3. oktober 2012, 17:15
At først siger han det ene - og så siger han det andet - om samme sag, så her er intet nyt under solen.
Han har altid været sådan lidt "gusten" i det, folk har bare valgt at oversidde det.
Fy Villy!
Skrevet af Bent Pedersen, Onsdag den 3. oktober 2012, 17:13
Jeg har stemt SF i mange år, men sidste gang heldigvis på Johanne. Jeg så under sidste valgkamp, at øverst på SF´s øskeliste stod taburetterne frem for de trofaste SF-vælgere.Jeg håber, at Vilhelmesen kan få SF på rette spor igen.
På overførelsesindkomst.
Skrevet af Bent, Onsdag den 3. oktober 2012, 17:06
De skulle alle sparkes ud ,ud og få sig et job så de kan forsørge sig selv,det kan ikke være meningen at de skal være på offentlig forsørgelse hele livet ,det må andre jo ikke.
Finn & Michael
Skrevet af Nemesis, Onsdag den 3. oktober 2012, 17:04
Jeg tror de fleste ville respektere, at Villy har ytringsfrihed, men Villy pålagde sig selv neutralitet med hensyn til, hvem der skulle afløse ham som formand for SF, men han og Möger har tilsyneladende ikke kunne komme igennem med deres plan, uden at Villy panisk brød sig eget løfte!
Man kan jo ikke som afgående formand, og som en såkaldt troværdig "udenrigsminister", både være neutralitet og så alligevel blander sig i, hvem der skal være afløseren, mon han praktiserer samme praksis i udenrigssager!