Ekspert om SF’s ’fattige dansker’:

'Fattig' familie er et politisk selvmål

  • Özlem planlægger studietur for Joachim B.

    Hjemløse Martin sammen med Ozlem Sara Cekic, SF's socialordfører. (Foto: Marie Hald) Se stort billede

  • Joachim B Olsen og Özlem Cecik på besøg hos fattig familie

    Det var et politisk selvmord, at SF's Özlem Cekic mandag tog Liberal Alliance-politikeren Joachim B. Olsen ud til en 'fattig' enlig mor, der har en indkomst på næsten 16.000 kroner om måneden efter skat. (Foto: Keld Navntoft) Se stort billede

Forrige knap 01|02 Næse knap

SF’s Özlem Cekic præsenterede mandag Joachim B. Olsen (LA) for en ’fattig’ enlig mor, der har en indtægt på næsten 16.000 kroner efter skat om måneden. Men en sådan indtægt har ikke meget med fattigdom at gøre, siger ekspert, der mener, at Cekic lavede et politisk selvmål.

- Det er et meget dårligt eksempel at hive frem, for man kan efter de flestes opfattelse ikke tale om en, der er meget fattig set efter danske målestoksforhold. Det man gør ved at hive denne sag frem, er at skade dem, der har virkelig store fattigdomsproblemer, siger Lars Hovbakke Sørensen, der  er politisk kommentator og ekstern lektor i dansk politisk historie ved Københavns Universitet.

Han er dermed af samme holdning, som mange danskere. Kritikken har nemlig haglet ned over Özlem Cekic efter, at hun i går præsenterede Liberal Alliances Joachim B. Olsen for den ’fattige’ familie. Episoden var en opfølgning på den debat om fattigdom, som de to politikere havde for et par uger siden, hvor Joachim B. Olsen først skrev på Facebook, at ’han brækker sig’ over fattige danskere, hvilket fik Cekic til at sige, at hun brækkede sig over Joachim B. Olsen.  

Mange danskere har tilkendegivet både på Facebook og i debatten på bt.dk, at de ikke finder Özlem Cekics familie ’fattig’ og kalder eksemplet for dårligt og latterligt.

LÆS OGSÅ: SF'er til Joachim B.: Du er latterlig!

LÆS OGSÅ: Özlem Cekic hånet på Facebook

Lars Hovbakke Sørensen mener, at valgte af det dårlige eksempel kan få debatten til at køre helt af sporet og føre til, at danskere begynder at stille spørgsmålstegn til, om der virkelig findes fattige i Danmark – hvilket ellers er det stik modsatte af, hvad SF forsøger at opnå.

- Det er helt klart et politisk selvmål, fordi man her får flyttet debatten i forhold til, hvad man egentlig burde havde en debat om – nemlig hvem der virkelige har økonomiske – og sociale problemer i Danmark, siger Hovbakke Sørensen og tilføjer, at det dårlige også kan få andre konsekvenser.

- Det skader helt klart både regeringen, hende selv (Özlem Cekic, red.) og SF, fordi SF i forvejen har store problemer med troværdigheden, da partiet hele tiden bliver beskyldt for løftebrud. Og derfor bærer det her bare videre til bålet i forhold til, at mange vælgere begynder at opfatte SF som et utroværdigt parti, der i virkeligheden ikke gør noget godt for samfundet, siger eksperten.

Se her, hvor mange penge den FATTIGE MOR har til rådighed: Sådan ser hendes budget ud

Politisk kommentator Hans Engell vil ikke forholde sig til SF’s valg af fattigdomsfamilie, men han mener dog ikke, at Özlem Cekic nødvendigvis vil tabe fattigdomsdebatten.

- Hun har fat i den lange ende, for der findes ikke ret mange – heller ikke politikere – der betvivler, at der findes fattigdom i Danmark, lyder det fra Engell, der mener, at Joachim B. Olsens ytringer på Facebook om at ’brække sig over de fattige danskere’ har gjort, at kuglestøderen har en klar taber-sag.

Lars Hovbakke Sørensen medgiver, at Liberal Alliance-politikeren ikke benyttede den heldigste formulering, da han lukkede galle ud på Facebook:

- Joachim B. Olsen har en pointe i at sige, at i forhold til mange andre lande i verden, så er vi et meget rigt land, men det er en meget kluntet formulering - og efter de flestes mening en urigtig formulering – at sige, at der ikke er nogen fattige i Danmark, siger Hovbakke.

Afstemning

Afstemning

Afstemning

Læs også

Your comment
Kun navn bliver vist i forbindelse med kommentaren.
Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes.
Kommentarer

set fra deres side

Af: Jensen, Onsdag den 30. november 2011, 16:17

Kan være hun er fattig hvis vi kikker på hvad vores latterlige politikere tjener.De er ikke deres løn værdig og skulle skamme sig.

Kapitalbrøler

Af: Jan Verner Jørgensen, Onsdag den 30. november 2011, 15:09

Özlem Cekic lever efter min mening i sin helt egen lille Verden, nemlig den Politiske. Hun kan ikke have megen forbindelse med den virkelige Verden, men hvem har egentlig det i den nuværende regering?? De er simpelthen så fyldt med løgn og kan ikke huske deres egne valgløfter. Jeg giver Joachim ret, det ER til at brække sig over, og Statsministeren synes stadig, at DET GÅR FREMRAGENDE!!!???

jeg er fattig

Af: hans hansen, Onsdag den 30. november 2011, 14:43

har været på kontanthjælp i godt 3 år pga.sygdom og har ca. 1000 kr. pr. mdr. til forbrug, har en søn som jeg har hver anden weekend,så jeg er fattig på penge og martriale gode,men ikke på kærlighed

Fattig !

Af: Bracha Poil, Onsdag den 30. november 2011, 02:45

Ja, der findes fattige i Danmark,
men Carina er ikke fattig, hun kunne for længst have fundet sig et arbejde.
Hun gør grin med dem, der arbejder.
Hvis man vil nyde må man yde !

Spild af tid

Af: Per Østervig, Tirsdag den 29. november 2011, 22:10

Vi skal ikke spilde mere tid på de to amatørpolitikere, der begge ikke når et børnehavebarns iQ til sokkeholderne. Vor herre bevare os.

Joakim Bimmelim

Af: Jørn Olsen, Tirsdag den 29. november 2011, 22:03

At Özlem Cekic ikke er den skarpeste kniv i skuffen, betyder jo bare at Joakim B. Olsen har fundet sin mage. Han har jo ikke mere ret af den grund.

Joakim Bimmelim

Af: Jørn Olsen, Tirsdag den 29. november 2011, 22:02

At Özlem Cekic ikke er den skarpeste kniv i skuffen, betyder jo bare at Joakim B. Olsen har fundet sin mage. Han har jo ikke mere ret af den grund.

-

Af: -, Tirsdag den 29. november 2011, 21:01

Det er hamrende tydelig hvorfor statskassen er en kæmpemæssig rage kasse og at politikerne i virkeligheden ikke aner et kuk om hvad fattigdom er, med personer som celik og J.B.Olsen. De får åbenbart så mange penge fra statens ragekasse finansieret af borgerne, at de har mistet begreb om hvad fattigdom er, og deler gladligt pengene ud til ligegyldige ting som jobkursus og gak gak ting

-

Af: -, Tirsdag den 29. november 2011, 21:01

Det er hamrende tydelig hvorfor statskassen er en kæmpemæssig rage kasse og at politikerne i virkeligheden ikke aner et kuk om hvad fattigdom er, med personer som celik og J.B.Olsen. De får åbenbart så mange penge fra statens ragekasse finansieret af borgerne, at de har mistet begreb om hvad fattigdom er, og deler gladligt pengene ud til ligegyldige ting som jobkursus og gak gak ting

gak gak gak

Af: gak gak, Tirsdag den 29. november 2011, 20:50

1. HUN BØR ØJEBLIKKELIG SIGE OP SOM POLITIKKER PÅ CHRISTIANSBORG, FORDI HUN HAR ØDELAGT NOGLE TING FOR DE FATTIGE, BL.A. DEBATTEN. INGEN UNDERSKYLDNINGER MEN ØJEBLIKKELIG AFGANG.

2. HVORDAN I ALVERDEN KAN DET LADE SIG GØRE AT FÅ 15-16.000 KR. I KONTANTHJÆLP EFTER SKAT. STATENS PENGE KASSE ER JO EN KÆMPE MÆSSIG RAGEKASSE TIL ARBEJDSLØSE, PRIVATE "KOM I JOB" KURSUS/VIRKSOMHEDER OG OFFENTLIG BISTANDS/"KOM I JOB" INSTITUTIONER.

okay ja det er selvfølgelig naivt og tro på at det ændre sig, punktum.

AT FASTHOLDE EN HOLDNING OM,

Af: Bo Rasmussen, Tirsdag den 29. november 2011, 20:14

At man er fattig, med en netto udbetaling på 16.000 kr pr md, er at lave tykt grin med de virkelige fattige - som der også er i danmark. Noget skal hun sgu lave for pengene, så kommunen kunne jo tvinge hende på kursus i økonomistyring, og så kan hun bage brødet selv.

Hun er ikke fattig

Af: P thomasen, Tirsdag den 29. november 2011, 20:10

Hun kan kodeordet : Enlig mor

Det hun får svarer til en hyre på 25.000 før skat.

For enlige og pensionister er det til gengæld en anden snak.

Öslem selvmål har lige sikret JBO posten som den næste socialminister, og tak for det.

Saox bank.

Af: KK, Tirsdag den 29. november 2011, 18:50

Joachim B. Olsen Saxo bank.

Lige meget hvad.

Så forstår jeg altså ikke hvorfor mange her har sympati med en fyr som ham..

Ham med flere koneri osv..

løgnen

Af: Tina, Tirsdag den 29. november 2011, 18:41

"Sandheden er når en løgn bliver gentaget mange bliver den sand"..

Selvfølgelig har vi da Fattighed her i
Dk.

leyla T

Af: KK, Tirsdag den 29. november 2011, 18:36

Vores system er bedre herhjemme sammenlignet med andre lande, folk uden tag.
Hvad så med de hjemløse

vi har det så godt her i lille danmark.

vi har det godt her i danmark.

Af: leyla T, Tirsdag den 29. november 2011, 18:05

Vores system er bedre herhjemme sammenlignet med andre lande, folk dør af sult og uden tag, det problem har vi ikke her hjemme gudskelov, så mit råd vær tilfreds med det du har 10.000.- er det man får som arbejdsløs alt efter hvor mange personer man er og hvilke problemstillinger der er taget stilling til i forbindelse med råd og vejlednig fra sagsbehandler mv...

Ikke fattig

Af: Helle Hansen, Tirsdag den 29. november 2011, 17:36

Nu viser det sig, at hun er for syg til at arbejde, men så bør hun da være lykkelig for at være på kontanthjælp. Hun får da mere end jeg gør med min førtidspension. Jeg ville da gerne bytte.

fattig????

Af: Pia Svenningsen, Tirsdag den 29. november 2011, 16:56

Jeg har været ledig flexjobber i 2 mdr. nu, er enlig og har derfor alle udgifterne selv til. Når alt er betalt har jeg kun 1920 kr at leve for om mdr. til mad, tøj, toiletpapir m.m., så må jeg da kaldes meget fattig???

fattig????

Af: Pia Svenningsen, Tirsdag den 29. november 2011, 16:55

Jeg har været ledig flexjobber i 2 mdr. nu, er enlig og har derfor alle udgifterne selv til. Når alt er betalt har jeg kun 1920 kr at leve for om mdr. til mad, tøj, toiletpapir m.m., så må jeg da kaldes meget fattig???

Karinas indkomster

Af: Arne, Tirsdag den 29. november 2011, 16:33

Ud over "Fattig" Karinas overførselsindkomster, er der så ikke også en far til hendes søn.

Skal en far ikke betale til sit barn, for det er vel ikke en jomfrufødsel ?

Vælfærd..

Af: Vænstre, Tirsdag den 29. november 2011, 16:22

Nej der er findes ikke fattigdom i Dk.
Ingen hjemløse bare dovne dumme taber som ikke kan tage sig sammen.
Kontant hjælp bliver givet til alle
du behøver ikke sælge hus, bil samt
bruge dine indestående på din konto.
De gamle/fattige/syge bliver behandlet som paver når de dukker op på kommunen....
Får hjælp i hovde og røv..
Hjemme hjælperen komme mindst 1 gang om ugen.
Kontanthjælp beløbet mindste udbetaling er på ca. 20.000 og opefter netto
Kommune betaler din skat, Selvfølgligt. Du kan gå på denne ydelse hele dit liv
De arbejdsløse det er deres egen skyld de bliver fyret, de kan bare lade være med det. Det er også de erbejdsløses skyld at virksomhedene lukker, hvem skulle ellers have skylden.
Se det er vælgfærd

fra arbejdepatiet Vænster.

Ironi kan forkomme

Df løgn pga Pia k. snyd i Grækenland

Af: Df, Tirsdag den 29. november 2011, 16:04

Hvad med kassedamen .

Af: E.Larsen, Tirsdag den 29. november 2011, 15:55

Jeg mener der er flere der ikke har det bløb udbetalt hved fuldtidsjob .

Jeg mener der er flere der ikke har det bløb udbetalt hved fuldt

Af: Tina, Tirsdag den 29. november 2011, 18:43

Hvorfor så blive i et job der er dårligt betalt..

Hvem der bare var "fattig"

Af: Martin, Tirsdag den 29. november 2011, 14:40

Der findes ikke absolut fattigdom i Danmark, kun relativ fattigdom som måles ved at sammenligne personers levestandard med resten af landets gennemsnitlige levestandard. Danmark har verdens højeste levestandard! Dvs. at når du er fattig i Danmark har du stadig tag over hovedet, tøj på kroppen, råd til medicin, mad på bordet, skolegang og alt det andet basale man har brug for. Derudover kan du have computer, stereoanlæg, tv og mobiltelefon. Men du har måske ikke råd til økologisk gourmetmad, iphone, rejser og ny bil som resten af befolkningen. Dét er fattigdom i Danmark så jeg forstår da godt hvad J.B.O. mener med, at der ikke findes fattige i Danmark. Der er jo forskellige måder at være fattig på. Selvfølgelig skal dem der har brug for hjælp have hjælp for der er uden tvivl folk der ikke kan klare sig. Men de skal ikke bruge 500 kr. på cigaretter og have en husleje på 7000 kr. når de kan have en på 5000 kr. Det provokerer mig lidt. Jeg har faste udgifter for 5000 kr. i alt hver måned og klarer mig stortset på min SU + boligstøtte og det går fint, jeg har endda som regel lidt til overs, jeg har ikke råd til husdyr, taler ikke i tlf. for så meget og ryger ikke for 500 kr, jeg sparer alle de steder jeg kan, så jeg er helt paf over det budget vi blev præsenteret for som eksempel på fattig i Aftenshowet, lidt en hån synes jeg.

TIL GRIN

Af: MIa, Tirsdag den 29. november 2011, 14:30

Jeg har fuldtidsarbejde og jeg får mindre end Carina, DET ER TIL GRIN.... Men igen der er syge derude og dem skal vi da tage hensyn til, men alt andet er TIL GRIN

Enig med Engel, men ...

Af: Lars Helbo, Tirsdag den 29. november 2011, 14:14

Jeg er egentlig enig med Hans Engel. Da Joachim B. Olsen (helt uden grund) startede denne sag, var det en klar foræring til en hårdt presset regering.

Men det forbløffende er, at denne regering er i stand til at tabe selv en så oplagt vindersag. Det er ufatteligt.

SPEJL

Af: Chuck Norris, Tirsdag den 29. november 2011, 13:56

vist kun en her der er latterlig Özlem Cekic

Virkelig?

Af: Jean Claude, Tirsdag den 29. november 2011, 13:21

Ja, der er fattige i Danmark. Nej, hende truntemor dér er ikke en af dem. Man kan for fanden da ikke klage over at være fattig når man ryger for 500, har et telefonabonnement til 500 og en skide BOLIG til 7400 om måneden! Det skriger af De Unge Mødre og lammende dumhed. Jeg SKAMMER mig over at vi forsørger folk som mener at de har det hårdt til den slags beløb.

Især når man tænker på hvilke kummerlige vilkår studerende (heraf undertegnede) og ældre på pensionsindkomster må leve under. For fanden i helvede, hendes HUSLEJE alene koster næsten halvanden gang mere end jeg får udbetalt i SU om måneden. Hendes samlede indkomst er nærmest tre gange mere. Man belønner altså folk for at vælge at være tabere på overførselsindkomst fra de er 18, mens folk som vælger at arbejde for at få en uddannelse bliver spist af med meget, meget mindre?

Det giver absolut ingen mening. Ret fokus mod studerende og ældre, der hvor budgettet VIRKELIG strammer, og hvor man ikke ryger for 500 og snakker for 500 og insisterer på at bo i en overdyr lejlighed på Nørrebro, men alligevel har ingen til få penge tilbage når udgifterne er betalt.

Jeg skammer mig mest af alt over at have stemt på SF når de åbenbart mener at man hjælper fattige ved at latterliggøre og karikere dem på denne måde ved at sætte lighedstegn mellem dem og forkælede typer som den Unge Mor.

Tjek lige fakta

Af: T. Hartung, Tirsdag den 29. november 2011, 13:17

... 'Joachim B. Olsen først skrev på Facebook, at ’han brækker sig’ over fattige danskere'.

Det var faktisk ikke det, Joachim sagde. Skal BT citere, skal I citere korrekt!

Pas nu på Hovbakke og BT

Af: Mads N, Tirsdag den 29. november 2011, 13:14

Joachim B. Olsen skrev ikke at han brækkede sig over fattige, han skrev at han brækkede sig over den retorik venstrefløjen benytter når de skubber de fattige foran sig i et politisk skuespil - han har såvidt vides ikke skrevet på facebook (eller nogen andre steder) at han syntes fattige er forfærdelige.

Han giver blot udtryk for, at det er ulækkert når folk som Cekic kaster om sig med udtryk som fattige om folk der objektivt set ikke mangler noget.

Hold da op

Af: Grete Sellmer, Tirsdag den 29. november 2011, 13:10

Ja folkepensionister må jo føle sig som fattigere end fattig. Hvor skal de gå hen og låne til et par sko. Men sådan er det bare ikke for den generation, de får meget ud af meget lidt. Og kreativiteten længe leve.

.

Af: Torsten, Tirsdag den 29. november 2011, 12:41

Det skader de fattiges sag, at SF ikke har tænkt sig om.

Fattigdom i Danmark

Af: J. Nielsen, Tirsdag den 29. november 2011, 12:30

Vi har blot ca. 2.000 kr tilbage, når de faste udgifter er betalt, og diverse kommunale boligsikring, friplads mv. er indregnet, og vi har 2 børn.
Jeg har personligt fuldtidsarbejde, men min løn modregnes i ægtefællens kontanthjælp, som hun modtager pga. langtidssygemelding som følge af diskusprolaps.

Man kan/skal ikke sammenligne fattigdom i Danmark med fattigdom i den 3. verden. Der er iflg. Politikken to typer fattigdom: 1) Absolut fattigdom, som i fx. afrika. 2) Relativ fattigdom, som i fx. Danmark.
Det er først nævnte Joachim B Olsen sammenligner med, og det andet Özlem Cekic sammenligner med.

Fattigdom

Af: Martin, Tirsdag den 29. november 2011, 14:48

Du har helt ret. Absolut fattigdom er når du lever under et hvis beløb hver måned, altså du lever under fattigdomsgrænsen som eks. i Afrika. Mens relativ fattigdom er når de sammenligner personer med resten af befolkningens levestandard. Danmark har verdens højeste levestandard, så en fattig i Danmark lever forholdsvis "godt" i forhold til hvad man anser som fattigdom i andre lande. I Danmark har du stadig bolig, mad, tøj, medicin, uddannelse, mobil og måske en computer, selvom du kaldes fattig.

Måske ikke lige helt gennemtænkt

Af: Ivan, Tirsdag den 29. november 2011, 12:25

Hvis man er fattig når man "kun" har 16000 udbetalt, så er der noget jeg ikke lige helt forstår, jeg har kun en lille 800 kr, seddel mere udbetalt om måneden, og jeg lever da ganske fint, med barn, bil og lejlighed, ikke prangende, men ganske fint og der mangler da ikke noget her

rebekka

Af: rebekka, Tirsdag den 29. november 2011, 12:10

jeg har kun 9500kr og har 3 børn

Det må være hårdt

Af: Erika, Tirsdag den 29. november 2011, 12:54

Hold da op, det er virkelig ikke meget. Det er dig SF skulle vælge såfremt du har lyst til det.

FØJ for en omgang citatsvindel

Af: Søren Andersen, Tirsdag den 29. november 2011, 12:02

Hvad bilder B.T. sig ind!? Joachim B. Olsen har ikke "brækket sig over de fattige danskere"! Det er citatfusk af værste skuffe! Han har brækket sig over venstrefløjens manipulerende og hysteriske retorik, og Storslem Cekics gigantselvmål illustrerer på fremragende vis hvorfor!

Et meget dårligt eksempel, hvad med de hjemløse ?

Af: E. Petersen, Tirsdag den 29. november 2011, 12:01

Der findes fattige i Danmark, de bor på gaden, er opgivet af system Danmark eller har selv opgivet systemet.

Troede ellers lige, at der var ved at komme fokus på de absolut dårligst stillede og glemte i Danmark, de hjemløse..... hus forbi, også denne gang.

Frivillig hjemløs

Af: Martin, Tirsdag den 29. november 2011, 14:54

Ja, de hjemløse virker umiddelbart som et oplagt eksempel på fattigdom i Danmark og så alligevel ikke. Som hjemløs har man fået tilbudt hjælp både økonomisk, psykologisk og diverse behandlingstilbud, samt bolig. Så man kan sige at hjemløse er frivilligt hjemløse. Du ser aldrig et barn der er hjemløs, eller en familie der er tvunget på gaden. Ofte er det alkoholikere eller stofmisbrugere og pga. deres misbrug er de hjemløse. Så det er en helt anden diskussion.

SF Socialpolitik

Af: Erik H, Tirsdag den 29. november 2011, 11:58

Vil SF gå med til at SKAT runder fribeløb op for alle danskere der ikke har næsten 16.000,- om måneden?

Et godt eksempel er Tyskland, hvor man har virkelige sultelønninger, her får alle tyskere kompensation op til laveste kontanthjælp(Harz 4)

Fattigdom i Danmark

Af: Marianne Munck, Tirsdag den 29. november 2011, 11:57

Kontanthjælp er lige nok til at en familie kan forsørge sine børn, man så lav, at man langt hellere vil have et fuldtidsjob, hvis det kan lade sig gøre.
Derimod er starthjælp=1/2 kontanthjælp, en skændsel. Det gør folk så fattige, at de søger hjælp hos familie og venner. Det er ikke holdbart i det lange løb i en tid hvor det er svært at få job.
Starthjælp gives også til folk, der har taget en 3-årig uddannelse i et andet EU-land, beholdt dansk statsborgerskab, og er flyttet tilbage for at bo i Danmark. De har ikke ligget samfundet mere til last, end dem, der har taget en uddannelse i Danmark.
De hjemløse formoder jeg, er endnu fattigere. Hver gang et tog passerer Nørreport, kommer en eller anden hjemløs forbi og tigger om penge. Det tror jeg kun folk gør, hvis de er meget fattige.

det er uforståeligt

Af: HENNING, Tirsdag den 29. november 2011, 11:49

Som pensionist ville vedkommende ikke klare sig...
men det SKAL vi pensionister jo!!!
Er det ikke underligt at os er der aldrig nogen der ynker eller bekymrer sig om?
Heldigvis er vi fra en tid hvor nutidens forkælelse endnu ikke eksisterede, så vi har lært at man skal klare sig med det man får...
Så lad da være....!!!!!!

De fattige i Danmark

Af: Jens Olsen, Tirsdag den 29. november 2011, 11:47

Naturligvis findes der mennesker, som er fattige i Danmark. Se bare på misbrugerne de kan da ikke tjene mange penge eller de som stjæler, fordi de er fattige. Det er bare at lede i fx Københavns midtby og fængslerne! Og hvad med de psykisk syge - de kan faktisk også være meget fattige! Tag på Statshospitalerne og spørg! De hjemløse er også kendt af kommunens socialforvaltning, hvor de fx om natten kører ud med mad til de, som sover på gaderne. Gå på herbergerne og spørg! Fattigdom kan ikke være vanskeligt at finde! Andre grupper kan være familier med lav indkomst. Og mærkelig nok også de studerende! Det er måske selvvalgt fattigdom med forventet stor indtægt senere?

Endelig en ordentlig kommentar

Af: Dan Nielsen, Tirsdag den 29. november 2011, 15:57

Et rigtigt godt indlæg, og endelig en førsteklasses, ordentlig og sober kommentar.

Endelig en ordentlig kommentar

Af: Dan Nielsen, Tirsdag den 29. november 2011, 15:57

Et rigtigt godt indlæg, og endelig en førsteklasses, ordentlig og sober kommentar.

Cekic dårlig politisk håndværk

Af: stella polaris, Tirsdag den 29. november 2011, 11:45

Dumhedens triumf at stille op med en fattig der får 15.000 om mdr.- men ikke kan få 5.000 efter alt er betalt til at slå til - mad og øvrig forbrug til en husstand til 2 mennesker.
Hun kan stoppe med at ryge- tjent 1.ooo kr.pr. mdr.
Husdyr 4oo kr.pr. mdr. tjent
herefter er der 6.400 at gøre godt med.
Hendes søn har astma,hun klager over medicin er dyr,hvad med at hun stopper med at ryge som er gift for astma patienter,kunne være hans medicinforbrug blev sat ned.

Dårlig sag for SF- ren Gøg & Gokke politisk

Özlem er da vild i varmen

Af: Günter Conradsen, Tirsdag den 29. november 2011, 11:43

Hun er jo helt vild med JBO - på det ene billede er hun jo nærmest ved, at rive tøjet af ham!

SF er et kommunistisk parti

Af: Anton Berg, Tirsdag den 29. november 2011, 11:34

Da SF er et kommunistisk parti, vil de have at alle skatter går til det offentlige samt deles ud til sociale klienter.

 

Lige nu på B.T. PLUS

Nyheder

Sådan blev jeg Johanne Schmidt-Nielsen

17/04 10 kr
Bil og camping

Bøderne i EU er eksploderet

12/04 10 kr
Slank

Bliv slank - uden at blive fattig

11/04 10 kr
Motion

Chris MacDonald: Når målet skal nås

07/04
Jobzonen - Ny karriere

Annonce: