DFs nye formand: Villy og SF skræmmer mig

DF skal ikke i regering hvis det går dem ligesom SF, siger Kristian Thulesen Dahl

Det er ikke til at hive ud af Dansk Folkepartis nye formand Kristian Thulesen Dahl, om han har planer om at komme i regering med Venstre efter næste valg.

Men han lyder virkelig ikke særligt interesseret.

Og selv om han måtte have leget med idéen, så har synet af Villy Søvndal og SFs udvikling hen imod at komme i regering og deres første år i ministerkontorerne kun skræmt ham endnu mere væk.

- SF er blevet et skræmmebillede på, hvad der kan ske, når det bliver et mål i sig selv for et parti at komme i regering. Så er de på vej ned ad slidsken. SF har skive for skive skåret af deres politik for at blive fine nok til at komme i regering. De har været villige til at mene noget helt andet end før for at komme til at sidde på bagsædet i en stor ministerbil, siger Kristian Thulesen Dahl.

- Først forandrer de trin for trin deres politik under forløbet med ’Fair Forandring’, og derefter gik det jo helt galt under forhandlingerne om regeringsgrundlaget.

Afstemning

Mere selvrespekt

Sådan nogle forhandlinger er lakmus-prøven på, om man mener noget med at være i politik. Det gælder også Helle Thorning-Schmidt. Tænk hvis hun havde sagt: ’Der er fem ting, jeg har lovet vælgerne og dem skal vi bare gennemføre, ellers kan jeg ikke se mig selv i spejlet. Så ville hun have mere selvrespekt, og SF ville også være i en anden situation. I stedet accepterede hun Margrethe Vestagers krav om at føre en meget blå politik, og det trækker SF endnu længere væk fra deres oprindelige politik. Og resultatet er jo, at en række af SFs topfolk har trukket sig.

- For Dansk Folkeparti ville det være meget mere interessant, hvis vi kunne få en rolle som afgørende støtteparti, som vi havde i nullerne, end at være i regering, hvis vi var nødt til at gå mere på kompromis.

- Det vil aldrig blive sådan at vi definerer regeringsdeltagelse som et mål. Det er ikke et mål i sig selv at komme i regering. Og det er jeg blevet bestyrket i ved at se, hvad der sker for SF.

- Nej, jeg kommer meget rundt i landet og bor jo selv i Midtjylland. Det med, hvem der sidder i regering, snakker man mest om på Christiansborg. Vælgerne er mere interesserede i, hvordan man vil sikre velfærdssamfundet. Vores vælgere er mere interesserede i, at vi har indflydelse, end at vi sidder i regering.

Magtfuldt støtteparti

- Nej, jeg var vild efter at komme i Folketinget, men siden har jeg ikke haft en vild trang til at blive et eller andet. Hvis ikke man trives der, hvor man er, skal man lade være. Da vi var støtteparti for VK-regeringen, havde jeg fuld bemyndigelse fra Pia Kjærsgaard til at forhandle det bedst mulige resultat hjem, og jeg skylder hende stor tak for, at hun havde så meget tillid til mig. Det er ikke nogen god idé at skifte en magtfuld rolle som støtteparti ud med en mindre magtfuld rolle som regeringsparti.

Kristian Thulesen Dahl har ikke skiftet kontor på Christiansborg, fordi han er blevet formand. Og han sætter nærmest en ære i ikke at lave noget om. Han har dog skabt et lille magtfuldt kooridinationsudvalg i partiet, som mødes en gang om ugen og planlægger strategier. Det består af ham selv, næstformand Peter Skaarup, udenrigsordfører Søren Espersen, MEP Morten Messerschmidt og pressechef Søren Søndergaard. Der er ingen tvivl om, at det er der, magten ligger og beslutningerne træffes.

Mange forudså, at han ville få svært ved at bevare DFs tilslutning efter den karismatiske Pia Kjærsgaards afgang. Men det synes slet ikke at være tilfældet. Tværtimod har meningsmålingerne været støt stigende, og i DFs bagland er der kun optimisme at spore.

Lige nu ser ’Tulle’, som partimedlemmerne kærligt kalder ham, det som en af partiets vigtigste opgaver at bekæmpe de lempelser, regeringen har lavet i forhold til udlændinge. Ellers er selve Velfærds-Danmark på spil, mener han.

- Danmark er et lille homogent samfund, hvor vi føler ansvar for hinanden, og derfor er vi villige til at betale høj skat for at hjælpe de svageste. Vi synes, Danmark er et dejligt trygt land, og vi vil ikke have tiggere liggende på gaden, og folk skal have lov at få hjælp af kommunen, hvis de ikke kan klare sig selv. Men det kommer ikke af sig selv.

Hvis vi lader folk fra andre lande komme ind i landet i stor stil, kan vi ikke bevare et velfærdssamfund og betale høje skatter til folk, der har for lidt. Regeringspartierne slipper flere asylansøgere ind i landet, hvor de kan få andel i alle vores sociale ydelser. Vi er på vej tilbage til 90erne ,hvor vi i perioder fik så voldsomme mængder af asylansøgere til landet, at de ikke kunne nå at blive integreret ude i kommunerne. Og så mister vi grundlaget for det velfærdssamfund, vi kender i dag. De lempelser, regeringen har lavet indtil nu, har kostet 888 mio. kr.

- Jeg håber, vi kan få flere til at lytte til, hvad vi siger. Der har været en tendens til, at Pia blev brændemærket, og derfor har nogle grupper i samfundet lukket ørerne og været fulde af fordomme. Jeg håber, at der er nogen, der vil begynde at lytte til os, fordi jeg udtrykker mig på en anden måde. Men jeg er ikke blevet formand for at lave om på partiet, eller for at blive en anden end jeg er. Jeg var med til at stifte partiet i 1995, og synes ikke, der er grund til at lave noget om. Hvis nogle synes, det er kedeligt - så dem om det, siger Kristian Thulesen Dahl.

Håber du, at DF kommer i regering, hvis blå blok vinder næste valg? Er Dansk Folkeparti klar til at tage næste skridt, eller bør DF blive på sidelinjen som støtteparti? Deltag i debatten herunder.

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Dansk Folkeparti.

Skrevet af Tina Karen Nielsen, Fredag den 1. marts 2013, 01:17

DF, partiet vil, efter min personlige mening, have magt, uanset om de vil være med i kommende regering eller som støtteparti. Det er utroligt vigtigt hvis vi skal klare udfordringerne og bevare vores velfærdssamfund.

Ind med DF.

Skrevet af Thomas Petersen, Onsdag den 27. februar 2013, 14:44

DF har før løbet fra deres gyldne ord, men hvilket parti har ikke det?

Der er dog en grund til at jeg er en glødende DF-tilhænger og altid stemmer på dem. De vil begrænse strømmen af indvandrere.

Det er en kendsgerning at jo flere indvandrere der vælter ind i landet og forlanger at få lejligheder og blive forsørget af kommunen, jo flere besparelser bliver vi andre ramt af, og det er det som DF vil lave om på ved at lukke grænserne af.

For 25 år siden var der mange som rystede på hovedet da Mogens Glistrup sandt nok udtalte, at Danmark ville blive oversvømmet af muslimer, og at de kun venter på, at de er mange nok til at overtage Danmark og gøre landet til en islamisk stat. Jeg tror han får ret, hvis det fortsætter som det gør nu.

Derfor hvis vi ikke skal spares ihjel og totalt oversvømmes af indvandrere kan jeg kun opfordre på det kraftigste, at man stemmer på DF ved næste valg.

kom nu DF

Skrevet af tuddi, Onsdag den 27. februar 2013, 14:09

ja de skal have mere magt.. men så skal de slægge lidt på udlæninge debat det tror jeg mange ved sidste valg syntes blev lige lovlig for meget... men eller har i meget godt i godteposen bare kom ind i kampen nu har i for alvor chancen PØJ PØJ

Her er sørme endnu et partiprogram

Skrevet af Philip, Onsdag den 27. februar 2013, 03:20

Når man læser DF's partiprogram

Skrevet af Philip, Onsdag den 27. februar 2013, 03:12

Så handler det kun om Greve kommune ?
Prøver de på at være smarte og vil sige efter de måske bliver valgt en gang og gør og siger noget andet end der står i programmet at det skam kun gjaldt for Greve kommune ?

Eller har de bare ikke tjek på hvad de selv skriver ?

http://www.danskfolkeparti.dk/Partiprogram.asp

SÅDAN!

Skrevet af L.P., Onsdag den 27. februar 2013, 00:08

FLOT DF,- at slå S,- bare fortsæt ad den vej!
Det bliver garanteret DF med Kristian T.D. i spidsen der kommer til at styre landet her fremover,- om de kommer i en regering eller ej,- for Helle og co. er ved at synke sammen,- det ser og fornemmer man tydeligt nu!

Støt DF

Skrevet af Maj-Britt krittenstein, Tirsdag den 26. februar 2013, 23:12

Det eneste parti der virkelig VIL Danmark og danskerne, er Dansk Folkeparti. Støt DF, hvis I stadig ønsker DK det godt, støt DF, hvis I vil beholde dansk kultur, velfærd og levevis. STØT DF.

Støt DF

Skrevet af Maj-Britt krittenstein, Tirsdag den 26. februar 2013, 23:12

Det eneste parti der virkelig VIL Danmark og danskerne, er Dansk Folkeparti. Støt DF, hvis I stadig ønsker DK det godt, støt DF, hvis I vil beholde dansk kultur, velfærd og levevis. STØT DF.

DF i regering ja tak!

Skrevet af Søren , Søndag den 30. december 2012, 19:37

Skal Danmark reddes skal DF i regering. DF er det mest troværdige parti i folketinget. Hvis vi skal undgå at blive oversvømmet med udlændinge af mellemøstlig og afrikansk afstamning har vi brug for DF.

Muslimmerne vil slå os ihjel, hvis de kommer i overtal. Så er det slut med juletræer i Danmark.

VKO-samarbejdet

Skrevet af David, Søndag den 30. december 2012, 14:18

DFs samarbejde med V(K) er/var baseret på at VK er/var villige til at bestikke DF med lidt fremmedhad og samfundsformørkelse imod at DF accepterede alt det andet politik de ellers var uenige i.

Skal dette setup fungere sammen i en regering, bliver det kun hvis DF i stedet for de årlige indrømmelser med yderligere fremmedhad og formørkelse, er villige til at lade sig bestikke af symbolske ministertaburetter i stedet for. Det ville dog virke ret tåbeligt af DF, der formentlig ligesom SF ville underminere deres egen eksistensberettigelse ved en regeringsdeltagelse.

Alle ud…

Skrevet af Knud Jensen, Lørdag den 29. december 2012, 17:45

Danmark ville vinde hvis ALLE meldte sig ud af DF.

alle ud

Skrevet af lars c., Onsdag den 27. februar 2013, 11:02

Alle ud ?. din kommetar viser jo med al tydelighed at du ingen føling har med virkligheden, når du kan skrive som du gør.DU må være ræve rød.

Tåbelig kommentar!

Skrevet af Pedersen, Søndag den 30. december 2012, 19:00

Hvad mener du dog,- vi har da allerede tabt!!!
Denne rød-sorte såkaldte regering, vi har nu, har da sørget for vi er lige ved afgrundens rand!
Men det skal jo være skidt, før det bliver godt,- og godt det bliver det ikke før ALT forandres, og starter forfra!
Det ligger lige foran!

DF som regeringsparti?

Skrevet af John Olsen, Torsdag den 27. december 2012, 12:10

Venstre bliver med al sandsynlighed efter næste folketingsvalg, nød til at inviterer Dansk Folkeparti med i sin regering. De konservative vil ikke, som det ser ud nu, kunne mønstre nogen ansvarlige dygtige politikere, som Lars Løkke ville kunne stole 100% på, så længe Lars Barfod står som de konservatives kaptajn.

Men alternativet til Dansk Folkeparti kan blive en politisk gyser, når Margrethe Vestager med den fremad stormende frøken Stampe ved næste valg, står på den kolde flise og tilbyder sig Lars Løkke, med alle de radikales folketings medlemmers fulde loyalitet, hvis de kommer med i den nye venstre ledet regering.

Man kan jo allerede høre Margrethe Vestager og frøken Stampe proklamere; "De Radikale Venstre tilbød sig igen. På den måde kunne Margrethe og frøken Stampe ofre sig rent politisk, men kun i demokratiets navn. Og kun for at holde Dansk Folkeparti ude af den kommende blå bloks regering". Fordi demokratiets spilleregler kun gælder for De Radikale Venstre når der skal laves rigtige politiske rævekager, - a, la, Lars Barfod der gled helt ind i Vestagers ræve fælde! Hvor Lars Barfod faktisk sidder endnu...

Intet blåt flertal uden DF

Skrevet af Sven Petersen, Søndag den 30. december 2012, 23:15

Efter sidste Epinion har hele blå blok exc DF kun 48 mandater, så Løkke kommer slet ikke uden om DF under nogen omstændigheder.
Efter min ringe mening, burde Løkke nok satse på en ren V mindretalsregering.
Så er der heller ikke så megen støj med regeringsgrundlaget og eventuelle brudte løfter, som vi ellers har set rigeligt af på det sidste.
Det skulle Helle måske også ha' satset på ?

Nej

Skrevet af Michael pedersen, Fredag den 28. december 2012, 00:47

Tror ikke at DF går med i regeringen, kun ved at blive ude kan man tage rosen for de populære ting og ligge afstand til de upopulære ting.
det var DF været dygtige til i VK tiden, og det gør det nemt at bevare sin popularitet.
SF gik i regeringen og det har gjort det svært for dem at forklare vælgerne hvorfor de også har ansvar for de upopulære ting.
Det slap DF for, snedigt.
Min mening? Det er fejt.

Nej

Skrevet af Michael pedersen, Fredag den 28. december 2012, 00:44

Tror ikke at DF går med i regeringen, kun ved at blive ude kan man tage rosen for de populære ting og ligge afstand til de upopulære ting.
det har DF været dygtige til i VK tiden, og det gør det nemt at bevare sin popularitet.
SF gik i regeringen og det har gjort det svært for dem at forklare vælgerne hvorfor de ogsånhar ansvar for de upopulære ting.
Det slap DF.
Min mening? Det er fejt.

Forandring

Skrevet af Pia de Neergaard, Torsdag den 27. december 2012, 09:48

Efter at have stemt SF og en enkelt gang EL, ser jeg mig nødsaget til at stemme DF ved næste valg, simpelthen fordi jeg ser det som eneste mulighed for at få forandringer. Jeg kan ikke forsvarer over for mig selv at stemme på nogen andrer partier, idet de så åbenlyst har foragt for danskere.
Nu kan de jo prøve at se hvad der sker når de smider danskere på gaden. Jeg synes det er et skræksenarie uden sidestykke.

Pia de Neergaard

Skrevet af Mette, Torsdag den 27. december 2012, 10:10

Jeg kan kun sige VELKOMMEN!
Husk at meld dig ind også.
Du vil aldrig fortryde.
Godt Nytår!

26-12-2012 Køb bogen

Skrevet af Kirao, Onsdag den 26. december 2012, 23:53

Mette, læs det lige igen.
Rolf Slot-Henriksen er en af de danske teologer, som har skrevet flest fagbøger om islam-herunder den første danske Korankommentar, et internetleksikon om islam.
Jihad som hellig krig, Islams renhedsforskrifter og Muslimske ekstremistbevægelser i Danmark.
"At få børn er meget vigtigt for, at vi kan indtage landet.
Det sker gennem børnefødsler, og socialkontoret betaler jo.
Hvad de tyrkiske mænd ikke klarede, da de skulle erobre Wien.
Det er v i Allah skyldig.
VI FØDER JER KAPUT.

Vi skal helst have valg meget snart, inden de røde ræve for flere ind fra mellemøsten.

HELT ENIG!

Skrevet af Pedersen, Lørdag den 29. december 2012, 03:20

Rolf Slot-Henriksen,-(kendte ham lidt)-han var ikke bange for at sige Sandheden om Islam,-gjorde et kæmpe-arbejde for at bevare danskheden, som jo svines og smides ud i den grad, især nu!
Desværre er han nu gået bort,- hans arbejde skal ikke være forgæves!
Og lige nu vælter det ind i landet med nye asylansøgere,- folk,-fortrinsvis muslimer,- som der ikke sorteres i overhovedet,-fra Somalia og Syrien især, og som får lov at blive her for altid,uanset om de er kriminelle.
Og områderne, hvor disse asylcentre ligger, er utrygge for de, der bor der,- men dem bliver der ikke taget hensyn til.

Er gjort, Kirao

Skrevet af Mette, Torsdag den 27. december 2012, 10:15

Tak for udredningen.
Aldeles enig med dig.
Godt Nytår!

og?

Skrevet af michael pedersen, Torsdag den 27. december 2012, 00:00

Når islam har erobret hele verden, og Danmark er det sidste "frie" land, så mener du at det får vi lov til at være?
Løsningen er ikke grænsebomme, men fredelig sameksistens.
Der er ikke andre muligheder.

Ak og ve..

Skrevet af Mette, Onsdag den 26. december 2012, 23:07

Når man læser kommentaren kl. 15:25, så må Guderne sig forbarme.
Mod idioti kæmper selv Guderne forgæves.

Lad mig sige det kort og præcist:

Har man ikke lyst til at deltage i det dejlige danske samfund, på de vilkår der gælder her, så er man velkommen til at flytte til et sted, hvor der tildeles forhold, som svinger langt bedre med de ønsker man måtte have.

Formentlig har skribenten kl. 15:25 misforstået noget.
Skulle det ikke være tilfældet, så kunne intet i denne Verden interessere mig mindre.

Gud bevare Danmark.

26-12-2012 Køb bogen

Skrevet af Kirao, Onsdag den 26. december 2012, 15:25

VI VIL HAVE VORES EGET OMRÅDE

Tariqah Jihad, udsnit af dansk fatwa for oprettelse af autonome områder.
Det er vigtigt, at vi får vores eget område i Danmark, hvor muslimer kan leve, som den hellige Koran bestemmer. Det er vores meneskeret at få vort egen område, hvor vi kan leve uden druk, narko, nøgne danske piger, pølsebod, dårlige bodegader og alle muglige andre danske ting.
Vi er mange muslimer på Nørrebro. Derfor skal vi gøre Nørrebro til en islamisk bydel kun for os muslimer, hvor vi kan have vores kvinder i fred, hvor kvinder kan gå tildækkede, som den hellige Koran bestemmer,hvor der er rent og befolkningen er ren.
Vi skal have mange islamiske, hvor piger og drenge kan gå hver for sig.
Gymnastik og lejrskole, biologi og andet dårligt skal forbydes.
Islam er stor og skal herske i hele verden, som den hellige Koran siger.
Husk, selv Tyrkiet, som idag er 99% muslimsk, var engang kristen og uren.
Men de kristne og danskerne har ingen kraft, tro eller fait, derfor er de svage og vi er stræke.
Muhammad Gelle sagde for nogen tid siden, at vi muslimer vil gerne rejse hjem til vores kultur, hvis vi fik 1000.000 kr. hver.
Men han tager fejl. Det har taget os 1400 år at komme til Danmark, og vi rejser aldrig hjem, for vi må ikke svigte islams mål, Khalifa.

ISLAM ER DEN STØRSTE OG HURTIGS VOKSENDE RILEGION.Enhver, som ikke arbejder for Khalifa, er vors fjende.

EROBRING OG BESÆTTELSE
MUslimske originaldokumenter om kolonisering af Danmark.

Rolf Slot-Henriksen.

Godt vi har DF

Skrevet af I Jensen, Onsdag den 27. februar 2013, 02:05

Det var da noget underligt noget at skrive, hvad laver du her
vi er kristne og du muslim, jeg fatter ikke hvad du laver her
der er da mange lande der er muslimske du kunne have rejst til,
men de er måske ikke så gavmilde som vi danskere, min mand og jeg har knoklet på arbejdsmarkedet i ca. 45 år og betalt en masse skat som har hjulpet dem der manglede, men vi havde ikke regnet med at skulle bruge så mange penge på asylsøgerne, de har fået både lejlighed, møbler ja alt hvad der hører til et hjem, alligevel er mange utilfredse og begår kriminalitet det kan godt gøre mig vred, hvorfor ikke søge arbejde, det er der mange asylsøgere der gør men desværre er der også mange der laver kriminalitet for at få mere, er det takken for at vi lukkede dem ind og gav dem alt så de kunne starte på en frisk, men det må stoppe nu eller vi må sende de kriminelle hjem så der kan blive plads til dem der er ærlige og gerne vil hjælpe til blandt andet ved at finde sig et arbejde.

Muslimsk storhedsvanvid!

Skrevet af Kc, Fredag den 28. december 2012, 19:37

Du store kineser, sikke et udsagn!
Du og alle andre muslimer har aldeles ingen rettigheder i
landet Danmark, det må du lige få printet på lystavlen.

Rejs til et land, hvor det er koranloven, der gælder for
her kommer du til kort uanset om du så fandt på at hoppe på
tungen.

Ignoranter rejs hjem

Skrevet af ALLAH THE UNDER-DOG, Fredag den 28. december 2012, 11:43

Islam og Allah fuck det, ude for enden af udløbet fra rensningsanlægget Lynetten er der nedsunket en kopi af koranen (fastgjort og indpakket)så hver gang vi Københavnere pisser eller skider så løber/flyder det ud over bogen som er grundlag for terror og fordummende mennesker på denne jord!

Den bliver hævet en gang om året og nedsænket igen, så tænk over det når du skider, du må hellere æde din egen afføring så ikke du kommer til og vandhellige din tegneseriefigur (Muhammed) af en gud, men det gør du vel allerede jeres mad lugter da at lort!

NB.: der er nu indsamling og åben for medlemskab i Esbjerg Aarhus (er udført) samt Odense (er udført) hvor der påtænkes og få udhugger koranen has en stenhugger med koranen indeni og sænke den ned foran udløbet fra rensningsanlæggene i de respektive byer.

er ikke sikke

Skrevet af michael pedersen, Onsdag den 26. december 2012, 19:45

på om islam er hurtigst voksende, befolkningen i latinamerika vokser også hurtigt, og de er katolikker.

DF har en høj grad af troværdighed

Skrevet af Carina, Onsdag den 26. december 2012, 01:26

I modsætning til næsten alle andre partier har DF vægtet højere at få gennemført sin politik end at få ministerbiler.

Derfor står DF med en højere grad af troværdighed.

Derfor er det også kun rimeligt, hvis de kommer med i en kommende blå regering - tror, at det kan være sundt for de konservative at stå udenfor, det vil måske kunne give nyt liv til partiet.

Derfor er en ønskeregering en V + DF- regering med Kons. som støtteparti.