KØB PLUS!

DF vil kastrere sexforbrydere

Deltag i debatten - er det en god idé?

Dansk Folkepartis retsordfører Peter Skaarup vil have sat en stopper for, at dømte sexforbrydere kan fortsætte deres overgreb efter de er dømt.

Mandag kunne BT fortælle om flere sager, hvor sexforbrydere har begået nye overgreb efter de er dømt.

Senest i sagen fra Sønderjylland, hvor en 25-årig mand fra Haderslev igen er blevet dømt for overgreb mod mindreårige.

Læs mere her:Nu er sexmonstret dømt for voldtægt af børn - igen

Peter Skaaarup kan ikke forstå, at for eksempel dømte pædofile ikke bliver varetægtsfængslet, mens de venter på behandlingen af en ankesag eller venter på at blive mentalundersøgt. 

- Det kan man ved hjælp af varetægtsfængsling og der er det tydeligt, at man skal benytte det redskab meget mere, når det viser sig, at pædofile fortsætter deres kriminalitet. Varetægtsfængslingen er jo blandt andet til for at forhindre, at man fortsætter sin kriminalitet, og det kan man roligt sige er tilfældet her, siger Peter Skaarup, der gerne ser, at man tidligere sender de dømte i behandling.

- Vi kunne godt tænke os at flere kommer i behandling. Der er jo nogle, der slet ikke kommer i behandling og man kunne jo sagtens starte den behandling efter det første forhold, siger han.

Helt konkret kunne kastration af forbryderne sagtens være en mulighed.

- Medicinsk kastration er heller ikke en fremmed tanke for os. Der er lavet gode forsøg med det, der har vist fantastiske resultater, siger han.

Han har nu stillet spørgsmål til justitsminister Morten Bødskov, om hvordan man kan forhindre, at disse sager gentager sig.

- Det er utilgiveligt slendrian, at vi har en situation, hvor man fortsætter nye overgreb på børn efter man burde være stoppet. Et er, at vi har krænkere, som ham fra Fyn, der er ukendte af politiet, men noget andet er at man kender nogle sexkrænkere, der har lavet overgreb, og at de for lov selv efter, man er blevet opmærksom på dem.  I den periode skal de på ingen måde have lov til at fortsætte deres krænkelser, siger han.

Han opfordrer nu regeringen til at forstærke loven.

- Jeg vil opfordre til at der kommer en hel række initiativer fra regeringen for at få bugt med de her problemer. Det kan være varetægtsfængsling i nogle sager på et tidligt tidspunkt, og så må man jo forstærke loven. Og så kan der være andre sager, hvor det er et spørgsmål om behandling. så vi virkelig får fokus på, at få bugt med det her, siger han.

Skal det være muligt at kastrere sexforbrydere, eller hvordan skal man straffe dem? Deltag i debatten under artiklen

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Tag lige en slapper

Skrevet af Sigge Hermann, Torsdag den 15. august 2013, 11:35

Fordi jeg vil gerne lige pointere at skærer man bollerne af en forkert (altså dvs en uskyldig) så kan man ikke sætte dem på igen ergo er det her præcis som med dødstraf se evt. Leo Jones sagen fra USA. Eller et af de talrige andre eksempler

Pædofile

Skrevet af Kate Rasmussen, Onsdag den 6. februar 2013, 10:21

Jeg mener helt klart at pædofile skal slet ikke spørges,når de begår så en grov forbrydelse,skal de selvfølgelig have en kastration,de skal ikke spørges,det vil ikke føre til noget,hvis de selv må bestemme,od det skal ske første gang,det er en ganske forfærdelig forbrydelse,som vil præge barnet hele livet.Jeg er selv mormor til 2 dejlige piger som blev misbrugt fra de var ganske små ( blebørn )og det var forfærdeligt at høre i retten hvor stor skade de mange mænd havde gjort skade !4 stk.ialt.Men jeg vil så sige at det offentlige system er ikke et hak bedre,med de milde domme,man skulle næsten tro at det blev til forbryderens fordel,hovedpersonen fik kun 10 år,de andre fik meget lave domme,det præger pigerne den dag idag,hvor de går til psykologer o.s.v. de har det svært selvom det snart er 8 år siden,den yngste er meget præget af det ,og den ældste får nogle grimme tanker,men de vil aldrig komme af med det overgreb,så derfor mener jeg at de skal simpelthen kastreres,allerede første gang,det er en gang formeget,men politikerne kan jo ikke tage sig sammen,de snakker bare,Peter Skårup,skrev vi til og han vil gerne have loven lavet om,men desværre kom han i modvind som sædvanlig,vi fik et pænt svar fra ham.De pædofile skal ikke spørges de SKAL kastreres første gang,det kan måske føre til at der bliver mere respekt over for børn,men hvor er det synd at det offentlige retssystem ikke tager noget mere hensyn til de misbrugte børn,som må leve med de grimme ar på sjælen.Pædofile SKAL straffes hårdt.

JA TAK!

Skrevet af Anne Kirk, Mandag den 17. december 2012, 21:55

Sexforbrydere skal kastareres med det samme. Der er ikke noget værre end at overgribe sig sexuelt på børn.
KASTERERE DEM OMGÅENDE !

Genindfør dødsstraf

Skrevet af Adam, Lørdag den 15. december 2012, 11:07

Vi kan ikke blive ved med at anholde de samme forbrydere igen, igen, igen, igen og så løslade dem igen, igen, igen. Vi er til GRIN.

Regulær kastration!

Skrevet af Brandur, Lørdag den 15. december 2012, 02:11

Det skal ikke være en medisinsk kastrering. Men en regulær operation, hvor tesktiklerne bliver fjernet, engang for alle.
Alt det her pis, om humanisme og menneskeretigheder gider vi ikke høre på mere. I hvertfald ikke når det drejer sig om misbrug af børn.
Af med kulelejerne og dermed basta.

imponerende

Skrevet af Mohamed, Fredag den 14. december 2012, 21:43

det sku ikke tit at jeg melder ud at jeg er enig med df i deres politik men dette forslag , bakker jeg stærkt op !!!!

Det eneste der virker!

Skrevet af Erik, Fredag den 14. december 2012, 21:25

Det er det eneste der virker når disse syge mennesker skal stoppes og det skal ikke være frivilligt for den pædofile at vælge.
Det har gang på gang vist sig, at diverse behandlingsforløb og friheds- straffe ikke løser problemet og hver gang er resultatet børn, der er ødelagt resten af deres liv.
Det kan ikke være rigtigt at det skal fortsætte på den måde.
Dejligt at se, at der endelig er et parti der tør komme med denne melding og så ellers håbe på, at der er andre partier der også tør påtage sig et ansvar og støtte op om det.

God ide!

Skrevet af Alexander V.P, Fredag den 14. december 2012, 19:29

Rigtig god idé.
DF har på det seneste været meget fremme med gode idéer!
De og 'Danskernes Parti' er vores eneste svar på at stoppe den multikulturelle, marxistiske og politiske korrekthed vi har i Danmark idag!

Ja, kastrer gengangere

Skrevet af L. Johansen, Onsdag den 12. december 2012, 20:38

Ja, kastrer gengangere i sexkriminalitet!

Det hjælper alle os andre til at føle os mere sikre,
- og samfundet sparer penge!

I disse tider vil man "kun" spare på syge og svage - men ikke på forbrydere???

Medicinsk

Skrevet af Dan, Tirsdag den 11. december 2012, 23:43

kastrering er en god ide. Dømmes livsvarigt. Hvis personen ikke møder op til medicinering, bør dommen omstødes til en tidsbestemt forvaring (6-8-10 år). Man skal passe på der ikke løslades pga manglende pladser.

Løsning:

Skrevet af P.P., Onsdag den 12. december 2012, 00:26

De manglende fængselspladser, er der en enkel og effektiv løsning på: Send ALLE kriminelle indvandrere med familier UD af landet- hvor de oprindelig hører til,- SÅ bliver der masser af ledige pladser!!!
Det bliver kun hvis/når DF får virkelig indflydelse, at det sker!!

DF ´s forslag

Skrevet af Fride Jenssen, Tirsdag den 11. december 2012, 23:08

Ja, enig med DF, GØR DET! og giv dem Det Hvide Snit.
Så behøver de ikke sidde i de danske fængsler!

Forbrydere

Skrevet af Shc, Tirsdag den 11. december 2012, 19:18

Vanvittigt...

Skrevet af Palle Hansen, Tirsdag den 11. december 2012, 18:21

Syge mennesker skal behandles, og disse sexdømte skal kastreres så det i fremtiden umuliggøres at de begår nye forbrydelser, det er den eneste rigtige behandling. De skal ikke slippes ud i samfundet igen for at fortsætte deres kriminelle handlinger.

Sådan!!

Skrevet af Ulla Pia Josefsen, Tirsdag den 11. december 2012, 18:21

Er 100% enig med Peter Skaarup!!
Det er for galt, at seksuelle krænkere kan gentage deres handlinger gang på gang!

Smut mandlerne på dem!

Skrevet af Jønne, Tirsdag den 11. december 2012, 17:55

Det eneste rigtige er at begynde med Peter Skaaarup, hvis altså formanden for landsbytosserne har nogen nosser!

Derpå kan man fortsætte med DFs vælgere der som bekendt er Danmarks dummeste, og de må gerne starte kastraktionen oppefra og ned, det vil spare landet for udgifter til mange savlende individer på de psykiatriske afdelinger.

Df prøver på at lave parfume på egen lort..

Skrevet af Mig Selv, Tirsdag den 11. december 2012, 16:17

Først kæmper Df sammen med VKO for at nedlægge politiet i Dk og nu vil de så indføre Sharia -lignende tistande for at lægge afstand til egen fejl...

Hitler smiler sikkert ned til jer!

TIL Politik I Danmark ER KORRUPT

Skrevet af Cleunides souza silva, Tirsdag den 11. december 2012, 14:56

Allan Andersen. Danmark har overhovedet ikke gjort mit land rigere, tværtimod. Det er vidst dig der skal gå skolen om igen, du har vidst ikke hørt efter i timen... Som sagt er der korruption i alle lande, min pointe er at danmark ikke stå ved det og slet ikke gør noget ved det, der skal jeg så hilse og sige at det gør de i mit land (Brasilien)!! Og forresten, ved ikke om du har børn selv, men det er ikke noget med sagen at gøre, du har vidst ingen forståelse. - Jeg efterlader ikke mit barn i danmark og tro mig, så snart jeg har fået mit barn hjem, så skrider jeg for det her diskriminerende land, fri få hånd, trusler og hvad i dansker nu har imod andre ind jer selv. Få dog noget empati! Du er en mand man kun kalde en racist. Jeg er ikke født eller opvokset her, om du kan læse min kommentar eller ej, er ikke mit problem, hvis jeg skrev det på mit sprog vil du ingen gang kunne komme igennem det første ord!!!! - Du kender ikke til reglerne overhovedet i Brasilien åbenbart, så her kan jeg lige fortælle, at hvis mit barn eller andre børn blev misbrugt i sin børnehave, ville de ikke blive fjernet fra sin mor, tværtimod...Børne og forældrene vil ikke betale prisen, men staten i Brasilien vil gå en og give en form for støtte og et behandlings tilbud!!

KASTRATION. JA .JA .JA.

Skrevet af Lis, Tirsdag den 11. december 2012, 13:00

Helt uden skelen JA til kastration.

Den første dom skal udløse mindst medicinsk kastration.
Ved gentagelse, så må skalpellen gøre arbejdet.

Gerningsmændene tager INGEN hensyn til ofrene, det samme hensyn skal samfundet tage overfor de dømte.
Altså NUL TOLERANCE.

En meget farlig landsbytosse.

Skrevet af Kirsten Kathrine, Tirsdag den 11. december 2012, 12:48

Der er ikke langt fra DF til Auzwits. Utroligt, at ingen reagerer på Messerschmidt's heilen i Tivoli.

Klip nødderne

Skrevet af Helle Hansen, Tirsdag den 11. december 2012, 12:36

De burde ikke have lov til at være i stand til at gøre folk fortræd, og alt, der kan hjælpe mod dette burde være tilladt.
Ved ikke om der er noget, der kan hjælpe imod det, for det foregår åbenbart i deres middelmådige hjerner.

Hvorfor

Skrevet af K. Hansen, Tirsdag den 11. december 2012, 12:20

Skulle det tage så lang tid før der var bare en i folketinget der kommer med ideen?
Medicinsk kastration? Fandme NEJ! Kniven på lortet og af med kuglerne, så vi er sikre på at den slags affald ikke forbryder sig mod nogen igen!

Kastration

Skrevet af Bent Erik Gjerlevsen, Tirsdag den 11. december 2012, 11:26

Det er alletiders gode ide, det skal bare gøres første gang de laver sådan noget svineri

??????????

Skrevet af Jan Pedersen, Tirsdag den 11. december 2012, 10:43

Er nazien Peter Skrårem nu ude igen med hans racistiske lort. Sikke en taber.

Nej...

Skrevet af K, Tirsdag den 11. december 2012, 12:24

Helt ærligt, hvad har det med denne sag at gøre?
Racisme???
Den eneste taber her er da idioten der skriver det lort....nemlig DIG!
Hvis ikke du kan bidrage med andet,så hold kæft din amøbe!

Nej...

Skrevet af K, Tirsdag den 11. december 2012, 12:24

Helt ærligt, hvad har det med denne sag at gøre?
Racisme???
Den eneste taber her er da idioten der skriver det lort....nemlig DIG!
Hvis ikke du kan bidrage med andet,så hold kæft din amøbe!

taber

Skrevet af Bent-Erik Gjerlevsen, Tirsdag den 11. december 2012, 11:30

Taberen det er dig Jan Pedersen, men de er sikkert en god Radigal eller EL medlem

SEXMONSTRET

Skrevet af Tony Fernandez, Tirsdag den 11. december 2012, 09:50

What a wonderful idea Peter---
CASTRATE THEM without any doubt

Kastrere

Skrevet af Kristian Mellergaard, Tirsdag den 11. december 2012, 09:50

Peter Skaarup du har ret kastrere dem efter dommen samme dag. En sex forbryder skal sidde fængsel indtil der falder dom. Måske trænger vi til at få udskiftet nogle af vore Dommer. Jeg tror det vil hjælpe med straksdom. Vi skal tænke på en sexforbryder har jo ødelagt et menneske resten af livet.

Kastrere

Skrevet af Kristian Mellergaard, Tirsdag den 11. december 2012, 09:49

Peter Skaarup du har ret kastrere dem efter dommen samme dag. En sex forbryder skal sidde fængsel indtil der falder dom. Måske trænger vi til at få udskiftet nogle af vore Dommer. Jeg tror det vil hjælpe med straksdom. Vi skal tænke på en sexforbryder har jo ødelagt et menneske resten af livet.