*


KØB PLUS!

Chokrapport: Staten mister milliarder på snyd og rod

Staten mister 2,5 milliarder kroner om året, fordi folk snyder sig til sociale ydelser, og sagsbehandlingen halter. Offentlige myndigheder skal kunne dele flere oplysninger om borgerne, mener socialministeren.

Alt for mange danskere får i dag udbetalt sociale ydelser på baggrund af deres egne oplysninger om, hvor meget de tjener. Det mener socialminister Karen Hækkerup (S), som er bestyrtet over, at en ny rapport fra Deloitte viser, at staten hvert år mister i omegnen af 2,5 milliarder kroner på socialt bedrageri og forkert sagsbehandling i kommunerne.

- Det er trist, at så mange mennesker kan finde på at snyde, og det er forbandet, at kommunerne har været så sløve til at få standset fejludbetalinger og opdaget fejl, siger Karen Hækkerup.

Hun har netop modtaget den nye rapport fra Deloitte, som analyserer udbetalingen af boligsikring, børnetilskud, folkepension, kontanthjælp og sygedagpenge. Konklusionen er klar. Kommunernes IT-systemer og kontrolindsats sikrer ikke en tilstrækkelig korrekt udbetaling af sociale ydelser.

Hvis kommunerne var hurtigere til at indrette ydelserne efter ændringer i borgernes livssituation, ville det spare 1,5 milliarder kroner om året. Og hvis alle kommunale kontrolenheder var lige så gode som gennemsnittet af de bedste enheder til at afdække sager, hvor borgerne bevidst snyder, er der yderligere knap én milliard kroner at hente. Det anslår Deloitte.

- Det går simpelthen ikke. Der skal ryddes op. Vi skal blive bedre til at sammenkøre IT-systemer, så tildelingen af ydelser i endnu højere grad baserer sig på oplysninger, vi allerede har i stedet for på borgernes egne oplysninger, siger Karen Hækkerup.

Hun vil nu nedsætte en arbejdsgruppe, som skal se på de konkrete muligheder for at ændre blandt andet boligstøtteloven og sammenkøre registre.

I Kommunernes Landsforening erkender cheføkonom Jan Olsen, at udbetalingen af sociale ydelser kan gøres mere korrekt. Ifølge Deloitte-rapporten skyldes knap halvdelen af sagerne om uberettigede udbetalinger fejl i sagsbehandlingen, mens resten skyldes socialt snyd.

- Vi har i flere år bedt staten om at få mulighed for at sammenkøre flere oplysninger, end vi har i dag, men vi venter stadig på, at der sker noget. Nogle steder mangler vi lovhjemmel, og andre steder er der behov for regelforenkling, siger Jan Olsen, som blandt andet efterlyser et E-indkomst-register.

Afstemning

Hos Venstre kræver kommunalordfører Jacob Jensen også handling.

- Jo flere samkøringer, vi kan lave, jo mere præcist kan vi målrette indsatsen i forhold til socialt bedrageri. Der er behov for, at regeringen speeder indsatsen op, så vi allerede kan begynde at hive penge ind i 2013, siger Jacob Jensen.

Han foretrækker central samkøring af oplysninger fremfor det, han betegner som kommunalt dyneløfteri, hvor kommunale medarbejdere ligger uden for folks hæk og tjekker, om de for eksempel bor, hvor de har oplyst.

Charlotte Bagger Tranberg, der er lektor i persondataret på Aalborg Universitet, advarer dog om, at der er grænser for, hvilke borgeroplysninger myndighederne kan dele.

- Samler man alle oplysninger i en stor pærevælling, så bliver vi allesammen mistænkeliggjort af staten. Det vil være en voldsom indtrængen i privatlivet for de cirka 98 procent af danskerne, som formentlig aldrig begår socialt bedrageri. Og det vil være elektronisk dyneløfteri af værste skuffe, siger Charlotte Bagger Tranberg.

Hun understreger, at indkomstoplysninger i Danmark er en privat oplysning, der som udgangspunkt kun kommer skattemyndighederne ved.

Skal andre end skat have adgang til dine indkomstoplysninger, for at kunne afdække socialt bedrageri?

DELTAG I DEBATTEN HERUNDER

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Ynkelige

Skrevet af Birgitte Vadsholt, Tirsdag den 15. januar 2013, 12:26

Jeg synes det er en ynkelig hetz der bliver kørt på de svageste i samfundet, dem der absolut har det svært nok i forvejen.
Hvad er det lige for et samfund vi har, når hver enkel kommune selv fastsætter reglerne.
Lad os da lige få en lovgivning på dette område, der er ens for alle, i Hobro kommune kan et fast besøg 1 gang om ugen være nok til de kræver pengene tilbage, så i dagens DK må man altså ikke have en bolleven, hmmmm,

Hilsen fra en gammel kone, med fast arbejde, der godt kan se ud over sin ejen næsetip

overvågning

Skrevet af jimmi linde, Tirsdag den 15. januar 2013, 13:38

du har sku ret, birbitte,jeg har været i det gamle østtyskland 2 gange, den overvågning de havede er intet i forhold til den vi har i danmark i dag.

TIL Politik I Danmark

Skrevet af Cleunides souza silva, Onsdag den 31. oktober 2012, 07:15

jeg undertegnede, vil hermed bevidne, at jeg har været med til møder kommune, læge, familiehus og Cleunides og børnehave.Til det ene møde, bekræftede lægen, at Guadalupe bærer præg af at have været misbrugt seksuelt. Cleunides har i flere år bedt om hjælp hos læge og Brøndby kommune, men har ikke modtaget den hjælp psykolog til Guadalupe på 4 år Ja en pædagog sagt til min barn du kommer aldrig hjem hun er fjenet fra mig 2 år i dag jeg er klage hjælp ikke og 1 1/2 år jeg må kun se min datter 1 1/2 time 1 gang om måneden jeg er ikke mibruger og kar aldrig været jeg har aldrig været på psykiarisk hospital og bruger ikke nogen form for medicin.Min barn er blevet fjenet hun blev misbrugt i børnehaven,Brøndby er urimeligt kommune er korrupt
BARN SKAL HJEM TIL MOR ♥ ♥ ♥ OG MOR ER IKKE MISBRUGT BARN KOMMUNE HJÆLP IKKE BARN ER MOD BARN KOMMUNE ER KORRUPT JEG VIL FRA MIT BARN HUN BLEV MISBRUGT I BØRNEHAVEN, OG HUN ER BLEVET FJENET FRA MIG DET ER URIMELIGT jeg tale med kommunen jeg har båndoptaglser der beviser dette
om mit barn HUN BLEV MISBRUGT I BØRNEHAVEN, HUN ER BLEVET FJENET FRA MIG JEG HAR UDTALT
DER BEVISER DETTE. Jane

min barn ikke jeg må ikke holder jul min barn 3 år jeg er bekymret for mit barn

Valg nu

Skrevet af Kirao, Mandag den 29. oktober 2012, 13:54

SANDHEDEN SKJULES
Tekst Tv 04.01.2012: Socialminister Karen Hækkerup og regeringen har aflyst den indvandringsundersøgelse, som den tidligere regering og Dansk Folkeparti søsatte for at belyse indvandringens omkostninger og økonomisk og kulturelt:
Hun udtaler: "Nu er den tid heldigvis forbi."

Mener du også, det er forkert at gældsætte Danmark og pålægge befolkningen, store byrder for at finansiere en løbsk muslimsk indvandring som udemokratisk er påtvunget befolkningen, så støt demokratiet og bliv medlem af .
Grundlovsforeningen dansk kultur.

TIL Politik

Skrevet af Cleunides souza silva, Søndag den 28. oktober 2012, 17:33

jeg undertegnede, vil hermed bevidne, at jeg har været med til møder kommune, læge, familiehus og Cleunides og børnehave.Til det ene møde, bekræftede lægen, at Guadalupe bærer præg af at have været misbrugt seksuelt. Cleunides har i flere år bedt om hjælp hos læge og Brøndby kommune, men har ikke modtaget den hjælp psykolog til Guadalupe på 4 år Jane

min barn ikke jeg må ikke holder jul min barn 3 år jeg er bekymret for mit barn

Et frit samfund tak

Skrevet af Peter Jespersen, Lørdag den 27. oktober 2012, 17:29

Dette er et ekstremt farligt tiltag i et såkaldt retssamfund, der blev udhulet af den tidligere regering og tilsyneladende nu får sparket benene væk under sig af en hylende inkompetent regering, der fuldstændigt har mistet jordforbindelsen og kun er drevet af iveren for at udføre EU's direktiver i at demontere retsstaten og demokratiet.

Træd tilbage Karen Hækkerup, du er komplet uduelig og tag dine kompaner () med dig.

skattesnyd

Skrevet af eva just, Lørdag den 27. oktober 2012, 14:20

som kvæg blev vi nummereret, hvad hjalp det, som kvæg skal vi stemme for landets skyld, hvad hjælper det. Som kvæg skal vi drives til magtarrogancens højborg, med ordren - hold kæft og betal - Dette er nu min mening. Så vi borgeres smil og vær glad, uanset hvad - fra fødsel til grav, vi varetager IKKE jeres krav.

Hvor meget skylder det offentlige til borgerne?

Skrevet af Pia de Neergaard, Lørdag den 27. oktober 2012, 09:12

Det kunne være være ret interresant at lave den modsatte undersøgelse. Skat og kommuner skylder nemlig penge til rigtig mange borgere. Problemet er, at alt for mange opgiver kampen, enten fordi de ikke har råd, (i dette demokratiske velfærdsland skal man selv betale),eller folk er ikke mentalt stærke nok.
Både skat og kommuner trækker sager ud i helt op til 15 år! Bevidst smøleri der får folk til at opgive. Man skal jo lige huske på, at de i vid udstrækning også truer folk, både pr. brev og pr. tlf. De har jo et maskineri bag sig, som alm. mennesker slet ikke kan hamle op med.
For slet ikke at snakke om, at de barer knalder røret på når de begynder at ane at de selv har kludret i det.
Så kan man jo skrive brev eller mail, ja men man ringer jo fordi man ikke for svar.
Kommuner snyder i den grad mennesker, på overførelsesindkomster, eller når folk skal betale tilbage ender de ofte med at betale meget mere end de skal. Skat opkræver penge de slet ikke skal.
Borgere er automatisk mistænkeliggjordt af både skat og kommune, og undersøgelser som denne dukker pænt op med jævne mellemrum.
Dette er i høj grad medvirkende til at mistænkeliggøre borgere.
Deloitte, hvad med at lave den omvendte undersøgelse? Lad folk komme med DERES historier, hvis i tør/må? Og hvilke medier vil så bringe de historier? Og dem der tør, ville de så blive "kvalt" af staten?
Karen Hækkerup, jeg synes du skal nedsætte en arbejdsgruppe der går til bunds i skat og kommunes måde at behandle borgere på. Så vil du få et chok.

Jeg går absolut ikke ind for socialt bedrageri

Skrevet af Sanne, Lørdag den 27. oktober 2012, 03:44

Jeg går ABSOLUT ikke ind for socialt bedrageri, det skal selvfølgelig stoppes og gerne ved samkøring af EDB-systemer, men til gengæld synes jeg, at vores politikere burde have en højere moral, de har en fed løn, skattefri frynsegoder, pension m.m., og har en moral, så det ikke generer dem at snyde.

Helle Thorning har uden tvivl brugt sin mands fradrag i seks år og scoret vist nok 160.000 kr. på det.

Selv om det var skattevæsenets fejl, er man jo selv ansvarlig for at checke sin selvangivelse for fejl både positive og negative, men hver gang, der er en "sløset fejl" hos Helle Thorning, har det altid været til fordel for hende selv - leasing af bil med tysk moms, som hun først påstod, at hun var uvidende om, men hårdt presset måtte indrømme, at hun havde underskrevet en leasingkontrakt, hvor det fremgik , at det var en leasingbil med tysk moms, ligeledes hendes optalte dage for hvor længe hendes mand opholdt sig i Danmark, som var forskellige, alt efter om det skulle bruges for skattevæsenet eller justitsministeriet blev også godkendt.

Endvidere har Steven Kinnock og Helle Thorning selv (ifølge pressen) udtalt, at han var hjemme fra fredag til mandag, hvor han passede børn, vaskede, købte ind i det lokale supermarked, hvor han var godt kendt. Man kan jo også undre sig over, at han kan passe et direktørjob ved at være så lidt i Schweitz, det virker som et pro forma job, hvor han er puttet ind. Alle ansatte i firmaet er jo åbenbart direktører.

Endvidere har en del politikere, f.eks. Lene Espersen, Henriette Kjær, Kofoed, en borgmester m.fl. haft svært ved at huske, hvor de boede og indkasseret vist nok 80.000 kr. skattefrit om året for at bo f.eks. i Jylland eller på Bornholm. "Fejlen" blev blot rettet ved, at de pågældende lavede en redegørelse, som skattevæsenet tog til efterretning, jeg tvivler meget på, at det samme gjaldt for "almindelige" skatteydere.

Mon ikke mange politikere ved deres lave moral og grådighed frister mange danskere, der har det svært økonomisk, til at begå socialt bedrageri, når de ser, hvor grådige og uærlige en del politikere er - og tilmed slipper godt fra det.

overvågning

Skrevet af kim, Lørdag den 27. oktober 2012, 00:39

Håber virkelig ikke at folk er så naive at tro at vi får et mere trygt samfund med mere overvågning. Det er en langsom glide bane til et totalitært styrer lige i EUs ånd, som så ligger sidste hånd på værket.

Nej tak til overvågning - Ja tak til et frit samfund.

Skrevet af Henning, Fredag den 26. oktober 2012, 19:44

Det er Karen Hækkerups ansvar som minister, at Staten mister 2,5 milliarder om året.
Hvis hun ikke kan klarer jobbet som minister og sørger for Staten ikke mister de 2,5 milliarder pr. år, så må hun går af som minister. Så simple er det!

Hmm....

Skrevet af P.P., Fredag den 26. oktober 2012, 19:25

Fej for egen dør FØRST SKAT, korrupte, bedrageriske politikere. embedsmænd, Offentlige Systemer, pengemænd, bankdirektører,osv.osv...!!!
I er selv medvirkende til at folk laver socialt bedrageri!

Både kommune- og skattesagsbehandlerne snyder borgerne -

Skrevet af Hugo-Børge, Fredag den 26. oktober 2012, 17:50

SKAT - Danmarks formentlig største og mest uhæderlige og fortumlede virksomhed - har vist nok at gøre med at holde styr på sig selv, og skatteborgerne har vist også rigeligt at gøre med at holde styr på kommune- og skattemyndighederne.
Her er vi ikke det mindste i tvivl om, at skattesags- og kommunesocialsagsbehandlerne snyder og fupper borgerne mere, end borgerne snyder disse myndigheder.
Måske ville det blive ganske dyrt for stats- og kommuneghettoerne, hvis man gav sig til at kontrollere alt for meget, hvordan disse myndigheder fumler rundt og narrer befolkningen - SÅ IKKE MERE OVERVÅGNING AF BORGERNE - SNARERE MERE KONTROL MED MYNDIGHEDERNE.

I ministerens egen by er der kontrol med DFs støtte

Skrevet af Morten Dreyer, Fredag den 26. oktober 2012, 14:40

I Dragør valgte et flertal at ansætte en kontrollant.
For DF var det i første omgang for at få kontrol på plads, når nu al udbetaling overgår til Udbetaling Danmark, som fra bare fem steder, skal udbetale fra alle kommuner og fra stat og regioner.
Det kan kun gå galt.
Og der er sket en fejl allerede.

At kontrollanten dertil løbende tjener til sin egen løn ved at se på uqdbetalingerne, gør jo ikke noget.

Men ministeren bør se på den centrale udbetaling, det indbyder til snyd.

TIL Politik

Skrevet af Cleunides souza silva, Fredag den 26. oktober 2012, 14:36

jeg undertegnede, vil hermed bevidne, at jeg har været med til møder kommune, læge, familiehus og Cleunides og børnehave.Til det ene møde, bekræftede lægen, at Guadalupe bærer præg af at have været misbrugt seksuelt. Cleunides har i flere år bedt om hjælp hos læge og kommune, men har ikke modtaget den hjælp psykolog til Guadalupe på 4 år Jane

"Moral"

Skrevet af torben eriksen, Fredag den 26. oktober 2012, 14:15

Det er tit fattige der snyder en smule.Det kan jeg godt forstå når systemet også snyder dem.MEN-Hvad med H.Thorning's skattesag.Er man velstilled får man jo særbehandling.I øvrigt er det nemt at snyde systemet.DK er blevet et lille nævenyttigt,selvretfærdigt,usympatisk stikkersamfund.Ondt i røven og Jantelovs mentalitet er DK's national karakter.Små sure mennesker.

DU kan også være svindler uden at ane det !

Skrevet af SM, Fredag den 26. oktober 2012, 14:05

Man er SOCIAL SVINDLER når man:
Bor alene og spiser frokost med en ven !
Bor alene og har fået sig en kærreste !
Bor alene og ens eksmand kommer og aflevere børnene !
Bor alene og lige vil hjælpe en midlertidlig boligsøgende kammerat !
Bor alene i een afdeling at et lejet hus/lejlighed !

Kommunen er ikke SOCIALE SVINDLERE når de:
Undlader at vejlede borgerne i deres rettigheder !
Opfinder fiktive ægteskaber/samliv !
Nægter at udbetale "Bolighjælp" !
Påstår "Skævvridning" af helt alm. Husstandsindkomster/udgifter !
De ikke overholder aftaler !
Når de lyver !

Det er det nemmeste her i Danmark at blive SOCIAL SVINDLER, man skal bare modtage rådgivning fra Kommunen den ene dag og så er man svindler den næste...

Jeg mener bestemt at vi skal vende kikkerten den anden vej hvis man vil "SOCIALT SVINDEL" til livs. Når ikke engang cheferne ved Ydelse kender reglerne, hvordan skal almindelige Borgere så.
Ved henvendelse til Kommunen vedr. hvad man må og særligt hvad man ikke må som "Reelt Enlig" er tavsheden overdøvende !!!
Når sagsakter "forsvinder" !

Dårlig ledelse

Skrevet af poul , Fredag den 26. oktober 2012, 13:32

Ingen tvivl om sat der snydes for milliarder om året.....Men der spildes endnu flere milliarder på dårlig ledelse i det offentlige system.
Men lur mig om vi kommer noget af spildet til livs, det er jo praktisk taget umuligt at stille offentligt ansatte eller systemet i al almindelighed til ansvar for noget som helst her i landet

ok

Skrevet af kim, Fredag den 26. oktober 2012, 13:16

Det er godt nok på tide at rydde op i den form for svindel, når man nu også kan læse at folk også udlejer deres bolig ulovligt og sikkert også for boligsikring og andre ydelser for det.Og så lad dog vær med at gi dem betingede domme for den type svindel,så kan naboerne også se at de har svindlet da de så skal i fængsel. Den type menesker skal stoppes det er ikke rimeligt at vi andre skal betale å meget i skat så de kan svindle sig igennem deres tilværelse,det skal fandme kunne betale sig at arbejde og betale sin egen husleje.

Så skal vi hetzes igen !

Skrevet af SM, Fredag den 26. oktober 2012, 13:12

De/I glemmer vist fuldstændig hvor meget kommunerne snyder deres borgere !
Og det drejer sig ikke om at rage til sig, det drejer sig om af få det der er vedtaget ved lov.......
Uanset hvad folk så end mener om overførselsindkomster...

Er der nogen der måske brokker sig over den elendige sagbehandling der finder sted ?
De får fede lønninger for at lave et stykke arbejde der langt fra ville blive accepteret på det private arbejdsmarked. De ville helt sikkert blive fyret.....
Næh nej, det er jo skatteydernes penge....JERES PENGE.
Men det er der ingen arbejdsduelige der brokker sig over !
Er der nogen der måske brokker sig over de milliarder der gå tabt på kommunernes utallige projekter ?

At folk ligger på sofaen i årevis kan da, for de flestes vedkomne, kun skyldes een ting, nemli at det enormt dyre apparat ikke virker.....Er nogen klar over hvor mange der tjener kassen på at håndtere indviklede regler ? Og hvor mange penge der ryger den vej...

Og så kommer folk frem med deres åbenlyse uvidenhed og hakker ned på de syge der efter 35 års hårdt arbejde, er blevet ramt af alvorlig sygdom og havde regnet med at få den hjælp de har været med til at betale til !
I stedet får de LORT ! bl.a. fra folk de ikke aner hvad de snakker om !

Og kommuner der laver "Overkill" på alt der kan krybe og gå, i stedet for at gå efter de virkelige syndere. Lav reglerne mere enkle og retfærdige. Vi er mange der er trætte af den hetz smålige mennesker synes er passende, bare fordi de endnu er arbejdsdygtige.
Hver 10. af gabehovederne er i risikogruppen for at ryge direkte ind i det helvede der følger med når man pludselig bliver ramt af alvorlig sygdom. Og så står de pludselig på den anden side af hegnet....og gaber op. Men der er ingen der lytter og slet ingen der hjælper !
Og skal vi så holde skæg for sig og snot for sig ?
Ikke alle billister er spritbillister, men alle må finde sig i kontrol.
Man deler jo ikke bare bøder ud til alle der køre bil, vel ?
Nej, man straffer de skyldige. Og med god grund.

Efter i 35 år at have spyttet rigeligt i kassen, er det i den grad ulækkert at blive skåret over samme læst som svindlere og bedragere. Man er helt automatisk dømt på forhånd og skal så bevise sin uskyld !

Inden man begynder at slynge om sig med tal og påstande, så er det en god ide at sætte sig ind i emnet før man sætter sig til keyboardet og lader fingrene koble sig fra hjernen og svømmer hen i selvforherligelse.

En del af jer vil få noget af en øjenåbner den dag i selv, helt uforskyldt, kommer ud for en alvorlig ændring i livet.
Og så hjælper det ikke at sige: Jamen, det var ikke sådan nogle som mig selv jeg mente da jeg kæftede op !
Nix, for nu er du een af DEM.....

Jeg er enig i at det arbejdende folk er til grin, men det skyldes ikke folk på overføreselsindkomst. Hvor stor en procentdel af jeres skat tror I at I betaler til folk på overførselsindkomst ? Og hvor mange af dem er bedragere ?.....Hvad bliver procenten så ?

Og husk så på at i politik drejer det sig om at pege fingre af andre for at undgå fokus på det lort man selv har lavet !

Hvad så med bankerne?

Skrevet af Greg, Fredag den 26. oktober 2012, 13:02

Bankerne har snydt og bedraget os alle og tørret et milliard tab af på os alle igennem finansiel stabillitet.
Skal der ændres noget bør der først strammes gevaldigt op omkring bankerne. Gør man det, nej!! det vil Margrethe Vestager ikke være med til. Hun vil hellere pusse nusse bankerne og så være en ren Stalin overfor den enkelte borger.

Babysitternationen

Skrevet af Greg, Fredag den 26. oktober 2012, 12:57

slår til igen. De vil bestemme alt og have råderum over alle. Intet er mere helligt. De burde måske så småt finde deres støvede kopi af FNs menneskeretserklæring frem og læse den igen hvis de ellers kan komme ud over de 255 tegn

Bagger, sikken et kvaj!

Skrevet af Carsten Nielsen, Fredag den 26. oktober 2012, 12:39

Sig mig, hvad fanden sker der?!
Vi har en boernehavelaererinde til at varetage hvem og hvad der skal deles oplysninger om, oplysninger muliggjorte i og af et samfunds oppimpning af loenninger og soc. ydelser.
Jeg tror, at uddannede folk i retslige perspektiver soeger udveje, ikke loesninger. De soeger med interesse efter hvor problemer kan opstaa og dernaest at undvige (ikke loese) disse problemer.

Skulle være mærkeligt hvis fejlen kun går en vej!!

Skrevet af Marianne, Fredag den 26. oktober 2012, 12:30

Det skulle være mærkeligt hvis fejlen kun går en vej og det kunne jo også være at nogle får for lidt - hvilket så betyder at beløbet måske udligner sig!!

Kun een vej, nedad!

Skrevet af carsten nielsen, Fredag den 26. oktober 2012, 12:41

Du er da ikke rigtig klog?!
Folk der snyder saa det brager, hvordan skulle det kunne gaa den anden vej? Tror du der er masser der glemmer at tjecke op paa, at de faar de ydelser de soeger om.... el. er du en af disse soc. tilfaelde, der ikke evner bedre end perspektiver som denne kommentar?!

Jeg ved godt hvem der ikke er klog !

Skrevet af SM, Fredag den 26. oktober 2012, 13:28

Og du snakker som du har forstand til !
Du aner INTET om hvad der foregår i landets kommuner.
Borgere GØR krav på det de iflg. lovgivningen har krav på.

Men kommunerne nægter hjælpen og så kan man bare klage !
Det tager over et år at få sin klage behandlet. Når man så får ret så finder de på noget andet, man så kan klage over igen
De "glemmer" bevidst at oplyse/vejlede om folks rettigheder så kommunerne slipper billigere...

Efter 35 års hårdt arbejde er det noget forbandet svineri at sådan en som dig skal komme med sådanne påstande.

Jeg håber så inderligt at du en dag får brug for systemet.
For så kan jeg kalde dig for svindler...

Charlotte Bagger, har du noget at skjule?

Skrevet af Peter Christensen, Fredag den 26. oktober 2012, 12:29

I den lokale kommune er der et problem. Dette har jeg oplyst kommunen om. Svaret tilbage er, at man i kommunen ved det, men man har god erfaring for, at ingen snyder .... , kommunen ser det ikke fordi, de ikke kigger efter!
Uansvarlighed i kommunen er helt ekstrem!!!

Folk som arbejder er til grin!

Skrevet af Thomas H. Rasmussen, Fredag den 26. oktober 2012, 11:59

Det arbejdende folk er til grin herhjemme. Ikke nok med at de betaler verdens højeste skat men de skal også betale til flere hundrede tusinde dovne og egoistiske mennesker på overførselsindkomster som snyder og bedrager med deres bopælsophold og arbejder ved siden af i en bazar eller lignende! Nu er det på tide at der kommer et opgør mod alle disse dovne typer som ligger på sofaen i årevis og får overførselsindkomst, skattefri boligsikring m.m. og ikke skal yde noget til gengæld! De Radikale og den røde løftebrudsregering har gjort Danmark til et smørhul for alle de arbejdssky mennesker medens de flittige mennesker som passer deres arbejde straffes! En folkepensionist som har arbejdet over 40 år får kun 11.646 kr. pr. måned hvilket er langt mindre end hvad en person på kontanthjælp eller førtidspension får! Det er helt til grin! Og mange af disse indvandrere på dansk socialydelse rejser hjem til de lande de angiveligt er flygtet fra og lever som paver af den danske ydelse! Vanvittigt! Græske tilstande venter!

god underholdning

Skrevet af leif, Fredag den 26. oktober 2012, 11:58

I gamle dage kunne man på kommunekotoret se skattebogen der var fri adgang til at se hvad nabo og genbo betalte i skat, og med den viden var der nogle som var i stand til at konkludere om vedkommendes levevis stod i forhold til indkomsten.
det var på en måde meget sundt, folk var gode til at selvangive nogenlunde korrekt for ikke at blive genstand for samtaleemne henne i brugsen lørdag formiddag.
På den anden side hvor mange skattesags kommisioner vil det medføre?

snyd ja da

Skrevet af anne, Fredag den 26. oktober 2012, 14:31

Snyd og bedrag alt hvad rammer og tøjler kan holde, for i sidste ende er det DIG der bliver snydt med det platte system og lov vi har her i lortelandet danmark plus høj skat,afgifter,udgifter på dit og dat gud fri mig vel, hvad bliver det næste at man skal betale fedme afgift? de penge man får ind er hurtigt væk, hvis ikke man laver sort arbejde,hjælper hinanden med bolig osv osv man skal squ da overleve i det her spasser samfund!!