Ammitzbøll til arbejdsløse Mette: Klogt, du er steriliseret

Har tre børn med tre forskellige mænd. Burde have overvejet abort, mener Simon Emil Ammitzbøll. Hvad mener du?

Folketingspolitikeren antyder at arbejdsløse ikke bør få børn, hvis de er på understøttelse

- Jeg synes det er klogt, at du har steriliseret dig.
 
Sådan siger Liberal Alliances Simon Emil Ammitzbøll i programmet 'Velkommen til virkeligheden', der bliver sendt i morgen aften. Det skriver Ekstra Bladet. 

Ordene falder til den 35-årige Mette Hansen fra Østjylland, der er arbejdsløs. Programmet i morgen aften handler netop om danskernes arbejdsløshed, og de to kommer i en intens diskussion om, hvor meget danskerne skal gøre for at finde job.

Afstemning


 Mette Hansen har tre børn med tre forskellige mænd og Simon Emil Ammitzbøll, mener det er klogt, at hun har ladet sig sterilisere, så hun nemmere kan komme ud på arbejdsmarkedet igen. Folketingspolitikeren konstaterer også over for Mette Hansen, at der er fri abort i Danmark.

Til det svarer Mette Hansen.

- Der er vi jo så dybt uenige, for jeg er imod abort.

Simon Emil holder dog fast i sit synspunkt.

- Jamen, det er også fair nok, hvis jeg ikke skal finansiere dit liv.  

Simon Emil Ammitzbøll kritiserer også Mette Hansen for, at hun ikke gør nok for at finde et job og vil have hende til at klippe sit hår og fjerne sin piercing for at blive mere attraktiv overfor arbejdsgivere.

'Velkommen til virkeligheden' med Simon Emil Ammitzbøll og Mette Hansen bliver sendt i morgen på TV2 kl. 20.00

HVAD MENER DU? GÅR SIMON EMIL AMMITZBØLL OVER GRÆNSEN ELLER HAR HAN EN POINTE?

Afstemning

Afstemning

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Smid Ammitzbøl ud af partiet

Skrevet af Per, Mandag den 12. november 2012, 17:03

Jeg tror at Liberal Alliance gør klogt i at begynde og overveje om de ikke bør smide Ammitzbøll ud, for de konstant hjernedøde udtalelser fra den mand gavner bestemt ikke partiet, for den slags koster vælgere.

Mette er doven!

Skrevet af malene Larsen, Mandag den 12. november 2012, 12:52

helt ärligt! hun er sgu da ikke hårdtarbjedende! Hun gider da ikke arbejde 30 timer om ugen når hun får MERE ud efter skat ved at sidde derhjemme og lave ikke et pis!! Og den kommentar at hun skal tage en burka på og få i hoved og röv er bare en gan pis! hun får ligeså meget - hun välger bare at ryge og drikke sine penge väk! Så käre Mette klag IKKE over at du er sat på gaden når du fik flere chanser for at få styr på dit liv! jeg savner også mine börn når jeg er på arbejde - og jeg gider ikke forsörge både dig og dine! tag dig sammen!

Grimt ..

Skrevet af Runah , Søndag den 11. november 2012, 12:58

Simon Emil..
Så du synes det er godt at Mette er steriliseret og evt kan komme til at ligne et 'ordentligt' menneske, hvis hun klipper sit hår .. ?
Måske har du en pointe - men den er langt ude og selv er du for længst faldet over dine egne politiske og klodsede ben...

Trist !! Ammitzboell = ABORT.

Skrevet af Erik, Søndag den 11. november 2012, 10:26

Det er utroligt, hvor kloge de kan vaere. undtagen til det de skal.
Syntes saadan et program i tv er usmageligt, og ren profit.
Og, det offentlige, boer og skal traede til her og bruge mindre paa sig selv, tror de fleste hved hvad jeg har i tankerne. = med de kaere borgmestre. rundt om i landet

Simon Emil har IKKret IKK ret

Skrevet af I Kaae, Mandag den 24. september 2012, 18:20

Hvad i alverden bilder du dig ind? Tænk dig dog om inden du åbner munden tak

Simon Emil har IKKret IKK ret

Skrevet af I Kaae, Mandag den 24. september 2012, 18:20

Hvad i alverden bilder du dig ind? Tænk dig dog om inden du åbner munden tak

Simon Emil har helt ret.

Skrevet af Lennart Rasmussen, Søndag den 23. september 2012, 15:49

Jeg er snart træt af at høre på alt det piveri og brok fra ansvarsløse, enlige forsørgere. Hvis samfundet skal høre om Mette som enlig forsørger, skal vi måske høre lidt om hvorfor hun er alene, hvorfor samtlige tre fædre til hendes tre børn er skredet/ smidt ud. Hvis der IKKE har været noget at kæmpe for i hvert forhold, hvorfor har de alle 4 været så ansvarsløse og egoistiske at få børn???

Simon Emil har helt ret.

Skrevet af Lennart Rasmussen, Søndag den 23. september 2012, 15:49

Jeg er snart træt af at høre på alt det piveri og brok fra ansvarsløse, enlige forsørgere. Hvis samfundet skal høre om Mette som enlig forsørger, skal vi måske høre lidt om hvorfor hun er alene, hvorfor samtlige tre fædre til hendes tre børn er skredet/ smidt ud. Hvis der IKKE har været noget at kæmpe for i hvert forhold, hvorfor har de alle 4 været så ansvarsløse og egoistiske at få børn???

Piercinger

Skrevet af Steffen S, Søndag den 23. september 2012, 11:20

Hvad enten man vil det eller ej, bliver folk med piercinger set på som "rebelske" og overfladiske. På samme måde med Tatoos - det at udsmykke sig selv.
Men med tiden når de ældre generationer udgår, vil det sikkert blive accepteret.

et beskit tonelege i en diskosion

Skrevet af leif torp, Mandag den 17. september 2012, 16:17

Der må være mange der skal have deres skolepenge tilbage og derefter til hørelægen. For SEA opfordrede ikke Mette til sterilision det var Mette der selv fortalte SEA at hun var steriliseret og som han roste hende for så alle i som har hylet i kor og råbt om nasisme som overhovedet ikke høre hjemme i en orndelig diskion for det SEA siger er rigtigt ,der er for mange der spekulere i børn og socialhjælp enlig mor med 5 børn i stor dyr leglighed med et stor boligsikring forhøjet børnetilskud børne penge fra faderen nå ja så er hun også frisør til 125 kr for en klipning hun har gået i over 8 år hver gang hun har været sendt ud har hun gjort sig umulig til det job hun har fået men så er der lige råd til en BMW der er 7 år gammel og efter at hørt på Mette er hun en af samme tybe og der er flere tusinde der pumper samfundet for miliarder ,men det er også nemt at piske en stemning op når man er lige ved at falde til hjælp i stedet for at søge i god tid.
Et andet eksempel enlig mor 3 børn fraskilt har et godt arbejde og er ved at optjæne timer så hun kan få understøttelse men en veninde der er på socialhjælp opfordre hende til at stoppe med at arbejde for hvis hun bliver arbejdsløs med dagpenge får hun meget mindre så dem der kender lovene kan leve højt på dem der arbejder

Socialret Kontanthjælp

Skrevet af Philip, Tirsdag den 18. september 2012, 12:09

Lidt tanker

Skrevet af M.C.68, Søndag den 16. september 2012, 15:01

Hvad er der dog galt med en pircing ?
Hvorfor kan man nu ikke få et job på det danske arbejdsmarked fordi man som dansker har en pirsing ?

At sige til Mette der er arbejdsløs og har mistet sine børn og bolig at det er godt at hun er blevet stereliseret er nok ikke det hun har brug for at høre lige for tiden...jeg ved hvor hårt det er at stå uden bolig og job

(undskyld stave fejl men jeg er ordblind)

Har du slet ikke fattet det...øjensynligt ikke

Skrevet af Philip, Mandag den 17. september 2012, 12:43

Det er nu en engang således at man jo i sagens natur ikke ved noget om hvad en fremtidig arbejdsgiver er til og syntes om eller ej hvorved man jo så må klæde sig på som en ganske normal person af gennemsnittet uden at skeje ud ligeledes gælder det om ikke at have en eller anden outreret frisure eller hårfarve,piercinger i hele hovedet eller store fede synlige tusser.
Eftersom nogle ikke kan lide rødhårede,lyshårede,sorthårede,fede,tykke,tynde,høje,lave,sorte,gule,hvide,blanding af det hele race og farve mæssig,piercinger,tusser,mærkelige hårfarver,jyder,sjællændere,fynboere,bornholmere ja jeg kunne blive ved gælder det jo således om at møde op til første samtale og være så præsentabel og se så normal ud som muligt hvis man vil gøre sig nogen forhåbning om at få et job.
For det kan sgu da ikke være så svært bare lige at tage noget rent almindeligt pænt tøj på til en job samtale og opføre sig normalt og virke som om man virkelig er interesseret i at få det job man kommer for at tale om og søge fremfor at ligne en der har gået og rodet i haven eller med bilen hele formiddagen.

Og hvad fanden er der galt i at Simon roser hende for hendes beslutning om at have ladet sig steriliseret når nu det er fornuftigt siden hun åbenbart ikke har fundet ud af at der er noget der hedder prævention som de fleste andre allerede ved længe før man/de dyrker sex.
For man er sgu ualmindeligt dum og ubegavet hvis man aldrig har hørt om kondomer som selv meget unge piger har som fast tilbehør i tasken eller lommen når de går til fest.... men sådan er der jo så meget som feks at mange piger på 10-12 ved alt om sex og hvordan man undgår at få uønskede børn og andre på 30 aner ikke en skid og fatter det aldrig.

Vise ord

Skrevet af Steffen S, Søndag den 23. september 2012, 11:22

Rend og hop.

Skrevet af connie cob., Søndag den 16. september 2012, 14:34

Amnitzbøll burde grave sig et dybt hold og hoppe derned i, han burde skamme sig over de udtalelser.
Tror han det er sjovt at være arbejdsløs, miste dagpengeret, miste kontanthjælp og så også bolig og børn. Han burde selv sættes på kontanthjælp, fratages retten til løn og så miste familie, derefter kan han så udtale sig om div. ting.

Hilsen en som stadig er i arbejde.

Ansvarlighed

Skrevet af Johannes, Søndag den 16. september 2012, 13:02

Se først lige selv det klip, hvor SEA og Mette taler om sterilisation: http://goo.gl/DvaZ5

Situationen er, at denne kvinde har fået tre børn med tre forskellige mænd - og da hun selv nævner at "valgt at sterilisere" (om det er ensbetydende med, om hun også har ladet sig sterilisere sig?), bifalder SEA denne beslutning.

Der er ingen, der taler om, at samfundet påbyder Mette at lade sig sterilisere.

Som i nazitiden

Skrevet af Holger Danske, Søndag den 16. september 2012, 12:51

Hvis det bliver ved og de får magt som det gerne vil have de der liberale partier så varer det ikke længe før vi har nazitiden indført igen

L og R har overhovedet ingen beretigeelse i Danmark Jeg fatter ikke hvor de får deres stemmer fra

Det eneste argument de kan komme med er bare sådan er det jo

Danmark frit ( Og fri for liberal politik )

d.16-9-2012

Skrevet af iilAS, Søndag den 16. september 2012, 12:49

Charlotte du er düm.
Läs dog hvad Simon siger, i dümme, dümme dansker.
Fat det nu, han har sagt, det er godt hun er blevet sterilliseret.
Hvornär vägner i röde räve op?
Muslimer skulle sterilliseres, nu har de sku fäet nok mög unger.
De kan ikke opdrage deres forbrzder unger, de koster milliarder
om üret.
Bare det de skal op om morgen, og ud og rübe luder og fock Danmark.

synd du ikke er muslin

Skrevet af finn bruun, Søndag den 16. september 2012, 12:41

ja mener virklig det er forkastrlig at du ikke kan hjælpes, men det er

fordi du er dansker, havde du været muslin havde du både fået i

pose og sæk.

Hjælp lille danmark

Skrevet af Brian larsen, Søndag den 16. september 2012, 12:39

kære Mette nej du skulde nok tage en burkan og noget skosvært i dit ansigt så havde du arbejde.for os der er dansk og ønsker et arbejder kan ikke få det.nej der er ikke noget Danmark mere vi kan ikke være stolt mere ved og være dansk.

Hvad med at få stavningen på plads...?

Skrevet af Peter, Søndag den 16. september 2012, 14:08

Hvis du skriver ansøgninger med så mange stavefejl, så mener jeg at du skulle få noget hjælp til at få sådan noget på plads. Og nej, jeg siger det IKKE i en nedladende tone.
Men indholdet i dit indlæg er jeg dybt uenig i. Der er sgu ikke nogen udlændinge der får job frem for danskere...

Er Simon selv for køn

Skrevet af Michael Nielsen, Søndag den 16. september 2012, 12:32

Mig bekendt er Simon ikke just den kønneste at se på med hans hårpromenade, det halvlange nakkehår, småskæve tænder, og uren hud, så måske skulle han gå til frisøren først. Under alle omstændigheder kommer det ikke andre ved hvordan folk klæder sig eller hvordan de sætter deres frisure, Det her minder om 'Big Brother' hvor hetzen på det rygende folk åbenbart kun er begyndelsen..

Mette har ikke fået den rigtige vejlednig/hjælp

Skrevet af Marianne Hansen, Søndag den 16. september 2012, 12:25

Det burde ikke være kommet så langt, at Mette må gå fra hus og hjem. Når den eksisternede varmekilde, i den lejede bolig, går i stykker, så påviler det udlejeren, at sørge for det bliver lavet. Det bedste råd til Mette er, at kontakte en lejerforening, evt.en advokat som der via indbosforsikringen, i de fleste tilfælde er indkluderet gratis advokatbistand.
Via lejerforening er der måske mulighed for, at få dømt udlejer til, at betale den merudgift, der har været.
De bedste ønsker til Mette hilsen Marianne Hansen.

du kom med på at afbud.

Skrevet af Joan , Søndag den 16. september 2012, 12:22

du skal være glad for, da du blevet lavede, at din mor ikke valgte at få en abort, eller du blev bortadopteret da du blev født, for hold da op hvor er du både grim og dum, og søde du ved godt at bøsser er gud straf, så det vare nok ikke længe før du får din straf.

Hvad sker der i Danmark.

Skrevet af Pia , Søndag den 16. september 2012, 12:20

Hvad fanden sker der i vores Danmark???
Hvor er respekten for den lille hårdt arbejdene dansker snart hennne???
Hvad bilder de sig ind derinde på Kristiansborg??
Hvem betaler deres løn, og pension??? Ja den lille hårdt arbejdene dansker!!!! Og er det en hjælp at smide Mette på gaden?? Ja jeg spørger bare, det bliver på andre måder måske dyrere for dem derinde, og hvad hjælper det Mette og hendes børn??
Sådanne nogle børnehave børn vi har siddene derinde, skulle skiftes ud på flere områder sku de. Føj siger jeg bare!!! Skam dig Simon!!!! Tror du det er morsom at være på kontant hjælp, tror du ik hellere folk ville gå på arbejde hver dag, og tjene deres egne penge?? Du er virkelig lige så dum som du er grim at se på, og så det jo ik dine penge. Husk det, men du kunne jo selvfølgelig dele ud atf din fede lønning chek !!! FØJ

15.000 efter skat kalder jeg da hjäp!

Skrevet af Malene Larsen, Mandag den 12. november 2012, 13:04

jeg er enlig mor til 3! Har et fuldtidsarbjede og forsörger SELV mine börn! Jeg får 13.000 efter skat plus börnepenge. og jeg klarer fint at betale mine regninger! jeg lever ikke i luxus men jeg klarer mig! At hun har valgt det liv hun lever er hendes egen skyld - og JEG vil ikke väre med til at betale festen! Mette får mere end mig og har mage at klage!
Og hvorfor skal invandrere pludseligt blandes ind i denne diskussion! Er vi virkelig så naive at vi ikke vil indrömme at en del danskeres levemåde ödelägger deres liv! Nej venner - Alt er ikke invandrernes skyld!

15.000 efter skat kalder jeg da hjäp!

Skrevet af Malene Larsen, Mandag den 12. november 2012, 13:04

jeg er enlig mor til 3! Har et fuldtidsarbjede og forsörger SELV mine börn! Jeg får 13.000 efter skat plus börnepenge. og jeg klarer fint at betale mine regninger! jeg lever ikke i luxus men jeg klarer mig! At hun har valgt det liv hun lever er hendes egen skyld - og JEG vil ikke väre med til at betale festen! Mette får mere end mig og har mage at klage!
Og hvorfor skal invandrere pludseligt blandes ind i denne diskussion! Er vi virkelig så naive at vi ikke vil indrömme at en del danskeres levemåde ödelägger deres liv! Nej venner - Alt er ikke invandrernes skyld!

Mette nasser på samfundet

Skrevet af Anonym, Søndag den 23. september 2012, 13:33

Jeg kan ikke se hvordan hende her på nogen måde er hårdtarbejdende. Hun har fået tilbudt tre jobs, og afvist alle sammen. Som Simon rigtigt nok siger, hvorfor skal alle vi andre finansiere hendes liv fordi hun er doven og uansvarlig?
Det handler ikke kun om at samfundet skal hjælpe Mette. Mette bliver nødt til at tage lidt ansvar for sit eget liv, istedet for at regne med at samfundet sørger for det hele.

du burte aldrig været kommet ind i regeringen

Skrevet af charlotte, Søndag den 16. september 2012, 12:12

hvordan kan du udtale dig i sådan en sag, at træde på mennesker der ligger ned i forvejen,jeg håber næste gang der bliver valg at du ryger direkte ud af regering,du er det mest usympatike menneske jeg har kendt.

du burte aldrig været kommet ind i regeringen

Skrevet af charlotte, Søndag den 16. september 2012, 12:12

hvordan kan du udtale dig i sådan en sag, at træde på mennesker der ligger ned i forvejen,jeg håber næste gang der bliver valg at du ryger direkte ud af regering,du er det mest usympatike menneske jeg har kendt.

Lige nu på BT PLUS

Mode og skønhed
Effektivt 14 dages video trænings- program

Effektivt 14 dages video trænings- program

07/08
Mode og skønhed
Kom i form på hjul - på 8 uger

Kom i form på hjul - på 8 uger

29/04
Mode og skønhed
2,5 pct: Historisk lån på gaden

2,5 pct: Historisk lån på gaden

26/08
Mode og skønhed
Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

15/08