Michael Maze, Peter Schmeichel og Mikkel Kessler lancerer i dag ny global virksomhed med store erhvervsmænd som Jan Bech Andersen i baglandet

Hvad siger du til en gang fitness med Michael Maze? Eller nogle træningsøvelser med Peter Schmeichel hjemme i stuen?

Det bliver nu muligt i en ny stor global satsning, der har som ambition at revolutionere rammerne for hjemmetræning på verdensplan.

Det nye danske projekt affyres i dag, men allerede inden det går i luften, kan BT fortælle om konceptet, der har den olympiske medaljevinder og tidligere europamester i bordtennis, Michael Maze, blandt grundlæggerne.

»Den helt store ambition er at blive en af verdens største online træningsportaler. Intet mindre. Det, tror vi på, kan lade sig gøre,« siger Michael Maze, der sagde farvel til den internationale bordtennisscene tidligere på året og nu kan kalde sig forretningsmand.

Nabufit, som projektet hedder, er en fitness-portal, der blandt andet tilbyder træningsvideoer online med nogle af sportens største stjerner. Bag skærmen vil de levere træningsprogrammer, kostplaner og andre tips til ’almindelige’ borgere, der jagter en sundere livsstil.

Fra Danmark deltager foruden Michael Maze og keeperlegenden Peter Schmeichel den tidligere bokseverdensmester Mikkel Kessler. Sammen udgør de en trio, der med glorværdige aktive karrierer høstede en enorm popularitet i udlandet og dermed vil være vigtige trækplastre på det internationale marked. De vil ifølge BTs oplysninger blive suppleret af et stort internationalt sportsnavn, der skal være med til at sætte skub i virksomheden, når den går i luften i dag.

At der er grund til at tro på projektets bæredygtighed, understreges af det persongalleri, der har kastet midler og kræfter i projektet. Her finder man foruden Michael Maze og medejerne Schmeichel og Kessler et klientel, der blandt andre tæller Brøndby IFs storaktionær, Jan Bech Andersen, Brøndbys næstformand, Morten Albæk, (tidligere Vestas-chef) samt direktør i F. reklame, Mads Frederiksen. Det økonomiske fundament er altså på plads.

»Vi har prøvet at sammensætte det bedst mulige hold for at have den størst mulige chance for at lykkes. Det føler jeg faktisk, vi har. Vi har fået nogle rigtig kompetente folk, som selvfølgelig også er folk, der har noget økonomi,« siger Michael Maze til BT.

Virksomheden er allerede på børsen i USA, ligesom ambitionen er på plads. Med sine verdenskendte profiler i organisationen satses der på at nå ud til hele verden og dermed bidrage til bedre og sundere træning på tværs af kontinenter.

»Vi skal ud over stepperne, og det har vi holdet og evnerne til. Nogle vil måske sige, at det er store armbevægelser, men det er drømmen, og det er det, vi alle sammen knokler benhårdt for,« siger Michael Maze.

OPDATERET: Nabufit har tirsdag offentliggjort en global brand-ambassadør. Det er ingen ringere end den brasilianske fodboldspiller Neymar. »Jeg ser det som en unik mulighed for folk til at forbedre deres fysiske aktiviteter endnu mere og gøre deres liv endnu sundere.«